Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
PAZARLAMA YÖNETİMİ ve STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Bölüm 12 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Pazarlama İlkeleri.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bölüm 14 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 12 Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması

Pazarlama yönetiminin amacı işletmenin bir fonksiyonu olarak diğer fonksiyonlarla işbirliği içinde işletmenin sürekliliğini sağlamak işletmeyi büyüterek rekabet edebilir halde bulunmasını sağlamak sosyal sorumluluk sahibi bir yönetim anlayışı oluşturmaktır. İşletmenin elinde bulunan kaynakları etkin ve verimli biçimde kullanmak diğer fonksiyonlarla işbirliği içinde işletmenin esas misyonunu gerçekleştirmek için pazarlama faaliyetlerini planlamak, uygulama ve performanslarının denetlenmesi Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama yöneticilerinin görevleri müşterilerle ilgili olanlar, pazarla ilgili olanlar, pazarlama karması ile ilgili olanlar, Stratejik olanlar Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Temel bir yönetim sürecinin şematik gösterimi Analiz Planlama Uygulama Kontrol Hedefleri belirleme Strateji ve taktik seçimi Organizasyon Personel tedarik Üretim Hedef ve performans karşılaştırma Geri besleme Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama planlaması, işletme amaçları doğrultusunda hazırlanan ileriye dönük pazarlama hedefleri ve bu hedeflere ulaşmayı sağlayacak olan pazarlama stratejileri, taktikleri ve programlarının hazırlanması işlemidir. planlamanın üç farklı seviyesi stratejik planlama, taktik planlama operasyonel planlama Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yönetimi “pazarlama hedef ve amaçlarına etkin ve verimli bir şekilde ulaşabilmek amacıyla pazarlama faaliyetlerini planlama, uygulama ve kontrol sürecidir” (Zikmund ve d’Amico,1996) “örgütsel amaçlara ulaşmak için firma ile hedef alıcılar (müşteriler) arasında (her iki taraf için) faydalı mübadelelerin oluşumunu veya gerçekleşmesini sağlamak ve devam ettirmek amacıyla tasarlanmış programların analizi, planlanması, uygulamaya konması ve kontrolüdür (Kotler, 1996) Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yönetim Süreci Amaçları Pazarlama Stratejileri Uygulama Kontrol Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Stratejik Pazarlama Planlaması Durum Analizi Pazarlama Amaçlarının Tespiti Pazarlama Stratejisi Geliştirilmesi Pazarlama Programlarının Geliştirilmesi Geri Besleme Pazarlama Programının Uygulanması Sonuçların Değerlendirilmesi (Kontrol) Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Durum Analizi stratejik boşluk(aralık) veya stratejik fırsat açıklığı (penceresi) arayışları İş Portföy Analizi BCG Büyüme/Pazar Payı Matrisi Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Modeli PIMS Programı Shell Yönlü Politika Matrisi SWOT Analizi Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Durum analizi BCG Büyüme/Pazar Payı Matrisi Nispî Pazar Payı 5X 1X 0,1X Yüksek Düşük Pazar Büyüme Oranı Yıldızlar Soru İşaretleri (Problemli çocuklar) Sağmal İnekler (Nakit kaynakları) Köpekler Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Durum analizi GE Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Modeli İşletmenin Konumu Güçlü Orta Zayıf Pazar çekiciliği Yüksek Çok çekici Çekici Kabul edilebilir Kaçınılması gerekli Düşük Kaçınılası gerekli Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Durum analizi Shell’in Yönlü Politika Matrisi İşletmenin Sektörel Kârlılık Konumu Çekici değil Orta Çekici Rekabet Kabiliyeti Zayıf Yatırımı kes Kademeli çekil Risk yüklen Sürdür veya büyümeye çalış Daha fazla gayret göster Güçlü Nakit üreticisi Büyüme potansiyeli ara Liderliği muhafaza et Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Durum analizi Profit Impact of Market Share (PIMS) Kârlı pazar bölümleri Daha az kârlı pazar bölümleri Daha fazla kâr potansiyeli taşıyan pazar bölümleri Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Durum analizi SWOT Analizi ©South-Western College Publishing S W O T İşletmenin güçlü yanları (Strength) İşletmenin zayıf yanları. (Weakness) Kazanmayı sağlayabilecek işletmeye bağlı olmayan fırsatlar (Opportunity) İşletmemizin güçlü ya da zayıf olmasına bağlı olmayan tehditler (Threats) İçsel Dışsal 4 Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Amaçlarının Tespiti müşterilerle ilgili pazarla ilgili pazarlama karması ile ilgili Stratejik Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Hedefi Belirleme Performans Kriteri Pazar payı Yenilik Kârlılık Çalışan performansı ve tutumları Sosyal sorumluluk Hedef Örneği Markamızı pazar payı bakımından sektörde bir numara yapmak Satışların en az %7’sini araştırma-geliştirmeye harcamak suretiyle yeni ürün pazara sürmede lider olmak Yatırımlarda geri dönüş oranını %15’ten aşağıya düşürmemek Çalışanların tatmin düzeyini sektör ortalamasından aşağıya düşürmemek Toplumsal beklenti ve çevre ihtiyaçlarına uygun davranmak Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Stratejik Alternatifler Pazara Giriş Stratejileri Konumlandırma Büyüme Stratejileri Rekabet Stratejileri Küçülme Stratejileri Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazara Giriş Stratejileri Ürün veya pazar işletme için yeni ise pazara giriş vardır. Lisans anlaşması Ürün haklarının satın alınması Şirketin satın alınması Başka firmalarla birleşme Takas Ortak Girişim Stratejisi Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazara Giriş Stratejileri Yurtdışı pazarlara girmenin üç temel yolu İhracat Sözleşmeye dayalı giriş Yatırıma dayalı giriş Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Büyüme stratejileri Yoğun büyüme Çeşitlendirerek büyüme Yatay çeşitlendirme Konsentrik Konglomeratif Entegrasyonla büyüme Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Büyüme Stratejileri Ürün Mevcut Yeni Pazar Pazara Nüfuz etme Ürün Geliştirme Pazar Geliştirme Çeşitlendirme Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Bütünleştirici Büyüme Çeşitlendirerek Büyüme Büyüme Stratejileri Yoğun Büyüme Bütünleştirici Büyüme Çeşitlendirerek Büyüme Pazara nüfuz etme Mevcut müşterilerin kullanım miktarını artırma Ürünü kullanmayanları çekme Geriye doğru bütünleşme Konsantrik çeşitlendirme Pazar geliştirme Yeni coğrafi alanlara girme Farklı dağıtım kanallarını kullanma Alternatif tutundurma çabalarını kullanma İleriye doğru bütünleşme Yatay çeşitlendirme Ürün geliştirme Yeni ürün özellikleri ekleme Ürün özelliklerini değiştirme Yeni ürün geliştirme Yatay bütünleşme Konglomeratif çeşitlendirme Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Rekabet Stratejileri Saldırıya Yönelik Stratejiler Savunmaya Yönelik stratejiler Cepheden Saldırı Konum savunması Kanattan Saldırı Kanat savunması Kuşatma (Çevirme) Saldırısı Engelleyici (Caydırıcı) Savunma Bypass Saldırısı Kontr (Karşı) Savunma Gerilla Saldırısı Oynak (Esnek) Savunma Stratejik Geri Çekilme Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Rekabet bakımından işletmeler pazar lideri (leader) saldıran-meydan okuyucu (challenger) pazarı takip eden (market follower) niş oyuncular (market nicher) Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Büyüyen Pazarlarda Piyasa Liderlerinin (Öncülerin) İzleyebileceği Stratejiler İstihkam veya savunma stratejisi Rakip muhtemel rakipler LİDER Yandan saldırı (proaktif) Yandan saldırı (reaktif) Cepheden saldırı (proaktif veya Reaktif) Çekilme veya Stratejik çekilme Pazar geliştirme Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Büyüyen Pazarlarda Meydan Okuyanlar İçin Stratejiler Hedef Rakip Meydan Okuyucu Firma Cepheden saldırı (proaktif veya Reaktif) Yandan saldırı Sıçrama stratejisi Kuşatma stratejisi Gerilla atakları Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Pazara girebilmek amacıyla ; Pazardan daha fazla pay almak amacıyla Pazarda yerleşik güçlü firmalara karşı Çoğu zaman yeni ve küçük firmalar tarafından yapılır. Güçleri benzer firmaların saldırısı pazar şartlarındaki bir değişimden veya pazar şartlarını değiştirme isteğinden kaynaklanır. Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Cepheden Saldırı Özellikleri Pazar liderine yönelik Kafa-kafaya saldırı Güç üstünlüğü sağlama amaçlı Süreklilik gerektiren Maliyetli Saldıran firma ciddi kayıplara maruz kalır (İmza – Koç örneği) Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Cepheden Saldırı Yöntemler Rakibin ürünlerinden daha üstün ürünler sunmak Daha düşük fiyatlar Yeni müşteri hizmetleri sunma Ciddi bir yeni üretim kapasitesi kurma Yoğun reklam kampanyaları Rakibin zayıf olduğu alanlarda yeni ürünler geliştirmek (Havayolları şirketleri) Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Kanattan Saldırı Özellikler Kanattan saldırı başlatana cepheden saldırı ile karşılık veren rakip işletme önemli avantaj yakalayabilir Bölümlere ayrılmış pazarlarda uygulama şansı yüksektir Cepheden saldırma durumunda kazanma ihtimali zayıfsa kanattan saldırı yöntemi kullanılır Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Kanattan Saldırı Yöntem Mücadele rakibin değişik nedenlerle (başarısızlık ya da henüz faaliyete başlanmamış olması gibi) bıraktığı pazar boşluklarından başlamaktadır. Rakibin esas faaliyet alanının dışında bir alandan başlayarak rekabeti sürdürme Reklam kampanyaları, halkla ilişkiler, kişisel satış yolu ile… Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Kuşatma Çevirme Saldırısı Özellikler Rakibin zayıf olduğu birden fazla alandan başlayarak saldırıya geçme Rakibi kendi içine kapanmaya ve moralini bozmaya yönelik Saldıran işletme pazarda başarı yakalarken, rakip işletme bu başarının “önemsizliğine” inanır SEIKO Örneği, Japon otomobillerinin 1970’li yıllarda Amerikan pazarına girmesi Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Kuşatma Çevirme Saldırısı Yöntemler Rakibin ürünlerinden daha iyi ürünlerle pazara girerek Pazar payı elde etmek Pazar nişlerine girerek Pazar payı elde etmek Rakibin pazardaki etkinliğini engelleyecek dağıtım ve tedarik* kanallarının kesilmesi *Apple ile Samsung arasındaki savaş, ABD’li şirletin mobil güvenlik firması AuthenTec’i satın almasıyla daha da ilginç bir hal alacakmış gibi görünüyor. Apple, 200 güvenlik patentine sagip olan şirketi satın almak için 356 milyon dolar ödedi. AuthenTec, parmak izi sensörlerinden güvenli ağ teknolojilerineve veri korunmasına kadar birçok uygulama ve ürüne sahip. Apple’ın gerçekleştirdiği satın alımla tam olarak ne amaçladığı bilinmese de, bazı analistler,dünyanın en büyük tablet bilgisayar üreticisinin, bilgisayar ve akıllı telefonlarının güvenliğiniartırmayı hedeflediğini öne sürdü. Apple’ın mobil cihazlar için kullanılan işletim sistemi iOS, virüslere karşı oldukça dayanıklı olsa da, Nisan ayında dünya genelinde 600 bin Mac bakdoor.trojan virüsü saldırısına uğramıştı. Bubilgisayarlardan bazıları Apple’ın Cupertino, California’daki merkezinde buluyordu. SAMSUNG’UN PATENTLERİNİ ALDI  AuthenTec’in kısa bir süre önce Samsung’la da anlaşma yaptığı ve Güney Kore elektronik üreticisinin Galaxy marka mobil cihazlarında kullanılan Android işletim sistemi için daha güvenliSanal Özel Ağ’lar (VPS) geliştirdiği belirtildi. Apple, yaptığı satın alımla Samsung’un kullandığıpatentleri de satın almış oldu. Analistler, Apple’ın belirlediği stratejiyle, hem güvenliğini artırdığını hem de patentlerininlisanslarını elden çıkaran Samsung gibi şirketlerden para kazandığını belirtti. Androdi ve iOS yazılımlarındaki güvenlik açıkları, bu hafta Las Vegas’ta düzenlenen Black Hat konferansına katılan hackerlar tarafından gözler önüne serildi. Bu örneklerden bir tanesinde, Charlie Miller adındaki hacker, Samsung Galaxy S serisi telefonlardaki NFC (Yakın Alanİletişimi) açığından yararlanarak, kullanıcıdan izinsiz akıllı telefona kod girilebileceğini gösterdi. Google, Mayıs ayında tanıttığı yeni Android versiyonu Jöleli Fasulye (4.1) ile eski versiyonlardaki birçok güvenlik eksiğini kapatsa da, analistler mükemmel güvenlik için daha fazlasının gerektiğini belirtmişti. http://www.haber7.com/bilim-tek/haber/908122-appledan-kritik-guvenlik-hamlesi (28.07.2012) Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Bypass Saldırısı Özellikler Güçlü konumdaki rakip firmayla yüzyüze gelmeden pazarda pay alma amacı güder Başarı bir ölçüde geliştirilen farklılığın taklit edilemez oluşuna bağlı Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Bypass Saldırısı Yöntemler Nişler ve innovasyon, yeni teknoloji Lider firmanın esas faaliyet alanı dışında görünen ürünlerle pazara girip rakibin müdahale edemeyeceği bir dağıtım dağıtım kanalını kurmak Compact Disc (CD)-teyp kasetleri örneği Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Gerilla Saldırısı Özellikler Büyük kaynaklara sahip olamayan küçük işletmelerin uyguladığı stratejiler Vur-kaç ve yanıltma tekniğine dayalı Sürpriz uygulamalarla pazarda yer edinme çabası Belirli bölgelerde belirli zamanlarda- sürekli değil Gerilla saldırısı yapan işletme hedef haline gelebilir, gerilla saldırısı yapan pazar lideri gibi davranmamalı Gerilla saldırısını yapan gerektiğinde üründen, markadan ve işten çekilebilmellidir. Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Saldırı Stratejisi olarak Gerilla Saldırısı Özellikler Rakip firmaların yeni ürün testi yaptıkları sırada fiyat rekabetine açmak Rakiplerin dikkatini dağıtıcı konumlandırma kampanyaları-reklamları Geçici stratejik ortaklıklar Haksız rekabet iddiaları Patent ihlalleri Yanıltıcı reklamlar Olumsuz içerikli virütik pazarlama Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Savunma Stratejisi olarak Savunma Pazara girmek isteyen Pazardan daha fazla pay almak isteyen firmalara karşı Pazarda yerleşik firmaların Pazar payını korumak amacıyla uyguladığı stratejilerdir. Çanakkale Geçilmez Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

rekabet avantajı sağlar Savunma, Ürün iyileştirmesi, Pazar büyümesi, müşteri sadakatinde artış sağlıyorsa, Savunma stratejisi saldıran işletmeyi çok daha zor durumda (katlanması zor bir maliyet gibi) bırakıyorsa, Uygulanan savunma stratejisi daha sonra pazara girmek isteyenler için önemli engeller oluşturarak uzun dönemli rekabet avantajı sağlıyorsa, Savunma taktiği, saldırı yapan işletmece ciddiye alınarak saldırıdan vazgeçmeye neden oluyorsa (caydırma) rekabet avantajı sağlar Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Savunma Stratejisi olarak Konum Savunması Firma ürünlerini olumsuz etkileyecek saldırılara karşı engeller oluşturma Savunma duvarları oluşturarak rakiplerin aşamayacağı surlar inşa etmek amaç Ürünleri, rakip ürünlerden (ikame-potansiyel ürünleri dahil) farklılaştırmak Marka sahibi olmak önemli bir avantaj sağlar Zayıf alanları güçlendirme gerekli Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Savunma Stratejisi olarak Kanat Savunması Esas ürüne ve markaya karşı olmayan bir saldırıya karşı esas ürün dışında bir ürünle cevap verme Yeni markalar oluşturma Pazardaki boşlukları doldurmak isteyen işletmelere rakip olacak yeni ürünler markalar oluşturarak rakibin güçlenmesini engellemek Ülker-Halk Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Savunma Stratejisi olarak Kontr savunma Saldırıya misilleme ile karşılık verme mantığından hareket eder Rakibin saldıran yönüne değil zayıf yönüne yöneliktir Rakibin pazara yeni bir ürün sunması durumunda daha kaliteli yeni bir ürünle karşılık vermek Rakibin saldırı içeren tutundurma kampanyalarına karşılık rakibin zayıf olduğu alanlarda saldırı gerçekleştirmek Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Savunma Stratejisi olarak Caydırıcı (proaktif) Savunma Rakibin saldırısının muhtemel olduğu alanda ve zamanda karşı saldırıya geçme Rakibin planladığı saldırıdan vazgeçmesine neden olmak amacı taşır Reaktif savunma değil proaktif savunma içerir Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Savunma Stratejisi olarak Oynak / Esnek Savunma Gerilla saldırılarına karşı İşletme pazara sunduğu ürünlerde değişiklik ve iyileştirme yaparak saldırıların hedefini şaşırtmaktadır Esnek organizasyon, girişimci ruh, iyi işleyen bir pazarlama bilgi sistemi ile mümkündür Pazara sürekli yenilenen ürünler sürmek Tutundurmada odak değiştirme Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Savunma Stratejisi olarak Daralma veya Stratejik geri çekilme Tüm pazar bölümlerini etkin şekilde kontrol altında tutamayan işletme planlı şekilde bazı bölgelerden çekilir Rakibin zorlaması olmadan geri çekilme gerçekleşir Gücü belirli noktalarda yoğunlaştırma amaçlıdır Ürün karmasında budama Geri çekilme İşletme için hayati önem taşımamalı Pazardan tamamen çekilme, Pazarın bir bölümünden çekilme , Belirli bir ürünü bırakma, Ürün hattının çekilmesi, Markanın çekilmesi Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Porter’ın Jenerik Rekabet Stratejileri Düşük maliyet liderliği Farklılaştırma Odaklanma Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Küçülme Stratejileri Üretimi azaltma, Ürün hattını daraltma, Bazı ürünlerden çekilme, Bazı bölümleri başka işletmelere devretme Bazı hizmetlerin satın alınması (dış kaynak kullanımı - outsourcing) Çalışan sayısının azaltılması, Organizasyon yapısında değişiklikler yapılması Sistem değişikliklerine gidilmesi … Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Küçülme Stratejileri Piyasada ciddi nakit sıkıntısı baş göstermesi Satışlarda görülen daralmalar ve talebin düşmesi Siyasi istikrarsızlık Temel yeteneklerin zayıflaması ................... gibi nedenlerle pazarlama yönetimleri küçülme stratejileri izleyebilirler Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yöneticisi ve Tüketici Açılarından Pazarlama Bileşenleri Pazarlama Yöneticisi Açısından Pazarlama Bileşenleri 4P Tüketici Açısından Pazarlama Bileşenleri 4C Product Ürün Customer value Tüketici için değeri Price Fiyat Cost to the customer Tüketiciye maliyeti Place Dağıtım Convenience Sağladığı kolaylıklar Promotion Pazarlama iletişimi Communication Tüketiciyi bilgilendirmesi Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Karması (Pazarlama Bileşenleri) Product-Price-Place-Promotion Ürün Fiyat Müşteri Dağıtım Tutundurma Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Karmasının 9E’si Estetik Emek Eser Erişim Eder Erdem Etkileşim Eğlence Esneklik Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Programlarının Uygulanması Faaliyetler için sorumlu kişi ve gruplar Kaynak tahsisi Takvim belirleme Faaliyetlerin uygulamacılar tarafından anlaşılmalsı işi yapmaya odaklanması İşlerin zamanında ve gerektiği gibi yapılması, Pazarlama karması bileşenlerinin hangi etkiyi yaratmak için hangi bileşenin ne miktarda kullanılacağı Pazarlama Planlaması Pazarlama Yönetimi