HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri HOŞGELDİNİZ
Bunu okursanız iyi olur
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Giydiklerinizin içinde size en çok yakışanı tebessümünüzdür !
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
Hitabetin 10 Altın Kuralı
“Mutlu Olabilmek İçin İpuçları” Özgür ŞAHİN / kendinigelistir.com.
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
ORMAN HAFTASI AĞAÇLAR NASIL BÜYÜR ?.
Dostluğa Dair Sesli İzleyin.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Tavşanın yarış hikayesi
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
11 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ 22 SEMİNER PLANI 1. Bölüm: Hızlı okuma 2. Bölüm: Teknikleri 3. Bölüm: Egzersizler 
(Rehberlik Danışmanı)
“DİNAMİK HIZLI OKUMA” SEMİNER TANITIMI
Yeni yıla başlarken....
HIZLI OKUMA Hızlı okuyanlar neler kazandılar
Designed By : CardinaLe
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
Gözlerinizi kandırmak ister misiniz???
Dostluğa Dair.
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
ZAMANI VERİMLİ KULLANMA
ALIŞTIRMALAR BURÇ OKULLARI.
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
KİTAP OKUMANIN YARARLARI
karşınıza çıkabilecek
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN
Lütfen dikkat; Bu seminer öznel olarak hazırlanmıştır...
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
SanazM Compiled By: SanazM Hayatınız güzellik katacak bazı ipuçları! Music: 美麗人生 Angel ( 主題曲 ) Revised By: Henry.
Günün konusu Bağımlılık Bağımlılığın gelişimi 1.
SATRANÇ FI Menderes SARGIN Satranç Antrenörü. Satrancı size bugün ben tanıtmayacağım. Konuklarımız tanıtacak. Bakalım konuklarımız satranç hakkında neler.
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
Gün boyunca neler yaparsınız? Bu yaptıklarınız başarınızı nasıl etkiler ?
HIZLI OKUMA Seminerine HOŞGELDİNİZ!.... BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
AKÇAKOCA’DA MÜKEMMEL BİR HAFTASONU GEÇİRMEYE HAZIRMISINIZ? Peki ama tehlikenin farkinda mısınız? Biges Vas ? This is kaput Gelin Gelin Alduracam hepinizi.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
ALIŞTIRMALAR.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Neden kitap okuyoruz.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ

Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor  Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk  Türkiye’de 12 sn 

Türkiye’de “Hızlı okuma”  20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor okumamak  Türkiye’nin problemi “okumamak” hızlı oku  Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin niçin  Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez hedef  Okumak için “hedef” olmalı 

Sizin hedefiniz: Başarmak..!

Başarmak insan doğasında var

Dahilerin ortak özellikleri  Deha bir çekirdek halinde herkeste olabilir  Kullanmasını bilirseniz,  Geliştirirseniz,  Başarılı olursunuz..!

Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur. Albert Einstein

GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? Önce hızınızı ölçünüz..  Bu bölümü anlayarak okuyunuz

Kafanızı oynatmadan rakamları dişiniz ve dudağınız oynamadan takip edin

1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

Görmek / Okumak / Algılamak KediBalık Çocuk

2. Geri sıçrama Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. Daha hızlı okumak daha kolaydır.

Duyum ve Algı  Duyum: Sesi duymak  Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek 1.Algıda seçicilik 2.Algıda organizasyon 3.Tamamlama 4.Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması

3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil

3. Beynin düşünme kapasitesi Düşünme şeridi kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken.

Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz. Odaklanma  Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..!  Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler..  Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir..

4. Gözün hız kazanması

Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

AB CD 1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3

1,2,3  Amaç: Gözü esnetmek  Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor.

           içinizdeki  devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

içinizdeki devi kullanmak için önce ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir olunca ona ilgili her dikkat hedefe sahip kilitlenir ve onunla şeye aktif gösterir

 Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek  Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün Sabit Bakış

Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.

Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmedendokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

4 BuSenSevmekBilmemekSevebilmekİzmirli misinçok erken değil miHızlı kitap okuyor musunKendini geliştirdin miİç ve dış iletişiminde iyimsermisinSempatik olabiliyor musunİstanbullumusunuzGeç mi kaldınÖğrenmekGitmekBizŞu

20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar

Şimdi hatırlayın Şimşek Parçalı Yağmur Nail Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

20 saniye içinde ezberleyin

Şimdi hatırlayın

5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

İçten seslendirmeyi önlemek  Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz  Sabah akşam göz hareketi yapınız 

İsmail ÖKTEN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen