12. SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
Advertisements

SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
ÖZEL YÖNELİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
ÖĞRENİM HAYATINDA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER (YGS ve LYS) !
HOŞGELDİNİZ.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
MESLEKİ REHBERLİK BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUĞUN SINAV KAYGISINI AZALTMAYA YÖNELİK AİLELERE ÖNERİLER
YGS LYS BAŞVURULARI. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Başvuru Tarihleri : 2-15 Ocak 2013 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) Tarihi, Saati ve Süresi :
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
Sait Gürsoy’la Başarıya Doğru. Bakış Açısı 1950’li yıllar: “Ne bulursam onu alırım.” 1970’li yıllar: “Neyi alabilirsem onu alayım.” 2010’lu yıllar: “Ne.
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
1. YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum,
FINDIKLI MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
YGS-LYS SUNUMU.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
MEHMET GÖKHAN AY ANADOLU LİSESİ
YGS YÜKSEKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
YGS-LYS REHBERLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
YGS ve LYS.  YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
SINAVLARDA OLUŞABİLECEK KAYGININ VE ÇOCUĞUN KAYGISINI
YGS ve LYS. GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 a ş amalı sınavlardan olu ş an bir sistemdir. İ lk a ş ama sınavı YGS 1 oturum, ikinci a ş ama LYS 5 oturumda.
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
YGS / LYS SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ ÖZEL FİDAN OKULLARI.
"Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur." Albert Einstein ADIYAMAN MEHMET AKİF ERSOY KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ.
Rehberlik Servisi ŞARKÖY ANADOLU L İ SES İ. Nedir Bu ÖSYS? Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı  Üniversiteye girmek isteyen öğrenciler arasında eleme.
YGS & LYS Yükseköğretime Geçiş SınavıLisans Yerleştirme Sınavı ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ ( 2013 )
“Kaygı ve sınav kaygısı nedir?” “Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu.
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
SINAV KAYGISI VE SINAVA HAZIRLIĞIN SON DÖNEMLERİNDE VELİLERE ÖNERİLER.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
2016 – YGS ve LYS.  YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
2016 – YGS ve LYS. GENEL BİLGİLER  YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda.
2016 YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
2016 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ANNE BABALAR, ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR!!!
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
RSYK SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
VEDAT TOPÇUOĞLU ANADOLU LİSESİ
YGS ve LYS.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
PELİN AŞÇI.
Sunum transkripti:

12. SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU 2016 ÜNİVERSİTE SINAVI 12. SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU

GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.

2016 YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI Test Adı Dersler Soru Sayıları Türkçe Testi Türkçe + Dil Bilgisi 40 (5-7 Dil bilgisi)* Sosyal Bilimler Tarih Coğrafya Felsefe Din Kült. ve Ahlak Bilgisi 15 12 8 5 Temel Matematik Matematik Geometri 40* (7-9 arası geometri) Fen Bilimleri-1 Fizik Kimya Biyoloji 14 13 * Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6, geometriden ortalama 7-8-9 soru gelmektedir.

YGS PUANLARI NERELERDE VE NASIL KULLANILACAK 4 yıllık lisans programlarının bir kısmına (YGS puanlarıyla öğrenci alan) 2 yıllık önlisans bölümlerinin tamamına Özel yetenek bölümlerine YGS puanıyla başvurulacak. Özel yetenek gerektiren lisans programlarına ön kayıt yaptırabilmek için - YGS Puan Türünde - En az 140 puan (Devlet Konservatuvarlarının/Konservatuvarların lise devresi mezunlarının Konservatuvarların lisans devresine yerleştirilmesinde merkezî sınav puanı aranmaz)

YGS TESTLERİNİN LYS PUANLARINA KATKISI NE KADAR-1 YGS deki testlerin LYS puan türlerinin hesaplanmasına etkisi %40 olmaktadır. Yani YGS testlerinin MF, TM ve TS puan türlerinin her birine katkısı en %40 dır.

DİKKAT: YGS Barajı Olacak YGS’de 180 BARAJI GEÇEMEYEN ÖĞRENCİLER İKİNCİ AŞAMA OLAN LYS SINAVLARINA GİREMEYECEKLERDİR. 6

2. AŞAMA: LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS) LYS sınavları 5 ayrı oturum halinde gerçekleşecektir. Her oturumda farklı bir sınav uygulanacaktır. Dileyen aday tüm oturumlardaki sınavlara girebilecek. Öğrenciler girmek istedikleri bölümlere göre en az iki LYS sınavına katılacaktır. YGS’de 180 barajı geçen herkes LYS sınavlarına girebilecektir. Sorular lise-10, lise-11 ve lise-12 ağırlıklı konulardan oluşacak. Lise-9 konularında da az oranda soru gelecek. Soru tarzları da daha çok bilgiye dayalı sorular olacak.

LYS’ de YER ALACAK TESTLER ve KAPSAMLARI LYS-1= Matematik-2, Geometri LYS-2= Fen Bilimleri-2 (Fizik, Kimya, Biyoloji) LYS-3= Türk Dili ve Edebiyat, Coğrafya-1 LYS-4= Tarih, Coğrafya-2, Felse. Gru. ve Din Kül. LYS-5= Yabancı Dil

LYS - 1 (MATEMATİK-GEOMETRİ) - 50 Matematik sorusuna 75 dakika - 30 Geometri sorusuna 60 dakika Toplam 80 soruya 135 dakika süre verilecek. Matematik ve Geometri testleri için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı iki test için ortak olacak. .

LYS-2 (FEN BİLİMLERİ-2) 30 Fizik + 30 Kimya + 30 Biyoloji - 30 Fizik sorusuna 45 dakika - 30 Kimya sorusuna 45 dakika - 30 Biyoloji sorusuna 45 dakika Toplam 90 soruya 135 dakika süre verilecek. Fizik, Kimya ve Biyoloji testleri için ayrı soru kitapçığı ve ayrı süreler verilecek. Cevap kâğıdı üç test için ortak olacak.

LYS-3 (TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI – COĞRAFYA-1) 56 Türk Dili ve Edebiyat + 24 Coğrafya-1 - 56 Edebiyat sorusuna 85 dakika - 24 Coğrafya–1 sorusuna 35 dakika Toplam 80 soruya 120 dakika süre verilecek. Türk Dili ve Edebiyatı testi ile Coğrafya -1 testi için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı, iki test için ortak olacak.

LYS-4 (SOSYAL BİLİMLER-2) 44 Tarih + 14 Coğrafya–2 + 32 Felsefe Grubu ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (8 Psikoloji, 8 Sosyoloji, 8 Mantık, 8 Din Kültürü) - 44 Tarih sorusuna 65 dakika - 14 Coğrafya-2 sorusuna 20 dakika - 32 Felsefe grubu ve Din Kültürü sorusuna 50 dakika süre Toplam 90 soruya 135 dakika süre verilecek. Tarih, Coğrafya ve Felsefe grubu/Din Kültürü testleri için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı, üç test için ortak olacak.

LYS-5 (YABANCI DİL) Yabancı dil sınavı İngilizce, Almanca, Fransızca derslerinden yapılacak. Bunlardan sadece birine girilebilecek. Her dil için soru sayısı 80, süresi 120 dakika olacak. 20 Soru: Kelime bilgisi ve Dil bilgisi 12 Soru: Çeviri 48 Soru: Okuduğunu Anlama Yabancı dil testi için tek soru kitapçığı ve tek cevap kağıdı kullanılacak.

LYS PUAN TÜRLERİ - Sınav sonucunda öğrenciler girdikleri testlere göre şu puanlara sahip olacaktır. (SAYISAL) (EA) (SÖZEL) (YABANCI DİL) * MF-1 * TM-1 * TS-1 * DİL-1 * MF-2 * TM-2 * TS-2 * DİL-2 * MF-3 * TM-3 * DİL-3 * MF-4 - Bu puanlar hesaplanırken testlerin ağırlıkları farklı olacaktır.

PUAN TÜRLERİNE GÖRE LYS’DE ÇÖZÜLECEK TESTLER Matematik-fen puanı (MF): LYS-1 (Mat - Geo) LYS-2 (Fizik – Kimya - Biyoloji) testlerini Türkçe- Matematik puanı (TM): LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) testlerini Türkçe – Sosyal puanı (TS): LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) LYS-4 (Tarih, Coğrafya-2, Fels. Gru ve Din) testlerini Yabancı Dil puanı (DİL): LYS-5 (İng, Almanca, Fransızca) testlerini çözecektir.

SINAVIN ADI SINAV TARİHİ SINAV BAŞVURUSU SONUÇLARIN AÇIKLANMASI YGS Yüksek Öğrt. Geçiş Sınavı 13 MART 2016 06-20 OCAK 2016 25 MART 2016 LYS-1 Matematik-Geometri 19 HAZİRAN 2016 01-14 NİSAN 2016 18 TEMMUZ 2016 LYS-2 Fen Bilimleri 25 HAZİRAN 2016 LYS-3 Edebiyat Coğrafya 26 HAZİRAN 2016 LYS-4 Sosyal Bilimler 18 HAZİRAN 2016 LYS-5 DİL Yabancı Dil

OKULUMUZ 1 Öğretmenlerimiz YGS konularında başlayarak ders işliyorlar 2 Okul kurslarımız ve soru çözümü saatlerimizle öğrencilerimizi desteklemekteyiz 3 Uygun olan derslerde öğrencilerin soru çözmesi için serbest bırakıyoruz. 4 Her hafta Pazartesi YGS deneme yapılmakta 5 Sonuçları bireysel olarak değerlendiriliyor 6 Günlük çalışma takibi yapılmakta 7 Türkiye çapında yapılan ÖZDE- BİR deneme sınavı yapılacak 8 10 gün özürsüz, 20 gün özürlü devamsızlık süreleri hatırlatılıyor 9 Okul sınavlarına girmeleri gerekir. Yoksa mezun olamazlar.

SINAV KAYGISI ! ANCAK YAŞAYAN BİLİR…

SINAV KAYGISI, ÖĞRENİLEN BİLGİNİN PERFORMANSA DÖNÜŞTÜRÜLMESİNDEKİ EN ÖNEMLİ ENGELDİR Yoğun kaygı yaşayan, sınavı tehdit olarak algılayan öğrenciler için her sınav bir "Kriz"dir. Kendisini ispatlaması gereken, değerli olduğunu herkesin görmesi gereken ve mutlaka kazanılması gereken bir savaş. Bu duygularla sınava hazırlanan genç, her bir sınavı, hatta her bir çalışma testini, kazanılması gereken bir savaş olarak görecek, yapamadığı her soruda yenilmişlik hissi yaşayacaktır.

Kaygı bulaşıcı bir duygudur Kaygı bulaşıcı bir duygudur. Çocuğunuzun geleceği ile ilgili endişeleriniz, çalışması konusunda yapılan uyarılar, onun kaygı yaşamasına ve başarısız olmasına neden olabilir. Her öğrenci başarılı olmak ister. Doğal olarak sizin çocuğunuz da başarılı olmak ister. Sınavlar, başarısız olma riski olan durumlardır. Sınav kaygısının temelinde bu düşünce vardır.

Yoğun kaygı yaşayan öğrenciler sınav anını yada sınav sonrasını düşünmekten bugünü verimli kullanamazlar. Sizin sınav sonucu ile aşırı meşgul olmanız, çocuğunuzun da bu yönde meşguliyetini arttıracaktır. Çocuğunuza yardımcı olmak için çocuğunuzun bugünkü yaptıkları ile ilgilenebilirsiniz. Gösterdiği çabayı takdir etmelisiniz. En önemlisi yüksek beklentilere kapılmamaktır. Ailenin yüksek beklentisi öğrenci üzerinde olumsuz sonuçlara sebep olmaktadır.

Gençleri anlamanın en etkili yolu dinlemektir. Ama kıyaslamadan, kızmadan, bağırmadan sadece dinlemek.

“Ablan günde 6 saat çalışıyordu, sende çalışmalısın “Ablan günde 6 saat çalışıyordu, sende çalışmalısın.” “Matematikten yanlış yapmamalısın.’’ “Bu sene mutlaka kazanmalısın.’’ “Kendini dersine vermelisin.” vb. türünden zorunluluk ifade eden cümleler öğrencinin kaygısının artmasına neden olmaktadır. Bu tür zorunluluk ifade eden sözleri mümkün olduğunca az kullanmaya çalışın.

Çocuklarınıza sürekli çalışması gerektiğini söylemeyin. Ders çalışmak bir sorumluluk işidir. Ders çalışma sorumluluğuna sahip olan ve sınava hazırlanan öğrenciler için ailelerin uyarılarına ihtiyaç yoktur. Eğer öğrenci kendisi için değil ailesi için ders çalışması gerektiği düşünürse daha yoğun kaygı hissedebilir. Ya da ailesine tepki göstererek ders çalışmayı aksatabilir.

Negatif cümleler motivasyonu artırmada ters etki yaratabilirler. Bazı anne babalar çocuklarının motivasyonunu artırmak için; “Bu gidişle sen asla kazanamazsın”, “yata yata sınav kazanılmaz”, “bu kadar çalışmayla kazanamazsın“, “bu kafayla gidersen zor kazanırsın" gibi sözler söylerler.

Gereğinden fazla ilgi ve fedakarlıktan kaçının ve bunları hatırlatmayın. Örneğin bir yıl boyunca, evde televizyonu açmamak, onun için yapılan masrafları hatırlatmak gibi. Bu gibi durumlar öğrenci üzerinde daha fazla kaygı durumuna sebep olabilir.

Çocuğu sınavlara hazırlanan bazı aileler kendi yaşamlarını bir kenara bırakarak çocukları için uğraşmaya başlamaktadırlar. İşlerinden izin alan anneler, hafta sonları evde oturan aileler, evde oynayamayan kardeşler… Örneğin, çocuğuna daha fazla yardımcı olmak için annenin işinden ayrılmasının çocuk üzerindeki etkisi çok daha faklı olabilir. Sınavın gerçekten endişelenecek bir durum olduğunu, annesinin bile bu yüzden işinden ayrıldığını düşünen öğrencinin sınav kaygısının artması kaçınılmazdır.

Beklentilerinizde gerçekçi olmaya çalışın. Beklentileriniz ile çocuğunuzun yapabilecekleri birbiriyle uyumlu olursa çocuğunuz daha az kaygı yaşayabilir.

Bu zor dönemde çocuklarınıza anlayışlı ve destekleyici davranın. Kaygının yoğunlaşması ile birlikte çocuklarınız kendilerini daha çaresiz ve çözümsüz hissedebilirler. Daha önceden kızmadıkları şeylere şimdilerde daha sert tepkiler gösterebilirler.

Çocuğunuzu hiçbir zaman başka çocuklarla kıyaslamayın. " Dayının kızı Tıp’a girdi, sen de oraya girmelisin“, "Teyzenin kızı hukuk fakültesini kazandı, havasından yanına varılmıyor, aman bizi mahcup etme." vb. türünden yaklaşımlar çocuğunuza zarar verebilir.

Çocuğa, sınavların onun kişiliğini değerlendiren bir ölçü olmadığı, kazanmak kadar kaybetmenin de hayatın bir parçası olduğu, hayatın sonu olmadığı anlatılmalıdır. “Başarısızlık, yeniden ve daha zekice başlayabilme fırsatından başka bir şey değildir.” Henry Ford

Çocuğunuzu taktir edin Çocuğunuzu taktir edin. Çocuğunuzun, sürekli olumsuz yanlarını, yapamadıklarını vurgulamak yerine, olumlu yanlarını görmek onun kendisine olumlu bakmasını kolaylaştırır. Sık sık eleştirmek yerine, geçmişteki başarılarını onaylayın. Olumlu yanlarını ve çabalarını tespit ederek övün.

İyinin düşmanı mükemmeldir. Sizin beklentileriniz; çocuğunuzun mükemmel olması olabilir. , Ancak bu, iyiye sevinip mutlu olmanıza engel olmamalıdır. Öğrenci bir dönem okulda takdirname almamış olabilir ama bu onu aldığı teşekkür belgesinden dolayı tebrik etmeniz için bir engel değildir. Bu onu daha başarılı olma konusunda motive eder.

Çocuk, konuşurken konuşması asla bölünmemeli ve onun adına konuşulmamalıdır. Çocuk, söylediği veya hissettiği şeyler için sorgulanmamalı “ bu şekilde hissetmemelisin” diyerek duyguları düzeltilmeye çalışılmamalıdır.

Öğrenci sınavda başarılı olamazsa yaşayacağı durumu bir ceza gibi göstermeyin. "Eğer kazanamazsan, falan okula gidersin." gibi sözler onun gideceği okulu, yapacağı işi sevmesine imkan bırakmaz. Çocuğun eğitim alabilmesi ve yararlanabilmesi ancak okulunu ve eğitimi sevmesiyle mümkündür.

Birbirinize bağlılığın amaç, sınavın araç olduğunu unutmayın Birbirinize bağlılığın amaç, sınavın araç olduğunu unutmayın. Çocuğunuzun ders çalışması ve sınavda başarılı olması uğruna onunla ilişkilerinizi tehlikeye atmayın. Çocuğunuzun başarısı için maddi-manevi fedakarlık yaptığınız doğrudur.Karşılık beklemek de en doğal hakkınızdır. Çocuğunuz, gayret sarf ettiği halde eğer sonuç istediğiniz gibi değilse, elinden gelenin o kadar olduğunu kabullenin.

Çocuğun değerini sınavdaki başarısıyla eş tutmak, sonuçlarla ilgili olarak korkutmak, tehdit etmek, "sen hele bir kazanama, o zaman görüşürüz" ya da, ‘’aile dostlarımızın hepsine rezil oluruz" gibi ifadeler gencin motivasyonunu değil kaygısını arttırır. Çocuk, ailesinin ve başkalarının gözünde kendisinin değil, sınavdaki başarısının önemli olduğunu düşünür ve sınava gerçek dışı bir anlam yükler.

“Sen bizim evladımızsın. Seni seviyoruz ve hep seveceğiz “Sen bizim evladımızsın. Seni seviyoruz ve hep seveceğiz.” şeklinde açıklamalar yaparak öğrenci rahatlatılmalıdır. Öğrenci, ailesinin sevgisini kazanmak için özel bir gayret sarf etmek zorunda olmadığını anlayacaktır. Bu rahatlama, öğrencinin sınavda daha iyi performans göstermesini sağlayacaktır.

Aile, öğrenciye sınavın bir ölüm-kalım meselesi olmadığını, yararlanılması gereken bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçırılsa bile hayatta başka fırsatların onu beklediğini, bir kapı kapanırsa başka bir kapının açılacağını anlatmalıdır. Öğrencinin de yapacağı, iyi niyetle ve elinden geldiğince sağlanan imkanları sınavlara hazırlık adına değerlendirmesidir.

Sorumluluklar yerine getirildikten sonra, sonuç ne olursa olsun “sen elinden geleni yaptın” diye düşünülmesi, en doğru ve makul olan davranış biçimidir.

MUZAFFER ÇİL ANADOLU LİSESİ TEŞEKKÜR EDERİM NEŞE SAKARYA MUZAFFER ÇİL ANADOLU LİSESİ 0 505 746 44 63