DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Sonra çıkarıp cebinden aynanı Bir selam de kendine ver.
Satışta İletişimin Rolü
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İLETİŞİM UFUK FİDANLI Eğitim Öğretim Planlamacısı
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SUNUM.
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİ SUNUM
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Hasta Memnuniyeti-İletişim
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
İletişim Sanatı 1.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
MURGUL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK HİZMETLERİ
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DİNLEME VE ETKİLİ DİNLEME
DİNLEME.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
DİNLEME.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
SUNUM TEKNİKLERİ Özlem BALABAN.
Empati.
Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri
Yola çıkınca her sabah, Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, Atlara, otlara, İnsanlara selam ver. Ne görürsen.
Gökçe Erinç Büyükşengür
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Sunum transkripti:

DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel hedef: Etkin dinleme becerilerini kazanabilme Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı :Sınıf mevcudu Oturum süresi :45 dakika Oturum sayısı : 3

OTURUM Dinleme nedir? Dinleme türleri Dinleme engelleri

DİNLEME NEDİR?

Dinleme; görsel ve işitsel simgelere tepkidir Dinleme; görsel ve işitsel simgelere tepkidir. Konuşmanın içerdiği mesajı gözler ve kulaklarla almadır.

Dinleme Türleri Görünüşte dinleme Seçerek dinleme Saplantılı dinleme Savunucu dinleme Tuzak kurucu dinleme Yüzeysel dinleme Etkin dinleme

1-Görünüşte Dinleme: Kişi dış görünüşüyle dinliyormuş gibidir, ama iç dünyası bambaşka yerlerdedir.

2- Seçerek Dinleme: Konuşanın söylediklerinden sadece kendi ilgilendikleri bölümü duyar, diğer söylenenleri duymaz.

3- Saplanmış Dinleyiciler: Sürekli belli bir duygusal tonu taşımak isterler, her söylenenden bir espri, şaka çıkarma/ciddiye alma, üzülme vardır.

4- Savunucu Dinleme: Her söyleneni kendine yönelmiş bir saldırı sayar ve savunmaya geçer.

5- Tuzak Kurucu Dinleme: Sadece dinleyip, bilgilerden karşıdakini zor duruma sokacak fırsatlar yaratmaya çalışmadır.

6- Yüzeysel Dinleme: Yüzeysel kalıp asla altta yatan anlam ulaşamazlar. 7- Etkin Dinleme

DİNLEME ENGELLERİ Konuşanın açısından -ses tonu -kullandığı kelimeler -kafasının karışık olması -acele etmek -uzun cümleler kurmak -özel bir dil kullanmak -zamanlama

Dinleyenin açısından -iyi duyamamak -hayal kurmak -başka şeyler düşünüyor olmak -söylenenin tersini düşünerek, konuşmacının sözünü bitirmesine izin vermemek -konuşma bitmeden cevabını hazırlamaya başlamak -dinlemekten çok konuşmaktan hoşlanmak -konuşulan konuyu sıkıcı bulmak -konuşmacıyı sıkıcı bulmak ya da onun özelliklerinden birine takılmak

2.OTURUM Etkin Dinleme Nedir? Etkin Dinlemenin Koşulları Etkin Dinlemenin Faydası

ETKİN DİNLEME NEDİR?

Etkin dinleme ise konuşmacının söyledikleri ve bedensel ifadelerine dikkat ederek; duyduğunu geri ileterek konuşulanları dinlediğini, söylenenleri işittiğini göstermedir.

Etkin Dinlemenin Koşulları Sessizlik Anlatılmak istenenin ne olduğunu anlamaya çalışmak Anlatılanın altında yatan duyguyu anlamaya çalışmak Koşulsuz kabullenmeye çalışmak Dürüst olarak dinlemeye çalışmak

Etkin Dinlemenin Faydası Nedir?

Etkin Dinlemeyle; Kişiler yargılanmadıkları için başlangıçta söylemeyi düşündüklerinden daha fazlasını söylerler. Kendileri ile ilgili temelde yatan esas sorunun farkına varabilirler. Yaşanmış ve bitmiş bir olay ile ilgili çözümsüzlüğü kabullenirler. “Anlaşıldım “ duygusunu yaşar, karşılarındaki kişiye olumlu duygular beslerler. Amaçlarını aşan bir şey söylediklerinde, bunu fark edip kendilerini düzenleyebilirler. Karşılarındaki kişiyi dinlemeye ve anlamaya hazır hale getirirler.

Siz Nasıl Bir Dinleyicisiniz?

3.OTURUM Etkin Dinleyicinin Özellikleri Nasıl Daha İyi Dinleriz?

Etkin Dinleyicinin Özellikleri Nelerdir?

Etkin Dinleyicinin Özellikleri Söylenenlere ilgi gösterir. Gerçek sorunun ne olduğunu duyana kadar yargıda bulunmaz. Konuştuğu kişi ile göz teması kurar. Söylenenleri anlayıp anlamadığını kontrol eder. Sırasını bekler, anladığını düşündüğünün hemen üstüne atlamaz.

NASIL DAHA İYİ DİNLERİZ? 1. konuşmayı bırakın, hem konuşup hem dinleyemezsiniz 2. kendinizi konuşmacının yerine koymaya çalışın. 3. sorular sorun, bu ilgili olduğunuzu gösterir. 4. dikkatinizi konuşulana verin. 5. konuşmacıya gerçekten dinlemek istediğinizi belirtin. 6.kendinizi ve duygularınızı kontrol etmeye çalışın, yanlış anlaşılabilir. 7.dikkatinizi dağıtacak şeylerden kurtulun. 8. ortak noktalar bulun. 9. hemen sonuca varmaya ya da yorum yapmaya kalkışmayın.