1. SINIF VELİSİ OLMAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Hoşgeldiniz 1.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)
Hoşgeldiniz Emrah ÜNLÜ Psikolojik Danışman / Rehber Öğretmen 1.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
.Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
.Çocukta davranış yönetimi .Çocuğumu okula nasıl hazırlamalıyım?
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Hanife FIRAT KAZMALI Psikolojik Danışman
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
MERİNOS İLKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLKOKULA BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Çocuğum okula başlıyor…
Kişisel Rehberlik.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Hoşgeldiniz Murat Karasu 1/C Sınıf Öğretmeni 1.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

1. SINIF VELİSİ OLMAK

İçerik: Okuma Yazma Süreci Etkin Çalışma Yöntemleri Sorumluluk Alma Becerisi Arkadaşlık İlişkileri Anne Baba Tutumları

1. Sınıf Çocukları Nasıldır? Öğrenmeye isteklidirler. Denemeye isteklidirler. Memnun etmek isterler. Suçlama oyunu Yoğun duygular

SEVGİLİ ANNE BABALAR İLK İŞİNİZ ÇOCUĞA OKULUNU VE ÖĞRETMENİNİ SEVDİRMEK OLMALIDIR

Öğretmen Arkadaşlar Defter Kalabalık Sıra Kalem Hayal Kırıklığı NEDİR BU BAŞIMA GELENLER? Defter Kalabalık Sıra Kalem Hayal Kırıklığı 5 5

Okuma Yazma Öğrenme Okuma yazma bir süreçtir. Her öğrencinin öğrenme hızı farklıdır. Arkadaşları yada kardeşi ile karşılaştırma çocuğun gelişimi için engel oluşturur. KIYASLAMAK REDDETMEKTİR. Bu süreçte kişisel hırslara dikkat edilmelidir. Öğretmenlerine güvenilmeli ve sıklıkla bağlantı halinde olunmalıdır. Çocuğunuza güvenmeli ve bu güveni ona hissettirmelisiniz. Bu döneme takılırsa tüm öğretim hayatında sorun olabilir. Okuma materyalleri hem kısa hem de eğlenceli olmalıdır.

El ve Parmak Kaslarını Geliştirmek İçin; Hamur ve çamur ile oynayabilir. Yere dökülen bir avuç mercimek, düğme, boncuk gibi ufak şeyleri tek tek toplayabilir. Düğme ilikleyip açabilir. Sınırlı boyama çalışmaları yapabilir. Bir leğene su ve içine biraz şampuan konulur, avuçlarına alabileceği büyüklükte iki tane sünger verilir. Avuçlarını açıp kapayarak süngerleri sıkması böylece köpük üretmesi istenilir. Bunlar el kaslarını geliştirmede yararlı olur. Bu döneme takılırsa tüm öğretim hayatında sorun olabilir. Okuma materyalleri hem kısa hem de eğlenceli olmalıdır.

Bilgisayar kullanımı Ders çalışma alışkanlığının kazanılma yaşı Evde tekrar çalışması yapmak için uygun zaman Uygun ev ortamının sağlanması Ev ve arkadaş ziyaretleri Uyku ve yemek düzeni Kitap okuma alışkanlığı Bilgisayar kullanımı Kitap okuma, okuduğunu anlattırma.

Anne babanın ders konusundaki yaklaşımı mümkün olduğunca olumlu olmalıdır.Okul ve dersle ilgili konularda eleştirel ve baskıcı tutumlardan uzak durulmalıdır. Çocuğun ödevini zamanında yapmaması, derslerine çalışmaması durumunda sürekli yargılanması, sorgulanması ve eleştirilmesi çocuğun hem derslerinden soğumasına hem okula karşı negatif duygular beslemesine neden olur.

Çocuğun derslerini yapması konusunda zaman zaman hatırlatmalar yapılması doğaldır ancak bunu yaparken anne babanın kullandığı üslup önemlidir. ÖRNEĞİN okuldan geldikten sonra televizyon karşısına oturan bir çocuğa annenin’ Ödevin yok mu senin, ödevini yapsana’ ya da’ Ödevlerini bitirmeden televizyon seyretmek yok demedim mi ben sana’ gibi ifadeler kullanmasındansa’ SANIRIM ÖDEVLERİNİ ÇİZGİ FİLM İZLEDİKTEN SONRA YAPMAYA KARAR VERDİN DEĞİL Mİ?’ gibi bir soru sorarak hatırlatması çok daha olumlu bir etki yaratır. Bu şekilde çocuğa SORUMLULUĞUNU hatırlatmış oluruz. Ancak bunu çocuğu aşağılamadan, küçümsemeden, eleştirmeden ve baskı yapmadan yapmış oluruz.

Bu yaştaki çocukların dikkat süreleri kısa olduğu için, ders çalışma süresi kısa tutulmalıdır.

Çocuğunuzun okuldan sonraki zamanı tamamen ev ödevleri ve ders çalışma ile doldurulmamalı.

Öğrencinin mutluluğunda, öğretmen ve veli arasındaki diyalog önemli rol oynar. 13 13

Sorumluluk Kazandırma Sınır koyma Küçük sorumluluklar verme

Bir kelebeğin hikayesi

GÜNÜMÜZ ÇOCUĞUNUN ÇOK ŞEYİ VAR 16 16

DEMOKRATİK TUTUM

Çocuk ayrı bir birey olarak kabul edilir. Demokratik Anne Baba Tutumu Çocuk ayrı bir birey olarak kabul edilir. Çocuğun ilgileri göz önünde bulundurulur, yeteneklerini geliştirici ortam hazırlanır. Duygular nettir. Problemlerle baş etme yolları demokratik yollarla yapılır.

Cezalandırıcı olmayan (özellikle fiziksel şiddet), Demokratik Anne Baba Tutumu Cezalandırıcı olmayan (özellikle fiziksel şiddet), Soru sorma ve düşüncelerini ifade etmenin teşvik edildiği, Sonuçtan çok süreçle ilgilenilen, Merak ve keşif duygularının beslendiği,

Gereksiz kısıtlama ve baskıların olmadığı, Demokratik Anne Baba Tutumu Gereksiz kısıtlama ve baskıların olmadığı, Kendi kendine yeterli olma ve kendi problemlerini çözmenin cesaretlendirildiği, Sıradan hataların hoş görüldüğü, Yergi yerine övgüye odaklanılan, Israr ve zorlamanın olmadığı bir ortamdır.

ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Demokratik Anne Baba Tutumu ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Yaratıcıdırlar. Dengeli ve uyumludurlar. Karar alma becerileri gelişmiştir. Seçenekli düşünmeyi bilirler, yeni durumlara uymada zorluk yaşamazlar. Kendilerine güvenirler. Başkalarının özgürlüklerine saygılıdırlar, kendi özgürlüklerinin sınırlarını bilirler. Çünkü ders çalışmaya başlamadan önce çocuğun azarlanması; ders çalışma davranışı ile azar işitme arasında bitişiklik kurar. Yani, azar işitmek çocuk için ders çalışmayı çağrıştırır.

“Sindrella, çocukları olana kadar çok mutlu bir şekilde yaşadı “Sindrella, çocukları olana kadar çok mutlu bir şekilde yaşadı. Daha sonra o kadar yoruldu ki, mutlu olup olmadığını anlayamadı bile.”

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ REHBERLİK SERVİSİ