Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
MADDE KULLANIMI VE KÖTÜYE KULLANMA Giriş
TÖLERANS: Madde kullanımı veya istismarı ile ilgili olarak istenilen etkiyi yaratmak için alınan madde miktarının artmasını ve aynı miktar maddenin etkisinin belirgin bir şekilde azalmasını tanımlar. GERİ ÇEKİLME: Madde kullanımı veya istismarıyla ilişkili olarak maddenin sürekli kullanılmamasını takiben zihinsel ve fi ziksel olarak tekrar adaptasyonu tanımlar. Geri çekilmeden yakınan kişi geri çekilmenin semptomlarını yaşamamak için madde kullanabilir.
Ergenlerin Uyuşturucu Tercihleri
ALKOL NİKOTİN ESRAR UÇUCU MADDELER DİĞER UYUŞTURUCULAR
Madde Kötüye Kullanımının Tedavisi MADDE KULLANIMINA EŞLİK EDEN HASTALIKLARIN TEDAVİSİ Madde Kötüye Kullanımının Önlenmesi
RİSKLİ CİNSEL DAVRANIŞLAR Karşılaştırmalı Bir Çalışma: İki Öykü Giriş Korunmasız Cinsel İlişki: HIV/AIDS Riski HIV-POZİTİF ÖĞRENCİLERE YARDIM
Ergen Hamileliği ve Anneliği ERGEN HAMİLELİĞİNİN TİPOLOJİSİ Bilinçli Hamilelik
ERGEN HAMİLELİĞİ VE ANNELİĞİYLE İLİŞKİLİ RİSK FAKTÖRLERİ Kazara Hamilelik Bilgisizlikten (Yanlış bilgi) Kaynaklanan Hamilelik ERGEN HAMİLELİĞİ VE ANNELİĞİYLE İLİŞKİLİ RİSK FAKTÖRLERİ ERKEN YAŞTA ÇOCUK DOĞURMANIN SONUÇLARI Sosyoekonomik Sonuçlar Eğitimsel Sonuçlar Sağlıkla İlgili Sonuçlar Aile Gelişimi
ANNE ADAYI ERGENLERLE ÇALIŞMA GENÇ BABALARLA ÇALIŞMA
Cinsel Eğitim Yaklaşımları CİNSEL İLİŞKİDEN KAÇINMA PROGRAMLARI DOĞUM KONTROLÜ BİLGİSİ VE KULLANIMI YAŞAM BECERİLERİ/YAŞAM SEÇENEKLERİ YAKLAŞIMI
OKUL İÇİ ŞİDDET Giriş (Devam ediyor)
ERKEN UYARI İŞARETLERİ ACİL UYARI İŞARETLERİ (Devam ediyor)
Şiddet Tehdidinin Değerlendirilmesi ve Tepki Verme Okullardaki Tehdit Yönetimi
Okul Şiddetine Yönelik Etkili ve Etkisiz Yaklaşımlar SIFIR-TOLERANS POLİTİKALARI VE ENGELLİ ÖĞRENCİLER OKULDAKİ ŞİDDETE ETKİLİ YAKLAŞIMLAR İşlevsel Davranış Değerlendirmesinin Etkili Kullanımı Risk Etkenlerini Tarama Farklılığı Kabullenmeyi Öğretme Öz Saygı Geliştirme ve Sosyal Beceri Eğitimi Akran Arabuluculuğuyla Çatışma Çözme Aile ve Toplumun Katılımının Önemi Topluluk Olarak Sınıf
Zorbalık
KİM ZORBALIK YAPAR VE NEDEN?
KİM ZORBALIĞA UĞRAR VE NEDEN? Demografik Özellikler Davranışsal Özellikler Akran Grubu Dinamikleri Okul Yapısının Etkileri
SALDIRGANA DÖNÜŞEN KURBAN Biyolojik Risk Psikolojik/ Bilişsel Risk Çevresel Risk
ZORBALIK VE ENGELLİ ÖĞRENCİLER OKULLARDAKİ ZORBALIĞI AZALTMAK İÇİN ÖZEL MÜDAHALELER Olweus Zorbalık Önleme Programı Okul Çağı Zorbalığına Genel Bir Anlamsal Yaklaşım Zorbalığı Önlemede İnsan Hakları Yaklaşımı Zırbalık İçin Okulda Bir Değişiklik Yaklaşımı
ÇETE ÜYELİĞİ VE BENZER FAALİYETLER Amerika’daki Gençlik Çeteleri: Güncel Veriler ÇETELER: Genel bir amaç için sadakatle sürekli birlikte olan ve yasadışı veya suç teşkil eden aktivitelerde yer alan ergen veya yetişkin bireyler gurubu.
Okullardaki Çete Etkisi Okullardaki Çetelerin Özellikleri Çete Üyeliğinin Hizmet Ettiği Amaç Bir Ergen Çete Üyesinin Profili
Okullardaki Çete Eylemleriyle Mücadele Etmek Herhangi bir etkili önleme/müdahale yaklaşımının aşağıdaki üç faktörün her birini belirtmesi gerektiğini savunmaktadırlar. Zemin Hazırlayan Faktörler Etkinleştiren Faktörler Güçlendiren veya Destekleyen Faktörler
Başarılı Bir Önleme Programı Örneği Sonuç Bu bölümün başında profili çizilen genç adamın durumu maalesef tek değil. Matteo’nun hikayesi bitecek gibi değil fakat “çete yaşamı”ndan bağımsız olmak için gözaltından serbest bırakıldığında yoğun yardım ve desteğe ihtiyacı olacak.
Özet Bu bölümdeki bilginin, duygusal ve davranışsal bozukluğu olan, bu bozuklukların doğası nedeniyle madde kötüye kullanımında, gelişigüzel cinsel davranışlarda, okul şiddetinde, zorbalıkta ve çete üyeliğinde risk altında olan öğrencilerle çalışan öğretmenlere hem aydınlatıcı hem de yararlı olmasını umuyoruz.