Gençliğin hali İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre 15-25 ya ş arası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
Beklentiler, çatışmalar, hayal kırıklığı…
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Tavşanın yarış hikayesi
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)
Okul ve Sınav Başarısını Arttırmada Aileye Düşen Görevler
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
HOŞGELDİNİZ.
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
Okul Başarısını Arttırmada Aileye Düşen Görevler
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
ÇOCUĞUN SINAV KAYGISINI AZALTMAYA YÖNELİK AİLELERE ÖNERİLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
PAKMAYA ÜLKÜ HIZAL ANADOLU LİSESİ
SINAV KAYGISI VE AİLE.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Okul Başarısını Arttırmada Aileye Düşen Görevler
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
MEHMET GÖKHAN AY ANADOLU LİSESİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SINAVLARDA OLUŞABİLECEK KAYGININ VE ÇOCUĞUN KAYGISINI
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
SINAV SÜRECİNDE ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
“Kaygı ve sınav kaygısı nedir?” “Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
KURTALAN CUMHURİYET ORTAOKULU
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
NOT TUT : NOT TUTMAK,ÖĞRENİLEN KONUNUN HATIRDA TUTULMASINI DOLAYISIYLAUNUTU LMAYIP O KONUNUN O KİŞİYE MAL OLMASINI SAĞLAR.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Hazırlayan: Esen YILDIRIM USTA
ANNE BABALAR, ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR!!!
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

Gençliğin hali İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre ya ş arası gençlerin %30’u depresyona giriyor. Her 5 ergenden 1 tanesi bu dönemi bunalımlı ve sorunlu geçiriyor.

Başarının ön planda tutulduğu, toplumumuzda başarılı bireyler yetiştirmek için aileye düşen ilk görev aile ortamında çocuğun, sevgiyi yaşamasını, huzuru hissedebilmesini, sorunu olduğunda rahatça paylaşabilmesini sağlamaktır. Yapılan araştırmalar huzurlu ve mutlu bir aile ortamına sahip çocukların okulda daha başarılı olduklarını, mutsuz ve sorunlu çocukların ise huzursuzluk yaşanan aile ortamlarında yetiştiklerini ortaya koymaktadır.

Çocuğunuzun ders ve sınav başarısını etkileyen en önemli etkenlerden birisi aile ortamı ve tutumdur Aile ne kadar sağlıklı ve bilinçli ise çocukların başarı düzeyleri o kadar yükseliyor. Çocuğunuzun ders ve sınav başarısını etkileyen en önemli etkenlerden birisi aile ortamı ve tutumdur

Sınavın yaklaşmakta olduğunu sürekli çocuklarınıza hatırlatmayın.

Çocuğunuzun ilgi ve yeteneklerini tanımak önemlidir. Gencin yeteneğine ve potansiyeline göre nereye kadar gidebileceğini ve ne düzeyde başarılı olabileceğini iyi hesaplamak gerekir. Gençten başaramayacağı hedeflere ulaşma beklentisi içinde olmak onun başarısını arttırmaz düşürür, onu geliştirmez köstekler.

 K İŞİ N İ N ZEKASI PARMAK İ Z İ KADAR E Ş S İ ZD İ R

Uygun Bir Ders Çalışma Ortamı Hazırlayın

Çalışma Odası çokfazla sıcak ya da soğuk olmamalı, iyi havalandırılmalı ve sessiz olmalıdır. Ders Çalışma ortamında poster,afiş ve resimler dikkatin dağılmasına, öğrencinin hayal dünyasına kaymasına neden olur. Eğer öğrencinin kendisine ait bir odası yoksa bile evinizin bir köşesini ders çalışma köşesi haline getirebilirsiniz.

Çalışma masasının, çalışma faaliyetleri dışında işler için kullanmasına izin vermeyin.( Yemek yemek, hayal kurmak, mektup yazmak vb. gibi ) Böylece öğrenci çalışma masasına oturduğunda çalışma masası ile ders çalışma arasında bir şartlı refleks oluşturmasını sağlayacaktır.

Ders çalışma esnasında müzik, televizyon ve vb. uyarıcıların kapalı olmasına özen gösterin. Ders ile ilgili tüm faaliyetlerin bir çalışma masasında yapmasını sağlayın. Yatakta, koltukta ya da divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır.

Bu dönemde çocuğumuzun aldığı gıdalara ve uyku saatine özen gösterilmeli, uyku ve beslenme ev içerisinde kurallara bağlanmalıdır.

" Bunu mutlaka başarmalısın. ” “Başarılı olacağını biliyoruz.” Bizi mahcup etme. Kazanman gerekir. Kazanacağını biliyoruz." şeklindeki yaklaşımlar, çok sık tekrarlanırsa, öğrenci kendini bir kuşatılmışlık altında hissedecek; mutlaka başarmak zorunda olduğuna inanmaya başlayacaktır. Bu arada ‘Ya başaramazsam ?" düşünceleri devreye girebilecektir.

ANLAŞILDIĞINI HİSSEDEN GENÇ YAŞADIĞI ZORLUKLARI AİLESİ İLE PAYLAŞACAK, SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRME KONUSUNDA DAHA İSTEKLİ OLACAKTIR.

Sınavlar sadece birer fırsattır. Bu fırsatların bir şekilde telafisi vardır. Aile, öğrenciye sınavın bir ölüm-kalım meselesi olmadığını, yararlanılması gereken bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçırılsa bile hayatta başka fırsatların onu beklediğini, bir kapı kapanırsa başka bir kapının açılacağını, bu sınavı kazanmanın hayatta başarılı ve mutlu olmak için tek yol olmadığını anlatın.

Anne-Baba olarak Sınavı kazanamaması durumunda yaşayacaklarını bir CEZA olarak göstermeyin. “ Eğer sınavı kazanamazsan …..

Acaba sınavı kazanabilecek mi ? Sınav öncesinde öğrencinizi kaygılandıran, telaşlandırıcı tavır ve davranışlardan kaçının. Sizin kaygılı olmanız onlarında kaygı düzeyini arttıracaktır. O nedenle öncelikle kendi kaygı düzeyinizi azaltmaya çalışın. Kazanamazsa rezil oluruz…

Bir insan kendisine cesaret verildiğini hissettiğinde, olanaksız şeylere bile katlanabilir ve inanılmaz güçlükleri yenebilir.

21