Kanal İstanbul, İstanbul'da yapılması düşünülen bir suyolu projesidir. 2011 yılında dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın “Çılgın Proje"si olarak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ VE ÖNLEMLER
Advertisements

DÜNYAYI BİRBİRİNE BAĞLAYAN AĞLAR
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI
HAZIRLAYAN : BUSE DANIŞMAN 6-B
COĞRAFİ BÖLGELER.
İstanbul'da Değişen Turizm Yaklaşımları ve Çeşitlendirme Mehmet Ata Tansuğ- Turizm Danışmanı 3 Nisan TURING- İstanbul.
KARADENİZ.
ATAŞEHİR FİNANS MERKEZİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
DÜNYA ÜZERİNDE ÖNEMLİ BOĞAZLAR-KANALLAR
DÜNYADAKİ DENİZ ULAŞIMINDA KULLANILAN BOĞAZ VE KANALLAR
Erhan KALAN Mahsum ŞEN Muhammet ÇÖPÇÜ Sercan ONAT
Balkanlar Balkanlar güneyde Akdeniz,kuzeyinde Tuna, Sava ve Kupa nehirleri, doğusunda Karadeniz, güneydoğusunda Ege ve Marmara Denizi ve güneybatısında.
Kamu Yararına Sunulan Hizmetlerin Özelleştirilmesi ve Serbestleştirilmesi Michael Schmidt ICCR Viyana 5 Eylül 2007 Türkiye’ye Köprü Projesi 4. Atölye Çalışması.
Ticaret nedir? Kral Yolu İpek Yolu Baharat Yolu
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
ÖĞRETMENİM: ÜMİT OĞUZHAN
SU VE SAĞLIK Dr.Mustafa Sülkü
NÜKLEER ENERJİ.
Avrupa Hun Devleti.
LONDRA.
Küresel Isınma ve Türkiye. Türkiye’de beklenen yüzey sıcaklığı değişiklileri.
Elektrik Enerjisi Üretimi
BALKAN YARIMADASI Balkanlar veya bazı yayınlardaki kullanımla Güneydoğu Avrupa, Avrupa kıtasının güneydoğu kesiminde, İtalya Yarımadasi'nın doğusu, Anadolu'nun.
BÖLGEMİZİ TANIYALIM.
STOCKHOLM İSVEÇ’İN BAŞKENTİ
ÜLKEMİZDE RÜZGAR ENERJİSİ.
Bilinen adıyla 2014 Türkiye Cumhuriyeti yerel seçimleri, resmî adıyla 30 Mart 2014 Mahalli İdareler Genel Seçimleri, 30 Mart 2014 tarihinde yapılan ve.
Ülkemizin Doğal ve Tarihi Güzellikleri
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
Canakkale savaslari Yaprak yurdakul. Yirminci yüzyılın başlarında Avrupa sınırlarından taşıyordu. Ekonomik rekabet, sömürgecilik ve milliyetçilik akımları.
BİZİM GÖZÜMÜZLE İSTANBUL
İLLER BANKASI.
Ülkemizdeki Doğal ve Tarihi Güzellikler
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
TÜRKİYE – İSTANBUL – BÜYÜKÇEKMECE İLCESİ M2 ARSA BİLGİLERİ İstanbul, Büyükçekmece İlçesinde bulunan m2 net.
10.SINIF KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN DÖNEMİ
Osmanlı Devleti X İtilaf Devletleri
İSTANBULDAKİ Çöp depolama alanlarININ DÖNÜŞTÜRÜLMESİ
Lozan’dan Möntrö’ye Türk Boğazları
3.KÖPRÜ.
TÜRKİYE BORU HATTI ANALİZİ
TÜRKİYE BORU HATTI ANALİZİ
3.HAVALİMANI.
İSTANBUL’ UN FETHİ.
TÜRKİYE ELEKTRİK İLETİM A.Ş. Trafo Merkezleri Tesis Dairesi Başkanlığı
Ait Ders çalışma soruları.
Çalışma Soruları 8.ders. Türkiye Cumhuriyeti daha önce kaybettiği Boğazlar üzerindeki tam egemenlik hakkını hangi antlaşmayla yeniden elde etmiştir? A.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI MARMARA DENİZİ KİRLİLİK RAPORU
FERHAT PAŞA- İRAN BUCAŞ- LEHİSTAN İRAN
ATATÜRK VE MİLLİ MÜCADELE CEPHELER
İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız.
MARMARA BÖLGESİ.
This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey AB Eşleştirme Projesi SU KALİTESİ İZLEME KONUSUNDA KAPASİTE GELİŞTİRME Türkiye,
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
EROZYON. HAZIRLAYANLAR: ZAHİDE İREM SARI, ÖZGE TÜLÜ, DENİZ ÜNLÜKAPLAN DERS:FEN BİLİMLERİ KONU:EROZYON ÖĞRETMEN:MUSTAFA ALİ ÇAPUT.
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi
20-22 Ekim 1919 Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT / ZENGİNLİK KAYNAKLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
1.LOZAN BARIŞ KONFERANSI 20 Kasım 1922 / 04 Şubat 1923
Türkiye petrol ve doğalgaz rezervlerinin dörtte üçüne sahip bölge ülkeleriyle, Avrupa'daki tüketici pazarları arasında jeo-stratejik bir konuma sahiptir.
2014 EKİM AYI POLİTİK EKONOMİK RAPOR 15 KASIM 2014
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
YAŞAM KAYNAĞIMIZ SU.
TÜRKİYENİN SU VARLIĞI.
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kanal İstanbul, İstanbul'da yapılması düşünülen bir suyolu projesidir yılında dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın “Çılgın Proje"si olarak basına yansımış; ancak projenin adı, içeriği ve yeri uzun süre gizli tutulmuştur. 27 Nisan 2011 tarihinde Sütlüce'de bulunan Haliç Kongre Merkezi'nde yapılan basın toplantısıyla projeye ilişkin temel bilgiler açıklanmıştır.

