ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM. “ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

Türkiye Permakültür Derneği ?
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
GÜNÜN PLANI SABAH Emek Süreci: Neden Önemli?
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
DAÜ Do ğ u Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi KKTC Dekan Prof. Dr. Hasan AMCA Aralık
İŞ YAŞAMINDA CİNSİYET EŞİTSİZLİKLERİ
El YAZISI HECE SLAYT Bu slayttan faydalanabilmeniz için sisteminizde el yazısı fontlarının yüklü olması gerekmektedir. Slayt sayısının fazlalığı nedeni.
Uzaktan Eğitim Kuramları
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
+ YA Ş Lı BAKıM GÜVENCE SISTEMINDE FINANSMAN MODELLERI III. ÇALI Ş MA GRUBU.
OMUZLARINDA YÜKLERLE YA Ş IYORLAR ÇOCUKLUKLARINI.
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
Psikoloji.
KKTC MERKEZ BANKASI BA Ş KANI Dr. Bilal SAN 8 Mart 2013, Lefko ş a Finansal Kriz, KKTC Bankacılık Sektörü ve Kurumsalla ş ma.
Denizcilik E ğ itiminde Kalite: Türk Denizcilik Sektörünün Denizcilik E ğ itimi Veren Kurumlardan Beklentileri Selçuk NAS, Serim PAKER, Murat YILMAZEL,
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
ENM 509 ÜRETİM SİSTEMLERİ PLANLAMASI
KKKanola Kanola Yagı. Kanola ş algama benzeyen tek yıllık bir serin sezon bitkisidir. Dünya ya ğ lı tohum üretiminde soya ve palmiyeden den sonra üçüncü.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Hızlı Tüketim Ürünleri
OKUYORUZ. OKULUMUZDA OKUMA SAATİ PROJESİ OKUYORUZ.
 Yakın bir geçmişe kadar Avrupa’da okulların üç hatlı dikey kurulmuş sistemi, “kabiliyetlerin trinite psikolojisi” görüşüne dayandırılmaktaydı. Eski.
Çalışma ve Ekonomik Yaşam
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
ŞEHİRLER VE KENTSEL ALANLAR
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
YOKSULLUK, REFAH DEVLETİ VE TOPLUMSAL DIŞLANMA
Kamu Ar-Ge Fon Kaynaklarına Erişim
KÜRESELLEŞME VE DEĞİŞEN DÜNYA
İŞLETMELERİN KURULUŞU
TABAKALAŞMA VE SINIF.
MEDYA.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
TEKNOLOJİNİN EKONOMİ ALANINDAKİ ETKİLERİ. Teknoloji Nedir? Teknoloji, malların veya hizmetlerin üretiminin planlanmasından da ğ ıtımın gerçekle ş tirilmesine.
AKP’NİN KADIN İSTİHDAM PAKETİ KİME MÜJDE ! ?. İSTİHDAM Bir ülkede çalışabilir nüfus içinde olup ücretli olarak bir işte çalışanların toplamıdır.
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Değişim Mühendisliği, Stratejik İşbirlikleri, Öğrenen Örgütler, Sanal Örgütler.
©McGraw-Hill Education, 2014
Profesyonel bir Çevirmen Olmak İster misiniz? Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.
KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İ K. KÜRESEL E Şİ TS İ ZL İĞİ N B İ Ç İ M İ Dünya Bankası ülkeleri ki ş i ba ş ına dü ş en gayri safi milli gelirlerine (GSMH) göre.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
TOPLUMSAL HAREKETLİLİK
Arzum ‘Her i ş in bir Arzum'u vardır.’. * Tarihçe * Yönetim Yapısı * İş letmenin Sahipleri * Vizyon-Misyon * Ürünleri * Rakipleri * Sosyal Sorumluluk.
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
UEFA KURSLARI BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİ BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİTFF-TÜFAD ZORUNLU ANTRENÖR GELİŞİM SEMİNERİ 15 HAZİRAN 2016 İZMİR COŞKUN.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ ÜRÜNLERİ GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Sendikaların İşlevleri
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin, kadın erkek kimliklerinin kuruluşunda ciddi bir etmen de okuldaki iş bölümü ve hiyerarşidir. Kadın öğretim.
Henry Ford dindar bir adam
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 9 UZUN DÖNEMDE HASILA VE FİYAT DÜZEYİ: KLASİK MAKRO MODEL YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Alternatif Makro Modeller: Klasik İktisat
TOKALAŞMANIN TARİHÇESİ. En eski yazılı kaynaklarda tokala ş ma, bir tanrıdan dünyevi bir lidere güç bah ş etmeye i ş aretti. Bu, uzatılmı ş el resminin.
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
Sunum transkripti:

ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM

“ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel çaba gerektiren görevlerin yerine getirilmesi

TAYLOR İ ZM, FORD İ ZM VE SONRASI Geli ş mi ş i ş bölümü çıktıları arttırabilir (Adam Smith’in i ğ ne-üreticisi örne ğ i). Bu dü ş ünce F.W. Taylor tarafından Bilimsel Yönetim olarak geli ş tirildi. Bu, daha sonra, 1908’de Michigan’da Henry Ford tarafından benimsendi: – Tek ürün, T modeli – Özelle ş tirilmi ş araç ve teçhizat – Hareket eden montaj hattı – Kitlevi taleplere ba ğ lı kitle üretimi

TAYLOR İ ZM, FORD İ ZM VE SONRASI II İ deal bir sistem olarak sınırlarına ula ş tı Sadece standart ürünler ve büyük pazarlar için uygun Kurulumu pahalı ve oldukça katı Eme ğ in daha ucuz oldu ğ u ülkelerin rekabeti Dü ş ük-güven sistemleri: yakından denetim, izleme çalı ş anlarda memnuniyetsizli ğ e sebep oluyor. Yüksek-güven sistemlerinde çalı ş anlar i ş in hızını ve içeri ğ ini kontrol ediyor.

KADINLAR VE ÇALI Ş MA Avrupa’da 20. yüzyılın büyük tarihi ya ş ları arasındaki kadınların %35-60’ı ücretli i ş lerde çalı ş ıyorlar. Bunların %75’i dü ş ük ücretli, yarı-zamanlı i ş lerde çalı ş ıyor (4 C): – Sekreterya (clerical), temizlik (cleaning),bakım (caring), yiyecek-içecek (catering) Tarihi resim ev ve i ş in ayrımını gösteriyordu: kadınlar evde. Daha küçük aileler; ev-i ş lerinin otomasyonu

KADINLAR VE ÇALI Ş MA II Kadın ve erkek i ş i dü ş üncesi temelinde mesleki ayrımlar Hem yatay (i ş in tipi) hem dikey (astlık-üstlük) Kadınlar ve yarı zamanlı i ş ler hakkındaki tartı ş ma karma ş ık: tercih mi ko ş ullar mı? Ücret farkı tutarlı bir gösterge: 1970 yılında tam zamanlı çalı ş an kadınlar erkeklerin ücretinin %63’ünü kazanıyorlardı itibarıyla bu oran %84’e yükseldi Ev i ş lerinde i ş bölümü daha e ş itlikçi bir hale geldi, özellikle genç çiftlerde.

POST-FORD İ ZM İş ’te ilk esnek uygulamalar – Esnek uzmanla ş ma; mü ş teriye uygunlu ğ un kitleselle ş mesi – Küresel üretim Ele ş tiriler: – Fordizmin geldi ğ i sınırların abartılması – Küçük de ğ i ş iklikler: yeninin geleneksel olana entegre edilmesi, genellikle Neo-Fordizm olarak anılır. – Geçmi ş ve bugündeki farklılı ğ ın hafife alınması.

POST-FORD İ ZM II Mesleklerin yapısındaki güncel e ğ ilimler: – Bilgi ekonomisi (enformasyon) – Çoklu-yetenekler (ö ğ renme ve adaptasyon) – Evde çalı ş ma (tele-çalı ş ma) – Birden fazla i ş te çalı ş ma- portföy i ş çili ğ i(yeni mezunlar bir kariyer içinde üç yetene ğ e dayanarak on bir i ş te çalı ş abilirler) Madalyonun karanlık yüzü: küçülme ve ba ğ ımlılık

ÇALI Ş MANIN SINIRLARINDA İş güvencesizli ğ inin artı ş ı: Bugün İ ngiltere’de 1945’ten bu yana en yüksek seviyesinde Orta sınıf içinde gerçeklik ya da algı? Sadece i ş kaynı hakkında de ğ il, aynı zamanda yo ğ unla ş ma hakkında İş sizlik: ikinci sava ş tan sonra devlet müdahalesi ile dü ş ük tutuldu Bu durum 1980’lerde bozuldu: yapısal ve geçici sebepler İş sizlik etnik guruplarda ve gençlerde yo ğ unla ş tı.

ÇALI Ş MANIN TOPLUMSAL ÖNEM İ Çalı ş manın merkezile ş mesindeki dü ş ü ş neden bir problem olarak görülsün ki?.. (Gorz’un Cennete Giden Yollar, kitabından) Devam eden toplumsal önem: – Para (ücret ve maa ş lar anahtar kaynaklar) – Faaliyet seviyesi (yetenek ve kabiliyetler kazanmak ve bunları uygulamak için fırsatlar) – Çe ş itlilik (ev düzeni ile ter dü ş en ba ğ lamlar) – Zamansal yapı (çalı ş ma hayatının ritmi) – Toplumsal kontaklar (arkada ş lıklar ve sosyal a ğ lar) – Ki ş isel kimlik (toplumsal mevki ve öz-saygı)