VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
HAZIR BETON SEKTÖR ANALİZİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
STRATEJİK YÖNETİMDE DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Eksik rekabetçi bir firma
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar 1) Dış Çevre Analizi Uzak Çevre (PEST) Yakın Çevre (5 GÜÇ) Pazar Potansiyeli 2) İç Çevre Analizi Vizyon, Misyon, Değerler Değer Zinciri Temel Yetkinlikler 7 S 3) Stratejik Alternatifleri Hangi Temelde Hangi Yönde Nasıl VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar

Endüstri Çevresi Porter’in Beş Güç Modeli İkame ürünler Rekabet Tedarikçilerin pazarlık gücü Müşterilerin pazarlık gücü Muhtemel rakiplerin giriş tehdidi

SWOT ANALİZİ 2 (YAKIN/SEKTÖREL ÇEVRE) Çevresel Değişikliklerden Doğacağı Beklenen Fırsat ve Tehditlerin Belirlenmesi Faktörler FIRSATLAR Nedenleri TEHDİTLER Rakipler Müşteriler Tedarikçiler İkame Mal Üreticileri Potansiyel Rakipler (Giriş Engelleri)

Endüstri Güçleri: Rekabet Bir takım rekabet faktörlerine dayanarak karlılığımızı azaltırlar. Geliştirilecek strateji ile karlılık üzerindeki baskı azaltılabilir Firmalar rekabeti şu faktörlere dayandırırlar… Fiyat Kalite Performans özellikleri Müşteri hizmetleri Garantiler Reklam-tanıtım Satış ağının genişliği Yeni ürün geliştirme Marka sadakati Rekabet aynı zamanda rakiplerin sayılarına ve güçlerine bağlıdır Rakiplerle nasıl mücadele etmeli? Amaç urun satmak mi?

Bir Rakip Analizinin Bileşenleri Rakibi ne harekete geçirir Gelecekteki Hedefler Tüm yönetim seviyelerinde ve birden fazla boyutta Rakip ne yapıyor ve ne yapabilir Mevcut Strateji Şirket şu anda nasıl rekabet ediyor Rakibin karşılık verme Profili Rakip mevcut konumundan memnun mu? Rakip hangi olası hamleleri veya stratejik değişiklikleri yapacak Rakip nerede savunmasız Rakibin en büyük ve en etkili misillemesine yol açacak olan nedir? Varsayımlar Kendisi ve sektör hakkında Yetenekler Güçlü ve zayıf yanları

Endüstri Güçleri: Muhtemel Rakipler Endüstriye giriş ne denli zor? Ölçek ekonomisi (Türk otomotiv sektörü) Ürün farklılaştırma (Maraş dondurma) Sermaye ihtiyacı (Boeing) Öğrenme eğrisi etkisi Dağıtım kanallarına ulaşım (Cola Turka) Hükümet politikaları, stratejik endüstriler var mı? Ana hammadde üzerinde kontrol (Cargill, mısır) Gerekli teknolojiye ulaşamama… Yeni girişler nasıl engellenir?

Endüstri Güçleri: İkame Mallar İkame ürünler müşterilerin başka bir endüstrideki firmanın ürettiği ürüne geçme riski anlamına gelir Örnekler Gözlük-Lens Şeker-Yapay tatlandırıcı Plastik-Cam-Metal Gazete-TV-İnternet Havayolu-karayolu Turksat-Turktelekom İkame mal tehlikesiyle nasıl basa çıkmalı?

Endüstri Güçleri: Tedarikçiler Tedarikçilerden en pahalı girdiyi en ucuza satın almak isteriz. Onlarda pahalıya satmak isterler. Şu durumlarda tedarikçiler güçlüdür: Sattıkları ürün-maddenin üretim için çok önemli bir parça olması durumunda Alıcıların başka bir tedarikçiye geçmelerinin yüksek maliyet getirmesi durumunda İyi bir itibarları ve artan talep olduğu zaman Endüstrideki firmaların ürettiklerinden daha ucuz bir parça ürettikleri zaman Sattıkları ürünün ikamesi olmadığı zaman Alıcı firma önemli bir müşteri olmadığı zaman Tedarikçilerin pazarlık gücünü nasıl kırmalı?

Endüstri Güçleri: Alıcılar Karlılığı artırmanın yolu en ucuz ürettiğimiz malı en pahalıya satmaktır. Müşterilerde en kaliteyi en ucuza almak isterler. Talep esnekliği düşükse kar yüksek, talep esnekliği yüksekse kar düşüktür. Şu durumlarda alıcılar güçlüdür: Büyük ve endüstrinin girdilerinin önemli kısmını satın aldıkları zaman Yüksek miktarda satın aldıkları zaman Geriye doğru bütünleştikleri zaman (Pınar-Besi Çiftliği) Endüstri ürünleri standart ise Başka bir ürün veya ikame ürüne geçmelerinin maliyeti ucuz olduğunda Bir çok satıcıdan satın alma imkanı olduğunda İlaç sektörü-Otomobil sektörü! Hangisinin talep esnekliği düşüktür?

Temel Ürün ve Markalarda “Sadakat” Analizi Yüksek Sadakat Kategoriler Sadakat Normu Lider Sadakar Oranı% Hazır Kahve 82 Nescafe Bira 75 Efes Pilsen Banyo Sabunu 58 Hacı Şakir 66 Zetinyağı 54 Tariş 62 Deodorant 51 Akat 60 Diş Macunu 48 İpana 57 Normal Sadakat Mısırözü Yağı 43 Bizim 47 Yumuşatıcı 42 Vernel El Sabunu 37 Duru 49 Ayçiçek Yağı 36 Biryağ 46 Pet Şişe Su Kardelen Çamaşır M. Deterjanı 34 Alo 41 Kase Margerin 31 Becel Türk Kahvesi 30 K.Kahveci M.Efendi Gazlı Meşrubat 29 Coco-Cola 50 Düşük Sadakat Çay 26 Çaykur Kamelya 33 Paket Margarin Birma Makarna 21 Nuh’un Ankara UHT Süt 15 Pınar 18

Beş Güç Değerlendirmesinin Stratejik Yorumu Şu durumlarda endüstri iyi bir kar getirmeyeceğinden çekici değildir: Güçlü bir rekabet Giriş engelleri düşükse, muhtemel rakipler fazla İkame ürünlerin rekabeti yüksekse Tedarikçilerin ve alıcıların pazarlık güşleri yüksekse

Beş Güç Değerlendirmesinin Stratejik Yorumu Şu durumlarda endüstri kar elde etme bakımında idealdir: Rekabet ılımlıysa Giriş engelleri yüksek ve muhtemel rakiplerin giriş riski yoksa İkame ürünler az veya yoksa Tedarikçi ve alıcılar zayıf konumda ise

RAKİPLER HAKKINDA SORULAR Birinci Kademe Soruları Şu anki rakiplerimiz kimlerdir? Müşteriler niçin onları bize tercih etmektedir? İş ve ilişki kurmanın kuralları değişmekte midir? Değişiyorsa, bunları sürükleyen güç nedir? Bu değişimleri nasıl kendi lehimize çeviririz? İkinci Kademe Soruları Gelecekte rekabetin temeli ne olacaktır?Sürekli yenilik yapma mı, kütlesel sipariş (mass customization) modeli mi? Rekabet nasıl bir şeye benzeyecektir? Sektörümüz en çok bizim avantajımıza olacak biçimde gelişmesini sağlamak için ne yapmalıyız?

ŞİRKETE AİT SORULAR Birinci Kademe Soruları Eğer şu anki müşterilerimiz şirketimizi bizim için yeniden tasarlayacak olsalardı, bizi neye dönüştürürlerdi? En son teknolojik yenilikleri nasıl kendimize kullanabiliriz? Anahtar müşteri, tedarikçi ve ticari partnerlerimizle ilişkilerimizi nasıl kuvvetlendirebiliriz? İkinci Kademe Soruları Ayakta kalabilmek için hangi stratejik yeteneklerimizi geliştirmeliyiz? Piyasaya hakim olabilmek için, bu yetenekleri nasıl geliştirebiliriz? Ne tür ittifaklar içinde olmalıyız? Tipik bir işgören profili nasıl olacaktır? İşyerinde mi, evinde mi çalışıyor olacaktır?İşletmeye ayırdığı vakit ve çabanın karşılığında nasıl bir ödül bekleyecektir?

MÜŞTERİ İLİŞKİN SORULAR Birinci Kademe Soruları Şu anki müşterilerimiz kimlerdir? Niçin rakiplimizden değil de bizden mal/hizmet almaktadırlar? Müşterilerimizin ihtiyaçları değişiyor mu? Değişiyorsa, değişimi sürükleyen güç nedir? Bu değişimleri nasıl kendi lehimize çeviririz? İkinci Kademe Soruları Şu anda hizmet vermekte olduğumuz müşterilerle gelecekte de hizmet etmemiz muhtemel midir? Değişse, yarının müşterileri hangi bakımlardan farklı olacaktır? Yarının müşterilerine hangi kanallarla ulaşacağız? Sanayiler arası hatlar gelecekte nasıl çizilecek?

Gelir Zaman Başlangıç Dönemi Büyüme Olgunluk Gerileme Sektörel Karı Satış Gelir Zaman

Strateji,Rekabet ve Performansa İlişkin Ürün Ömrü Kurumlarının Öngörüleri Piyasaya Sürme Büyüme Olgunlaşma Gerileme Alıcılar & Alıcı Davranışları -Yüksek gelir düzeyli alıcı -Alıcı ataleti -Alıcıların ürünü denemeye ikna edilmesi gerekir -Alıcı grubun genişletilmesi -Talepte artis -Tüketici kararsız, kaliteyi kabul edecektir -Kitlesel pazarlama -Doyma noktası -Markalar arasında seçim yapmak kuraldır Müşteriler ürünün bilinçli alıcılarıdır Ürünler Ürün Değişimi -Düşük kalite -Pek çok farklı ürün çeşidi; standart yok -Sık tasarım değişiklikleri -Temel ürün tasarımları -Ürünler teknik ve performans olarak farklılaştırılmıştır -Rekabetçi ürün iyileştirmeleri -İyi kalite -Üstün kalite -Az ürün farklılaştırması -Standartlaştırma -Yavaş ürün değişimi-daha az yıllık model değişikliği -Atil kapasite Pazarlama -Çok yüksek reklam/satış -Yüksek fiyat stratejisi -Yüksek pazarlama maliyetleri -Fazla reklam, fakat piyasaya sürmeye kıyasla daha düşük satış hacmi yüzdesi -Ahlaki uyuşturucuların çok fazla özendirilmesi -Pazarın kesimlere bölünmesi -Ürün ömrünün uzatılması çabaları -ürün yelpazesinin genişletilmesi -Daha yaygın servis -Reklam rekabeti -Ambalaj önemlidir Düşük return on sales

Zamanınız İçin Teşekkür Ederim.