Fiyatlandırma ve Ödemeler
Fiyatlandırma Modeli Pazarlama karışımından başlayın Fiyatlandırma hedefleri belirleyin Ürün-fiyat ilişkisini değerlendirin Pazar araştırmasının sonuçlarını kontrol edin Maliyet ve diğer fiyat kısıtlarını hesaplayın Kar potansiyelini analiz edin Başlangıç fiyat yapısını oluşturun Gerekli oldukça fiyatları değiştirin
Fiyatlandırma stratejileri Genel fiyatlandırma stratejileri Etiket fiyatlandırma Rekabetçi fiyatlandırma Algılanan değer Psikolojik fiyatlandırma Başlangıç fiyatlandırma stratejileri Nüfuz etme – düşük fiyat Yüzeyde kalma – yüksek fiyat
Fiyatın anlamı Pazarlama: Soru: müşterinin ihtiyacını karşılamak için ödeyebileceği fiyat nedir? Cevap: pazar araştırmasıyla fiyatı belirle, varolan fiyatları izle Muhasebe: Soru: pazara sunabilmek için karşılayabileceğim fiyat nedir? Cevap: maliyet kontrolü
Fiyat Belirleme Talebi değerlendirin: müşterileriniz fiyat değişikliğine karşı ne kadar hassas? Rekabeti analiz edin: varolan fiyatlar nedir? Fiyat düşürmeye rakipleriniz karşılık verecekler mi? Fiyatlandırma hedefleri belirleyin: uzun vadeli kar, hızlı yatırım geri kazanımı.. Gizli maliyetleri unutmayın!