VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Advertisements

NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
ETKİLİ ve VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
TURGUT REİS ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
YGS ve LYS başarısı için öğrencilerimizin yapması gerekenler Yunus Emre Anadolu Lisesi-Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
2 MEHMET AZEM BAYKAL SEMİNER BAŞLIYOR… 3 V E R İ M L İ D E R S Ç A L I Ş M A N E D İ R ? P L A N L I Ç A L I Ş M A N E D E N G E R E K L İ ? Y A N.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. SIZLERDEN BEKLENTILER  Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı.
BURSA VALİLİĞİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
MERVE AKKAFA. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ‘YENİŞEHİR RAM SENİNLE’ PROJESİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ HÜRAY DEMİR REHBER ÖĞRETMEN MELİS AVCI REHBER ÖĞRETMEN

BAŞARI İÇİN ZİNCİRLERİ KIRMALIYIZ

Başarı ancak, süreli bir planla ve rasyonel çalışmakla mümkün olabilir.

YENİLMESİ GEREKEN İLK DÜŞMANLAR BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR BAŞARILI OLMAK İÇİN Çok çalışmak değil, Etkili çalışmak gerekir. YENİLMESİ GEREKEN İLK DÜŞMANLAR ÖFKE VE UMUTSUZLUKTUR. Collete

Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması istenmektedir.

Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana: Plan Nedir?

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ 1-AMAÇ BELİRLEME 2-PLANLI ÇALIŞMA 3-ZAMANI ETKİN KULLANMA 4-ÇALIŞMA ORTAMININ SEÇİMİ 5-DİĞER KAYNAKLAR YARARLANMA 6-TEKRAR YAPMA 7-ETKİN DİNLEME

1-AMAÇ BELİRLEME Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır Bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek gibi yakın amaçlarına ulaşan öğrenciler, sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak gibi uzak amaçlarına da ulaşacaktır.

Hedefi olmadan ilerleyen gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez… AMAÇ BELİRLEME Unutmayın ! Hedefi olmadan ilerleyen gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez…

Plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede“ çalışacağına karar vermektir. 2-PLANLI ÇALIŞMA Plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede“ çalışacağına karar vermektir.

PLANLI ÇALIŞMA PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK YILLIK

PLANLI ÇALIŞMA Planlı yaşama alışkanlığının kazandırılması için ilk yıllar çok önemlidir.   Fakat ilk yıllarda çocuğun ne zaman, nerede, ne yapacağını planlamak ve bu planı uygulamak kolay olmayabilir. Çocukla birlikte hazırlayacağınız planı uygulamada kararlı ve tutarlı davranınız.

3-ZAMANI ETKİN KULLANMA Öğrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bir öğrencinin isteyerek çalıştığı ve hemen öğrendiği bir dersi bir başka öğrenci zor öğrenebilir. Bir başka öğrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalışmak istemeyebilir. Zaman

ZAMANI ETKİN KULLANMA Bir ders ya da konu için de ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Ders çalışma sürelerini çocuğunuzun özelliklerini göz önünde bulundurarak belirleyiniz.

ZAMANI ETKİN KULLANMA Ara vermeden uzun süre çalışma ilgi azalması ve yorgunluğa neden olduğu için ara vererek çalışma daha iyi sonuç verir. Kısa ve bitirilmiş iş, öğrenciyi uzun işten daha çok motive eder.

4-ÇALIŞMA OTAMININ SEÇİMİ

ÇALIŞMA OTAMININ SEÇİMİ Ders çalışılırken genellikle aynı ortam tercih edilmelidir. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmayı sağlar. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Çok sıcak ya da çok soğuk, çok fazla aydınlık ya da karanlık olmamalıdır. Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Öğrencinin çalışması için bağımsız bir odası yoksa evin bir köşesi çalışma için ayrılmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Sadece masada ders çalışılmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler, posterler olmamalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Masanın üzerinde sadece çalışma için gerekli malzemeler bulunmalıdır. 

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Telefon, televizyon, bilgisayar, müzik seti gibi, öğrenciyi ders çalışırken farklı düşüncelere sevk edecek, aklını dağıtacak araçlar bulunmamalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Öğrencinin çalışma masası, dışarıyı rahatça seyredebileceği kadar pencereye yakın ya da içerideki televizyon sesini ve konuşmaları duyabileceği kadar kapıya yakın olmamalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Çalışma odasında çok fazla eşya bulunmamalı ve ferah bir ortam olmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ Öğrencinin çalışma masası yatağına uzak olmalıdır

ÇALIŞMA ORTAMININ ÖZELLİKLERİ İdeal ders çalışma odasından örnek görüntü

5-DİĞER KAYNAKLARDAN YARARLANMA Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir.

DİĞER KAYNAKLARDAN YARARLANMA Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar.

6-TEKRAR YAPMA Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir.

7-ETKİLİ DİNLEME Çocuğunuzun okula devamını sağlayarak dersi derste dinleyerek öğrenmesini sağlayınız. Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden hem daha etkili hem de daha kısa sürede gerçekleşir. Dersi soru sorarak ,fikirler üreterek yani aktif olarak dinlemesi gerektiğini hatırlatınız.

AİLEYE ÖNERİLER…

YATARAK UZANARAK ÇALIŞMASINA ENGEL OLUN… BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ??? YATARAK UZANARAK ÇALIŞMASINA ENGEL OLUN… Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşeme başlar ve dikkat dağılır, uyku gelir. Bu nedenle çocuğunuzu mutlaka çalışma masasında veya sandalyesinde oturmasını sağlayın.

Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlamasını sağlayın...

Her gün mutlaka 8 saat uyku uyumalıdır. Ders dışı etkinliklere de yer vermesini sağlayın… AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku uyumalıdır.

Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için, öğrenme seanslarını 30-40 dakikalık bölümlere ayırmak gerekir. 30-40 dakika. çalıştıktan sonra 10 dakikalık bir tekrar yapmak gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakikalık dinlenme arası vermek gerekir. Bu dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihnini meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapması gerekir MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?

Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.

TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce 15-20 dakika özgün çalışılan konular tekrar edilir ve sabahleyin de bu konular 15-20 dakikalık bir süre tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur.

Dağınık Ortamda Çalışma Çalışma odası havadar, masa temiz ve düzenli olması çalışma verimini yükseltecektir. Çalışma masasının üzeri çalışmaya başlanmadan önce toparlanmış ve sadece çalışılacak ders ile ilgili materyalin bırakılması çalışma sırasında dikkatin dağılmamasını sağlar.

Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.