Meltem GÜNGÖR YÜKSEL Okul Rehber Öğretmeni

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Advertisements

4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
3-6 YAŞ DÖNEMİ İŞLEM ÖNCESİ DÖNEMDİR
HOŞGELDİNİZ.
Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar eğitimine başlamak için okulöncesi yıllar, çoğu eğitimci tarafından uygun dönem olarak değerlendirilmektedir. Öğrenmeyi.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
5-6 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
3-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ
3-4 YAŞ ÇOCUĞU GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
3-6 YAŞ DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
4-6 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
4-6 YAŞ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
3-5 Yaş Çocuklarının Duygu Durumları ve Davranış Özellikleri
HOŞGELDİNİZ.
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
DİL GELİŞİMİ.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
Sağlıklı beslenme dengeyle ilgilidir; ne kadar hareketli olduğunuza bağlı olarak belirli miktarda yemek yiyerek ve farklı yiyeceklerin tadını çıkararak,
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 3 Okul Öncesi Çeşitli Gelişim Alanları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Meltem GÜNGÖR YÜKSEL Okul Rehber Öğretmeni 4 YAŞ Meltem GÜNGÖR YÜKSEL Okul Rehber Öğretmeni

3 yaşa kıyasla daha bir sakin ve uyumlu döneme girerler.

4 yaş, içinde barındırdığı benmerkezcilik ve inatçılık özelliklerinden dolayı oldukça zorlu bir dönemdir. Gittikçe azalsa da bu yaş dönemlerinin en karakteristik iki özelliğidir.

Kooperatif Oyun 4 yaşına gelen çocuklar birlikte oynayıp, oyun kurup, yaşadıklarını oyunlarına yansıtabilirler.

Yaratıcılık gerektiren her Oyun Hayal güçleri çok iyi çalışır ve bunu oyunlarında çok güzel kullanırlar. Yaratıcılık gerektiren her türlü aktiviteden (ritim çalışmaları, drama, resim vb.) çok hoşlanırlar.

4 yaş çocuğu hareketlidir. Oyun 4 yaş çocuğu hareketlidir. O enerjik olan tırmanma, sıçrama, atlama, hızla bisiklet sürme ve takla atma gibi tüm bedensel etkinlikleri sever.

Oyun Çocuk kendisiyle oynayacak bir ya da iki arkadaşını seçmeye başlar. Önceleri seçtiği oyun arkadaşları her iki cinsten olabilir. Ancak okula girmeye hazırlandığı sırada çocuk, oyun arkadaşlarını kendi cinsinden seçmeye özen gösterir. Sosyal baskı nedeniyle kendi cinsine uygun oyunlar oynamayı tercih eder.

Oyun Dramatik oyunu ve çeşitli giysiler giyip kılıktan kılığa girmeyi çok sever; sıklıkla bu oyunları oynamayı tercih eder, . Paylaşma ve oyun sırasında sıra bekleme anlayışı gelişmiştir,

Merak????? Bu yaş grubunun en önemli özelliği meraktır. "Ne, nedir, niye?" tarzındaki soruları ardı arkasına sorabilirler. Detaycı ve araştırmacıdırlar. 3 yaşa oranla son derece gelişmiş kelime hazineleri vardır.

Sorun :((((( Bu dönemde yaşanabilecek en karakteristik sorun gece uyanmaları ve gece korkularıdır.

Beslenme Bu yaştaki çocuğun iyi beslenme alışkanlıkları kazanmasında ailece yenen yemekler önemlidir, bu alışkanlıklar ömür boyu devam edecektir. Onun yemesini istediğiniz gıdaları siz de yiyerek çocuğa iyi örnek oluşturmalısınız. Yemek hazırlamada, sofra kurmada ufak görevler verebilirsiniz.

İştah konusunu problem haline getirmeyin, acıkınca yiyeceğine inanın. Beslenme İştah konusunu problem haline getirmeyin, acıkınca yiyeceğine inanın. Sevdiği ve sevmediği gıdalar olabilir ve bunlar sık sık değişebilir. Bir gıdayı reddederse ısrar etmeyin, bir süre sonra farklı bir şekilde tekrar deneyin.

Beslenme Yemeğini yemeyince aç kalmasın diye abur cubur vermeyin. Gıdayı ödül veya ceza olarak kullanmayın.

Tuvalet Bazıları halen gece beze gerek duyarlar. Bunun için onu suçlamayın veya utandırmayın, her çocuğun bezden kurtulma yaşı farklıdır. Her olumlu gelişmede memnuniyetinizi belirtmeyi unutmayın.

Güvenlik . Oyun parkında gözetim altında tutun. Araba yolculuklarında uygun şekilde bağlandığından ve kapıların kilitli olduğundan emin olun. Evde silah bulundurmayın.

Güvenlik . Ateş ve kibritle oynamamayı öğretin, kibritleri ulaşamayacağı yerde tutun. . İlaçları ulaşamayacağı bir yerde ve kilit altında tutun. . Banyoda ve sudayken asla yalnız bırakmayın.

Disiplin Kurallar ve yasaklar konusunda tutarlı olun. Ondan ne istediğinizi açıkça anlatın ve iyi davranışlarını övün. İstenmeyen davranışların neden istenmediğini anlatıp açıklayın.

Gelişimi Nasıl Destekleyebilirsiniz? . Kum, su, toprakla oynamasına izin verin. . Parmak boyası yaptırın. . Oyun hamuru ile oynatın. . Masayı kurmaya yardım ettirin. . Parçaları bir araya getirip bir şeyler yapacağı oyuncaklar (lego, küpler) alın.

Gelişimi Nasıl Destekleyebilirsiniz? . Cisimlerin adlarını, renklerini söyleyin. . Sorularını cevaplandırın. (Çocukların sorgu çağını yaşadıklarının bilincinde olarak tüm sorularını sabırla yanıtlamak gerekir. ) .Yeni kelimeler öğrenmesine yardım edin. Bu dönemde çocuklarla konuşurken tam ve düzgün cümleler kurmaya özen göstermek gerekir. . Öyküler, masallar okuyun.

Gelişimi Nasıl Destekleyebilirsiniz? . Televizyon izlemeyi kısıtlayın. . Başka çocuklarla bir araya getirin. . Değişik ortamlarda bulunmasını, yeni arkadaşlarla tanışmasını sağlayın.

BİLİŞSEL ve DİL GELİŞİMİ . Yakın geçmişteki olayları, olup bitenler arasında ilişki kurarak anlatabilir, . Kaç yaşında olduğunu söyleyebilir. . Nesneleri ismini söylediği nesneye dokunup nesne-sözcük arasında birebir eşleme yapabilir. . Şakalardan, fıkralardan zevk alır, uygunsuz sözlerden, ifadelerden ve argodan hoşlanır.

BİLİŞSEL ve DİL GELİŞİMİ Özellikleri belirtildiğinde vücudunun kısımlarını gösterebilir. Etkinlik süresince dikkatini toplayabilir. Üç nesneli ve davranışları emirleri yerine getirebilir. Resimleri mantıklı bir şekilde açıklayabilir

BİLİŞSEL ve DİL GELİŞİMİ Tek başına 3–4 mısralık basit şarkıları söyleyebilir. . 1-5 arası rakamları tanır. . Nesneleri özelliklerine göre gruplar. . 15’e kadar ritmik sayabilir. . Yedi kelimeden oluşan cümleleri kurabilir.

BİLİŞSEL ve DİL GELİŞİMİ Geçmiş şimdiki ve gelecek zamanları doğru olarak kullanabilir. . Yakın zamanda yaşanmış olayları anlatıp, olaylar arasında ilişki kurabilir. . Gerçekleri hayallerle karıştırarak hikâyeler anlatabilir.

BİLİŞSEL ve DİL GELİŞİMİ Artık konuşmalarında bebeksi konuşmalara yer vermez veya çok az konuşur.

SOSYAL – DUYGUSAL GELİŞİM . Genelde çok daha bağımsız ve oldukça inatçıdır; kendi isteğiyle hareket eder, . İsteklerine karşı gelindiğinde, yetişkinlere uygunsuzca, kaba bir üslupla konuşabilir ve oyun arkadaşlarıyla kavga edebilir,

SOSYAL – DUYGUSAL GELİŞİM Dramatik oyunu ve çeşitli giysiler giyip kılıktan kılığa girmeyi çok sever; sıklıkla bu oyunları oynamayı tercih eder, . Paylaşma ve oyun sırasında sıra bekleme anlayışı gelişmiştir,

SOSYAL – DUYGUSAL GELİŞİM Küçük kardeşlerine ilgi gösterir sevgiyle yaklaşır, . Duygularının sonuçlarını söyleyebilir, . Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar, . Başkalarının konuşmalarını kesmeden dinler,

SOSYAL – DUYGUSAL GELİŞİM Grup kurallarına uyar, Gerekli durumlarda arkadaşlarından yardım ister ve onlara yardım eder.