Siyasal Parti Lider Algılarının Optik Beyin Görüntüleme Yöntemiyle Ölçülmesi Tuna Çakar & Yener Girisken.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
Advertisements

MARKA ŞEHİRİSTANBUL. Dünya Değişiyor... Neden Marka Şehir?
STRATEJIK HIZIN NÖROLOJİSİ
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
EN YÜKSEK / EN DÜŞÜK DEĞERLENDİRİLEN DERSLER En Yüksek TGP ENG 003-Upper Inter.Eng for FDY(Sec.1)4.0 ENG 003-Upper Inter.Eng for FDY(Sec.2)3.9 SSBF ECON.
Strategy and Branding: Putting a Face on a Product © 2013 SAGE Publications, Inc.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ YNT514-Hafta5 : Strateji ve Yenilik Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5141.
“ Daha Yaşanılabilir Bir Dünya için Sürdürülebilirlik”
Sefa Emre Yılmazel Hacettepe Üniversitesi
GIRLS IN ICT TÜRKİYEDEKİ VE DÜNYADAKİ KADIN BİLİŞİMCİLER WOMEN IN ICT IN TURKEY AND IN THE WORLD.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
ArgentinaArmeniaAustraliaAustria Belgium (Flemish) Belgium (French) Bosnia and HerzegovinaBotswanaBrazilBulgariaCanadaChileChina Chinese Taipei CroatiaCyprus.
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
“ABD Performans Esaslı Bütçeleme ve İç Kontrol Yapısının İncelenmesi”
2011 ÜNİVERSİTE YERLEŞME SONUÇLARIMIZ 2011 UNIVERSITY PLACEMENT RESULTS.
Can K. Tutuğ TÜTF Psikiyatri ABD, Edirne
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU Öğr. Gör. Melda TOMAŞ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR LİSANS PROGRAMI
UNDERGRADUATE PROGRAM
ULUSLARARASI ÇALIŞMALAR
BİLGİ: ÜRETİMİ, YÖNETİMİ VE PAZARLANMASI
SİYASET BİLİMİ LİSANS PROGRAMI
ACİL SERVİSTE KOSTİK BİLEŞİKLER İLE ZEHİRLENMELER
EKONOMİ LİSANS PROGRAMI
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
LIBRARY SCIENCE JEOPARDY
60x90 cm Title of the congress paper Author(s) Name Surname Özet
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Boğaziçi Üniversity BME
Organizational Communication
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel Araştırma Desenleri (Gömülü Teori)
Bilim, Bilim Felsefesi, Bilimsel Araştırma ve Paradigmaları, Pozitivist Paradigma, Postpozitivist Paradigma.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
60x90 cm Title of the congress paper Author(s) Name Surname Özet
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Likert Tipi Ölçek Geliştirme Aşamaları
ITY529S İTY’DE KARAR VERME
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NITEL ARAŞTIRMALARDA PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİYALEKTİK DAVRANIŞ TERAPİSİ BECERİLERİ: DUYGU REGÜLASYONU Yağmur TÜRKYILMAZ- Gözde PEHLİVANTÜRK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AÜBAUM KONFERANS DİZİSİ
ALİ YILDIRIM KOÇ FENERBAHÇE EFE TOSUN 10-B ALI YıLDıRıM KOÇ  He is a Turkish businessman. He is a third-generation member of Turkey's wealthiest.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM COĞRAFYASI
Sunum transkripti:

Siyasal Parti Lider Algılarının Optik Beyin Görüntüleme Yöntemiyle Ölçülmesi Tuna Çakar & Yener Girisken

GİRİŞ “Marka kişilikleri hakkında daha objektif bir ölçek geliştirebilir miyiz?” 2 zıt kutuptan hareketle? Siyasal pazarlama

SİYASAL PAZARLAMA Tüketici-marka benzerliği (Gross, 2001) Görünürdeki davranışlar (Schneider, 2004) Lider  icrai aktör (Smith, 2009) Tercih & Eylemler (Baker, 2009)

ARAŞTIRMA ÇERÇEVESI ABD Başkanlık Seçimleri: Seçmen tutumu (fMRG) Ön beyin bölgesi (Zihinsel çatışma durumu) Lider resmi + olumlu/olumsuz sıfat

YÖNTEM

fNIRS: PRENSİPLERİ Cope 1991

fNIR Görüntüleme Sistemi Temporal Resolution Spatial Resolution

DENEYSEL ÖRGÜ KATILIMCILAR (16 X 2) UYARANLAR 5 Olumlu: güçlü, dürüst, lider, çalışkan, dindar 4 Olumsuz: zayıf, pasif, kibirli, tembel AKIŞ (6 saniye + 8 saniye)

Dürüst - / 0 / +

VERİ ANALİZLERİ Filtreleme fazı Oksijenlenmiş hemoglobin seviyesi 2 blok: Referans + Test REFERANSTEST

BULGULAR-I V5 için F(1, 556) =5.307, p<.022 V7 için F(1, 536) =5.561, p<.019 1: Beklenen katılma durumu 0: Beklenen katılmama durumu

BULGULAR-II A  A: dindar, çalışkan, dürüst, lider, güçlü A  B: pasif, tembel, zayıf ve kibirli B  B: güçlü, dürüst, lider, çalışkan, dindar B  A: zayıf, pasif, kibirli, tembel

TARTIŞMA ve SONUÇ Kontrast etkisi (polarite) Sınırlı örneklem: genellenebilir değil Objektif bir ölçek geliştirme

KAYNAKÇA Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, New York, NY: The Free Press. Aaker, D. (1996). Building Strong Brands, New York, The Free Press. Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, ss Baker, G. (2005). Down at ranch, barbecuing steers, Bush reveals himself to the world, Çevrimiçi: http// Beznosov, M. (2007). Political markets of Post-Socialism: Anomalous development or evolutionary trend?, PhD. Dissertation, The University of Arizona Butler, Patric, Collins, Neil, (1996). Strategic analysis in political markets, European Journal of Marketing, Vol 30., No 10/11, ss Grönroos, C. (1990). Marketing re-defined, Management Decision, Vol 28, No.8. Harrop, M. (1990). ‘Political marketing’, Parliamentary Affairs, Vol. 43, No. 3, ss. 277–291. Kavanagh, D. (1995). Election campaigning: The new marketing of politics. Oxford, UK: Blackwell.

Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity, Journal of Marketing, Vol. 57 (1), ss Keller, K. L. (2002). Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity. London: Prentice-Hall International. Kerns, J. G., Cohen, J. D., MacDonald, A. W., Cho, R. Y., Stenger, V. A., Carter, C. S. (2004). Anterior Cingulate Conflict Monitoring and Adjustments in Control. Science 303 (5660), Kotler, P. & Kotler, N. (1999). Generating effective candidates, campaigns, and causes. In B. I. Newman (Ed.), Handbook of political marketing, Thousand Oaks, CA: Sage, ss Kotler, P. & Levy, S. J. (1969). Broadening the concept of marketing, Journal of Marketing, 33 (January), Lees-Marshment, J. (2001). Political marketing and British political parties, Manchester University Press, Manchester. Lock, A., Harris, P. (1996). Political marketing-vive la difference! European Journal of Marketing, 30, 10/11, ss Macdonald, K., Sharp M. (2000). Brand Awareness Effects on Consumer Decision Making for a Common, Repeat-Purchase Product: A Replication, Journal of Business Research, 48 (1), ss Needham, C. (2005). Brand leaders: Clinton, Blair and the limitations of the permanent campaign, Political Studies, Vol. 53, No. 2, ss. 343– 361. Newman, B. (1994). The marketing of the President: Political marketing as campaign strategy, Sage, Thousand Oaks, CA.

O'Shaughnessy, N.J. (1990). The phenomenon of political marketing, Macmillan, Basingstoke, New York. O'Shaughnessy, N.J. (2001). The marketing of political marketing, European Journal of Marketing, 35, 9/10, ss O’Shaughnessy, N.J. (2003). The symbolic state: A British experience. Journal of Public Affairs, 3(4), ss. 297–312. Ridderinkhof, K. R., Ullsperger, M., Crone, E. A. & Nieuwenhuis, S. (2004). The role of medial frontal cortex in cognitive control. Science 306 (5695) Scammell, M. (1999). ‘Political marketing: Lessons for political science’, Political Studies, Vol. 47, No. 4, ss. 718–739. Schneider, H. (2004). Branding in politics—Manifestations, relevance and identity-oriented management. Journal of Political Marketing, 3(3), ss. 41–67. Smith, G. (2009). Conceptualizing and testing brand personality in British politics, Journal of Political Marketing,8:3, ss van Veen & Carter, 2005 Westen D., Blagov, P. S., Harenski, K., Kilts, C., Harmann, S. (2006). Neural bases of motivated reasoning: an FMRI study of emotional constraints on partisan political judgment in the 2004 U.S. Presidential election. Journal of Cognitive Neuroscience 18 (11): Westen, D. (2008). The political brain: the role of emotion in deciding the fate of the nation. Public Affairs: New York. Wring, D. (1999). The marketing colonization of political campaigning. In B. I. Newman (Ed.), Handbook of Political Marketing. Sage, Thousand Oaks, ss