Projenin Geçmişi İstanbul Boğazına alternatif su yolu projesinin tarihi Roma İmparatorluğuna kadar gider. Bitinya valisi Plinius imparator Trajan arasındaki yazışmalarda Sakarya Nehir Taşımacılığı Projesinden ilk defa bahsedilmiştir. Karadeniz ve Marmara'nın yapay bir boğazla birbirine bağlama fikri 16. yüzyıldan bu yana 6 kez gündeme gelmiştir. 1500'lü yılların ortalarında Osmanlı Devleti'nin hayata geçirmeyi planladığı 3 büyük projeden biri Sakarya Nehri ve Sapanca Gölü'nü Karadeniz ve Marmara'ya bağlamaktı yılında Kanuni Sultan Süleyman döneminde gündeme geldi. Dönemin iki büyük mimarı Mimar Sinan ve Nicola Parisi hazırlıklara başlanmasına rağmen savaşlardan dolayı bu projenin hayata geçmesi iptal edildi.

Önceki Öneriler Proje ilk kez TÜBİTAK'ın Bilim ve Teknik dergisinde Ağustos 1990 tarihinde yayınlanan bir makalede önerilmiştir. Dönemin Enerji Bakanlığı Müşaviri Yüksel Önem'in kaleme aldığı makalenin başlığı "İstanbul Kanalı'nı Düşünüyorum" idi. Büyükçekmece Gölü'nden başlayıp Terkos Gölü'nün batısından geçecek İstanbul Kanalı, uzunluğu 47 km, su yüzeyindeki genişliği 100 m, derinliği 25m olarak tasarlanmıştır.

1994 yılında Bülent Ecevit İstanbul’un Avrupa yakasında Karadeniz’le Marmara arasında bir kanal açılmasını önermişti. Ve proje "Boğaz ve DSP’nin Kanal Projesi" ismiyle DSP'nin seçim broşürlerinde yer almıştı.

"Çılgın Proje" nin Kamuoyunda İlk Duyumu 23 Eylül 2010'da gazeteci Hıncal Uluç tarafından "Başbakan'dan bir "Çılgın" proje ki.." adlı yazısında projenin içeriği verilmeden bahsedilmiştir. Bu yazısında Uluç projeden sadece "Telefon elimde dondum kaldım.. Bu İstanbul konusunda bugüne dek duyduğum en çılgın proje.. Biri bana "Bin proje say" dese, bin gün izin verse aklıma gelmez. Öyle çılgın." şeklinde bahsetmiştir.

Projenin Özellikleri  Açıklamalara göre, resmi adıyla Kanal İstanbul, şehrin Avrupa Yakası’nda hayata geçirilecek. Hâlihazırda Karadeniz ile Akdeniz arasında alternatifsiz bir geçit olan İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğini rahatlatmak adına Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay bir suyolu açılacak.

 Kanalın Marmara Denizi ile birleştiği noktada 2023 yılına değin kurulması öngörülen iki yeni kentten biri kurulacak. Kanalın uzunluğu km; genişliği yüzeyde m, tabanda ise yaklaşık 125 m olacak. Suyun derinliği 25 m olacak. Bu kanalla birlikte İstanbul Boğazı tanker trafiğine tümüyle kapanacak, İstanbul'da iki yeni yarımada, yeni bir de ada oluşacaktır.

 453 milyon metrekareye kurulması planlanan Yeni Şehir'in 30 milyon metrekaresini Kanal İstanbul oluşturmaktadır. Diğer alanlar 78 milyon metrekare ile havaalanı, 33 milyon metrekare ile Ispartakule ve Bahçeşehir, 108 milyon metrekare ile yollar, 167 milyon metrekare ile imar parselleri ve 37 milyon metrekaresi ise ortak yeşil alanlara ayrılmıştır.

 Kesin yeri açıklanmamakla birlikte, çeşitli iddialar mevcuttur. Erdoğan'ın "Bu proje Çatalca'ya hediyedir" demesi üzerine projenin Çatalca'da yer alacağına ilişkin iddialar önem kazandı. Bazı şehir plancıları bu kanalın Terkos Gölü- Büyükçekmece Gölü arasında ya da Silivri sahiliyle Karadeniz arasında olacağını öngörmektedirler.

Başlama Zamanı  Türkiye'nin 2023 vizyonu yansıtan projelerden olan Kanal İstanbul'da ilk kazmanın 2015'te vurulması bekleniyor. Projeye hazirandaki seçimlerden sonra kazma vurulmasını planlayan hükümet, 2 ay içinde ihaleye çıkmaya hazırlanıyor. Kendi kendini finanse edebilecek Kanal İstanbul'un, devlete sıfır maliyetle yani yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilmesi planlanıyor. Maliyet  Projenin toplam maliyetinin 20 milyar olması beklenmektedir. Köprü ve havalimanları gibi yatırımlar da hesaba katıldığında toplam maliyetin 50 milyar $ olacağı tahmin edilmektedir.

Kanal İstanbul'un Avantajları:  Avrupa Adası oluşacak: Karadeniz ve Marmara ikinci kez birleşecek. Avrupa yakası ada olacak. İki yarımada ve bir adayla içinden deniz geçen tek şehir İstanbul olacak.  Gemilerin Boğazları kullanma hakkı kısıtlanamayacak.  Gemi trafiği rahatlayacak: Boğazdan günde geçen 150 gemi ikinci bir güzergah seçeneğine kavuşacak. Rahatlayan Boğaz, su sporları ve diğer etkinliklerle çekim merkezi olabilecek.  Felaket olasılığı azalacak: Tanker trafiğinin azalmasıyla İstanbul’a büyük zarar verebilecek olan kaza olasılığı da azalacak.

Trafik güvenliği artacak: Doğal alan olan boğazlar, değişken ve ters akıntıları nedeniyle riskli bir geçiş alanıdır. Teknik arızada kaza olasılığı yüksektir. Oysa Kanal İstanbul’da akıntı ve diğer doğal riskler yok. Boğaz ekolojisi korunacak: Geçen gemilerin pervane seslerinden bıraktıkları atıklara kadar Boğaz’a verdikleri zarar azalacak. Balık ve diğer canlılara baskı azalacak. Kanal cazibe merkezi olacak: Trakya’da ikinci bir İstanbul Boğazı olacak. Çevresindeki yatırımlarla bölge ekonomisi canlanacak.

Kanal İstanbul 'un Dezavantajları:  Ekolojik etkisi: Karadeniz ve Marmara’yı ikinci bir kanalla bağlamanın iki deniz açısından nasıl bir etkisi olacağı bilinmiyor.  Trafiği azaltmayabilir: Hukuki anlamda bu kanal, bir milletlerarası su yolu statüsünde olmadığı için Türkiye'nin tam egemenliği altında olacak. Yani istediği gemiyi geçirecek, ülkelere yasak koyabilecek ve ücretlendirebilecek. Ancak bu gibi durumlar, boğazlardan serbest geçişi öngören Montrö Antlaşması uyarınca sorun çıkartabilir.Montrö’ye göre transit gemilerin Boğazları kullanma hakkı kısıtlanamıyor. Türkiye, tankerleri yeni kanalı kullanmaya zorlayamaz. Dev yatırım işlevsiz kalabilir.

 Kenti boğabilir: Yeni kanalla birlikte kentin en bakir bölgeleri de yapılaşmaya açılacak. Ormanların bulunduğu Kentin Kuzey aksında oluşacak bir yapılaşma zaten nüfus baskısı altındaki kenti boğabilir.  Rant riski: Bölgede oluşacak ekonomik gelişim bölgedeki rant paylaşımını tetikler. Sosyal sorunlar oluşabilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..