Bölüm 8 Proje Takvimi Hazırlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© 2011 IFRS Foundation 1 IFRS for SMEs Konu 2.5(b) Test ve Tartışma Varlıklar Bölümler 14 &15.
Advertisements

P 6. Ünite stack veri tipini anlatmaktadır. p Bu ünitede stack laerin örnek uygulamalarından bahsedilmektedir. p Bu sunumda N-Queens problemini çözmek.
Chapter Seventeen 11. HAFTA.
Projenin Yürütülmesi ve KAPANIŞ
İÇERİK İhtiyaç Amaç Yazılım Emniyeti Yaşam Döngüsü Süreçleri Sonuç
Yazılım Sertifikasyonunda Karşılaşılan Zorluklar
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ Güz Yarıyılı.
YURT DIŞINDA ÖĞRENİM Ertan Pekşen KOU Müh. Fak Jeofizik Müh. Bölümü
Logical Design Farid Rajabli.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
Unified Process.
Görsel C# ile Windows Programlama
COMPANY Veritabanı Örneği (Gereksinimler)
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
> > < < GAZÜ KAYSERİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, 2000 EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK KARA HARP OKULU GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Dr. Türkay DERELİ.
Introduction to Business Process
1 Bölüm 9 İhtiyaçları Anlama (Understanding Requirements) Modified from Software Engineering: A Practitioner’s Approach by Roger S. Pressman For non-profit.
1 Chapter 8 Tasarım Kavramları Modified from Software Engineering: A Practitioner’s Approach, by Roger S. Pressman For non-profit educational use only.
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
COSTUMES KILIKLAR (KOSTÜMLER)
ISE Senior Project Fall 2015.
Chapter 5: Threads (İş Parçacıkları)
These courseware materials are to be used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner’s Approach, 6/e and are provided with permission by.
Statistics, Data, and Statistical Thinking
Bolum 5 Süreç ve Proje Metrikleri modified from
Designing for Inheritance
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Bölüm 7 Risk Analizi Software Engineering: A Practitioner’s Approach,
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
Practice your writing skills
DISCUSSION
Paralel Programlamaya Giriş
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
LEFM and EPFM LEFM In LEFM, the crack tip stress and displacement field can be uniquely characterized by K, the stress intensity factor. It is neither.
Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü
Ac POWER ANALYSIS Part III..
Bir Problemin Programa Dönüştürülme Süreci
Marie Curie 7 November 1867 – 4 July 1934) was a Polish and naturalized Frenchphysicist and chemist who conducted pioneering research on radioactivity.
IBM Bulut Servisleri ile Yeni Çözümler Oluşturun L
Döngüler ve Shift Register
Bölüm 6 Yazılım Planlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PRODUCTION. CONTENT  WHAT IS PRODUCTION  BENEFITS OF PRODUCTION  ELEMENTS THAT CHARACTERIZE THE PRODUCTION PROCESS  CLASSIFICATION OF PRODUCTION SYSTEMS.
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
BİLL GATES Şule Eslem ÖZTÜRK NUN OKULLARI Prep-A.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Chapter 4 - The effect of profit or loss on capital and double entry system for expenses and revenues Bölüm 4 – Kâr ve zararın sermaye üzerindeki etkisi.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
According to string theory, every substance in the universe consists of one thing. These strings, which vibrate in different channels, create everything.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Proje Başlangıç Toplantısı > > Sunan: > >
Sunum transkripti:

Bölüm 8 Proje Takvimi Hazırlama Modified from Software Engineering: A Practitioner’s Approach, by Roger S. Pressman For non-profit educational use only May be reproduced ONLY for student use at the university level when used in conjunction with Software Engineering: A Practitioner's Approach, 7/e. Any other reproduction or use is prohibited without the express written permission of the author. All copyright information MUST appear if these slides are posted on a website for student use.

Projeler neden zamanında bitmez? Yazılım geliştirici grup dışında bir kişi tarafından gerçekçi olmayan bitiş tarihi nedeniyle. Takvim değişiklikleri içerisinde ifade edilmeyen değişen müşteri ihtiyaçları; İşin tamamlanması için gereken kaynak ve çabaların gerekenden az tahmin edilmesi; Proje ticarileştiğinde hesaba katılmayan tahmin edilebilen ve / veya tahmin edilemeyen riskler; Daha önceden görülemeyen teknik zorluklar; Daha önceden görülemeyen insanla ilgili zorluklar Gecikmelere neden olan proje elemanları arasındaki iletişim bozukluğu Geride kalan proje takvimi için gereken ve doğru müdahalenin yapılmaması

Takvimleme Prensipleri (Scheduling Principles) Bölümlere ayırma (compartmentalization)—ayrık görevler tanımla Bağlılık (interdependency)—görevler arası bağlılığın belirtilmesi çaba doğrulama (effort validation)—kaynakların mevcut olduğundan emin ol Sorumlulukları tanımla (defined responsibilities)—kişilerin görevleri tanımlanmalı Çıktıları tanımla (defined outcomes)—herbir görevin bir çıktısı olmalıdır kilometre taşlarını belirle—kaliteyi gözden geçir / kontrol et

Çaba ve Teslimat Zamanı

Çabanın Paylaştırılması 40-50% 30-40% 15-20% “işlem öncesi” aktiviteleri müşteri iletişimi analiz tasarım gözden geçirme ve modifiye yapım aktiviteleri kodlama ve kod üretimi test ve kurulum birim, bütünleştirme beyaz kutu, siyah kutu regresyon

Görev Kümelerinin Tanımlanması proje tipini belirle gerekli zorluk derecesini değerlendir adaptasyon kriterlerini kimliklendir uygun yazılım mühendisliği görevlerini seç

Görev Kümelerini Geliştirme / Düzeltme 1.1 Kavram kapsamı bütün projenin kapsamını belirler. Task definition: Task 1.1 Concept Scoping 1.1.1 Identify need, benefits and potential customers; 1.1.2 Define desired output/control and input events that drive the application; Begin Task 1.1.2 1.1.2.1 FTR: Review written description of need FTR indicates that a formal technical review (Chapter 26) is to be conducted. 1.1.2.2 Derive a list of customer visible outputs/inputs 1.1.2.3 FTR: Review outputs/inputs with customer and revise as required; endtask Task 1.1.2 1.1.3 Define the functionality/behavior for each major function; Begin Task 1.1.3 1.1.3.1 FTR: Review output and input data objects derived in task 1.1.2; 1.1.3.2 Derive a model of functions/behaviors; 1.1.3.3 FTR: Review functions/behaviors with customer and revise as required; endtask Task 1.1.3 1.1.4 Isolate those elements of the technology to be implemented in software; 1.1.5 Research availability of existing software; 1.1.6 Define technical feasibility; 1.1.7 Make quick estimate of size; 1.1.8 Create a Scope Definition; endTask definition: Task 1.1 is refined to

Bir Görev Ağını Tanımla

İş-zaman grafikleri Görevler Hafta 1 Hafta 2 Hafta 3 Hafta 4 Hafta n

İş-zaman grafiğini çıkarmak için otomatik araçları kullanınız

Takvim İzleme herbir proje üyesinin ilerleme ve problemleri raporladığı periyodik proje durum toplantıları düzenle yazılım mühendisliği süreci boyunca yapılan gözden geçirmelerini sonuçlarını değerlendir planlanan proje kilometre taşlarının yapılıp yapılmadığını kontrol et (Figure 27.3) gerçek ve planlanan tarihleri karşılaştır (herbir görev için) (Figure 27.4). oluşabilecek problemleri tespit etmek için resmi olmayan toplantılar yap ilerlemeyi sayısal olarak ifade etmek için yöntemler (kazanılmış değerler analizi) kullan (27.6)

Progress on an OO Project-I Technical milestone: OO analysis completed All classes and the class hierarchy have been defined and reviewed. Class attributes and operations associated with a class have been defined and reviewed. Class relationships (Chapter 8) have been established and reviewed. A behavioral model (Chapter 8) has been created and reviewed. Reusable classes have been noted. Technical milestone: OO design completed The set of subsystems (Chapter 9) has been defined and reviewed. Classes are allocated to subsystems and reviewed. Task allocation has been established and reviewed. Responsibilities and collaborations (Chapter 9) have been identified. Attributes and operations have been designed and reviewed. The communication model has been created and reviewed.

Progress on an OO Project-II Technical milestone: OO programming completed Each new class has been implemented in code from the design model. Extracted classes (from a reuse library) have been implemented. Prototype or increment has been built. Technical milestone: OO testing The correctness and completeness of OO analysis and design models has been reviewed. A class-responsibility-collaboration network (Chapter 6) has been developed and reviewed. Test cases are designed and class-level tests (Chapter 19) have been conducted for each class. Test cases are designed and cluster testing (Chapter 19) is completed and the classes are integrated. System level tests have been completed.

Kazanılmış Değer Analizi (Earned Value Analysis (EVA)) ilerlemenin ölçütüdür sezgiler yerine projenin sayısal olarak ilerlemesini gösterir. doğru ve güvenilir performans değerlendirmelerini projenin başından itibaren sağlayabilir En basit hesap : Tamamlanan iş/ toplam iş