ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
FECRİ MASKAN ETKİN ÖĞRENME FECRİ MASKAN
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİN DERS ÇALIŞMA BECERİLERİ PROGRAMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ETKİLİ OKUMA.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Psi.Danışman Uğur DENİZ
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ Mehmet Zakir Ekni Anadolu Lisesi
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
NASIL ÖĞRENİYORUZ.
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
ÖĞRENME.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

NASIL ÇALIŞILIR? NASIL BAŞARILI OLUNUR?

Başarılı olmak için çok çalışmak tek başına yeterli olmayabilir Başarılı olmak için çok çalışmak tek başına yeterli olmayabilir. Etkili ders çalışma yöntemlerinin bilinmesi öğrencilerin başarılarını artırmada etkili olacaktır. Nasıl öğreniyoruz Hafıza ve tekrarlama Motivasyon Çeşitli öğrenme tutumları Olumlu düşünmenin ders çalışmaya etkisi Nasıl ders çalışılmalı Ders çalışma planı yapma Zamanın iyi kullanılması Çalışma mekanın oluşturulması Etkili okuma, dinleme ve not alma

ÖĞRENME Öğrenme, bilgiyi algılama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir. Öğrenme süreci kişinin aktif olduğu bir süreçtir.Öğrenme, bireyin çabası sonucu gerçekleşir.

NASIL ÖĞRENİYORUZ BİLGİLER DUYULAR KISA SÜRELİ HAFIZA DÜZENLİ VE ARALIKLI TEKRAR TEKRAR YAPMAMA UZUN SÜRELİ HAFIZA UNUTMA SINAMA ÖĞRENME

HAFIZA VE TEKRARLAMA Hatırlamayı güçlendirmek için aşağıda belirtilen aralıklarla tekrar yapmak faydalı olur. Aynı gün: Öğrenilenler, aynı gün içinde tekrar edilmelidir. 24 saat sonra: Araştırmalar tekrar edilmeyen bilginin büyük bir kısmının 24 saat sonra unutulduğunu göstermektedir.Bu nedenle, öğrenilen bilgiler, 24 saat sonra kısa bir tekrarla gözden geçirilmelidir. Bir hafta ve bir ay sonra:Küçük bir tekrar,bir hafta ve bir ay sonunda yapılırsa bilgiler uzun süreli hafızaya kaydedilmiş olur.

MOTİVASYON ve ÇEŞİTLİ ÖĞRENME TUTUMLARI Bu tutuma sahip öğrenci özellikleri Öğrenmeye Odaklanma Başarılı olmama korkusu yoktur Motivasyonu yüksektir Kendine güveni tamdır Çalışma stratejileri kullanır Planlı çalışma konusunda özenlidir Başarısızlıktan Kaçınma Başarılı olamama korkusu hakimdir Motivasyonu azdır Başarısızlığı kendi yeteneğinde, dersin zorluğunda arar Etkili ders çalışma teknikleri kullanmaz Amacı, öğrenmeden çok ders geçmektir Anlayarak çalışma yerine ezbere başvurur Başarısızlığı Kabul Etme Başarısızlığı kaçınılmaz görür Ders çalışma ve motivasyon ihtiyacı minimum düzeydedir Sürekli desteğe ihtiyacı vardır Başarılı olmak için çaba göstermez Ders dışı etkinliklere fazla zaman ayırır

ÖĞRENMEYE KARŞI OLUMSUZ TUTUMLARINIZI NASIL DEĞİŞTİREBİLİRSİNİZ? En iyi motivasyon bireyin kendisidir. Okulda öğrendiklerinizi sizin için değerli ve anlamlı kılmaya çalışın. Ders çalışmayı başarılması gereken bir iş ya da çözülmesi gereken bir problem olarak görürseniz, ders çalışmak sizin için daha zevkli bir hale gelebilir. Her türlü dersi çalışırken, bu çabanızın gelecekteki başarı ve mutluluğunuzla yakından ilişkili olduğunu düşünün.

OLUMSUZ DÜŞÜNCELER ÖĞRENCİYİ BİTKİN DÜŞÜRÜR Kendimize ne diyoruz? Ne yapıyoruz? “Ama ben şanslıydım, Başarının bunu herkes yapabilirdi” değerini azaltma “Hepsi benim hatamdı” Kişiselleştirme “Bir işe yaramıyorum” Genelleme “Bu sınav bir felaket olacak” Abartma

OLUMLU DÜŞÜNCELER ÖĞRENCİNİN MOTİVASYONUNU YÜKSELTİR Kendimize ne diyoruz? Ne yapıyoruz? “Gayet iyi gitti” Başarıyı kabullenme “Bölüm ikiyi bir sonraki sınavda daha iyi çalışmalıyım” Hatalara ilişkin sorumluluk alma “Sözlü anlatım dersinde iyi değilim, daha çok çalışmalıyım” Yeterlilik alanını belirleme

OLUMSUZ BAKIŞLARI OLUMLUYA ÇEVİRMEK MÜMKÜNDÜR Ders çalışmaya Yerine Sıkıcı Zor İtici Gereksiz vb. biçimde bakmak Çalıştıkça hoşlanılan Sonucunda başarı getiren Başardıkça çalışma isteğini artıran Hedefe yakınlaştıran biçiminde bakmak

NASIL DERS ÇALIŞMALI ? Çalışma yerinizi belirleyin. Ne çalışacağınızı planlayın. Çalışma zamanınızı 40-50 dakika ile sınırlayın. 40-50 dakika sonunda kısa süreli molalar verin. Bütün-parça-bütün düzeniyle çalışın.

