REBETİKA : Rebetika'nın asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir. Hapishane ve tekkeler (rebetlerin haşhaş içtikleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAYLI ÇALGILAR.
Advertisements

SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
TELLİ ÇALGILAR.
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
MÜZİK PERFORMANS ÖDEVİ
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
Konu=İNSAN SESLERİ.
Rönesans, tüm sanat dallarında sadelik, temizlik ve saflık dürtülerini güçlendirdi. 16. yüzyılla birlikte, duyguların dışa vurumu çok daha önemli.
ses düğmesini açabilirsiniz RAMAZAN GÜZELDİR.
TÜRK HALK MÜZİĞİ ÇALGILARI
Çalgı Müziği.
DÜNYANIN DANSLARI HAZIRLAYAN: E. MELİKE ARIĞ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
RAST MAKAMI Rast, Klasik Türk müziğinde bir makam. Çıkıcı bir makamdır. Durağı SOL sesi, güçlüsü beşinci derecesindeki RE sesidir. Dizisi şu şekildedir:
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
SES Müzik ve Fen Mustafa ÇELİK.
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
MÜZIK ALETLERI.
Kopuz Enstrümanı.
ses düğmesini açabilirsiniz ilerlemek için sadece ‘mouse’u tıklayınız.
Arşiv Türleri ve Arşivcilik/Belge Yönetimi
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
KONYA ÇİMENTO GÜZEL SANATLAR LİSESİ
Binbir Gece Masalları.
Operanın Doğuşu Nazlı YALDIR 9/D 211.
KEMAN.
MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER MÜZİKTE KULLANDIĞIMIZ SESLER İNSAN SESLERİ ÇALGI SESLERİ DOĞAL SESLER YAPAY SESLER.
Sekiz Müzik Organizasyon
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
Hazırlayan songül zehiroğlu 6/A 41
ÜNİTE İLK ÇAĞ DÖNEMİ 2.KONU: UYGARLIKLAR
BATI MÜZİĞİ TARİHİ İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Neşeli Toplar Müzikli Aktivite Masası İnteraktif oyun konsolları öğrenme kabiliyeti ve hayal gücünün gelişmesini sağlar. ÜRÜN ÖZELLİKLERİ 018 oyun alanı.
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
TÜRK SANAT MÜZİĞİNİN GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE UZANAN YOLCULUĞUNDA İÇERİĞİNDE DENİZ, MEHTAP VE SAHİLİ KONU ALAN PEK ÇOK ESER BULUNMAKTADIR. BU KONUYU İŞLEYEN.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: Rönesans Dönemi Müziği
E ğ itim-Ö ğ retim Yılı II. Dönemi Müzik Dersi Performans Görevi Konu : Telli-Yaylı Türk Halk Çalgıları Hazırlayanlar : 9-L 2. Grup Lihan İlhan.
ANNE KARNINDA MÜZİK EĞİTİMİ. Müziğin temel eğitimindeki ilk amacı duygu ve düşünceleri müzikal olarak ifade etme, çocukta müzik sevgisi uyandırma ve hayal.
Fatma ŞİMŞEK Selenay Melek KARACA
Geleneksel Türk Müziği Tarihi
YOL HAVASI
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN.
Müzik Nedir?.
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
Op.Dr. Ö.Faruk Demir Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Cerrahi
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bright Starts Music Player Müzikli Oyuncak
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
HEDEFLER Müzik aletlerinin tanınması Temel müzik öğretimi sırasında bu bilgilerden yararlanılması.
NEŞET ERTAŞ Kırşehir'de 1938'de doğan Neşet Ertaş, Çiçekdağı'ndan Türkiye 'ye açılan bir halk ozanıdır. Babası kendisi gibi bir saz üstadı olan Muharrem.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MÜZİK TOPLULUĞU
1. Seyirlik yer antik tiyatro Tiyatro sözcüğü Yunanca'da "seyirlik yeri" anlamına gelen "theatron"dan türetilmiş, dilimize İtalyanca'daki "teatro" sözcüğünden.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
 Geleneksel Türk müziği çalgılarını 4 grupta inceleyebiliriz. Vurmalı çalgılar: davul, def, darbuka, zil, kaşık, bendir Üflemeli çalgılar: kaval, zurna,
TÜRK HALK MÜZİĞİ ve TÜRK SANAT MÜZİĞİ
ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN MÜZİK TÜRLERİ
1) Arabesk müzik türleri 2) Arap müziği 3) Azeri müziği 4) Balkan müziği 5) Batı sazları müziği ve batı sazlarıyla sanat müziği 6) Caz müziği 7) Country.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
HAZIRLAYAN : Özgür Arda Aslan 9A Wolfgang Amadeus Mozart, 27 Ocak 1756 yılında Avusturya'nın Salzburg kentinde doğmuştur. Babası Leopold Mozart, ablası.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZİKLERİ. Türk Müziği nedir? Türk müziği, Türkler'in Orta Asya'dan beri geliştirdikleri, bugünkü özellikleri Anadolu Selçukluları.
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
G ITARıN T ARIHÇESI. Gitar ın kökeninin eskiye dayandığı konusunda bir çok varsayım var. Avrupa’ya geliş öyküsünde İran ve Arap adlarına rastlıyoruz.
Farklı türlerdeki müzikleri dinleyerek müzik beğeni ve kültürünü geliştirir.
Sunum transkripti:

