Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
Advertisements

Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
ADIYAMAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL HASTALIKLAR ŞUBESİ
Ergenlerde Madde Bağımlılığı
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
BAĞIMLILIK Doç. Dr. Duran Çakmak
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çatışma: Tarafların istek ve ihtiyaçlarının uymadığı için kişiler arasında ortaya çıkan sürtüşmeye çatışma denir.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AKRAN ZORBALIĞI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
“Stres ve Başa Çıkma Yöntemleri”
SUÇ VE ŞİDDET.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ZORBALIK.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz! Alkol ve Diğer Uyuşturucuların Kullanımını Önleme Biz Ne Yapabiliriz!
Erken Çocukluk Döneminde
ŞİDDET NEDİR???.
GÜVENLİ OKUL ? TEMEL ÖNLEME ERKEN UYARI İŞARETLERİ SUÇ VE ŞİDDETİ OLUŞTURAN RİSK FAKTÖRLERİ MÜDAHALEDEKİ TEMEL STRATEJİLER.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
SALDIRGANLIK-ŞİDDET-BASKI
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET. Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır.
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Bölüm 2 DAVRANIM BOZUKLUĞU
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
DİĞER TUTUMLAR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ÇOCUK VE SUÇ.
MADDE BAĞIMLILIĞI ŞEHİT RAMAZAN OKUR ORTAOKULU Rehberlik Servisi.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ANA BABA VE ERGENLİK.
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
AKRAN ZORBALIĞI.
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
ŞİDDET.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık

MADDE KULLANIMI VE KÖTÜYE KULLANMA Giriş

TÖLERANS: Madde kullanımı veya istismarı ile ilgili olarak istenilen etkiyi yaratmak için alınan madde miktarının artmasını ve aynı miktar maddenin etkisinin belirgin bir şekilde azalmasını tanımlar. GERİ ÇEKİLME: Madde kullanımı veya istismarıyla ilişkili olarak maddenin sürekli kullanılmamasını takiben zihinsel ve fi ziksel olarak tekrar adaptasyonu tanımlar. Geri çekilmeden yakınan kişi geri çekilmenin semptomlarını yaşamamak için madde kullanabilir.

Ergenlerin Uyuşturucu Tercihleri

ALKOL NİKOTİN ESRAR UÇUCU MADDELER DİĞER UYUŞTURUCULAR

Madde Kötüye Kullanımının Tedavisi MADDE KULLANIMINA EŞLİK EDEN HASTALIKLARIN TEDAVİSİ Madde Kötüye Kullanımının Önlenmesi

RİSKLİ CİNSEL DAVRANIŞLAR Karşılaştırmalı Bir Çalışma: İki Öykü Giriş Korunmasız Cinsel İlişki: HIV/AIDS Riski HIV-POZİTİF ÖĞRENCİLERE YARDIM

Ergen Hamileliği ve Anneliği ERGEN HAMİLELİĞİNİN TİPOLOJİSİ Bilinçli Hamilelik

ERGEN HAMİLELİĞİ VE ANNELİĞİYLE İLİŞKİLİ RİSK FAKTÖRLERİ Kazara Hamilelik Bilgisizlikten (Yanlış bilgi) Kaynaklanan Hamilelik ERGEN HAMİLELİĞİ VE ANNELİĞİYLE İLİŞKİLİ RİSK FAKTÖRLERİ ERKEN YAŞTA ÇOCUK DOĞURMANIN SONUÇLARI Sosyoekonomik Sonuçlar Eğitimsel Sonuçlar Sağlıkla İlgili Sonuçlar Aile Gelişimi

ANNE ADAYI ERGENLERLE ÇALIŞMA GENÇ BABALARLA ÇALIŞMA

Cinsel Eğitim Yaklaşımları CİNSEL İLİŞKİDEN KAÇINMA PROGRAMLARI DOĞUM KONTROLÜ BİLGİSİ VE KULLANIMI YAŞAM BECERİLERİ/YAŞAM SEÇENEKLERİ YAKLAŞIMI

OKUL İÇİ ŞİDDET Giriş (Devam ediyor)

ERKEN UYARI İŞARETLERİ ACİL UYARI İŞARETLERİ (Devam ediyor)

Şiddet Tehdidinin Değerlendirilmesi ve Tepki Verme Okullardaki Tehdit Yönetimi

Okul Şiddetine Yönelik Etkili ve Etkisiz Yaklaşımlar SIFIR-TOLERANS POLİTİKALARI VE ENGELLİ ÖĞRENCİLER OKULDAKİ ŞİDDETE ETKİLİ YAKLAŞIMLAR İşlevsel Davranış Değerlendirmesinin Etkili Kullanımı Risk Etkenlerini Tarama Farklılığı Kabullenmeyi Öğretme Öz Saygı Geliştirme ve Sosyal Beceri Eğitimi Akran Arabuluculuğuyla Çatışma Çözme Aile ve Toplumun Katılımının Önemi Topluluk Olarak Sınıf

Zorbalık

KİM ZORBALIK YAPAR VE NEDEN?

KİM ZORBALIĞA UĞRAR VE NEDEN? Demografik Özellikler Davranışsal Özellikler Akran Grubu Dinamikleri Okul Yapısının Etkileri

SALDIRGANA DÖNÜŞEN KURBAN Biyolojik Risk Psikolojik/ Bilişsel Risk Çevresel Risk

ZORBALIK VE ENGELLİ ÖĞRENCİLER OKULLARDAKİ ZORBALIĞI AZALTMAK İÇİN ÖZEL MÜDAHALELER Olweus Zorbalık Önleme Programı Okul Çağı Zorbalığına Genel Bir Anlamsal Yaklaşım Zorbalığı Önlemede İnsan Hakları Yaklaşımı Zırbalık İçin Okulda Bir Değişiklik Yaklaşımı

ÇETE ÜYELİĞİ VE BENZER FAALİYETLER Amerika’daki Gençlik Çeteleri: Güncel Veriler ÇETELER: Genel bir amaç için sadakatle sürekli birlikte olan ve yasadışı veya suç teşkil eden aktivitelerde yer alan ergen veya yetişkin bireyler gurubu.

Okullardaki Çete Etkisi Okullardaki Çetelerin Özellikleri Çete Üyeliğinin Hizmet Ettiği Amaç Bir Ergen Çete Üyesinin Profili

Okullardaki Çete Eylemleriyle Mücadele Etmek Herhangi bir etkili önleme/müdahale yaklaşımının aşağıdaki üç faktörün her birini belirtmesi gerektiğini savunmaktadırlar. Zemin Hazırlayan Faktörler Etkinleştiren Faktörler Güçlendiren veya Destekleyen Faktörler

Başarılı Bir Önleme Programı Örneği Sonuç Bu bölümün başında profili çizilen genç adamın durumu maalesef tek değil. Matteo’nun hikayesi bitecek gibi değil fakat “çete yaşamı”ndan bağımsız olmak için gözaltından serbest bırakıldığında yoğun yardım ve desteğe ihtiyacı olacak.

Özet Bu bölümdeki bilginin, duygusal ve davranışsal bozukluğu olan, bu bozuklukların doğası nedeniyle madde kötüye kullanımında, gelişigüzel cinsel davranışlarda, okul şiddetinde, zorbalıkta ve çete üyeliğinde risk altında olan öğrencilerle çalışan öğretmenlere hem aydınlatıcı hem de yararlı olmasını umuyoruz.