AMORTİSÖRLER Bir araçta,sadece yay ile donatılmış bir süspansiyon olsa,araç herhangi bir yol sarsıntısı ile karşılaşınca sürekli olarak aşağı yukarı bir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
Advertisements

Hazırlayan :Emre GÜNDOĞAN
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
ISI MADDELERİ ETKİLER.
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
MİS GİBİ KOKTU BEYZA NUR KEKEÇ 3-C 743.
Mis Gibi Koktu Göktuğ Kubat 3-C 414.
MADDEYİ OLUŞTURAN TANECİKLER VE MADDENİN HALLERİ
FİZİKSEL ve KİMYASAL DEĞİŞİM
Sıvıların Basıncı İletmesi
BASINÇ SORULAR.
Yağmursuyu Ağızlıkları
BASINÇ.
BASINÇ Bir raptiyeyi bir cisme geçirmek için nasıl bastırmalıyız?
Bölüm 2: KİRCHHOFF YASALARI
ELEKTRİK DEVRELERİNDE KULLANILAN AÇMAKAPAMA ELEMANLARI
BASINCIN İLETİMİ PASCAL PRENSİBİ
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Solunum Sistemi
SUDA ÇÖZÜNEN BİR KATI İLE SU KARIŞIMININ HACMİNİN ÖLÇÜLMESİ
Besin maddelerinin oksijenli ve oksijensiz
İNSANDA SOLUNUM SİSTEMİ
MAKİNA İMALAT VE DONATIM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kavrama ve Transmisyon
HAZIRLAYAN : SAKİNE SEVGİL KESİCİLER.
Solunum Sistemi ANAHTAR KAVRAMLAR Alveol Diyafram Bronş Bronşçuk.
FEN ve TEKNOLOJİ / BASINÇ
Multitronik Şanzıman.
SORU.
SOLUNUM SİSTEMİ
AKIŞ ÖLÇÜMÜ.
İLETİM Farklı özellikteki yayların birinden gelen atma bu iki yayı ayıran sınırda kısmen yansır, kısmen de diğer yaya geçer. Gelen atmanın diğer yaya geçmesine.
SOLUNUM SİSTEMİ Hücrede besinlerin oksijenle parçalanarak enerji üretilmesi olayına solunum denir. Besin + oksijen karbondioksit + su +
Doç.Dr.Hasan Sabri Öztürk
DÖRT ZAMANLI MOTORLAR KİMYASAL ENERJİYİ , MEKANİK ENERJİYE ÇEVİRMEK İÇİN DÖRT AYRI ZAMANDAN (STROK’DAN) FAYDALANAN MOTORLARDIR.
Kapalı ve Açık Sistemler Arş. Gör. Mehmet Akif EZAN
Uçak Piston Motorları.
SES NEDİR SES NASIL OLUŞUR SES KAYNAKLARI NELERDİR
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
BORU HİDROLİĞİ Kaynaklar:
BÖLÜM-4 GENLEŞME CİHAZLARI VE BORU HATLARINDA ARIZA BULMA
GAZLAR VE GAZ KANUNLARI
TurboCycler Kullanım Kılavuzu Giriş İçindekiler Genel Donanım Kullanımı Yazılım ve Programlama.
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
Kuvvet ve Hareket.
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL. Yakıtlar Günlük hayatımızda ve sanayide enerji; mekanik iş, ısı ve aydınlatma şeklinde kullanılmaktadır. Bu üç enerji şekline.
PRES MAKİNESİ Bir pres makinesi operatör tarafından çalıştırılmaktadır. Operatör kontrol panosu üzerindeki anahtarlı butona anahtarı takıp butonu 1 konumuna.
KALDIRMA KUVVETİ SIVILARIN KALDIRMA KUVVETİ GAZLARIN KALDIRMA KUVVETİ
SOLUNUM SİSTEMİ SOLUNUM ORGANLARI
Rescuer emergency CPAP System
MOTOR BİLGİSİ Kemal Nurkan NUR
ISI POMPASI HAZIRLAYAN : Birkan KÖK.
SICAKLIK ARTIŞINA BAĞLI OLARAK AZALAN
BÖLÜM-3.1 KONDENSERLER.
Motorlarda Termodinamik Çevrimler
5) Emme ve Eksoz Sistemleri
3- Yağlama Sistemi.
İçten Yanmalı Motorlar (Internal Combustion Engines)
10. SINIF: 1. ÜNİTE: BASINÇ VE KALDIRMA KUVVETİ-4
Bölüm 5 KONTROL HACİMLERİ İÇİN KÜTLE VE ENERJİ ÇÖZÜMLEMESİ
HİDROLİK SUNUM 7 KAVİTASYON.
ZTM321 MAKİNE ELEMANLARI 12.hafta
MEKATRONİKTE PNÖMATİK VE HİDROLİK SİSTEMLER
BASINÇ Son Tekrar Tarık ÖLMEZ LGS’de MASTER olma zamanı
BÖLÜM 5: Hidroloji (Yeraltı Suyu) / Prof. Dr. Osman YILDIZ (Kırıkkale Üniversitesi)
Sunum transkripti:

AMORTİSÖRLER Bir araçta,sadece yay ile donatılmış bir süspansiyon olsa,araç herhangi bir yol sarsıntısı ile karşılaşınca sürekli olarak aşağı yukarı bir salınım yapacaktır.Herhangi bir şekilde bu salınımı durdurmak sürüş konforu ve sürüş emniyeti ,yani aracın yol tutuşu açısından gereklidir.İşte bu nedenle,bu salınımları frenlemek amacı ile amortisörler kullanılır. Ayrıca,amortisörler,lastiklerin yolu daha iyi tutmasına yardımcı olurlar.Böylece güvenli bir sürüşe imkan tanırlar. Amortisörler,hidrolik ve gazlı olmak üzere iki gurupta incelenebilirler.

Hidrolik Amortisörler Hidrolik amortisörlerin çalışma prensibi; bir piston alt ucunda taban valfi olan yağ doldurulmuş bir silindir içinde aşağı yukarı hareket eder. Kapama : Mil içeriye girerken, piston ile taban valfi arasındaki yağ sıkıştırılır. Yağ taban valfinin kücük deliklerinden aşağıya geçerken direnç oluşturarak sönümleme yapar. Bu esnada milin içeriye giren hacmi kadar yağ basınç borusu içinden rezerve borusu içine geçer.

Açma : Mil yukarı doğru hareket ederken, pistonun üst tarafındaki yağ sıkıştırılır ve yağ küçük deliklerden aşağı geçerken direnç oluşturarak sönümleme yapar.Bu esnada milin dışarıya çıkan hacmi kadar yağ rezerve borusundan basınç borusu içine geçer. Açma ve kapama esnasında amortisör tarafından oluşturulan sönümleme kuvveti süspansiyon yayının yaylanmasını azaltır.

Gazlı Amortisörler Gazlı amortisörler temelde aynı prensiple çalışırlar. (Piston yağ doldurulmuş tüpün içinde ileri geri hareket eder.) Fakat en altta küçük bir haznede yüksek basınçlı (25 bar) nitrojen gazı bulunur. Gezer bir piston bu gaz ile yağ kısmını birbirinden ayırır, karışmalarını önler. Gazlı amortisörlerde ; gaz tarafından yağa yapılan sürekli basınç, piston valflerinin sessiz çalışmasını ve yağın köpüklenmesini engeller. Buradaki gaz haznesi, hidrolik amortisörlerdeki rezerv borusunun görevini üstlenmiştir. Yani milin yağ içerisindeki değişen hacmini telafi ederek amortisörün verimini artırır.

Açma : Mil yukarı doğru hareket etmeye başladığında piston, üst kısımdaki yağı sıkıştırır ve yağ piston üzerindeki küçük delikten aşağı kısma geçmeye çalışırken direnç oluşturarak sönümleme yapar. Bu arada gaz, milin dışarıya çıkan hacmi kadar genişleyerek azalan hacmi telafi eder ve yağı sabit basınçta tutar.

Kapama : Mil aşağı doğru hareket etmeye başladığında piston , önündeki yağı sıkıştırır ve yağ piston üzerindeki küçük delikten pistonun üst kısmına geçmeye çalışırken direnç oluşturarak sönümleme yapar. Bu arada gaz, milin içeri giren hacmi kadar sıkışarak artan hacmi telafi eder ve yağın basınç dengesini korur.

Amortisör Arızaları

Yıpranmış Amortisörlerin Etkileri