Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek, Aracı güvenli bir şekilde durdurmak. Duran aracı sabitlemek.
Aracın Durma Mesafesi Ani frenlemede aracın durması esnasında aşağıdaki zaman dilimleri geçmektedir. Tehlikenin fark edildiği an. Sürücünün karar verme zamanı. Sürücünün harekete geçme zamanı. Sürücünün ayağını fren pedalına götürme zamanı. Fren mekanizmasının çalışmaya başlama zamanı. Fren kuvvetini etkime zamanı, Fren kuvvetinin işleme zamanı. Fren kuvvetinin en yüksek safhaya ulaşma zamanı. Bütün bu zaman dilimlerinde kullanılan araca ve fren verimine göre araç bir miktar yol alacaktır.
FREN SİSTEMLERİ 1-MEKANİK SİSTEMLİ FRENLER 2-HAVA SİSTEMLİ FRENLER 3-HİDROLİK SİSTEMLİ FRENLER
Mekanik Frenler Bu tür frenlemede şoförün el veya ayak kuvveti mekanik bağlantılarla tekerleklere iletilerek araç durdurulur. Özellikle araçların durdukları yerde sabitlenmesini sağlayan el freni mekanizmaları ve bisiklet gibi hafif araçlarda kullanılmaktadır.
Hava Sistemli Frenler Bünyesinde hava üreten taşıt araçlarının Fren pedalından gelen komutla birlikte; havayı mekanik güce dönüştürerek durmayı sağladığı fren sistemi türüdür. Fren Pedalına uygulanan gücü Kamyon, Tır gibi araçlarda araç lastiklerine iletmek imkânsız olduğu için hava araç tekerine kadar gider ve kampana ya da fren diskine etki etmeden önce mekanik hareket oluşturur.
Hava Sistemli Frenler
KAMPANA
KAMPANA
Hava Sistemli Frenler
Klasik Hidrolik Frenler Günümüz otomobillerinin birçoğunda hidrolik fren sistemleri kullanılmaktadır.
DİSK