Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN Mersin Üniversitesi
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Finansal planlamada temel amaç;
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
ÜNİTE 5 (Bölüm 2) FİNANSAL ANALİZ
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Bilişim sistemlerinin türleri
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Pazarlamada Kontrol, Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama Ahlakı
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
Pazarlama İletişimi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Fiyat ve Fiyatlandırma
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
İÇİNDEKİLER Firmalarda Uzun Vadeli Yatırım Kararları (Sermaye Bütçelemesi) Sermaye Bütçelemesi ve Nakit Akımı Analizleri Projenin Nakit Akımlarının Tahmini.
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama kontrolü (Pazarlama Performansı Değerlendirme) Pazarlama kontrolü; pazarlama hedeflerinden hareketle beklenen veya planlanan performanslara ulaşılıp ulaşılmadığının denetlenmesi ve farklılıkların nedenleri üzerinde çalışılarak doğru hedefler belirlemeye katkı sürecidir. Pazarlama kontrolü, stratejik pazarlama planlamasının bir adımı ve gereği olarak gerçekleştirilir. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama Kontrol Süreci Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama Kontrolünün Amaçları Gerçekleşen sonuçların ortaya konması Başlıca sorunların tespiti Sorunlar kritik noktaya varmadan zamanında düzeltici önlemlerin alınması Pazarlama planları ile stratejilerinde değişiklik ihtiyaçlarının belirlenmesi Pazarlama performansının artırılması Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama Kontrol Türleri Yıllık Plan kontrolü Kârlılık kontrolü Etkinlik kontrolü Stratejik Kontrol (Pazarlama Denetimi) Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Yıllık plan kontrolleri

Yıllık Plan kontrolleri Satış Analizleri Pazar Payı Analizleri Pazarlama Harcamalarının Satışlara Oranı Analizleri Finansal Analizler Pazar Temelli Kalitatif Analizler Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Satış Analizleri Hedeflere satışlara oranla gerçekleşen satış rakamlarının değerlendirilmesidir. Satış analizleri sadece satış hasılatları ile değil, aynı zamanda satış miktarları ile de yapılmalıdır. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazar Payı Analizleri Satış hasılatları ve satış miktarlarının endüstri satış hasılatı ve satış miktarlarına göre değerlendirilmesi gerekir. Bu şekilde gerçekleştirilecek pazar payı analizleri satış analiz sonuçlarını destekler. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama Harcamalarının Satışlara Oran Analizleri Satışların analizi kadar satışlara karşılık yapılan pazarlama harcamalarının analizi de önemlidir. Gerçek pazarlama performansı ancak bu şekilde ortaya konabilir. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama Harcamaları Analizinde Kontrol Kartı Yönteminin Kullanılması Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Finansal Analizler Yatırımın geri dönüş oranı; Satışlardan elde edilen kârın yatırım maliyetine oranı Kâr marjı; net kârın net satışlara oranı Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazar Temelli Kalitatif Analizler Satış elemanı değişim oranı Yıl içinde kazanılan yeni müşteri sayısı Yıl içinde kaybedilen müşteri sayısı Sipariş karşılama oranı Satış iade oranı İade nedenleri Müşteri şikayet sayısı Şikayet nedenleri Yıl içinde pazara sunulan yeni ürün sayısı Marka imajı ve değişimi İşletmenin imajı ve değişimi Pazarlama stratejilerindeki değişim Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Karlılık kontrolleri

Kârlılık kontrolü Kârlılık kontrolü; Kârlılık kontrollerinde işletmenin satış bölgelerinin, satışçıların, müşterilerin, ürün gruplarının, dağıtım kanallarının, siparişlerin vb. kârlılığının ortaya konması amacıyla gerçekleştirilir. Kârlılık kontrollerinde pazarlama maliyet analizleri ve katkı payı analizleri kullanılır. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama Maliyet Analizleri Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama Maliyet Analizleri Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Katkı Payı Analizleri ürün ya da ürün grupları, müşteri grupları, aracılar, satış bölgeleri vb. pazarlama birimleri veya stratejik iş birimlerinin işletme kârlılığına olan katkılarını hesaplamak amacıyla yapılır. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Etkinlik kontrolleri

Etkinlik kontrolü Etkinlik kontrolü, sayısal ve niteliksel değerleri birlikte kullanarak, belirli bir pazarlama ya da stratejik iş biriminin hedeflere ne derece etkili ulaştığının kontrolü amacıyla gerçekleştirilir Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Satış Gücü Etkinliği Satış elemanı başına ortalama satış miktarı Ziyaret başına ortalama satış miktarı Satışların ortalama getirisi Satışlara karşılık ortalama harcama miktarı Satışlara karşılık ağırlama harcamaları ortalaması Yeni kazanılan müşteri sayıları Kaybedilen müşteri sayıları Satış iadeleri oranı Müşteri şikayeti sayıları Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Reklam Etkinliği İzleyici başına reklam ortam ve araçlarının maliyeti Reklamın izlenme ve hatırlanma oranları İzleyicilerin reklamla ilgili gözlem ve değerlemeleri Reklam öncesi ve sonrasında ürüne tepkiler Reklam sonrası gerçekleşen satışlar Farklı araçlarda yayınlanan reklamların hatırlanma düzeyleri Farklı ortam ve araçlarda yayınlanan reklamların ürüne gösterilen tepkide oluşturduğu farklılıklar Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Satış Promosyonları Etkinliği Promosyonlar sonrası satış artışları, Artan satışlar içinde promosyon harcamalarının oranı, Geri getirilen kupon oranları, Aracı kurumlara verilen hediyelerin artan satışlar içindeki oranı, Farklı aracı kurumların promosyon sonrası satış artışlarının oranı, Ürün tanıtımları sonrası gerçekleşen satış sayısı vb. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Dağıtım Etkinliği Sahip olunan ve kiralanan taşıma araçlarıyla gerçekleştirilen taşıma maliyetlerinin satışlar içindeki oranı Taşıma araçlarıyla ortalama taşıma miktarı Taşıma esnasındaki ürün zararlarının satışlara oranı Depolardaki ürün zararlarının satışlara oranı Stok maliyetlerinin satışlara oranı Ürün ya da ürün grupları itibariyle stokta ortalama bekleme süresi Depolar itibariyle ortalama stok süresi Sipariş karşılama oranı Teslim süresi geciken sipariş sayısı Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Stratejik kontrol (Pazarlama Denetimi)

Pazarlama Denetimi işletme ya da stratejik bir işletme biriminin pazarlama çevresi, hedefleri, strateji ve eylemlerinin geniş kapsamlı, sistematik, bağımsız ve periyodik olarak gözden geçirilmesi sürecidir. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Stratejik Kontrol (Pazarlama Denetimi) müşteriye bakış felsefesi, pazarlama organizasyonun bütünleştirilmesi, uygun pazarlama bilgisi, stratejik uyum ve işlevsel etkinlik olarak isimlendirilen beş temel nitelik açısından pazarlama bölümünün denetlenmesi sürecidir. Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama metrikleri -1- Gösterge Kategorisi Gösterge Sayısı Örnek Göstergeler Pazar payı 12 Pazar payı, görece pazar payı, pazar yoğunlaşması, nüfuziyet, müşteri tatmini, tutumlar ve algılar, tavsiye etme eğilimi, kategori geliştirme indeksi, marka geliştirme indeksi, araştırma isteği,... Marjlar ve karlar 8 Marjlar, satış fiyatı ve kanal marjları, birim satış fiyatı, değişken ve sabit maliyet, pazarlama harcamaları, başabaş noktası, hedef hacim, ... Ürün ve portföy yönetimi Deneme, tekrar satınalma, penetrasyon, hacim tahminleri, büyüme, ürün öldürme, marka değeri ve marka sermayesi, tüketici tercihleri ve konjoint faydası, Pazar bölümleme, ... Müşteri karlılığı 5 CRM, Müşteri alışveriş sıklığı, müşteri tutma, müşteri karlılığı, müşteri yaşam boyu değeri, müşteri değeri ve potansiyel müşteri değeri, müşteri elde etme ve tutma maliyeti, ... Satış gücü ve kanal yönetimi 14 Satış gücü ve kapsamı, satış gücü hedefleri, satış gücü sonuçları, satış gücü destekleri, satış gücü motivasyonlar, dağıtım etkinliği, raf fiyatlandırması ve raf payı, stok ve eksik stok, stok devir oranı, indirimler, ... Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme

Pazarlama metrikleri -1- Gösterge Kategorisi Gösterge Sayısı Örnek Göstergeler Fiyatlandırma stratejisi 8 Fiyat premiumu, rezervasyon indeksi, fiyat elastikiyeti, optimal fiyatlar, talep yapısı, ... Tutundurma 9 Temel satışlar, tutundurma harcamaları, satış ve promosyon etkinliği, kupon toplama oranları, kampanya etkinlik ölçümleri, pazarlıklı ve pazarlıksız satışlar, ... Reklam medyası ve web göstergeleri 12 Reklam impresyonu, brüt rating puanları, 100o gösterim başına maliyet, erişim sıklığı, ses payı, tıklama oranı, ziyaret sıklığı, ... Pazarlama ve finans 5 Net kar, satış getiri oranı, yatırım getiri oranı, ekonomik kar, proje matrisleri, pazarlama yatırımı getiri oranı, ... Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme