Fiyatlandırma ve Ödemeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Müşterilerinizi Altyapı Sektöründeki Dönüşümünüzün Merkezine Alma Mike Ballard Sektör Stratejisi Kıdemli Direktörü (EMEA) Birleşik Krallık.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Pazarlama karmasında firmanın özellikle ilgilendiği eleman fiyattır
Fiyat nedir? Fiyat; Mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
Girişimci: Candan İŞVEREN
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Eksik rekabetçi bir firma
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Bölüm 10 – Hizmetlerin Fiyatlandırılması
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Bölüm 7: Fiyat ve Fiyatlandırma
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Fiyat ve Fiyatlandırma
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Fiyat ve Fiyatlandırma
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Şirket Adı İş planı sunusu.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

Fiyatlandırma ve Ödemeler

Fiyatlandırma Modeli Pazarlama karışımından başlayın Fiyatlandırma hedefleri belirleyin Ürün-fiyat ilişkisini değerlendirin Pazar araştırmasının sonuçlarını kontrol edin Maliyet ve diğer fiyat kısıtlarını hesaplayın Kar potansiyelini analiz edin Başlangıç fiyat yapısını oluşturun Gerekli oldukça fiyatları değiştirin

Fiyatlandırma stratejileri Genel fiyatlandırma stratejileri Etiket fiyatlandırma Rekabetçi fiyatlandırma Algılanan değer Psikolojik fiyatlandırma Başlangıç fiyatlandırma stratejileri Nüfuz etme – düşük fiyat Yüzeyde kalma – yüksek fiyat

Fiyatın anlamı Pazarlama: Soru: müşterinin ihtiyacını karşılamak için ödeyebileceği fiyat nedir? Cevap: pazar araştırmasıyla fiyatı belirle, varolan fiyatları izle Muhasebe: Soru: pazara sunabilmek için karşılayabileceğim fiyat nedir? Cevap: maliyet kontrolü

Fiyat Belirleme Talebi değerlendirin: müşterileriniz fiyat değişikliğine karşı ne kadar hassas? Rekabeti analiz edin: varolan fiyatlar nedir? Fiyat düşürmeye rakipleriniz karşılık verecekler mi? Fiyatlandırma hedefleri belirleyin: uzun vadeli kar, hızlı yatırım geri kazanımı.. Gizli maliyetleri unutmayın!