BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
NESLİHAN AKÇER PSİKOLOG STRESS & BAŞETME YÖNTEMLERİ
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
İLKOKULA HAZIRLIK “OKUL OLGUNLUĞU” NEDİR?
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
DİKKAT SÜRESİNİ UZATMA
SES BİLGİSİ.
SES BİLGİSİ HAZIRLAYAN:FERİT GÜL.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ NEDİR?
NESNEYE-YÖNELİK PROGRAMLAMA
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
DİSLEKSİ Hakkı CAN Uzm. Psikolojik Danışman
SINAV ÖNCESİ TAVSİYELER
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
ÖĞRENME BOZUKLUĞU.
Bu sunumda yazım kuralları konusu içerisindeki sayıların yazımı ve satır sonundaki kelimelerin yazımını işleyeceğiz. ADI SOYADI : İmran Yücel BÖLÜMÜ :
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Doğru Çalışma Yöntemleri
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
Doğru Çalışma Yöntemleri
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
arkadaş B) konuk C) öğrenci
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Öğrenme Güçlüğü (Özgül Öğrenme Güçlüğü)
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
Hece Bilgisi Ağzımızın bir hareketiyle söylenen ses veya ses topluluğuna hece denir. Duyu kelimesi du – yu olmak üzere ağzın iki hareketiyle söylenmektedir.
UNUTMAK ya da UNUTMAMAK işte bütün mesele bu... DEĞİL.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
BİLGİSAYARIN YAPISI Donanım ? Yazılım.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
GÖRME ENGELLİLER.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?

Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
Doğru Çalışma Yöntemleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Sunum transkripti:

BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN

Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük hazinesinin çok yavaş artması, sıklıkla doğru kelimeyi bulmakta zorlanması Kafiyeli kelimelerde zorluk yaşaması Rakamları, alfabeyi, haftanın günlerini, renk ve şekilleri öğrenmekte sorun yaşaması Aşırı aceleci olması ve dikkatinin kolaylıkla dağılması Yönergelere veya rutinlere uymakta zorluk çekmesi Akranları ile etkileşimde sorunlar yaşaması

Ana Sınıfı - 4. sınıflar Harfler ve sesler arasındaki bağlantıları öğrenmekte yavaş olması Temel kelimeleri karıştırması (koşmak, yemek, istemek). Sürekli aynı okuma hatalarını ve harfleri soldan sağa (b/d) yukarıdan aşağı (u/n) ters görme ve hecelerin yerini değiştirme (elif/file) gibi imla hatalarını yapması Rakam sıralarını değiştirmesi ve aritmetik işaretlerini (+, -, x, /, =) karıştırması Olguları hatırlamakta yavaş olması Yeni becerileri öğrenmekte yavaş olması; öğrenmede büyük ölçüde ezbere dayanması Dürtüsel olması, planlamada güçlük çekmesi Kalem tutuşunun dengesiz olması Zaman kavramlarını öğrenmekte zorluk yaşaması Koordinasyonunun zayıf olması; fiziksel ortamın farkında olmaması; sık sık kazalara maruz kalması

Sınıflar Harf sıralarını karıştırması Kelime eklerini, kelime köklerini ve diğer imla kurallarını öğrenmekte yavaş kalması Yüksek sesle okumaktan kaçınması Kelime problemlerinde zorluk yaşaması El yazısında zorlanması; kalem tutuşunun acemice olması Kompozisyon yazmaktan kaçınması Olguları hatırlamakta yavaş olması Arkadaş edinmekte zorluk yaşaması Beden dilini ve yüz ifadelerini anlamakta zorlanması

Lise öğrencileri ve yetişkinler Telaffuz hataları yapması; kısa bir yazı içerisinde bir kelimeyi birçok yerde farklı şekillerde yazması Okuma ve yazma görevlerinden kaçınması Özet çıkarmakta zorlanması Sınavlarda açık uçlu sorularda zorlanması Hafıza becerilerinin zayıf olması Yeni ortamlara uyum sağlamakta zorlanması Çalışmasının yavaş olması Soyut kavramları idrak etmekte zorlanması Ayrıntılara ya çok az dikkat etmesi ya da ayrıntılara çok fazla odaklanması Bilgileri yanlış yorumlaması. KAYNAK: