DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE ANNE BABALARA ÖNERİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
Mentör Öğretmenlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE ANNE BABALARA ÖNERİLER

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Anne ve babalar, hep çocukları çok ders çalışsın isterler. Ama başarı için önemli olan çok çalışmak değil verimli ve etkili çalışmaktır. Öğrenci ne kadar çok çalışırsa çalışsın iyi öğrenemiyorsa, aklında bir şey kalmıyorsa, sınavlarda istediği başarıyı elde edemiyorsa etkili olarak çalışmıyor demektir. Bazı öğrenciler az çalışmalarına rağmen verimli çalıştıkları için iyi öğrenir ve başarılı olurlar.

Öğrenim hayatı boyunca çocuğunuza şu mesajı vermelisiniz: “Çaba harcandığı zaman aşılamayacak engel yoktur.”

Genellikle başarılı olmak için zeki olmak gerekir gibi kanı yaygın toplumumuzda. Yanlış olmamakla birlikte başarılı olmak için tek başına zeka yeterli değildir. Başarılı insanlar başarısındaki sırrını düzenli ve sistemli çalışmaya bağlarlar. Bir gazeteci, uzun deneyler sonucu ampulü bulan T.Edison’a sormuş: “1000 defa başarısız olmak nasıl bir duygu?” Edison cevap vermiş: “Bin kez başarısız olmadım, ampul 1001 adımlık bir icattı” demiş.

Aşağıda sizlere başarıyı sağlayan faktörlerin sayı değerleri verilecektir. Lütfen bunlara dikkat edelim: Zeka ve özel yetenekler %50-60 Çalışma alışkanlıkları ve tutumlar%30-40 Şans ve çevre faktörleri %10-15 Burada görüldüğü gibi birinci ve üçüncü etkenleri sunmak büyük ölçüde bizim elimizde değil fakat ikinci etkeni oluşturmak bizlere bağlıdır.

“Rotası olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım etmez.”

Planlama becerisine sahip olabilmek için herkesin kullanabileceği ortak bir teknik yoktur. Çünkü her bireyin öğrenme yöntemleri farklıdır. Kimi öğrenciler duyarak, kimileri görerek, kimileri de yaparak-yaşayarak öğrenirler. Bazıları yalnız, bazıları da arkadaş gruplarıyla ders çalışmaktan hoşlanır. Bu örneklere ders çalışma saatlerindeki farklılıkları da katabiliriz.

Etkin bir çalışma için fiziksel ortam önemlidir Etkin bir çalışma için fiziksel ortam önemlidir. Mümkünse çocuğunuzun ayrı bir odası olmalı. Eğer koşullar buna uygun değilse, odanın yada salonun bir köşesi onun için ayrılmalı, çalışma masası ve sandalyesi olmalıdır. Bu noktada ailenin sessiz bir ortam sağlaması çok önemlidir.

Çocukların öğrenmeye hazır olmaları için temel gereksinimlerinin karşılanması gerekir. Bu gereksinimler yeterli beslenme, uyku, sağlık kontrolleri kadar değer duygusu, güven duygusu, merak, dikkatle dinleme, oyun ve yalnız kalma istekleridir

Etkin ders çalışmada öğrencilerin gelecekle ilgili kurdukları planlar etkilidir. Planları içinde mesleğinde ilerleme var ise(üniversite gibi) çalışma motivasyonu artar. Genelde gelecekle ilgili plan yapmayan öğrencilerin çalışma motivasyonlarının düşük olduğu, okulla ilgilerinin olmadığı ve devamsızlık yaptıkları gözlenmektedir.  

Çocukların motivasyonlarının düşük olmasının nedenlerinden biri de, ailenin başarı çizgisinin ya çok düşük ya da ulaşılamayacak kadar yüksek olmasıdır. Ayrıca çocukları her zaman başarılı olacakları konusunda yönlendirmenin yanlış olduğu, başarısız olabilecekleri durumlarında söz konusu olacağı unutulmamalıdır.

“Erişmek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalışmaktan zevk almazlar “Erişmek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalışmaktan zevk almazlar.” E.RAUX

Ders çalışırken öğrenme dışında başka kaygıların olması, öğrenmenin verimini düşürmektedir. Öğrencinin parasal sıkıntılar yüzünden bir işte çalışması, anne-babası arasındaki çatışmalar veya arkadaşlık ilişkilerinde sorunlar varsa öğrenmesini olumsuz yönde etkiler. Aile içindeki şiddet okul başarısında önemli bir faktördür. Bu nedenle anne babalar çocuklarını mümkün olduğu kadar çatışma ve stresten uzak tutmalıdır. Yapılan araştırmalarda çocukların okul başarısının huzurlu aile ortamlarında arttığı ortaya çıkmış.  

Kardeşler arası kıyaslama yapmayın Kardeşler arası kıyaslama yapmayın. Başarıda ölçü, başkaları değil çocuğun kendisidir. Bunun için çocuk kesinlikle başkalarıyla kıyaslanmamalıdır.

Çocuklar arasında ayrım yapmadığınızı ona kanıtlayın. “Hepiniz ayrı ayrı insanlarsınız. Farklı özellikleriniz var. Seni olumlu veya olumsuz tüm özelliklerinle  ayrı bir birey olarak değerlendiriyor  ve seviyorum. Kardeşini de aynı şekilde değerlendiriyorum.” Şeklinde yaklaşımlarınızı ona söyleyin.

Aile bireylerinden birinin hastalanması veya ölmesi, ana babanın ayrılması, yeni kardeşin doğması gibi değişiklikler başarı üzerinde etkili olabilmektedir.

Çocuğunuz haftalık çalışma programı hazırlarken ona rehberlik edin.  

Çocuğunuzun derslerini ve ödevlerini takip edin.

Çocuğunuzla her gün neler yaptığı hakkında konuşun Çocuğunuzla her gün neler yaptığı hakkında konuşun. Yemek saatleri bunun için uygun olabilir

Aile içi ilişkilerin dengeli ve düzenli olması çocuğun başarısını olumlu etkiler. Sağlıklı bir aile ortamında karşılıklı anlayış sağlanırsa çocuk kendine güven veren, sorunlarıyla yakından ilgilenen bir anne baba bulur. Çocuklarla kurulan başarılı iletişim sayesinde çocuğun başarısı desteklenirken, başarısızlık durumunda çocuk anlayışla karşılanıp, başarısızlığın nedenleri araştırılır ve birlikte mantıklı çözümler bulunur.

Anne baba olarak geçmiş okul yaşantımızdaki başarılarımızı çocuğumuzun tekrarlamasını beklemek yada ulaşamadığımız hedeflere çocuklarımız yoluyla ulaşmaya çalışmak, sadece kendimizi tatmin etmekten öte bir işe yaramadığı gibi çocuğun geleceği için olumsuz adımların atılmasına yola açabilir.

Başarısız öğrencilerin arkadaş grubunun etkisiyle okula ve ders çalışmaya dönük olumsuz tutumlar geliştirdiği araştırmalar tarafından ortaya konulmuştur.

Ergenlik döneminde de başarı oranı düşmektedir Ergenlik döneminde de başarı oranı düşmektedir. Hızlı değişim ve gelişim sonucu ergenin dikkati zayıflamakta daha çok kendi başına kalma isteği artmakta; belli noktalara yoğunlaşmayla düşünce alanı daralmakta, hayal dünyası içine girmekte ve bütün bunlar çalışmasını ve başarısını olumsuz etkilemektedir.

Gencin anne babasına karşı duyduğu ancak doğrudan ifade edemediği kızgınlığı anne baba otoritesini reddetmek için kullanarak başarısız olması ve bu yolla anne babasından intikam almaya çalışması başarısızlığın nedenlerinden biri olabilmektedir.

Başarısız çocukların yarıdan fazlasının babalarının kendilerine zaman ayıramayacak kadar meşgul oldukları, yarıya yakınının ailesinde anne baba ilişkisinin iyi olmadığı görülmektedir.

Sadece ders çalışmak çocuğun başarını yükseltmez Sadece ders çalışmak çocuğun başarını yükseltmez. Öğrenci ders çalışmanın yanında dinlenecek, oyun oynayacak, müzik dinleyecek, gezecek, spor da yapacak. Bu tür etkinliklerle öğrenci dinlenecek, kaygısını azaltacak ve rahatlayacaktır.  

Diğer yandan iyi niyetle sunulan bilgisayar, cep telefonu, TV gibi teknolojik olanakların kullanımına sınır getirilmemesi çocuğun derslerini ihmal edip başarısız olmasına yol açabilmektedir.

Başarısızlıktan tümüyle kendilerini sorumlu tutan ebeveynler, kendilerini suçlu hissettikçe başarısızlık karşısında hatalı hareket ederler. Oysa problemi çözmek için öncelikle bu duygudan kurtulmak gerekir. Sorunun oluşmasında kendileri tek sebep değildir, okul yaşamı, sistemin katılığı, bilgilerin verilişi, öğretmenin davranışları da katılmalıdır.

“Gördük ki; çocuklarımıza öğüt vermenin en iyi yolu, onlardan ne istediklerini öğrenerek kendilerine onu yapmalarına salık vermektir.” H.S. TRUMAN