a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
Advertisements

OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
EBEVEYN ÖLÜMÜ VE ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
Şİddet Muhammet GÜLER.
MS ve Ruhsal Sorunlar Dr. Levent Tokuçoğlu 2004.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
DERLEYEN VE HAZIRLAYAN HALİM TÜRKMEN TOSYA- KASTAMONU
FARKI BİRLİKTE YAŞAYALIM
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
PSİKO SOSYAL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KRİZ VE TRAVMA SONRASI MÜDAHALE
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
Yönetimde stres kaynakları
Travma nedir? Travma sonrası tepkiler nelerdir?
BOŞANMIŞ AİLELERİN ÇOCUKLARININ YAŞADIĞI SORUNLAR
TRAVMA SONRASI NORMAL TEPKİLER
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlık Çalışmaları
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Artık benim için yaşamak bir ıstırap. Eskiden çok değer verdiğim şeyler dahi anlamını kaybetti. En ufak şeylerden zevk alırdım. Şimdi dünyaları verseler.
HOŞGELDİNİZ.
Okul Rehberlik Servisi
BOŞANMA VE ÇOCUK HASAN ARGUN REHBER ÖĞRETMEN.
Kadına Şiddet İlk Görüşme
SINAV KAYGISI KAYGI KAYGI; üzüntü, sıkıntı, korku, başarısızlık duygusu, sonucu bilememe ve yargılanma gibi heyecanların birini veya çoğunu içerebilir.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ZİHİNSEL ENGELLİLERDE AİLE EĞİTİMİ
İÇERİK BOŞANMA BOŞANMIŞ ANNE OLMAK BOŞANMIŞ BABA OLMAK BOŞANMANIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
Çocuklarda Travma sonrası stres bozukluğu
PSİKO SOSYAL OKUL PROJESİ
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE AİLENİN ROLÜ
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
BEBEKLİK ve YÜRÜME ÇAĞINDA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
2. ADIM: ANNE-BABA OLMA Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK Harran Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Yrd.Doç.Dr. Mehmet Nuri GÜLER Harran Üniversitesi.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
 AYLIK DÖNEMDE ÇOCUKLARIMIZIN;  ÖZBAKIM BECERİLERİ  KÜÇÜK VE BÜYÜK KAS GELİŞİMİ  İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ  SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİMİ.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Fiziksel tepkilerBilişsel tepkilerDuygusal tepkilerDavranışsal tepkiler Midede boşluk hissiİnanamama ve İnkarŞaşkınlık ve şokAğlama Nefes alamamaKonfüzyon.
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
Kardeşler,engelli kardeşlerin bakımı konusunda aldıkları sorumluluktan dolayı baskı hissedebilirler. Engelli olmayan çocuklar,engelli kardeşinden ailenin.
KAYGI NEDİR?. SINAV KAYGISI NEDİR? KORKU YOĞUN KAYGI BAŞARININ DÜŞMESİ ENDİŞE.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri Yrd. Doç. Dr
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TEPKİLERİ
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
Rehberlik Servisi.
OKUL FOBİSİ.
AİLE TUTUMLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN RUHSAL DURUMLARI
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
STRES YÖNETİMİ
Zeka geriliği VE ÇOCUK VE ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
Sunum transkripti:

a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından en fazla 5-6 yaş grubu çocukları etkilenmektedir. Daha büyük çocuklarda ise boşanma sonrası kendi geleceğinden kaygı duyma, değersizlik duygusu, depresyon, korku, ebeveynlere öfke duyma, saldırgan davranışlar, toplumdan kaçınma, içe kapanma, güvensizlik, aşırı hassasiyet gibi özellikler gelişmektedir

b) Ailede Ölüm Çocuklar 6-7 yaşından önce ölümün anlamı konusunda net bir fikre sahip değillerdir. Ölümün kalıcılığını ve evrenselliğini anlayabilmeleri somut işlem döneminden önce (7-11 yaş) pek mümkün değildir