KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Bölüm 6 Nicel Veri Toplama
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Grup adı : Phoenix Kübra İŞERİ Gizem TÜRKCAN
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Golombok-Rust Evlilik Durumu Envanteri
Korelasyon analizi.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Genel Not Ortalamasının Melikşah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Etkisi.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
İstatistiksel Analizler
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
Lefkoşa Bölgesi Madde Kullanımı Yaygınlığı ve Tutum Araştırması
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Özlem Aslan1, Canan Yaranoğlu2, Betül Tosun2, Gülcan Bağcivan2
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
KÜRESELLEŞME VE KÜRESEL MARKA ALGISININ SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ DOÇ. DR. ERCAN TAŞKIN ARAŞ. GÖR. CEVAT SÖYLEMEZ 02 Ocak 2019 Çarşamba.
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli Yetişkinlerde Bağlanma Stillerinin Romantik İlişkilerdeki İnanca Etkisi KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli

Yetişkinlerde bağlanma stillerinin ilişkilerdeki inanca etkisi var mıdır? Araştırmanın Amacı : Bu araştırmanın amacı yetişkinlerde bağlanma stillerinin ilişkilerdeki inanca etkisinin incelenmesidir. İlişkilere olan inanç ve bağlanma stilleri ile ilgili bir çok araştırma yapılmıştır. Ancak bağlanma stillerinin ilişkilere olan inanca etkisini inceleyen hiçbir çalışma yoktur. Benzer çalışmalar; Evli bireylerde bağlanma biçimleri ve evliliğe dair inançların evlilik doyumları ile ilişkisinin incelenmesi (Aktan SIĞIRCI, Malatya) Yetişkin bağlanma stillerinin romantik kıskançlık üzerindeki etkileri (GÜNNUR KARAKURT)

Yöntem ÖRNEKLEM Araştırmanın örneklemi ; 2015-2016 eğitim öğretim yılında Melikşah Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesi’nin çeşitli fakültelerinde eğitim gören 40 kız 10 erkek toplam 50 öğrenciden oluşmaktadır.

VERİ TOPLAMA SÜRECİ Araştırmacılar tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, Griffin ve Bartholomew (1994) tarafından geliştirilen İlişki Ölçekleri Anketi ve Kalkan (2006) tarafından geliştirilen İlişkilerde İnanç Envanteri birleştirilerek çeşitli bölümlerde okumakta olan 50 katılımcıya verilmiş ve cevaplanmaları istenmiştir

VERİ TOPLAMA ARACI DEMOGRAFİK BİLGİ FORMU Bu form oluşturulurken katılımcıların genel özelliklerini öğrenmenin yanı sıra katılımcıların bağlanma stillerini ve ilişkilerine ait bilgileri öğrenmeye yardımcı sorular sorulmasına dikkat edilmiştir Örneğin; bağlanma stilleri hakkında bilgi verilebileceği düşünülen ilişki sayısı ve ilişki süresi gibi sorular sorulmuştur. Form toplam 12 sorudan oluşmaktadır.

İlişki Ölçekleri Anketi Orijinal adı Relationships Scale Questionnaire (RSQ) olan ilişki ölçekleri anketi Griffin ve Bartholomew tarafından geliştirilmiştir (Griffin ve Bartholomew, 1994). Dörtlü bağlanma prototipini ölçen bu ölçek 30 maddeden oluşmaktadır. Shaver’in bağlanma ölçümlerindeki paragraflardan, Bartholomew ve Horowitz’in İlişki Anketi’nde ve Collins ve Read’in (1990) Yetişkin Bağlanma Ölçeği ’inden yararlanılarak oluşturulmuştur

Katılımcıların her biri maddelerin kendilerini ne derece tanımladıklarını 7’li likert tipi ölçek kullanılarak cevaplandırılmaktadır (1: beni hiç tanımlamıyor, 4; beni kısmen tanımlıyor, 7;beni tamamıyla tanımlıyor). Ölçek; güvenli, kaygılı, kayıtsız ve korkulu olmak üzere 4 bağlanma stilini ölçmektedir. Ölçeğin Türkçe geçerlilik-güvenilirlik çalışması Sümer ve Güngör tarafından yapılmıştır. Test tekrar güvenilirlikleri .54 ile .78 arasında değişmektedir. İç tutarlılık katsayısı .27 ile .61 alfa değerleri arasında değişmektedir (Sümer ve Güngör, 1999).

Örnek Sorular Yalnız kalmaktan çok korkarım Başkalarına tamamıyla güvenmekte zorlanırım. Başkalarıyla kolaylıkla duygusal yakınlık kurarım

İlişkilerde İnanç Envanteri (İİE) Envanter, Kalkan (2006) tarafından bireylerin romantik ilişkilerinde rasyonel olmayan inanç ve beklentilerini belirlemek amacıyla geliştirilmiştir. 5’li likert tipi bu envanterde 19 soru bulunmaktadır. Envanter “Çaresizlik” ve “Sevilemezlik” olmak üzere iki alt boyuttan oluşmaktadır.

İİE’ nin güvenirliği iç tutarlılık katsayısı ve test-tekrar test güvenirliği katsayısı hesaplanarak belirlenmiştir. Envanterin iç tutarlılık katsayısı (Cronbach Alpha) .87; “Çaresizlik” alt boyutu iç tutarlılık katsayısı .78; “Sevilemezlik” alt boyutu iç tutarlılık katsayısı .80 olarak bulunmuştur. Test tekrar test güvenirliği için üç hafta ara ile 54 kişiye İİE uygulanmış ve her iki uygulamada elde edilen puanlar ile test tekrar test güvenirlik katsayısı .74 bulunmuştur. Envanterin “Çaresizlik” alt boyutu için test-tekrar test güvenirlik katsayısı .69, “Sevilemezlik” alt boyutu için ise .71 olarak hesaplanmıştır (Kalkan, 2006). Kalkan, M. (2006). İlişkilerde inanç envanterinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 25(3), 45-51.

Örnek Sorular Partnerimin saygı duyacağı hiçbir özelliğe sahip değilim. İlişkimde zorluklar yaşasam da, daima güçlü görünmeliyim. Partnerime ihtiyacım var, onsuz yaşamımı sürdüremem.

Veri Analizi Araştırma verileri SPSS 17.0 programına girilerek gerekli analizler yapılmıştır. Analizlerde İlişkisiz Örneklemler İçin t Testi, ve korelasyon testi kullanılmıştır

Sonuçlar Bulgular ve Değerlendirme

Araştırmamızın sonucunda yaşanan ilişki sayısıyla bağlanma tarzları arasında anlamlı biri ilişki çıkmamıştır. Yani bağlanma stilinin yaşanan ilişki sayısına etkisi olmadığı anlaşılmıştır.   iliskisayisi Güvenli Pearson Correlation 1 -,050 Sig. (2-tailed) ,729 N 50 güvenli

İlişkiye olan inancın cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmüştür. Her iki cinsiyet aynı düzeyde inanç göstermiştir. Cinsiyete göre bağlanma stili arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Erkeklerde daha çok Saplantılı ve korkulu bağlanma görülürken kadınlarda ise daha çok saplantılı bağlanma görülmüştür

Bağlanma tarzları ile yaşanan ilişki süresi arasında anlamlı bir ilişki çıkmamıştır. Yani ilişki süresinin kısa veya uzun olmasının bağlanma tarzıyla bir ilgisi olmadığı anlaşılmıştır.   İliskisuresi Kayitsiz iliskisuresi Pearson Correlation 1 -,219 Sig. (2-tailed) ,127 N 50 kayitsiz

İlişkilere olan inançla yaşanan ilişki sayısı arasında anlamlı bir ilişki çıkmamıştır. Kişinin ilişki sayısının artması veya azalması ilişkisine olan inancına etki etmemiştir. İlişkilere olan inançla yaşanan ilişki süresi arasında sadece çaresizlik alt boyutu ile ilişki süresi arasında negatif yönde zayıf bir ilişki çıkmıştır. İlişki süresi arttıkça çaresizlik boyutunun (yetersizim, başarısızım,saygınlığım yok) azaldığı anlaşılmaktadır.

Correlations İliskisuresi Çaresizlik iliskisuresi Pearson Correlation   İliskisuresi Çaresizlik iliskisuresi Pearson Correlation 1 -,365** Sig. (2-tailed) ,009 N 50 caresizlik

Yetişkinlerde bağlanma stillerinin romantik ilişkilerdeki inanca etkisine baktığımızda ; Bireylerdeki güvenli saplantılı kayıtsız ve korkulu bağlanmanın sevilemezlik ve çaresizlik inancına etki etmediği ; sadece ilişki süresinin çaresizlik alt boyutuna negatif yönde zayıf düzeyde etkisi olduğu görülmüştür. Yani ilişki süresi arttıkça bireyde çaresizlik boyutunun azaldığı görülmüştür.

ÖNERİLER Araştırmanın daha sağlıklı sonuçlar verebilmesi için örneklemin daha çok sayıda ve kadın , erkek sayılarının dengeli olması gerekmektedir Ölçek sayısı artırılıp başka değişkenlere (anne baba tutumu ve ilişki doyumu) göre de bakılabilirdi.