ÖZEL EĞİTİM SINIFI VELİ TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
AİLE EĞİTİMİ.
REHBERLİK.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
REHBERLİK DERS II.
REHBERLİK.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
SUNUN İÇERİĞİ YETESİZLİĞİ OLAN BİR ÇOCUĞA SAHİP OLMAK DEMEK NE DEMEK (EBEYN NELER HİSSEDER-NELER YAŞAR) YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUĞA SAHİP EBEYNLERİN GEREKSİNMELERİ.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
AİLE EĞİTİMİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
BEP MERZİFON REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ BEP HAZIRLAMA SEMİNER PROGRAMI PSK. DAN. PSK. DAN. SELÇUK ALKOÇ YASEMİN KABAL.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Kaynaştırma ve bep bilgilendirme toplantısı
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
Yöneltme/Yerleştirme
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Kişisel Rehberlik.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ÖZEL EĞİTİMDE TANILAMA
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Sunum transkripti:

ÖZEL EĞİTİM SINIFI VELİ TOPLANTISI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ

HOŞGELDİNİZ

SÜREÇ SUNU SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARININ KONUŞULMASI GÖRÜŞME GÜNLERİNİN DÜZENLENMESİ

Farkına varma (Öğretmenin bilgi toplaması, ilk değerlendirmeyi yapması) Okul yönetimi, rehber öğretmen, öğretmen, anne-baba ve öğrencinin sorunu değerlendirmeleri Uygulanmakta olan eğitim programına devam edilmesi Program uygulanırken düzenlemeler yapılarak öğrencinin kaydettiği ilerlemelerin izlenmesi ve incelenmesi Özel yardım ve destek sağlanması GÖNDERME SÜRECİ

GÖNDERME SÜRECİ Sağlanan her türlü yardım ve destek hizmetlerine karşın öğrencinin verilen eğitim hizmetleri ve uygulanan eğitim programından yararlanamaması durumunda, yapılan tüm çalışmalar ve verilen destek hizmetleri raporlaştırılarak, eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla öğrencinin,(RAM tarafından hazırlanıp sene başında okullara gönderilen ) gönderme raporu R.A.M ‘a gönderme RAM’da Eğitsel Tanılama, İzleme ve Değerlendirme Ekibinin gönderme raporlarını İnceledikten sonra öğrenci için randevu vermesi. Program uygulanırken düzenlemeler yapılarak öğrencinin kaydettiği ilerlemelerin izlenmesi ve incelenmesi Öğrenci velisinden inceleme ve yerleştirme izninin alınması . Veli görüşme formunun doldurulması ve (varsa) tıbbı tanılama ile ilgili raporun incelenmesi. Öğrencinin Oyun ve gözlem odasında gözlemlenmesi ve uygun olduğunda teste alınması

YÖNELTME yöneltme raporu YÖNELTME KARARI Eğitsel tanılama, izleme ve değerlendirme ekibi tarafından öğrenci için en az sınırlandırılmış eğitim ortamı, eğitsel gereksinimleri ve yerleştirme seçenekleri göz önünde bulundurularak yöneltme raporu düzenlenir yöneltme raporu Rehberlik Ve Araştırma Merkezi tarafından yapılan bireysel incelemede elde edilen veriler (Uygulanan Test ve Teknikler) Veliden alınan bilgiler (veli görüşme formu) tıbbi sonuçlar Okul rehber öğretmeni ve sınıf öğretmeninin doldurarak göndermiş olduğu gönderme raporundan elde edilen bilgiler Oyun ve gözlem odasında elde edilen gözlemler sonucu EĞİTSEL TANILAMA .İZLEME VE DEĞERLENDİRME EKİBİNİN HAZIRLAMIŞ OLDUĞU rapor

