ÇOCUKLARI TEOG’A GİRECEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

KAYGI NEDİR? Kaynağı ya da sonuçları belli olmayan, şiddeti ve süresi kişiden kişiye farklılaşan, bir huzursuzluk halidir.
ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
KONYAALTI KOLEJİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ÇOCUKLARI SBS’YE GİRECEK
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ HALİL ATİLA İLKOKULU
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
REHBERLİK ÇALIŞMALARI
ÇOCUKLARI TEOG SINAVINA GİRECEK
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
8.Sınıf teog neden önemli?
SINAV KAYGISI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
PAKMAYA ÜLKÜ HIZAL ANADOLU LİSESİ
K.KARACAÖREN YUNUSEMRE ORTAOKULU SBS (ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE TEK SINAV SİSTEMİ) öğretim yılından itibaren 8. sınıfta uygulanacak olan.
Özgül DEMİRTAŞ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
GKV ÖZEL OKULLARI.
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖRNEK PUAN HESAPLAMASI. TÜRKÇE:70 MATEMATİK:80 FEN VE TEKNOLOJİ:90 İNKILAP TARİHİ:80 İNGİLİZCE:70 DİN K. VE A.B.:80 1. DÖNEM ORTAK SINAVLAR DERS PUANLARI.
ÖĞRETİM YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ORTAK SINAVLARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) Süphan İŞNEL Psikolojik Danışman SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
ÇOCUKLARI TEOG SINAVINA GİRECEK
 Ortaokul 8. Sınıflarda iki sınavı olanların birincisi, üç sınavı olan derslerin ikincisi olacak şekilde Bakanlık tarafından her dönemde Ortak Sınavlar.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ TEOG
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2015 – 2016 Eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
“ORTAK SINAVLAR (TEOG) SINAV SİSTEMİ”
e ğ itim - ö ğ retim yılından ba ş layarak 6 temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
Temel eğİtİmden ortaöğretİme geçİş sInavI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
SINAV KAYGISI MENDERES ANADOLU LİSESİ PSİKOLOJİK DANIŞMA PSİKOLOJİK DANIŞMAve REHBERLİK SERVİSİ.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
SINAV KAYGISI KARŞIYAKA LİSESİ PSİKOLOJİK DANIŞMA PSİKOLOJİK DANIŞMAve REHBERLİK SERVİSİ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
ÇOCUĞUM SINAVA HAZIRLANIYOR Hayatımızda 3 önemli karar vardır… seçimi…
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
KAYGI NEDİR? Kaynağı ya da sonuçları belli olmayan, şiddeti ve süresi kişiden kişiye farklılaşan, bir huzursuzluk halidir.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Hazırlayan: Esen YILDIRIM USTA
Sunum transkripti:

ÇOCUKLARI TEOG’A GİRECEK ANNE-BABALARA SINAV KAYGISI ÇERÇEVESİNDE GENEL ÖNERİLER MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ MELİKE ÖZTOPRAK AYŞE NUR KAYİŞ PSİKOLOJİK DANIŞMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN

2013-2014 TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ MODELİ (TEOG) ORTAK SINAV UYGULAMA TAKVİMİ Sınıf Dönem Sınav Tarihleri Mazeret Sınavı Tarihleri 8. sınıf I. Dönem 28-29 Kasım 2013 14-15 Aralık 2013 II. Dönem 28-29 Nisan 2014 10-11 Mayıs 2014

ORTAÖĞRETİMDE ESAS ALINACAK PUAN HESAPLAMASI 6,7,8. sınıf Yıl Sonu Başarı Puanının Aritmetik ortalamasının %30 8. Sınıf Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı %70

1* : ORTALAMA HESABI: Sınavlar ve ödevlerden alınan puanların aritmetik ortalamasıdır. ORT=(SP1+SP2+SP3+PP+PRP)/5 Ortalama(Türkçe) = ( 75 + 85 + 70 + 75 ) / 4 = 76.2500 2*: AĞIRLIKLI ORTALAMA HESABI: Her ders için hesaplanan ortalamaların, o dersin haftalık ders saatine çarpımının, ders saatleri toplamına bölünmesi ile elde edilen değerdir. AORT=(ORTxDS)/Toplam Ders Saati Ağırlıklı Ortalama(Türkçe) = ( 76.2500 x 5 ) / 28 = 13.6161 3* : YILSONU BAŞARI PUANI: Her iki dönemde, her ders için hesaplanan ağırlıklı ortalama toplamlarının, aritmetik ortalamasıdır. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır. Yılsonu Başarı Puanı=(1.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı + 2.Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı)/2 1. Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = 76.4137 2. Dönem Ağırlıklı Ortalama Toplamı = 80.0446 Yılsonu Başarı Puanı = ( 76.4137 + 80.0446 ) / 2 = 78.2292

AĞILIKLANDIRILMIŞ ORTAK SINAV PUANI: Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılır. Çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle her bir dönem için dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı elde edilir. Dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanlarının aritmetik ortalaması ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılır. 1.Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP1) OSP1 = ((( (SPTürkçe x AKTürkçe + SPMat x AKMat + SPFen x AKFen + SPİnk.Tar.x AKİnk.Tar. + SPYab.Dil x AKYab.Dil + SPDin x AKDin) / AKTop.) / 100) x 700) = ((( (85x4 + 35x4 + 90x4 + 85x2 + 60x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) = 497.7778 2.Dönem Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP2) = ((( (90x4 + 75x4 + 70x4 + 80x2 + 70x2 + 75x2) /18) / 100) x 700) = 540.5556 Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (AOSP) = (OSP1 + OSP2) / 2 = (497.7778 + 540.5556 ) / 2 = 519.1667

Yerleştirmeye Esas Puan: 6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılır. Yerleştirmeye Esas Puan (YEP) = ( YBP8 + YBP7 + YBP6 + AOSP ) /2 = (78.2292 + 68.9781 + 75.8759 + 519.1667 ) / 2 = 371.1179

8.SINIFTAN SONRA ORTAÖĞRETİM KURUMLARI SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI Fen liseleri •Özel Fen liseleri •Sosyal Bilimler liseleri •Anadolu Öğretmen liseleri •Anadolu liseleri •Özel Anadolu liseleri •Anadolu İmam Hatip liseleri •Anadolu Sağlık Meslek liseleri •Teknik ve Endüstri Meslek liseleri •Tapu ve Kadastro Meslek liseleri •Ticaret Meslek Liseleri •Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri •Tarım Anadolu Meslek ve Tarım Meslek Liseleri •Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi ve Denizcilik Anadolu Teknik Liseleri •Kız Teknik Ve Kız Meslek Liseleri

SINAVSIZ ÖĞRENCİ ALAN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI Endüstri Meslek Liseleri Çıraklık Eğitim Merkezi Çok Programlı Liseler

KAYGI NEDİR? Kaynağı ya da sonuçları belli olmayan, şiddeti ve süresi kişiden kişiye farklılaşan, bir huzursuzluk halidir.

DEĞERLİ ANNE-BABA Sınav kaygısı bir sınav öncesinde, sınav sırasında veya sonrasında duyulan endişe ve rahatsızlık duygusu olup, fiziksel ve olumsuz düşünce ve duygularla kendini gösterir. Öğrencinin var olan potansiyelini tam olarak kullanamamasına yol açarak başarıyı olumsuz etkiler.

Oysa çocuğunuzdaki kaygı; Onun motive olması için gerekli bir duygudur. Onu öğrenmeye teşvik edebilir. Ancak çocuğunuzda; Yüksek düzeyde ve aşırı kaygı gözlemliyorsanız eğer bu onun sınav performansını düşürücü olabilir.

Çocuğunuzun neden bunları hissettiğini araştırmaya koyulmanın zamanı gelmiş demektir.

Öncelikle onun sınav hakkındaki düşüncelerini anlamaya çalışın.

EĞER ÇOCUĞUNUZ “Başaramayacağım, herkes benden daha iyi yapıyor, herkes daha başarılı, her şey kötü gidecek, bildiklerimi sınavda unutacağım, hiçbir şeyi yetiştiremeyeceğim, hazırlanamayacağım” gibi cümlelerin eşlik ettiği olumsuz düşüncelere sahipse

Ya da sınava farklı anlamlar yüklediğini gösteren; İyi bir okula giremezsem her şey biter, Annemin babamın yüzüne bakamam, Kazanamazsam herkes ne der, alay ederler, Kazanırsam herkes bana değer verir, gibi düşüncelere sahipse,

YAPMANIZ GEREKEN Onun sınava hazırlanmasında en etkin koşulları hazırlamanın ötesinde ilk göreviniz onu rahatlatmak, Onun her koşulda yanında olduğunuzu hissettirmeniz öncelikli işiniz olmalıdır.

SINAV KAYGISININ BAŞLICA SEBEBLERİ Sınava farklı anlamlar yükleme, Verimli çalışma metotlarının bilinmemesinden kaynaklanan hazır olmama hissi, Eksik güven duygusunun etkisi altındaki başarısız olma korkusu, Yapabilecekleri konusunda gerçekçi olamama ve yapabileceğinin üstünde ya da altında beklentiye girme, Aile ve çevrenin çocuktan beklentilerinin yüksek olması, Sınavda zamanı iyi kullanma tekniklerini bilmeme,

Ve yaşanan bu yoğun kaygı; Onun düşüncelerini toparlayamamasına, Kendini yeterince ifade edememesine, Öğrendiklerini kısa sürede unutmasına, Unutkanlık, Öğrendiği bilgiyi başka bir alana transfer ederek kullanamamasına, Dikkat eksikliğine, Konsantre olamamasına neden olacaktır.

EĞER SİZDE AŞAĞIDAKİ DÜŞÜNCELERE SAHİP İSENİZ; Bu kadar emek verdik, bir de başaramazsa ne yaparız, Sınava şunun şurasında ne kaldı, ancak halen her şey ortada, tamamlayamadığı çok şey var, Başkalarının çocukları zehir gibi , her şeyi tamamlamışlar, Ya o gün hastalanırsa, Bu okula giremezse ne olur, hayatı kayar, İstenilen okul olmazsa diğerlerini kazanmasının ne önemi var, İyi bir okul kazanırsa geleceği kesin kurtulur, hatta tek yol budur,

EĞER SİZDE AŞAĞIDAKİ DÜŞÜNCELERE SAHİP İSENİZ; Kazanamazsa her şey biter, Güzel bir hayatın garantisi iyi bir okuldan geçer, İyi bir hayat için tek bir sınav şansı var , başka şansı yok, Benim çocuğumda başkalarının çocukları gibi bu sınavda başarılı olmalı,

O HALDE KENDİNİZE DÖNÜP SORMALISINIZ Böyle düşünmek bize ne kazandırıyor? Bu düşünceleriniz çocuğunuzun başarısını artırıyor mu? Bu düşünceler çocuğunuzun kaygısını azaltıyor mu? Böyle düşünerek çocuğunuza yardımcı olduğunuzu düşünüyor musunuz?

PEKİ YA ÇÖZÜM? Neleri yapmamız doğru, neler yanlış? Hangi davranışlara ve sözlere evet, hangilerine hayır?

HAYIR Sınavı kazanmak yeterince istemekle gerçekleşebilecek bir durumdur. Çocuğunuza karşı kurduğunuz “Ben kazanmanı istiyorum ya da kazanmalısın” gibi ifadeler çocuğunuza isteğini sormaz, onun fikrini önemsemez. Ancak ona emreder, oysa onun gerçekten motive olmasını istiyorsanız eğer, onu hiçbir şeye zorunlu kılmayan, olayı yasalaştırmadan sınavı dost haline getiren ifadelere yer verin. ”Bu sınav son şansın değil elbet, hayatta başarabileceğin daha pek çok şey var, ama bu senin için iyi bir adım olabilir, bunu düşün istersen” vb. EVET

Kazanamazsan hepimiz rezil oluruz, kimsenin yüzüne bakamayız vb. HAYIR

Senin kadar emek verilenlerin hepsi iyi yerlere girdiler, bakalım sen ne yapacaksın? Başkalarına bak da biraz örnek al… HAYIR EVET

Önce sınavı kazan, sonra ne istersen yaparsın, sınavı kazanana kadar hiçbir şey yapmayacaksın. HAYIR Düzenli tekrar yaparsan, düzenli çalışırsan, verimli çalışma metotlarını öğrenirsen eğer, sadece çalışarak vakit geçirmen gerekmiyor, eminim gezmeye eğlenmeye yeterince vaktin kalacak. EVET

Böyle çalışırsan, bu şekilde davranırsan hiçbir yere giremezsin. HAYIR Böyle çalışırsan, bu şekilde davranırsan hiçbir yere giremezsin. Bu sözler çocuğunuzu motive etmez, aksine olaydan uzaklaştırır. “Zaten kimse başaracağıma inanmıyor” düşüncesi ile onu sürecin dışına taşıyabilir. Ya da size olan kızgınlığı nedeni ile sırf sizi üzmek için sınavı kazanma isteğinden vazgeçebilir. EVET

Bu sınav tüm hayat için en önemli şeydir. Başarılı olmanın tek yoludur Bu sınav tüm hayat için en önemli şeydir. Başarılı olmanın tek yoludur. Kazanamazsan her şeyin sonu gelir. HAYIR Bu sınav hayatta başarılı olmanın tek yolu değildir. Hayatın sonu değildir. Hayatında başka bir sürü sınav olacaktır. Ancak bu sınavı kazanıp iyi bir öğrenim için ilk adımı atmış olacaksın sadece… Bu iyi bir fırsat. Ancak bu fırsat kaçsa bile ileride pek çok kez fırsatın olacaktır. EVET

ÇOCUKLARINIZIN SESİNE KULAK VERİN BAKIN SİZDEN NELER İSTİYORLAR Gülen yüzünüzü, Güveninizi ve desteğinizi, Kötü notu ve başarısızlığın arada herkesin başına gelebileceğini ve bunun kimsenin başarısının sürekli göstergesi olmadığını bilmenizi, bunu ona söylemenizi, Hoşgörünüzü, Yapabilecekleri konusunda gerçekçi olmanızı, ondan yapabileceğinin üstünde beklentilere girmemenizi, (Zira bu tutum ona sınav başarısı getirmeyeceği gibi onda aşırı kaygıya yenik derin bir mutsuzluk yaratır). Huzurlu bir ortamı,

Herkes gibi hata yapabilme hakkının olmasını, Moral vermenizi, arada da olsa çok üstüne gitmemenizi, Başkalarıyla karşılaştırmamanızı, Çünkü herkes kendi başına bir birey ve farklı yeteneklere sahiptir. Sizin çocuğunuzun sınav başarısı başkaları kadar yüksek olmayabilir. Ama hiç merak edip araştırdınız mı belki başkalarının yapamayacağı bazı şeyleri sizi çocuğunuz yapabiliyordur.

PEKİ NE YAPMALISINIZ Onu dinlemeyi tercih edin, kendinizi onun yerine koyun, unutmayın onun işi hiç kolay değil. Gerginlik yaratmayın, Sevginizin her şartta ve koşulda var olduğunu ve bitmeyeceğini ona hissettirin, Sen dili yerine ben dili kullanın, Onunla vakit geçirin, sadece ona ayırdığınız zamanlarınız mutlaka olsun, aynı anda aynı evde bulunmak ona vakit ayırmak değildir. Olumsuz davranışları konusunda uyarı yapacağınız zaman, önce olumlu davranışlarını ön plana çıkartarak onu onaylayıp, takdir edin. Daha sonra eleştirinizi öneri cümlesi olarak dile getirin “………. şekilde davranırsan senin için daha faydalı olabilir … gibi” Yargılamak, suçlamak, cezalandırmak yerine onu anlamaya çalışıp, onun yanında olduğunuzu hissettirip, önerilerinizi yapın.

PEKİ NE YAPMALISINIZ Sınav hakkında yorum yaparak ya da konuyu açarak onun motivasyonunu düşürmeyin, “Kesin kazanırsın” “senin kazanacağından eminiz” gibi cümleler ile ona aşırı güveninizi ifade edip sizin güveninizi sarsmaktan korkmasına ve kaygılanmasına yol açmayın,, Ona kendisini nasıl hissettiğini, kendisini nasıl değerlendirdiğini sorun, ancak bu konularda yorum yapmaktan kaçının, hatta sadece dinleyin ki sizinle rahat konuşabileceği güvenini kazansın..

PEKİ NE YAPMALISINIZ Sınavın sonucu ne olursa olsun onun sizin için çok değerli olduğunu sınavın sonucunun bu değeri değiştirmeyeceğini ifade edin, Kendi telaşınızı ve kaygınızı ona yansıtmayın Onunla ilgili planlarınızı sınav sonucuna göre planlayıp bunu ona ifade etmeyin Sınav yaklaştıkça değişen hiçbir şey yokmuş gibi normal yaşantınıza devam edin, hatta son gün bile… Çocuğunuzun sizden beklediği her zaman anne baba olarak onu sevmeniz, sadece sınav kazanırsa değil.

VAKİT AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER