Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Advertisements

ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
YANSITICI DÜŞÜNME.
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
MERHABA.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
MATEMATİK YAZILIMLARI.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
Bölüm 2 DAVRANIM BOZUKLUĞU
Bölüm 3 Karşı Gelme Bozukluğu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
BÖLÜM 12 KAYGI VE İLİŞKİLİ BOZUKLUKLAR KAYGI BOZUKLUKLARI Kaygı ve kaygıyla ilişkili bozuklukları tartışmak için gruplandırmak sorunlu bir iştir çünkü.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
SINIF YÖNETİMİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
Uyum güçlüğü gösteren çocuklar
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
Özel Gereksinimli Çocuklar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
Öğretim Tasarımı Analiz.
ŞİDDET.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Sunum transkripti:

Bölüm 1 GİRİŞ

Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör. Kauffman, 2005) çocuğun davranışını üç değerlendirme ölçütüne göre analiz etmeyi önermiştir: (1) süre, (2) yoğunluk, (3) sıklık.

Gelişimsel Değişimlerin Bireyin Davranışsal ve Duygusal Dengesi Üzerindeki Etkileri Kauffman (2005) ergenlerin çoğunun bir şekilde hatalı davranışlar içine girdiklerini ve “statü” suçu olarak anılan suçları işlediklerini ortaya koyuyor.

Federal ve Devlet Eğitim Kurumlarının Sosyal Olarak Uyumsuz ve Yargılanması Gereken Çocukların Nasıl Ayırt Edileceğine İlişkin Eğilimi Topluma uyum sorunu olduğu düşünülen gençler karakteristik olarak tavır bozukluğuna uyan davranışlar gösterirler.

Birinci Düzeyde Duygusal ve Davranışsal Özellikler Göstermeyen Bazı Tanımlarla İlgili Tartışmalar (ör. DEHB, Otizm Spektrum Bozukluğu) Alanın ve Özel Eğitimin Tanımlanamayan Genel Doğası

Belirli Bir Durumdaki Eğilimlere Göre Şizofreni ve Öteki Psikiyatrik Tanımların Göz Önüne Alınması veya Alınmaması Bazı devletler çocuklukta başlayan şizofreni gibi psikiyatrik bozuklukları “duygusal bozukluk” kategorisi altına dâhil etmeyi uygun bulmuyor. Bu devletler, özellikle duygusal denge kararsızlığı ve davranış değişkenliği (volatility) gibi nedenlerden dolayı şizofreniyi bu kategoriye dâhil olmaya uygun görmezler.

TOPLUMA UYUM SORUNU YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN DÂHİL EDİLMESİNİN ETKİSİ Topluma uyum sorunu yaşayan öğrencilerin “duygusal bozukluk” kategorisi dışında bırakılmasını sezgilere aykırı ve çelişkili bulmuşlardır, çünkü bu öğrenciler toplum içinde patolojik davranışlar gösterirler ve genelde “çocuk suçlular” olarak adlandırılır.

BÜYÜYEN BİR ALAN Başta otizm spektrum bozukluğu olmak üzere yaygın gelişim bozukluğunun çeşitli türlerinin teşhis edildiği öğrencilerin sayısı son on yılda keskin bir hızla artmıştır

DUYGUSAL YA DA DAVRANIŞSAL BOZUKLUĞU OLAN BİR ÇOCUK PROFİLİ Duygusal/davranışsal bozukluk ile ilişkilendirilen bozuklukların çoğu iki tür altında sıralanabilir: Açık bir şekilde gösterilenler, dışsallaştırılmış davranışlar altında; gözlemlenmesi daha zor olan davranışlar ise içselleştirilmiş davranışlar altında sıralanır.

İŞLEVSEL DAVRANIŞ DEĞERLENDİRMESİ VE UYGULAMALARI İşlevsel davranış değerlendirmesi (İDD) terimi belli bir uygunsuz davranışın yahut yersiz eylemin “işlevini” ya da amacını tanımlamak için kullanılan sistematik sürece işaret eder. Her bir vakada İDD örneği etkili bir davranışsal müdahale planı (DMP) geliştirmek için kullanılacak.

Devam ediyor

Devam ediyor

ETKİLİ BİR DAVRANIŞSAL MÜDAHALE PLANININ GELİŞTİRİLMESİ 1. Uygulamalı Davranış Analizi 2. Sosyal Öğrenme Teorisi 3. Bilişsel Davranış Terapisi 4. Yeni Davranışçı Uyarı–Tepki Kuramı

DDB olan öğrencilerin sergiledikleri uyumsuz davranışlardan bazıları az önce bahsedilen modellerden biri tarafından daha etkili bir şekilde belirlenebilir. Gresham’a (2004) göre bu üç müdahale yolundan hangisinin öğrenci için en uygun olduğunu belirlemek için etkili bir yol müdahaleye tepki (MT) denen karar verme modelidir.

DAVRANIŞ DESTEK PLANLARININ ÖGELERİ

Devam ediyor

Öğrencinin Çevresindeki Olayları Nasıl Algıladığını ve Tecrübe Edindiğini Öğrenin Problem Davranışın Ortaya Çıkmasını Önlemeyi Araştırın Öğretim Okullarda Mevcut Olan En Güçlü Davranış Destek Stratejisidir Problem Davranışı Ödüllendirmekten Kaçının Olumlu Davranışları Ödüllendirin En Zor Durumlarda Ne Yapacağınızı Bilin

GÖZLEME VE DEĞERLENDİRME Bir davranış müdahale planı tasarlayan ve uygulayan öğretmen ve bakıcılar sistematik bir değerlendirme ile bu planın etkililiğini gözlemek zorundadır.

TEDAVİ EDİCİ OLMAYAN TİPİK ÖĞRETMEN-BAKICI TEPKİLERİ Davranış Yönetiminde Yeterlilik Algısı Rahatsız Edici Davranışı Hoş Görme veya Ona Olan Eğilim/Duyarlılık Kişisel ve Profesyonel Stres Yönetimi Sınıf veya Okul Kültürü ile İlgilenilen Öğrenci Arasındaki Algılanan “Uyum İyidir” Anlayışı Bakıcının Çocuk ile Olan Akrabalığı veya Sezgisel “Bağlantısı” En iyi uygulama elbette ki, öğretmenin işlevsel bir değerlendirme yapmasını ve daha sonra da bu adil değerlendirmenin bulgularına dayanan uygun müdahaleler geliştirmesini gerektirir (Barnhill, 2005).

Olumsuz Davranışın Türüne ve Ciddiyetine Göre Okul, Toplum ve Aile Politikaları Sıfır tolerans Okul sahası içindeki birçok şiddet gösterisine tepki olarak, sağlık ile öğrenci ve okul görevlilerinin güvenliğiyle ilgili olan okul kurallarının çiğnenmesi sonucunda zorunlu ve bazı durumlarda katı cezalar koymak adına son on yılda geliştirilen bir politikadır. Davranış Yönetiminin Öğretmenlerin Alanı Olmadığı Düşüncesi

DOĞRU YAKLAŞIMI GELİŞTİRME: OLUMSUZ DAVRANIŞI AZALTMAYA VE SINIFTA BİR TOPLULUK OLUŞTURMAYA DAİR BAZI İPUÇLARI SINIF İÇİNDEKİ TOPLULUK “Kabul görülebilirliği” besleyen ve bunu sürdüren bir sınıf ortamını tanımlamak için Kohn’un (1996) kullandığı bir terimdir. Bu ortamda duygusal ve davranışsal sorunları olan bireyler dahil her öğrenci değerlidir.