ÇALIŞMA MEKANININ OLUŞTURULMASI Çalışma davranışını etkileyen çevresel faktörleri kontrol altına almak, çalışma isteğini artırmak ve konsantrasyonu sağlamak için önemlidir. Ders çalışılan mekanda başka bir işle uğraşmamak, o mekanın beyin tarafından sadece çalışmak için kodlanmasını sağlar. Mümkün olduğu kadar her gün aynı mekanda çalışmak, ders çalışmayı kolaylaştırır ve dikkati keskinleştirir.

DERS ÇALIŞMAYA UYGUN ÇALIŞMA MEKANIN ÖZELLİKLERİ Sık sık havalandırılan temiz bir mekan Ne çok sıcak ne de soğuk Uygun boyutlarda çalışma masası Çalışma sandalyesi ne çok rahat ne de rahatsız edici sertlikte Telefon, televizyon, gürültü ve benzerlerinden uzak

NEYİN NE ZAMAN ÇALIŞILACAĞININ PLANLANMASI (PROGRAM YAPMAK) Önceden hazırlanan program aşağıdaki faydaları sağlar: Zamanın etkili şekilde kullanılması Neye, nereden başlanacağına karar verilmesi Ne zaman dinlenip ne zaman çalışılacağının planlanması Güven ve motivasyonun artması

ÇALIŞMA PLANI HAZIRLAMADA ANA İLKELER İlgilerinizi, yeteneklerinizi ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurun. Derslerle sosyal etkinlikler arasında mantıklı bir denge kurun. Kendinize mutlaka her hafta serbest zaman ayırın. Planlarınızı geniş kapsamlı küçük aşamalar şeklinde yapın. Mümkün olduğu ölçüde günün aynı saatlerini ders çalışmaya ayırın.

ÇALIŞMA PLANI HAZIRLAMADA ANA İLKELER Uyku ihtiyacınızı ihmal etmeyin. Planlarınızı objektif olarak değerlendirmeye çalışın. Plana uyma konusunda kararlı davranmaya çalışın. İhtiyaç duyduğunuz takdirde, planlarınızı güncelleyin.

ZAMANIN İYİ KULLANILMASI Her zaman ustası ; Her an ne yapacağını zamanını en yararlı biçimde nasıl kullanacağını bilir. Hatasını, eksiklerini, hangi durumlarda zamanı boşa harcadığını öğrenmiştir. Hayatında yaşadığı her evreden ve her olaydan gereken dersi alarak deneyimlerini ve iç güdülerini geliştirmiştir. Ulaşmak istediği amaçlara göre her gün zamanını nasıl kullanması gerektiği hakkında yoğunlaştırmayı bilir.

ETKİLİ OKUMA Etkili Okumaya Hazırlık (Ön İnceleme) Başlık sayfasını okumak Kitabın basım tarihine bakmak Önsöz ya da giriş bölümünü okumak Eğer varsa yazar hakkındaki notu okumak İçindekiler bölümünü incelemek

ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak Okunan metnin özetini çıkarmak hangisi size uygun Okurken altını çizmek Okurken not almak İncele-Sorgula-Oku-Tekrar Et-Gözden Geçir tekniğiyle okumak

ETKİLİ DİNLEME Etkili Dinleme Alışkanlıkları Olumlu bir tutum içinde dinlemek Aktif dinlemek (Anlatılanlara ilişkin sorular geliştirmek) Sözel olmayan mesajları dikkate almak Önemli bilgiye işaret eden ipuçlarına dikkat etmek Ders için ön hazırlık yapmak Not almak

ETKİLİ DİNLEME Olumsuz Dinleme Alışkanlıkları Anlatılan konuya ilgi göstermemek veya önemsememek Anlatana karşı olumsuz tutum geliştirmek Yarım yamalak dinlemek veya dinliyormuş gibi görünmek Anlatılan her şeyi aynen not almaya çalışmak Pasif dinlemek

ETKİLİ NOT ALMA Etkili Not Almada Üç Adım Dersten önce hazırlanma Dersi dikkatle dinleme ve ders süresince not alma Dersten sonra alınan notları gözden geçirme

ETKİLİ NOT ALMA Not Alma İlkeleri Önemli noktaları yakalamaya çalışmak Dinleme ile not alma arasında bir denge oluşturmak Kısaltmalar ve semboller kullanmak Özgün ifade kullanmak Soru sormak Uyarı ve ödevleri not etmek Not almaya ilk günden başlamak ve düzenli olarak not tutmak Notları en kısa zamanda gözden geçirmek

KAYNAKLAR Baltaş, Acar. (1999). Üstün Başarı. Remzi Kitabevi Boydak, Alp. (2001). Öğrenme Stilleri. Beyaz Yayınları Howe, M. J. A. (2001).Öğrenme Psikolojisi. Alfa Yayınları Özakpınar, Yılmaz. (1998). Verimli Ders Çalışmanın Psikolojik Koşulları. Epilson Yayıncılık Türkoğlu, A., Doğanay, A., Yıldırım, A. (1996). Ders Çalışma Becerileri. Baki Kitabevi Sekman, Mümin. (1998). Kesintisiz Öğrenme. Alfa Yayınları

Bilge BAKIR Rehber Öğretmeni DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM  Bilge BAKIR Rehber Öğretmeni