BEDEN DİLİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

HALKLA İLİŞKİLER ve İLETİŞİM
SAĞLIK DENETÇİLERİ EĞİTİM PROGRAMI BEDEN DİLİ KULLANIMI VE EMPATİ
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
(İletişimin Diğer Yüzü)
Hitabetin 10 Altın Kuralı
Prof. Dr. Ertuğrul YAMAN BEDEN DİLİ Prof. Dr. Ertuğrul YAMAN
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu
BEDEN DİLİ BAŞ HAREKETLERİ.
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
İnsan Kaynakları Uzmanı
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
KODLAR Temel Kavramlar.
AKRAN BASKISI.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
SAYGI.
İletişim ve Empati.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim Öğr. Gör. Abdulkadir YÜKSEL.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMLARINDA ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN BEDEN DİLİ Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN
6-14 YAŞ GRUBU ÇOCUKLUK DÖNEMİ PSİKOLOJİSİ
İLETİŞİM İletişim; İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir.. İletişim her zaman her yerdedir; insan istese de, istemese de bir iletişim.
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
DİKSİYON.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
AKRAN BASKISI.
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
PSİKOLOG TUBA ALİBAL TOZAK 2017 YILI EĞİTİM DÖNEMİ.
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Ekranlı Ekipmanlarla Çalışma
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
Sunum transkripti:

BEDEN DİLİ

BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİ ÇEVREDE OLUMLU İZLENİM YARATACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİ

GÖZ İLİŞKİSİ İnsanların yüzüne bakanlar, bakmayanlardan daha çok hoşa gider. İnsanlarla, onları rahatsız etmeyecek ölçüde, ancak mümkün olduğu kadar çok göz ilişkisi kurun.

YÜZ İFADESİ Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessüm edin ve gülün. Yüzünüz çevrenize olan ilginizi yansıtsın. Donuk ve ifadesiz gözükmekten kaçının.

BAŞ HAREKETLERİ Karşınızdaki konuşurken sık sık başınızı hafifçe aşağı, yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirin. Söylenenleri kabul edip etmemeniz önemli değildir. Sizinle konuşana “anlaşıldım” duygusu yaşatın. Başınızı hafif dik tutun.

JESTLER Çok aşırıya kaçmadan,jestlerinizi kullanın. Ellerinizi cebinizden tutmaktan ve kollarınızı kavuşturmaktan, ellerinizle ağzınızı örtmekten kaçının. Açık ve anlaşılır jestleri tercih edin.

POSTÜR (BEDEN DURUŞU) Ayaktaysanız, dik durun. Oturuyorsanız sandalye ve koltuğunuzu tam olarak doldurun ve arkanıza yaslanın. Birisiyle konuşurken ve birisi doğrudan sizinle konuşurken öne eğilin ve ilginizi gösterin.

YAKINLIK İnsanlara daima, onları rahatsız etmeyecek, mümkün olan en yakın mesafede durmaya gayret edin.

YÖNELİŞ Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun. İkiden fazla insanla bir grup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezini kapatmayın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun.

BEDENSEL TEMAS İnsanları tedirgin etmeden, mümkün olan her durumda bedensel teması kullanın. Özellikle sizden gençlere, aynı cinsten olanlarla, sizden daha alt statüde olanlarla bedensel temas kurmak için her fırsatı değerlendirin.

DIŞ GÖRÜNÜŞ Grup normlarına, toplumsal rol ve statünüze uygun giyinin. Giyiminize mümkün olduğunca renk katın. Kadınlar erkeklerden daha çok renk kullanabilir. Saç ve el bakımınıza özen gösterin. Kendinize gösterdiğiniz özen, kendinize verdiğiniz değerin ifadesidir. Günlük traşını olmamış erkek, bıraktığı olumsuz izlenimle ilgili başka bir neden aramamalıdır.

KONUŞMANIN SÖZEL ÖZELLİKLERİ Çok fazla ve çok az konuşmaktan kaçının. Bir topluluk içinde dinlendiğinize yaklaşık olarak eşit miktarda konuşmaya gayret edin. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın.

ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR. Psikolog Dr. ZUHAL BALTAŞ Psikolog Dr. ACAR BALTAŞ