GÜVENLİ OKUL ? TEMEL ÖNLEME ERKEN UYARI İŞARETLERİ SUÇ VE ŞİDDETİ OLUŞTURAN RİSK FAKTÖRLERİ MÜDAHALEDEKİ TEMEL STRATEJİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Aileler İçin Güvenli İnternet Kullanımı
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME İDARECİ ve ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ 1.
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
AKRAN ZORBALIĞI.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SUÇ VE ŞİDDET.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ZORBALIK.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ŞİDDET NEDİR???.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ÇOCUK VE SUÇ.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
İNTERNET KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN ZORBALIĞI.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
ŞİDDET.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İDARECİ EĞİTİMİ.
Sunum transkripti:

OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI HAZIRLAYAN ZUHAL ERTUNÇ

GÜVENLİ OKUL ? TEMEL ÖNLEME ERKEN UYARI İŞARETLERİ SUÇ VE ŞİDDETİ OLUŞTURAN RİSK FAKTÖRLERİ MÜDAHALEDEKİ TEMEL STRATEJİLER

GÜVENLİ OKUL NEDİR? Güvenli okul dediğimizde hepimizin aklına aslında alınan fiziksel önlemler gelmektedir. AMA KASTEDİLEN aslında uyumlu okuldur.

Güvenli okulda okul çalışanları ve öğrenciler arasında olumlu ilişki bağları bulunur. Şiddeti önlemede en önemli etkenlerden biri budur.

GÜVENLİ OKULUN ÖZELLİKLERİ Doğru iletişim insanlar arasındaki en önemli anahtardır.İletişimin kalitesi okulun genel havasına yansır,problemlerin çözümünü kolaylaştırır.

Okul tek başına akademik başarıya odaklanmamıştır. Sosyal ve duygusal ihtiyaçların da karşılanması önemlidir.

Pozitif modeller sunularak öğrencilere örnek oluşturulur. Bütün öğrencilere eşit davranılır ve eşit sorumluluklar verilir.

Öğrencilere insanlar arasındaki farklılıkların doğal olduğu ve herkesin düşüncesini özgürce ifade edebileceği özellikle vurgulanır.

Veliler çocukları hakkında bilgilendirilir. Bütün bunlar yapılırken herkes eşit şekilde sorumluluk almalı, müdahale gerektiren durumlarda herkes ne yapacağını bilmelidir.

TEMEL ÖNLEME Eşeğini sağlam kazığa bağla sonra Allah’a emanet et!

Gelecekte istenmeyen olay ve durumları önlemek için soruna yol açabilecek davranışları saptanmak, şimdiden bazı önlemler almak kısacası sorunun oluşmasını bekleyip sağaltıma gitmek yerine sorunun oluşmasına fırsat tanımama…

ERKEN TANIMA VE UYARI İŞARETLERİ

Şiddet ve suç oluşmadan önce fark etmemizi sağlayan uyarı işaretleridir.

“şiddetin nereden geldiğini göremiyoruz”

Bu soru şiddet eylemleri karşısında kendimize sorduğumuz sorudur Bu soru şiddet eylemleri karşısında kendimize sorduğumuz sorudur.Çocuklar bunun işaretini vermemişler miydi? Biz mi kaçırdık,nasıl böyle bir krizin eşiğine geldik?!

Duygusal ve davranışsal işaretlerdir. Bir çok suç ve şiddet olayında erken tanıma ve uyarı işareti vardır. Bunlar, Duygusal ve davranışsal işaretlerdir.

Bazı işaretler ciddi problemlerin habercisi olabilir,ancak benzer tehlike işaretlerini sergileyen her çocuğun kendine zarar vereceği yada arkadaşlarına şiddet uygulayacağı söylenemez. Bunları birer soru işareti gibi algılayıp önleyici çalışmalar yapmak için kullanmak ve çocuğu etiketlemekten uzak durmak gereklidir.

Öğretmenler ,idareciler ve diğer okul çalışanları öğrencilerin duygularını profesyonel olarak analiz etmek için eğitilmemişlerdir. Ama okulda bir sorun ile karşılaşıldığında sorun ile ilk muhatap olan kişiler yine onlardır.

Bu nedenle erken uyarı işaretlerini tanımak oldukça önemlidir.

ERKEN UYARI İŞARETLERİ Sosyal olarak içe kapanma Aşırı izolasyon ve yalnızlık Aşırı reddedilme Şiddet mağduru olmak Dalga geçilme ve tacize uğrama duygusu Akademik başarı düşüklüğü Şiddeti yazı ve resim ile anlatma Kontrol edilemeyen öfke

Fevrilik sürekli olarak zorlayıcı ,sindirici davranışlar gösterme, Disiplin öyküsü, Önce yaşanmış agresif davranış öyküsü Farklılıklara karşı ön yargılı olma,toleranslı olmama, Madde kullanımı Çetelere bağlı olma Ciddi şiddet tehdidi.

ERKEN UYARI İŞERETLERİNİ ANLAMADA KULLANACAĞIMIZ İLKELER

Zarar Vermeyin-etiketlemeyin-Çocuklar herkese ifşa edilmemeli… Şiddet ve agresyonu meydana gelen ortam içinde anlamaya çalışın. Çocukta tipik olarak kendini gösteren uyarı işaretlerini görün.

SUÇ VE ŞİDDETİ OLUŞTURAN RİSK FAKTÖRLERİ ÇEVRESEL TOPLUMSAL AİLESEL BİREYSEL

Sosyo-ekonomik faktörler, toplumsal yabancılaşma,iletişim problemleri ve tv’deki şiddet çevresel faktörler arasında gösterilebilir.

Televizyonda; suç,İşkence ve zalimlik ile ilgili sahnelerin sürekli olarak gösterilmesi zamanla çocukların duyarlılıklarını yok etmekte ve çocukların kabul edilemeyecek bu davranışları geliştirmesine sebep olabilmektedir.

Uyuşturucu ve ateşli silahlara kolay ulaşım,sosyal düzensizlik,eğitim kalitesinin düşmesi okul sonrası sosyal faaliyetlerin kısıtlı olması toplumsal faktörler arasında sayılabilir.

Aile içi etkileşim ve iletişimin azlığı,çocuk istismar ve ihmali,yetersiz gözetim ve yönlendirme, tutarsız aile disiplini,suç işleyen ve örnek teşkil eden ebeveyn ailesel faktörler arasında sayılabilir.

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, ajitasyon ve risk alma davranışı arasında güçlü bir ilişki bulunmuştur. Özellikle 6-13 yaş arası erkek çocuklarındaki saldırgan davranışlar ileriki yaşlardaki şiddet davranışının habercisi olma niteliğindedir.Düzenli olarak okul gitmeyen ergenlerin ise yetişkinlikte şiddet davranışına katılma ihtimalleri de yüksektir.

MÜDAHALEDEKİ TEMEL STRATEJİLER

Şiddet davranışının analizini yapın, ne gibi davranışlar sergilediğini daha çok hangi durumlarda kime karşı şiddet uyguladığını araştırın neden sonuç ilişkisi kurmaya çalışın.

Nedenler tespit edildikten sonra uygulanacak müdahale yöntemini belirlemeye yönelik adım atın.

Kişi öfke duygusunu başka nasıl yansıtacağını bilmiyor olabilir,yada daha önce kendisine zarar vermiş kişiden intikam almak isteyebilir.Ayrıca ev içinde istismara veya şiddet içerikli uyaranlara maruz kalmak,aileye bağlı olumsuz etkenlere sahip olmak vb. şiddet içerikli davranışların sergilenmesine yol açabilir.

Nedenleri araştırırken çocuğun davranışlarını, gelişim seviyesini göz önünde bulundurarak değerlendirmeyi unutmayın. Eğer taciz yada ihmal öyküsü olduğunu tespit ederseniz hemen bir uzmana yönlendirin.

Şiddet davranışının başka bir psikolojik rahatsızlığın sonucunda ortaya çıkıp çıkmadığını kontrol edin.

14 yaşından küçük olan öğrencilere duygularını kontrol edebilmesine ve onlar hakkında konuşabilmesini sağlayın.Başa çıkabilmek için stratejiler öğretin..

Aileyi bilgilendirin. Okula gelip gitmelerini ve çocukları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayın.Aileye ‘model alma’ yöntemi ile şiddetin öğrenildiğini vurgulayarak anlatın. Anne-baba çocuklarının şiddet içerikli davranışlarından rahatsız olurken benzer bir yöntemin yetişkinler tarafından evde kullanılmasının yaman bir çelişki olduğunu anlatın.

Öğrencilerinize benzerlikleri ve farklılıkları kabul etmeyi öğretin Öğrencilerinize benzerlikleri ve farklılıkları kabul etmeyi öğretin.Farklı olanları dışarıda bırakıp sadece kendi gibi olanlarla arkadaşlık etmeye çalışmasının avantaj ve dezavantajlarını tartışın.

Eğer yaşı küçükse ve eğer sorun tek başına çözebileceği bir sorun değilse güvendiği bir yetişkinden yardım almasını isteyin. Böyle yapmadığı ve şiddet kullanarak problemini halletmeye çalıştığı zamanda haklı iken haksız pozisyonuna düşebileceğini anlatın.

Empati kurmasını öğretin. Hatalarını kabul etmesini ve gerektiğinde özür dilemesi gerektiğini öğretin.

Okul içinde ve dışında enerjisini atabileceği sosyal aktivitelere katılmasını sağlayın.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM