BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük hazinesinin çok yavaş artması, sıklıkla doğru kelimeyi bulmakta zorlanması Kafiyeli kelimelerde zorluk yaşaması Rakamları, alfabeyi, haftanın günlerini, renk ve şekilleri öğrenmekte sorun yaşaması Aşırı aceleci olması ve dikkatinin kolaylıkla dağılması Yönergelere veya rutinlere uymakta zorluk çekmesi Akranları ile etkileşimde sorunlar yaşaması
Ana Sınıfı - 4. sınıflar Harfler ve sesler arasındaki bağlantıları öğrenmekte yavaş olması Temel kelimeleri karıştırması (koşmak, yemek, istemek). Sürekli aynı okuma hatalarını ve harfleri soldan sağa (b/d) yukarıdan aşağı (u/n) ters görme ve hecelerin yerini değiştirme (elif/file) gibi imla hatalarını yapması Rakam sıralarını değiştirmesi ve aritmetik işaretlerini (+, -, x, /, =) karıştırması Olguları hatırlamakta yavaş olması Yeni becerileri öğrenmekte yavaş olması; öğrenmede büyük ölçüde ezbere dayanması Dürtüsel olması, planlamada güçlük çekmesi Kalem tutuşunun dengesiz olması Zaman kavramlarını öğrenmekte zorluk yaşaması Koordinasyonunun zayıf olması; fiziksel ortamın farkında olmaması; sık sık kazalara maruz kalması
Sınıflar Harf sıralarını karıştırması Kelime eklerini, kelime köklerini ve diğer imla kurallarını öğrenmekte yavaş kalması Yüksek sesle okumaktan kaçınması Kelime problemlerinde zorluk yaşaması El yazısında zorlanması; kalem tutuşunun acemice olması Kompozisyon yazmaktan kaçınması Olguları hatırlamakta yavaş olması Arkadaş edinmekte zorluk yaşaması Beden dilini ve yüz ifadelerini anlamakta zorlanması
Lise öğrencileri ve yetişkinler Telaffuz hataları yapması; kısa bir yazı içerisinde bir kelimeyi birçok yerde farklı şekillerde yazması Okuma ve yazma görevlerinden kaçınması Özet çıkarmakta zorlanması Sınavlarda açık uçlu sorularda zorlanması Hafıza becerilerinin zayıf olması Yeni ortamlara uyum sağlamakta zorlanması Çalışmasının yavaş olması Soyut kavramları idrak etmekte zorlanması Ayrıntılara ya çok az dikkat etmesi ya da ayrıntılara çok fazla odaklanması Bilgileri yanlış yorumlaması. KAYNAK: