AİLE ve İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ

AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Olumlu Disiplin Yöntemleri
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
AİLEDE SAYGI.
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
AYŞE-BURHAN BARLAS ORTAOKULU HALK EĞİTİM MERKEZİ
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
FERİZLİ MESLEKİ VE TEKNİK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ B İ L İ NÇL İ A İ LE UYUMLU ÇOCUK.
İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÇALIŞANIN MOTİVASYONU DEMEKTİR.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
Gökçe Erinç Büyükşengür
AİLE VE İLETİŞİM ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

AİLE ve İLETİŞİM

İletişim Nedir? İletişim: Duygu, düşünce ya da bilgilerin bireyler, gruplar ve toplumlar arasında akla gelebilecek her türlü yolla (söz, yazı, görüntü, hareketler vb.) karşılıklı olarak aktarılmasıdır.

İletişim iki kişi arasındaki mesaj alışverişidir *İletişim iki kişi arasındaki mesaj alışverişidir. Alışveriş iki yönlüdür. *Her konuşma iletişim değildir.Örneğin; anne-babalar gençlere önerilerini emir şeklinde söyleyip onların bu durum karşısındaki tepki ve davranışlarıyla ilgilenmezlerse burada bir iletişim olamaz.

İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR *Gerçek bir iletişim içinde, konuşulanları anlama ve düşünülenleri söyleme vardır. İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR

İletişim aynı zamanda; *Ne söyleyeceğimizi bilmek, *Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına ve nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, *En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek, *Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmektir.

İLETİŞİMİN ENİYİ YÖNTEMİ:DİNLEME İletişimi sürdürebilmenin en iyi yöntemi dinlemeyi öğrenmektir. DİNLEME Pasif Dinleme (Sessizlik) Benimsediğini Gösteren Davranışlarla Dinleme Kapı Aralayıcı Mesajlar Etkin Dinleme (Katılımlı Dinleme)

SENİ DUYUYORUM DEVAM ET! Yarı dinleme yerine... ALİ BANA YUMRUK ATTI BABA BENİ DUYUYOR MUSUN! SENİ DUYUYORUM DEVAM ET! VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA BİRKEZ DAHA VURDU. DİNLİYOR MUSUN BABA!...

*İletişime, kendini vererek değil de, sadece KELİMESİ KELİMESİNE DİNLİYORUM. HAYIR DİNLEMİYORSUN!. AYNI ANDA HEM MAÇI İZLEYİP HEM DE SENİ DİNLEYEBİLİRİM. BOŞVER *İletişime, kendini vererek değil de, sadece dudaklarıyla katılan biriyle iletişim kurmaya çalışmak cesaret kırıcı olabilir.

Tüm dikkatinizi vererek dinleyin. ALİ BANA YUMRUK ATTI VE..BABA BENİ DUYUYOR MUSUN? VE BEN DE ONA VURDUM. O DA BANA SERT VURDU. O ÇOK KÖTÜ BİR ÇOCUK.

duygularının anlaşıldığını hissettiren, sıcak bir sessizlik ortamıdır. BİLİYOR MUSUN, BUNDAN SONRA HASAN’LA OYNAYACAĞIM. O KİMSEYE YUMRUK ATMIYOR. Dertlerinizi sizi gerçekten dinleyen birine anlatmak çok daha kolaydır. Bazen ebeveynin birşey söylemesine bile gerek yoktur. Çoğu kez bir çocuğun ihtiyacı olan tek şey, ona duygularının anlaşıldığını hissettiren, sıcak bir sessizlik ortamıdır.

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Yargılamamak ve eleştirmemek Konuşulanları yarıda kesmemek Çok fazla konuşmamak Kişiler hakkında yorum yapmamak Anlatılanlara gülmemek; insanları utandırmamak Dinlerken başka şeyler yapmamak Saldırgan tavırlar takınmamak Kişileri karar vermeye,yorum yapmaya zorlamamak Duyguları gizlemeye çalışmamak Savunmaya geçmemek ve sadece dinlemek. Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmama Zıtlaşmamak ve tartışmamak

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI Yumuşak bir dille ve acele etmeden konuşmak Göz teması kurmak Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunmak. Yüzyüze konuşmak, gerekirse yanına oturmak Daha iyi anlamak için sorular sormak Dikkatli bir şekilde dinlemek ve dinlediğinizi davranışınızla belli etmek. Açık uçlu sorular sormak Basit ve anlaşılır bir dil kullanmak Geribildirim vermek Etkileşime önem vermek uygun olduğunda kişiye dokunmak ve sarılmak Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapmak ve gülümsemek. Empatik sabırlı ve kabul edici olmak

Aile nedir? Aile, evlilik ve kan bağına dayanan; anne, baba, çocuklardan oluşan en küçük sosyal gruptur. Toplum, ailelerden oluşur. Bu nedenle, aile toplumun temeli olarak kabul edilir. Sevgi, saygı, gelenek ve görenek gibi değerler öncelikle ailede kazanılır.

EV’E, İÇİNDEKİ İNSANLARA GÖRE “EV” DENİR EV’E, İÇİNDEKİ İNSANLARA GÖRE “EV” DENİR. BİR HANENİN FERTLERİ,O HANEDE OTURANLARIN İNSANİ DEĞERLERİ PAYLAŞTIKLARI ÖLÇÜDE MESUT SAYILIRLAR. EVET, DİYEBİLİRİZ Kİ İNSAN,EVİYLE İNSANCA YAŞAR; EV DE, İÇİNDEKİ İNSANLARLA “EV” OLUR.

AİLENİN TEMEL GEREKSİNİMLERİ Değerli Olma Duygusu: Aile içindeki etkileşim çocukları ya “ben değerliyim” ya da “değersizim” duygusuna götürür. Bu gereksinim aile içinde yerine getirilmezse çocuk her türlü davranışla bu duyguyu elde etmeye çalışır.

AİLENİN TEMEL GEREKSİNİMLERİ Güven Ortamı: Aile içindeki bireylerin emniyette olduğu, dışarıdaki tehlikeli olayların aile içine girmeyeceği duygusu, bu gereksinmenin temel nedenidir..

AİLENİN TEMEL GEREKSİNİMLERİ Yakınlık Ve Dayanışma Duygusu: Aile içinde temel güven ve dayanışma varsa aile dışında bireyin karşılaştığı stres getirici olumsuz olaylar yıkıcı etkisini pek göstermez. Güven duygusunun baskın olduğu aile dış dünyanın yaratmış olduğu sıkıntı ve kaygılarından kendisini kurtarır. Bu tür aile içinde olan kimseler kendilerine olduğu gibi çevresine de güvenirler.

AİLENİN TEMEL GEREKSİNİMLERİ Sorumluluk Duygusu: Aile sistemi içindeki anne ve babalar davranış ve sözleri ile sorumluluk duygusunu ifade ederler. Aile içinde sadece anne baba değil herkes sorumluluk duygusunu paylaşır. Elbette ki çocuklara yaşları oranında sorumluluk yüklenmelidir.

AİLENİN TEMEL GEREKSİNİMLERİ Zorluklarla Mücadele Ederek Onların Üstesinden Gelmeyi Öğrenme: Çocuğa her şey hazır verilmemelidir. Sorumluluk duygusunun gelişimi ile ilgili anlatılanlar zorluklarla mücadele etme ile ilgilidir. Çocuğun içinde bulunduğu gelişimsel dönem göz önünde bulundurularak çocuk kendi sorunları ile baş başa bırakılmalıdır.

AİLENİN TEMEL GEREKSİNİMLERİ Mutluluk Ve Kendisini Gerçekleştirme Ortamı: Aile ortamı bir mutluluk ortamıdır. Şimdiye kadar anlatılan gereksinimlerin karşılanması mutlu olmayı getirir.

AİLENİN TEMEL GEREKSİNİMLERİ Sağlıklı Manevi Yaşamın Temellerini Oluşturma Ortamı: Katı din kuralları altında yetiştirilmiş çocuk sürekli yargılanacağı, cezalandırılacağı korkusunu yaşar. Kendi yaşantı ve deneyimlerini zenginleştirecek iç ve dış dünyasını araştırıp keşfedeceği yerine körü körüne itaati, kendi düşünce ve duygularından utanmayı öğrenir. Sağlıklı manevi yaşam ailenin çocuğuna verebileceği en önemli süreçtir. Sağlıklı bir manevi temeli olan insanlar kendisi ile barışık, insan ilişkileri olumlu ve kuvvetli saygılı bireyler olarak yetişirler.

Bütün çocuklar, doğru davranmayı öğrenmelerine yardımcı olacak kural ve beklentilere ihtiyacı vardır. Bu kuralları çocuğumuza nasıl öğretebiliriz? Çocuğumuz kurallara uymadığında ne yapmalıyız?

Anne/baba ve çocuk arasındaki olumlu iletişimin temel ilkeleri şunlardır: Çocuğunuzun kendisiyle ilgilendiğinizi, ihtiyacı olduğunda yardım edeceğinizi bilmesini sağlayın. Çocuğunuz sizinle konuşmak istediğinde televizyonu kapatın veya gazeteyi elinizden bırakın.

Çocuğunuz size önemli bir şey söylemeye çalışırken; başka bir iş yapmaktan kaçının. Başka insanların özellikle dahil olması gerekmediği sürece, konuşmalarınızı özel tutun. Çocuğunuzla aranızdaki en iyi iletişim etrafta başka insanlar yokken gerçekleşir.

Çocuğunuzu başka insanların önünde utandırmak veya güç duruma düşürmek sadece içerleme ve düşmanlık duyguları hissetmesine neden olur, iyi bir iletişime değil.

Çocuğunuzun tepesinden konuşmayın Çocuğunuzun tepesinden konuşmayın. Konuşurken fiziksel olarak çocuğunuzun düzeyine inin. Çocuğunuzun bir davranışı ya da bir olay nedeniyle çok sinirliyseniz, objektif davranamayacağınız için, yeniden sakinleşene kadar iletişim kurmaya çalışmayın. Beklemek, yatışmak ve çocukla daha sonra konuşmak en iyisidir.

gösterdiğiniz nezaketi gösterin. Çok yorgunsanız aktif bir dinleyici olabilmek için daha fazla çaba harcamanız gerekecektir. Gerçek bir aktif dinleme kolay iş değildir ve bedeniniz ve zihniniz yorgunken daha da zorlaşacaktır. Dikkatle ve nazik bir şekilde dinleyin. Çocuğunuz bir şey anlatmaya çalışırken sözünü kesmeyin. Çocuğunuza arkadaşlarınıza gösterdiğiniz nezaketi gösterin.

Olayların nedenini sormayın, ne olduğunu sorun. Çocuğun anlatmaya çalıştığı durum hakkında önceden bilgi sahibiyseniz, bunları çocuğunuzla paylaşın. "Senin için neyin iyi olduğunu ben biliyorum", "sadece dediğimi yap, sorun çözümlenecektir" ya da "ben sözümü bitireyim sen de konuşacaksın" gibi cümleleri, telkinlerde bulunmayı ve ahlaki açılardan kınamayı en az düzeyde tutun. Bunlar açık iletişim kurma ve bu açıklığı devam ettirmeye yardımcı olmayacaktır.

takdir ederek sağlayabilirsiniz. Aptal, budala, tembel gibi aşağılayıcı sözler kullanmayın. Çözüme yönelik somut adımlar geliştirmesi için çocuğa yardımcı olun. Çocuğu yaptığı veya yapmadığı şeylerden dolayı değil, kendisi olduğu için kabul ettiğinizi gösterin. Çocuğun açık iletişimi sürdürmesini destekleyin. Bunu, çocuğu olduğu gibi kabul ederek ve gösterdiği iletişim çabalarını takdir ederek sağlayabilirsiniz.

İsim takma, bağırma veya saygısız tutumlara başvurmayın. Başka biri sizi eleştirirken sizinle nasıl konuşmasını istiyorsanız, siz de çocuğunuzla o şekilde konuşun. İsim takma, bağırma veya saygısız tutumlara başvurmayın. Eşler nasıl bir disiplin uygulayacakları konusunda aralarında konuşmalı ve kuralları belirlemelidirler. Disiplinin yanlış davranışları cezalandırmak değil, doğru davranışları öğretmek olarak görülmesi çok önemlidir. AİLE VE İLETİŞİM

Çocuğunuzun kendisini güvende hissedeceği bir ev ortamı oluşturun Çocuğunuzun kendisini güvende hissedeceği bir ev ortamı oluşturun. Çocuğunuzu olduğu gibi kabul edin. Çocukların duydukları şeylerin kendileri hakkındaki duygularını etkileyeceğini unutmayın. Saygılı ve destekleyici bir dil kullanın. Bu bakımdan genel kural şudur: Çocuklarınızla konuşurken, çocuğunuzun kendisini anlatırken hangi kelimeleri kullandığını duymak istiyorsanız, siz de o kelimeleri kullanın.

Davranışı çocuğunuzun kişiliğinden ayırın Davranışı çocuğunuzun kişiliğinden ayırın. Örneğin beni hayal kırıklığına uğrattın demek yerine hangi davranışı veya seçimini beğenmediğinizi ve neden beğenmediğinizi belirtin.

Aile içinde olumlu iletişim nasıl olmalı? Anne-baba ve çocuk arasındaki olumlu iletişim ailenin mutluluğunu artırır. Ayrıca çocuğun bu iletişim tarzını model alarak hayatı boyunca sağlıklı sosyal ilişkiler kurmasına yardımcı olur ve kendini ifade yeteneği ile özgüvenini güçlendirir.

Çocuklar nasıl iletişim kuracaklarını anne-babalarını izleyerek öğrenirler. Dolayısıyla çocukların da bu önemli beceriyi öğrenebilmeleri için anne-babaların etkin iletişimciler olması gereklidir.

Zaman Ayırmak Çift olarak birlikte zaman geçirmek her ilişki için önemlidir. Ancak işin içinde çocuklar olduğunda baş başa geçirecek zaman bulmak da kolay olmaz. Bu nedenle anne-babalar birlikte geçirecekleri özel zaman dilimlerini önceden saptamalıdırlar. Önemli olan anne-babanın düzenli olarak birlikte zaman geçirmesidir. Bu her gün olabilir, iki günde bir olabilir, haftada bir olabilir, yani anne-baba için ne şekilde uygunsa o şekilde ayarlanabilir.

Etkin İletişim Anne-baba arasındaki iletişimin bir diğer önemli kısmı da bu iletişimin nasıl etkin bir şekilde kurulabileceğinin bilinmesidir. Anne-babalar etkin bir iletişim kuramazsa, büyük olasılıkla başarısız iletişim yöntemlerini çocuklarına da aktaracaklardır.

Etkin iletişim için sözler davranışlarla eşleşmelidir Örneğin anne ya da babadan biri diğerine hiç kızgın olmadığını söylüyor, ancak aynı zamanda da yüzünde öfkeli bir ifade ile bakıyor, öfkeli bir ses tonu kullanıyor ve ellerini yumruk yaparak sıkıyorsa, sözler davranışlarla eşleşmiyor ve etkin bir iletişim gerçekleşmiyor demektir. Anne-babalar böyle davrandığında karmaşık mesajlar gönderirler. Anne-babalar duyguları konusunda dürüst olmalıdırlar.Eğer öfkeliyseler, öfkelerini ifade etmenin uygun yollarını bulmalıdırlar.

Dokunmak mükemmel bir sözsüz iletişim yoludur. Etkin İletişim Dokunmak mükemmel bir sözsüz iletişim yoludur. Omzuna dokunmak, sarılmak duyulan memnuniyeti hem eşe, hem de çocuklara göstermenin çok güzel bir yoludur.

Etkin İletişim Katılım göstermek ve dinlemek etkin bir iletişim için gerekli iki önemli vasıftır Katılım göstermek dikkatin tam olarak konuşan kişiye verilmesi demektir. Bu, o anda yapılmakta olan tüm aktiviteleri durdurarak, konuşan kişinin gözlerine bakarak ve hiçbir şey söylemeyerek yapılabilir.

Etkin İletişim Dinlemek ise söylenen şeylere dikkat etmek ve sadece sözlere değil, konuşan kişinin beden diline de kulak vermek anlamına gelir.

YAŞAMDA EN BÜYÜK MUTLULUK SEVİLDİĞİNİ BİLMEKTEN GELİR. V. Hugo

Bunun yerine: Suçlama, eleştirme, aşağılama. Bu tür ifadeler karşıdaki kişiyi savunma konumuna geçirerek, o şeyi tekrar yapmaya teşvik eder. Örneğin "ne kadar dağınıksın. Giysilerini hep burada bırakıyorsun." Bunu deneyin: "Ben" cümleleri. Parmağınızla karşınızdaki kişiyi işaret etmek yerine, duygu ve düşüncelerinizi kendi açınızdan ifade edin. Örneğin "kirli giysileri burada bıraktığında öfkeleniyorum".

Bunun yerine: Sözünü kesmek. Sözünü kesmek konuşan kişinin düşünce akışını bozabilir. Bunu deneyin: Dinlemek. Konuşanın söylediklerini dinleyin. Konuşmaya başlamadan önce konuşanın doğal olarak verdiği araları bekleyin.

Bunun yerine: Aşırı genellemek veya felakete dönüştürmek. "Sen her zaman..", "sen asla.." gibi ifadeleri içerir. Bunu deneyin: Niteleyici ifadeler kullanmak."Bazen sen...", "belki..." gibi ifadeleri tercih edin. Bunun yerine: Uzun nutuklar çekmek. Bu iletişim biçimi karşıdaki kişinin kısa sürede kendini kapatmasına neden olur Bunu deneyin: Kısa, konuya odaklı ifadeler. Böyle ifadeler etkin bir iletişim için gerekli olan karşılıklı alış-verişi sağlar.

Bunun yerine: İğneleme. İğnelemeler karşıdaki kişiyi yaralayabilir Bunun yerine: İğneleme. İğnelemeler karşıdaki kişiyi yaralayabilir. Ekin bir iletişimde iğnelemelerin yeri yoktur. Bunu deneyin: Saygı göstermek. Karşıdaki kişiye saygı göstermeye ve onun bakış açısını anlamaya çalışın. Görüşlerine katılmayabilirsiniz ama düşüncelerinizi de ifade edebilirsiniz.

Bunun yerine: Göz teması kurmamak Bunun yerine: Göz teması kurmamak. Bu konuşmakta olduğunuz kişiye yanlış mesajların gönderilmesine neden olabilir. Bunu deneyin: Göz teması kurmak. Bu karşıdaki kişiye ilgili olduğunuz, dinlediğiniz ve katılım gösterdiğiniz mesajını verir.

Bunun yerine: Niyet okuma. Karşınızdaki kişiye onun ne hissettiğini ya da düşündüğünü söylemekten kaçının. Doğru anlamamış olabilirsiniz. Bunu deneyin: Yansıtmak ve doğrulamak. Konuşmakta olduğunuz kişiye duyduklarınızı tekrarlayın ve bu duyduklarınızı nasıl yorumladığınızı belirtin. Gerektiğinde söylediği şeyi netleştirmesini isteyin.

Bunun yerine: Emir vermek ve/veya tehdit etmek. Emirler ve tehditler pek nadir olarak etkili olur. Bunlar genellikle karşıdaki kişiyi savunma konumuna geçirir. Bunu deneyin: Alternatif çözümler önermek. Her iki tarafın da kabul edebileceği çözümleri bulmak için birlikte çaba gösterin. Çözüm önerileriniz konusunda görüşlerini sorun.

Bunun yerine: Geçmişe takılıp kalmak. Bir sorun ya da çatışma çözümlendiyse, bunu daha sonraki çatışmalarda tekrar tekrar gündeme getirmeyin. Anne-babalar birbirlerine temiz bir sayfa açma fırsatı vermelidir Bunu deneyin: Bugüne ve geleceğe odaklanmak. Gündemdeki belirli konu üzerinde odaklanın.

Bunun yerine: Konuşma tekeli oluşturmak. Tüm konuşmayı siz yapmayın. Etkin bir iletişim için her iki tarafından tartışmaya önemli katkılar yapması gerekir. Bunu deneyin: Sırayla konuşmak. Karşıdaki kişi konuşmakta çekingen davranıyorsa, konu hakkındaki görüşlerini sorun.

Bunun yerine: Sessiz kalmak. Her iki taraf da katılmazsa etkin bir iletişim gerçekleşmez. Bunu deneyin: Konuşmak. Olumsuz bile olsa, duygularınızı ifade edin.

Bunun yerine: Akla ne gelirse söylemek. Söyleyeceğiniz şeylere dikkat ederek, konuşmakta olduğunuz kişiyi bilerek kırmaktan kaçının. Bunu deneyin: Karşılıklı nezaket kurallarına uymak. Konuşma ne kadar alevlenirse alevlensin, karşınızdaki kişiye nazik ve saygılı davranmaya çalışın.

Bunun yerine: Evet ama... cevapları. Konuştuğunuz kişinin getirdiği her öneride bir hata bulmaya çalışmayın. Bunu deneyin: Gerçekten dinleme. Diğer kişinin bakış açısını anlamaya çalışın. Onun söylediği her şeye katılmak zorunda değilsiniz, ancak anlamak için çaba göstermelisiniz.

Bunun yerine: Karşı şikayetlerde bulunmak. Konuşmacının yaptığı şikayetlere kendi şikayetlerinizle yanıt vermeyin. Söyleyeceğiniz şeylere dikkat ederek, konuşmakta olduğunuz kişiyi bilerek kırmaktan kaçının. Bunu deneyin: Gündem oluşturmak. Bir konuşmada gündeme gelen şikayetlerin bir listesini yapın ve bir seferde yalnızca bir şikayeti ele alın.

Katılımınız İçin Teşekkürler……..