UNDISCOVERED LEGENDS An Ad-Lab Project

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAVGA sk - per KONTROL İZLEYİCİDE.
Advertisements

Ey kahraman Türk kadını,
YAYLI ÇALGILAR.
Atatürk’ün Müzik İle İlgili Sözleri
NEY PERDE ŞABLONU İYİLEŞTİRME YÖNTEMİ Hazırlayan ve Sunan:
ASIL EKSİKLİK Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
SAMSUN MEHTERAN Vurulduğunda arzı ve arşı titreten, yürüdüğünde ölümü bile korkutan, heybetiyle düşmanın yüreğine korku salan ve savaşa bayram havasında.
TELLİ ÇALGILAR.
Bir Japon psikoloji profesörü, Isamu Saito oturmuş
TEMEL MÜZİK BİLGİLERİ.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
Blokfülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
“Sonsuza Dek” sesli.
Matematik Ve Müzik Arasındaki İlişki
Müzik en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış hâlidir. Başka bir deyiş ile de müzik, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Hazırlayan: Yasin tunç
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
UNUTMA Ki ….
ZARFLAR (BELİRTEÇ) Burak SÖKÜCÜ
HOŞGELDİNİZ.
A-hekim.tv Survey via web site. 2 Contribution of a-hekim.tv %88 of the total physicians declared that a-hekim.tv helps to improve their scientific knowledge.
ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE GERÇEKLEŞENLER.
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
SINAV KAYGISI.
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
7.SINIFLAR 2.GRUP BİLGİ KÜLTÜR YARIŞMASI
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
DEMI LOVATO ‘NUN HAYATI
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
MEHMET TEKİNALP ANADOLU LİSESİ 11/E SINIFI
MEVLANA'NIN HAYATI.
ASIL EKSİKLİK.
REBETİKA : Rebetika'nın asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir. Hapishane ve tekkeler (rebetlerin haşhaş içtikleri.
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
Kaybetsem de Vazgeçmem
 C H I L D B R I D E S.   Marriages in early ages are seen all over the world.  Marriages under 18 are accepted as «child» marriages.
SES TİTREŞİMDİR Titreşen bir nesnenin başlattığı titreşimler dizisine ses denir. Sesin oluşabilmesi için titreşim hareketi gereklidir. Titreşim bir.
Jazz Müzik bilgileri.
ÖZNEL YARGI – NESNEL YARGI
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
EMEVİLER DÖNEMİNDE EĞLENCE HAYATI
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
ENGLISH GRAMMAR İNGİLİZCE DİLBİLGİSİ
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
-Dövme kimine göre süs kimine göre uğur, şans kimine göre ise yaşamın evrelerinde ki duyguları simgeler. -Dövme insan ruhunun tene yansımasıdır. -Yüzyıllardır.
Cumhuriyet’e Nasıl Kavuştuk ?
Müzik Nedir?.
Simple Present Tense Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman)
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Türk Musıkîsinde İcraya Dayalı Nazariyat Modeli Arayışları
Would you like a different color?
Welcome to our competition.
KLASİK MÜZİK TARİHİ Enstrümanlar, Terimleri ve Müzik Teorisinin Uygulaması.
MTK 409 ÇALIŞMA METHODLARI MÜZİK VE MATEMATİK
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
HAZIRLAYANLAR:SİMAY,ELİF NAZ,ELİF ZEYNEP,YAĞMUR,YAĞMUR,ŞEVVAL.
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
NEY Ney; Klasik Türk Mûsikisi’nin ve Tasavvuf Mûsikisi’nin en önemli sazlarındandır. Ney sazının, her ne kadar geçmiş dönemlerdeki farklı uygarlıklarda.
Saz olarak bilinen bağlama uluslararası çalgı sınıflandırma sistemine (Sachs- Horbostel) göre bağlama, “uzun lutlar” (long-luthes) sınıfına girmektedir.
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
İNGİLİZCE GRAMER THERE IS /THERE ARE (SAHİP OLMA) KALIPLARI
Blokfülüt Blok fülütte Tutuş, Üfleme (Dil Vurma)
Sunum transkripti:

UNDISCOVERED LEGENDS An Ad-Lab Project Alp Esen, Erman Ermihan, Güvenç Kutlusoy, Ulaş Saruhan

PROJECT Ulaş’s article (previous issue of TRA) Ad-Lab class (idea)

OUR OBJECTIVES Publishing their visit to our school in TRA. AWARENESS!! No studio recording, no guarantee for popularity, DEAL! 

OUR OBJECTIVES Turkish Folk Music and Culture “who are those people?” “why they play at metro stations?” Interest in different instruments

WHO ARE “UNDISCOVERED LEGENDS”? Amateur but very talented musicians Metro stations

TWO UNDISCOVERED LEGENDS Güven Atabey Aydın Mecidiyeköy exit On Thursdays Ney Mustafa Gurleyen Plays at Taksim, Kabataş exit On Thursdays Kanun

A SHORT MOVIE 

SORU-CEVAP

1) (NEY)Sümer toplumunda M.Ö. 5000 yıllarından itibaren kullanıldığı sanılan ney’e ait elimizdeki en eski bulgu, M.Ö. 3000-2800 yıllarından kalan bugün Amerika'da Philadelphia Üniversitesi Müzesi'nde sergilenen neymiş. Neyinizi üflerken ne hissediyorsunuz, ney sizin için ne anlam ifade ediyor, hangi düşünce ve duyguları uyandırıyor? ( aynı kanun ?)

2) (NEY & KANUN) Bazı müzisyenler enstrümanı ile arasında manevi bir bağ olduğuna inanırlar, siz ve enstrümanınız arasında da böyle bir bağ var mı?

3) (NEY) Hem öğrenci olup aynı zamanda da dışarıda çalmak sizin için zorluklar yaratıyor mu?

4) (NEY & KANUN) Enstrümanınızı çalmaya nasıl ve neden karar verdiniz? Kararınızda sizi etkileyen etkenler/kişiler oldu mu?

(NEY & KANUN) Peki neden metrolarda çalmak? 5) (NEY & KANUN) Peki neden metrolarda çalmak?

6) (NEY & KANUN) Aileniz ve yakınlarınız bu kararınız karşısında nasıl bir tepki verdi? Endişelendikleri oluyor mu? ‘’Oğlum hayatını nasıl kazanacaksın?’’ demiyorlar mı?

7) (NEY) Ney hakkında yaptığımız araştırmalar sonucunda, çalınabilecek en zor enstrümanlar arasında olduğunun farkına vardık. Bir müzik aleti için kullanılan çalmak yerine, Ney için üflemek tabiri kullanılıyor. Burada üflemenin mecazi bir anlamı varmış. Kaynağını İslam'da Allah'ın insanı yaratırken ruhu üflemiş olmasından alıyormuş. Sizce de ney üflemek zor mu? Herkes Ney üfleyebilir mi? Şimdiki çaldığınız seviyeye gelmek için ne sıklıkta, ne kadar uğraştınız ?

8) (NEY) Ney çalmaya başlayanlar ilk olarak Kız neyi adı verilen Ney cinsi ile Ney’e ısınmaya başlarlar, sizde bu şekilde mi başladınız? Neden ‘kız neyi’ adını aldığı hakkında bir bilginiz var mı?

9) (KANUN) Cinuçen Tanrıkorur kanun’u şöyle tarif ediyor: “Musıkimizin mızraplı sazları içinde çın çın öten sesiyle en dişisi, yani en kalabalık topluluklarda dahi kendini duyuran saz.’’ Bu tarife katılıyor musunuz?

10) (NEY & KANUN) Kanun Osmanlı saraylarında kadınlar tarafından çalınırmış. Şimdi kanun çalanlar daha çok erkek mi? Ney ise tasavvuf müziğinin bir simgesi haline geldiğinden mi daha çok erkekler tarafından üflenmiş? Yoksa kadın üfleyenler var mı?

11) (NEY & KANUN) Notalarınız bildiğimiz notalar gibi mi? Taksim, makam, perde gibi özellikler var.

12) (NEY & KANUN) Enstrümanlar seçilirken bazı özellikleri göz önünde buldurularak seçim yapılır. Neyinizi seçerken, alacağınız neyde ne gibi özellikler ararsınız? (Kanun için de geçerli )

13) (NEY & KANUN) Ney’in veya kanun’un Batı müziğinde olabilirliğini araştırabilmek için Batı müziğiyle Türk sanat müziğinin basit bir karşılaştırmasını yapmak gerekiyor. Şöyle ki; Batı müziği 440 frekanslı ‘la’ sesini ana ses olarak kabul etmiş ve tüm sazların akort prensibini bu ses üzerine kurmuş. Buna karşılık Türk müziğinde gene 440 frekanslı ses ana ses olarak kabul edilmiş ancak bu sese ‘re’ adı verilmiş. Dolayısıyla Batı müziğiyle Türk müziği arasındaki 4 seslik transpoze farkı ortaya çıkmış.

Ney sazının tasavvuf musikisi dışında Türk Sanat musikisinde de kullanımı sonucunda ney ile üflenemeyen ara değer notalar için bir arayışa girilmiş. Özellikle Niyazi Sayın ile ney için olmayacak bir ses olan Hisar (Mi bemol) artık üflenebilir hale gelmiş. Deliklerin belli ölçülerde kapatılması ve kafanın içe veya dışarı çevrilmesi ile Türk Sanat Musikisindeki 9 komalık sistemdeki ara sesler icra edilebilmekte. Dolayısıyla Klasik Osmanlı Musıkisi yanında Batı Musıkisi, Popüler ve Caz musikileri, Halk Musıkisi gibi pek çok türün ses sistemlerinde icra edilebilir artık. Siz de musikileri karıştırıp bir füzyon müzik denemesi yapmayı düşünür müsünüz?

14) (NEY & KANUN) Napolyon Bonapart’ın 1792’deki Mısır seferinden sonra kanun ve ud, Fransa’ya ayak basmış. Aradan iki yüzyıl geçtikten sonra Fransız sanatçı Enriko Masias, tamamen uda benzeyen ancak perdeli bir saz olan ‘lut’u bir Fransız sazı olarak tanıtmış.. Yurt dışında yeterince tanıtımları yapılabiliyor mu? Bir pazarlama eksikliği varmış gibi görünüyor. Sizce? Yurt dışında yeri var mı bu müziğin?

(KANUN) Kanunun piyanonun ilk şekli olduğu bilinir. 15) (KANUN) Kanunun piyanonun ilk şekli olduğu bilinir. Hatta harpa da benzetilir. Siz hiç bir kanun- piyano düeti denediniz mi?

(NEY & KANUN) Bizle bir jam session/düet denemek ister misiniz? 16) (NEY & KANUN) Bizle bir jam session/düet denemek ister misiniz?