Adı, Soyadı:Süleyman İNAN Okulunun Adı:Mimar Sinan Eml Okulunun Bulunduğu Mahalle:Fatih Mah. Okulun Bulunduğu İl:Aydın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre
Advertisements

Unsupervised Learning (Kümeleme)
Maliyet Davranış Kalıpları
OLASILIK.
KARMAŞIK SAYILAR.
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
BAĞINTI SAYISI VE ÇEŞİTLERİ Kim korkar matematikten?
~~MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ~~
Hafta 10: Sürekli Rassal Değişkenler (Yrd.Doç.Dr. Levent AKSOY)
MATEMATİK 6. SINIF KONU: KÜMELER.
PERMÜTASYON.
BDEM105 Ünite 5: Word
MATEMATİK KONU:PERMÜTASYON VE OLASILIK.
PERMÜTASYON.
Faktoriyel Kavram Genel Çarpma Kuralları Permütason Test.
KOMBİNASYON SBS 8.SINIF Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
PERMÜTASYON & KOMBİNASYON
FATMA SAYGIN ANADOLU LİSESİ (Matematik Rüzgarı)
DERS SEÇİMİ DERS SEÇİMİ. DERS SEÇİMİ DERS SEÇİMİ.
POWER POINT PROJECT ENG 101
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
KOMBİNASYON SBS 8.SINIF Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
OLASILIK.
PERMÜTASYON.
OLASI DURUMLARI BELİRLEME
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
Adnan KAYNAK Okulunun Adı:Mimar Sinan Anadolu Teknik ve E. M
ÜNİTE 2 OLASILIK, İSTATİSTİK VE SAYILAR
KARTEZYEN ÇARPIM Sıralı İkili İki Kümenin Kartezyen Çarpımı
KÜMELER.
KÜMELER.
OLASILIK İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ.
OLASILIK İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Örnekleme Prof Dr Halim Kazan.
KESİKLİ RASSAL DEĞİŞKENLER
Sıralama. Sıralama, bir dizideki sayısal elemanların küçükten büyüğe veya büyükten küçüğe, sayısal olmayan bir dizideki elemanların ise A’ dan Z’ ye.
MATURA Bettina Pakoy.
DİZİLER Bellekte sıralı bir şekilde bulunan ve aynı türden bilgilerin saklandığı veri yapısına dizi (array) denir. Örneğin kullanıcıdan 7 kişinin not ortalamasını.
İç Geçerlik Varılan bir nedensel ilişkide sonucun deney değişkenleri ile açıklanma düzeyi ile ilgilidir. Deneyde kontrol iç geçerliği arttırmak için yapılır.
Ünite 10: Regresyon Analizi
İNCELENECEK İŞLEMLERİN SEÇİLMESİ VE ÖRNEKLEME
DOĞRUSAL DENKLEMLER.
Başlık Düzeni Alt Başlık. Listeli Başlık ve İçerik Düzeni Birinci madde işaretinizi buraya ekleyin İkinci madde işaretinizi buraya ekleyin Üçüncü madde.
Adınız | Öğretmen adı | Okul
Başlık Düzeni ALT BAŞLıK. Listeli Başlık ve İçerik Düzeni Birinci madde işaretinizi buraya ekleyin İkinci madde işaretinizi buraya ekleyin Üçüncü madde.
Özel Çakabey Anadolu Lisesi
Başlık Düzeni Alt Başlık. Listeli Başlık ve İçerik Düzeni Birinci madde işaretinizi buraya ekleyin İkinci madde işaretinizi buraya ekleyin Üçüncü madde.
İleri Algoritma Analizi
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Ders adı, numara Öğretim Görevlisi Grup üyesi adları
Başlık Düzeni Alt Konu Başlığı.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Resimli Başlık düzeni alt başlık.
Başlık Düzeni Alt Konu Başlığı.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Slaydı Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Konu Başlığı.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Sunum transkripti:

Adı, Soyadı:Süleyman İNAN Okulunun Adı:Mimar Sinan Eml Okulunun Bulunduğu Mahalle:Fatih Mah. Okulun Bulunduğu İl:Aydın

Ünit Bilgisi Ünite Başlığı PERMÜTASYON Ünite Özeti Permütasyonların sayılması Eleman sayısı n olan bir kümenin içinden r kadar eleman seçerek yapılabilecek permütasyonlar aşağıdaki formülle hesaplanır: Örneğin n elemanlı bir küme için 1'den 10'a kadar olan doğal sayıları alalım. r'yi 4 olarak alırsak, permütasyonların sayısı {1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10} kümesinden sırayı da gözetmek suretiyle oluşturulabilecek 4 değişik elemanlı kümelerin sayısını ifade eder. Oluşturulacak küme sıralı olduğundan, 4 değişik elemanın olası seçilme şekillerini düşünüp, bu dörtlü dizilerin seçilme şekillerinin sayısını hesaplayabiliriz: 10 elemanlı kümeden seçebileceğimiz 10 tane eleman vardır. Bir eleman seçtikten sonra bir daha seçilemediğinden, ikinci elemanı seçerken elimizde 9 sayı kalır. Her ilk seçilen 10 eleman için, 9 tane ikinci eleman seçme şansımız olduğundan ikinci elemanı 10 x 9 = 90 ayrı şekilde seçebiliriz. Üçüncü elemanı 10 x 9 x 8 şekilde seçebiliriz. Dördüncü elemanı 10 x 9 x 8 x 7 şekilde seçebiliriz. Beşinci elemanı 10 x 9 x 8 x 7 x 6 şekilde seçebilirsiniz Bunu genelleştirip n ve r değişkenleri ile ifade edersek İlk eleman için n adet seçenek vardır. İkinci eleman için n(n-1) adet seçenek vardır. r kadar eleman seçmek için n(n-1)(n-2)...(n-r+1) adet seçenek vardır ki bu da yukarıda verilen formüle eşdeğerdir.  

Dersin Adı MATEMATİK Sınıf Düzeyi LİSE 9 İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre 80 dakika

Ünitenin Temelleri Hedeflenen İçerik (Konu Başlıkları) 1-)Saymanın temel ilkesi 2-)Permütasyon tanımı 3-)Dairesel permütasyon 4-)Tekrarlı permütasyon