SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE AİLENİN ROLÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISINI GİDERMEDE
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
SINAV KAYGISINDA AİLELERE ÖNERİLER
Sınav ve Ders Başarısında
SINAV KAYGISINI GİDERMEDE
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları.
Sınav Kaygısı - Önleme Yolları.
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
SINAV KAYGISINI GİDERMEDE
HOŞGELDİNİZ.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KARS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINAV BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
YGS yi Tanıyor muyuz? Çocuklarımızın yakında gireceği
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ÇOCUĞUN SINAV KAYGISINI AZALTMAYA YÖNELİK AİLELERE ÖNERİLER
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
SINAV KAYGISI VE AİLE.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Fehmi Cerrahoğlu Orta Okulu Rehberlik Servisi
MEHMET GÖKHAN AY ANADOLU LİSESİ
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SINAVLARDA OLUŞABİLECEK KAYGININ VE ÇOCUĞUN KAYGISINI
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
SINAVA HAZIRLIK SÜRECİNDE AİLELERİN ROLÜ, YAŞADIKLARI SORUNLAR ve AİLELERE ÖNERİLER Alper KAMA Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
“Kaygı ve sınav kaygısı nedir?” “Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar.. Hep Birlikte Başarıya... Aile Öğrenciokul.
IĞDIR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINAV KAYGISI VE SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETME YOLLARI CELAL GÜLCE REHBERLİK VE PSİKLOJİK DANIŞMA UZMANI.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
HAKAN KIRBAŞ- PSİKOLOJİK DANIŞMAN1 SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
ANNE BABALAR, ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR!!!
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE AİLENİN ROLÜ

Sınav kaygısı duyan öğrencilerin düşünceleri şöyle olur: •Acaba sınavı kazanabilecek miyim? •Annem babam yemedi yedirdi, giymedi giydirdi, benim için her şeyi yaptılar, ellerindekileri avuçlarındakileri benim için harcadılar, bütün ümitlerini bana bağladılar, sınavı kazanamazsam onların yüzüne nasıl bakarım? •Kafamı toplayamıyorum; okuduklarımı bir türlü anlayamıyorum, galiba sınavı kazanamayacağım, ne olacak benim hâlim? •Daha hazır değilim, vakit de çok kısaldı, sınavı düşündükçe ruhum daralıyor, içim sıkılıyor, ne yapabilirim ki?

KAYGININ NEDENLERİ Ailelerin Yaklaşımları Eğer aile, çocuğa karşı aşırı korumacı bir yaklaşım tarzı sergiliyorsa; her şeyi onun adına onun için düşünüp, her şeye onun yerine karar veriyorsa, çocuğun kendine güveni gelişmeyebilir. Yaşamı boyunca aile ortamında: "Sen yapamazsın. Sen beceriksizsin. Sen küçüksün. Sen sus. Küçükler dinler, büyükler daha iyi bilir, sen kendi işine bak. Dokunma, kıracaksın. Elleme, mahvedeceksin...’ benzeri sözlerin ve yaklaşımların muhatabı olan çocuk, kendine güveni olmayan bir kişilikte yetişecektir

Kaygının daha pek çok sebebi olabilir Kaygının daha pek çok sebebi olabilir. Örneğin hedefin belirsizliği, plansızlık, çalışma metotlarını bilmemek, güvensizlik, danışılacak kişilerin olmaması, arkadaş çevresinin olumsuz telkinleri, öğrencinin önünde başarılı bir örnek olmaması, aile ve çevrenin bilinçsizliği, aileden kalıtım yoluyla getirilen davranışlar bunların arasında sayılabilir. Önemli olan kaygı yaşayan öğrencinin bu kaygısının nedeninin ne olduğunun tespit edilmesidir. Ondan sonraki aşama ise bu nedenlerin zararsız hâle getirilmesidir.

KAYGININ GİDERİLMESİNDE AİLENİN ROLÜ Öncelikle çocuklarını kendileriyle ve kardeşleriyle de kıyaslamamalıdır. •’Bizi mahcup etme mutlaka kazanmalısın.’ türü şartlandırmalardan uzak durmalıdır. ‘Çalış, olmazsa canın sağ olsun.’ demelidir. Kaygının artırılması öğrenme motivasyonunu yükseltmez, •çocuğa sağladığı imkanları onun yüzüne vurmamalıdır.‘Neyin eksik ? Biz senin gibiyken...’ gibi sözler sarf etmemelidir. •Aile çocuğun sorunlarını dinlemeli, çözüm yolu bulmaları için yardımcı olmalı ve konuşmasına fırsat vermelidir. •çocuklarını başka ailelerin çocuklarıyla kıyaslamamalıdır. (Bak, falanın çocuğu nasıl çalışıyor. Sen niye onun gibi değilsin? Sen niye çalışmıyorsun? Senden ne köy olur, ne kasaba. Sen adam olmazsın. Bu kafayla sen zor kazanırsın!" gibi yaklaşımlar sergilememelidir. •çocuklarının zekâlarını sınavla ölçme yanlışlığına düşmemelidir. "Kazanamazsan aklından şüphe ederiz." gibi yaklaşımlardan uzak durmalıdır.

KAYGININ GİDERİLMESİNDE AİLENİN ROLÜ •Aile, Sürekli ‘Çalış!’ demek yerine:’ Ne yaptın, nasıl gidiyor, bizlerden bir isteğin var mı?’ tarzında bir yaklaşımı tercih etmelidir. •Aile, çocuğunu iyi tanımalı ve kapasitesine göre beklentilere girmelidir. Olması gerektiği gibi değil olduğu gibi değerlendirmelidir. •Aile, çocuğun ergenlik döneminde olduğunu unutmamalı, dolayısıyla ona karşı anlayışlı ve hoşgörülü olmalıdır. •Aile kendi sınav heyecanını çocuğa yansıtmamalıdır

KAYGININ GİDERİLMESİNDE AİLENİN ROLÜ çocukla ilgili sorunları konuşarak çözmeli;asla şiddete başvurmamalısınız. kendi işlerine ayırdığı vakit kadar çocuğa da zaman ayırmalı, ona önem vermelisiniz. bu sınavın sadece bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçarsa hayatta daha başka fırsatların da kendisini beklediğini çocuğa anlatmalısınız.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.