İL ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KURULU YERLEŞTİRME YÖNELTME RAPORU İL ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ KURULU YERLEŞTİRME KARARI ÖĞRENCİNİN KAYDININ YAPILACAĞI OKULUN BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Madde 14/h: Özel eğitim gerektiren bireylerin yönlendirme raporu çerçevesinde özel eğitim okulu veya diğer okullara yerleştirilmesini sağlar. İlinde eğitimi sağlanamayan özel eğitim gerektiren bireyleri yatılı okullara yerleştirmek üzere Bakanlığa bildirir. Madde 16/d: Özel eğitim gerektiren bireylerin, yöneltme raporu çerçevesinde, kaynaştırma uygulamalarına, özel eğitim sınıflarına veya özel eğitim kurumlarına yerleştirilmesi kararını alır.

ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİN DUYAN ÖĞRENCİLERİN AİLELERİNİN YAŞADIĞI GÜÇLÜKLER

HOLLANDA’YA HOŞGELDİNİZ Bana genellikle özürlü bir çocuk büyütmemin nasıl bir şey olduğunu sorarlar. İşte anlatıyorum. Bir bebek sahibi olacağınızı anladığınızda yaşadığınız duygu, İtalya' ya güzel bir seyahat planı yapmaya benzer. İtalya hakkında bir sürü kitap ve broşür alırsınız ve harika planlar yapmaya başlarsınız. Mikalanjelo'nun Davut'u. Venedik teki gondollar. İtalyanca birkaç sözcük bile öğrenirsiniz. Her şey çok heyecan vericidir. Aylar süren beklemeden sonra, o gün gelir çatar. Bavullarınızı toplar. Yola çıkarsınız. Birkaç saat süren yolculuktan sonra, uçağınız havaalanına iner. Hostes mikrofonu eline alır ve "Hollanda'ya hoş geldiniz" der. Hollanda mı? Dersiniz. "Ne demek istiyorsunuz? Ne Hollanda'sı? Ben İtalya'ya bilet almıştım. Benim İtalya’ ya gitmem gerek. Tüm yaşamım boyunca İtalya’ ya gitmenin düşünü kurdum ben" Fakat uçuş rotasında bir değişiklik yapmışlardır. Hollanda’ ya inmişsinizdir ve orada kalmanız gerekir.

HOLLANDAYA HOŞGELDİNİZ Önemli olan sizi korkunç, iğrenç ve pis bir yere, açlığın ve hastalıkların ortasına bırakmamışlardır. Sadece farklı bir yerdesinizdir. Bu yüzden çıkıp yeni broşürler ve kitaplar almanız ve yepyeni bir dil öğrenmeniz gerekmektedir. Ve daha önce hakkında hiçbir şey bilmediğiniz insanlar tanımak zorundasınızdır. Gittiğiniz yer sadece farklı bir yerdir. Oradaki yaşam, İtalya da kinden daha yavaştır. İtalya kadar etkileyici değildir. Fakat bir süre orada kaldıktan sonra nefesinizi tutar ve çevrenize bir bakarsınız... ve Hollanda'nın değirmenlerini fark edersiniz... ve lalelerini. Hollanda'nın Rembrandları bile vardır. Fakat tanıdığınız herkes İtalya'ya gidip gelmektedir... sürekli orada geçirdikleri güzel günleri anlatmaktadır. Ve yaşamınız boyunca "Evet benim de gitmem gereken yer orasıydı. Ben de aynı planı yapmıştım." Dersiniz. Bu nedenle duyduğunuz acı asla, asla dinmez... çünkü yitirdiğiniz düş çok önemli bir düştür. Ancak... tüm yaşamınızı İtalya' ya gidemediğiniz için üzülerek geçirirseniz, Hollanda'nın güzelliklerinin hiçbirinin tadını çıkaramazsınız.                                                                           Emily Perl Kingsley

AİLE TEPKİLERİNİN EVRELERİ- I ŞOK REDDETME DEPRESYON

AİLE TEPKİLERİNİN EVRELERİ- I II. EVRE KARMAŞA SUÇLULUK KIZGINLIK

AİLE TEPKİLERİNİN EVRELERİ- III PAZARLIK KABUL VE UYUM

SOSYAL DESTEK    Sosyal destek; stres altındaki ya da güç durumdaki bireye çevresindeki insanlar veya kurumlar tarafından sağlanan maddi ve manevi yardımlardır. Maddi, duygusal ve bilişsel unsurları kapsar. Bir başa çıkma yöntemi olarak işlev görebilen sosyal destek, uzun ve kısa süreli stres ve kriz dönemlerinde, bireyin bilgi işleme sürecini etkileyerek, yeni durumlara ve uyarıcılara karşı uyumunu kolaylaştıran, zihinsel yapıyı destekleyen bir unsurdur. Bireyler ve gruplar arasındaki bağlantıları sağlayarak, ailenin stresle baş etmek için gereksinim duyduğu yardım ve destek ağını oluşturur.

SOSYAL DESTEK      a. Duygusal Destek: Sevgi, hoşlanma, anlayış, kabul görme, değer verilme, özen gösterilme, korunma gereksinimlerini kapsar.      b. Araçsal Destek: Parasal yardımı, materyal kaynakları, araç gereç yardımı gibi somut yardımları içerir.      c. Bilgisel Destek: Sorun kabul edilen olaylarla başa çıkmada, tanımlayıcı nitelikte bilgiler vermeyi ve böylece sorunu anlamayı sağlayan destek biçimidir.      d. Yaygın Destek: Boş vakitlerde diğer insanlarla zaman geçirme, eğlenme, rahatlama amacıyla yapılan aktiviteler, sosyal arkadaşlık olarak tanımlanabilir.

NE YAPALIM?

Öğretmeninden bilgi ve yardım isteyin Öğretmeninden bilgi ve yardım isteyin. Öğretmeniyle ortak bir çalışma planı geliştirin. Çocuğunuzun bireysel özelliklerini, kapasitesini ve sınırlarını bilin. Çalışırken birden fazla duyuya hitap edin (işitsel, görsel, dokunsal).

Sık sık tekrar yapın. Okul dışında gerekli destekleyici eğitim ve çalışmaların yapılması için gerekli yerlere yönlendirin. Sabırlı, anlayışlı ve hoşgörülü olun. Güdüleyici ve teşvik edici olun. Her bireyin kendine ait ilgi ve yetenekleri olduğu unutulmadan, çocuğun yapamadıkları üzerinden değil yapabildikleri üzerinden hareket edin. Başardıkça teşvik edin. Kendini ifade etmesine farklılıklarını ortaya koymasına izin verin.

Çocuğunuzun kendini rahat ve güvende hissettiğinden emin olun. Çocuğunuzu olduğu gibi kimse ile kıyaslama yapmadan ve inkar etmeden kabul edin. Dikkati çabuk dağıldığından çalışma sürelerini kısa tutun. Dikkati yoğunlaştırıcı etkinlikler yaptırın; boncuk dizme, nesneleri gruplama, ayırma, düzeltme gibi. Günlük işlerde size yardım etmesini sağlayın. Başaramayacağı ödevler, görevler, sorumluluklar vermeyin. Kendisini başarısız ve olumsuz değerlendirmesine engel olmaya çalışın.

Tutarlı davranın, bir gün sabırlı ve anlayışlı iken diğer gün bıktım senden demeyin. Aynı zamanda çocuğa karşı diğer aile bireylerinin de birbirleriyle tutarlı olması gerektiğini unutmayın. Özgüven kazanması için gerekli desteği verin. Sosyal faaliyetlere yönlendirin. Çocuğunuzdan utanarak onu ve kendinizi toplumdan uzaklaştırmayın. Çocuğa her şeyin yolunda olduğuna dair güven verin.

Yeterli ilgi ve sevgiyi vererek, onun sizin için ne kadar değerli ve önemli olduğunu her defasında belirtin.

TEŞEKKÜRLER