REBETİKA : Rebetika'nın asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir. Hapishane ve tekkeler (rebetlerin haşhaş içtikleri meyhaneler) ana çalgısı bağlama ve buzuki olan rebetikoların çalınıp söylendikleri başlıca yerlerdir. Müzikal açıdan bakılırsa bu şarkılar sanat açısından zayıftırlar. Sözlerinin ana teması rebetis'lerin dar sosyal çevreleriyle sınırlı kalmıştır. Bununla birlikte 19. yüzyıl sonunda başka bir müzik türü ortaya çıktı. Temel olarak Küçük Asya ve özellikle İstanbul ve İzmir kökenli Yunanistan'ın kent merkezlerinde "Kafe Aman" lar ortaya çıktı. Bunlar Yunan kentsoylularının gittiği müzikli kahvelerdi. Kafe Aman'larda çalınan müzik zengin ve sanatsaldı. Rebetisler ilk büyük kent merkezlerinin doğuşuyla ortaya çıkmışlardır dolaylarında Gölge Oyunu karakterleri arasına eklendi. Rebetikonun 3 gelişme dönemi vardır. 1-İzmir Dönemi ( ): İzmir usulü Kafe Aman'ların hüküm sürdüğü dönem. 2-Rebetikonun yeraltına inmesiyle karakterize edilen klasik dönem( ) 3-Popüler dönem: Rebetiko bu dönemde yer altı sendromundan kurtuluyor ve Yunanistan'ın ulusal müziği haline geliyor. Rebetikonun gelişmesinin ilk on yılında "İzmir" stili hakimdir. Kafe Aman müziği ilk on yıl boyunca egemen durumdadır. Karakteristikleri; belli bir makamda uzun, feryat eden enstrümantal ve vokal doğaçlamalar, şehvet uyandırıcı kadın sesi, Türk göbek dansına benzer 4/4’lük ölçüyle çalınan ve cinsel olarak tahrik edici çiftetelli tarzı hareketli bir danstır. Solo enstrüman melodisine oktav olarak çalan ikinci bir enstrüman eşlik eder. Kafe Aman'ların müzikal atmosferi apaçık Arap ve Türk etkisiyle güçlü bir oryantal havaya sahiptir. Çalgılar keman, lut, ud, santur idi.

Rast Gazel Yiati Foumaro Kokaini Stamboul Ousak Mane Hariklaki Konialis Barberaki Tou Psara O Yios To Gri Gri Solist : Roza Eskenazi Reşit Sade Istanbul / 2010