SORUMLULUK BİLİNCİ çocuğunuzun kendi başına ders çalışmaya oturmadığından şikayetçi iseniz çocuğunuza nasıl ders çalışacağını öğretmek yerine önce sorumluluk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Televizyon ve okul başarısı
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sınav Başarısında Ailenin Rolü
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

SORUMLULUK BİLİNCİ çocuğunuzun kendi başına ders çalışmaya oturmadığından şikayetçi iseniz çocuğunuza nasıl ders çalışacağını öğretmek yerine önce sorumluluk duygusunun kazanılmasını sağlamak şarttır. Çünkü sorumluluk bilinci otokontrol dediğimiz çocuğun kendi kendini kontrol edebilmesini sağlayacak, disiplin anlayışını geliştirecektir. O-kiraz@hotmail.com

Çalışmaya başlamak, çalışmayı devam ettirmek, çalışmayı devam ettirebilecek motivasyonu kazanmak ta bunların içindedir. Sorumluluk duygusunun kazanılması size ve çocuğunuza ergenliğinde, kendisine de hayatının her aşamasında lazım olacaktır. O-kiraz@hotmail.com

Unutmayalım bizler her zaman çocuğumuzun yanında olamayacağız Unutmayalım bizler her zaman çocuğumuzun yanında olamayacağız. Sorumluluk bilinci çocuğumuza en çok kendi başına hareket etmek zorunda kaldığı durumlarda lazım olacaktır. Çocuklarımıza kendi hayatları ile ilgili sorumluluk alma şansı verirsek ne yapmak istediklerine karar verebilir, nasıl yapacaklarının yolunu da bulabilirler. O-kiraz@hotmail.com

Çocukların bazı derslere çalışmayı özellikle istememesinin nedeni o derste yaşadığı başarısızlıklar ve o derse karşı geliştirdiği tutum ve özgüven eksikliği olabilir. Özgüven eksikliğini giderebilmek için küçük başarıların özellikle de o dersle ilgili başarıların anında ödüllendirilmesi gibi bir yol izlenebilir. O-kiraz@hotmail.com

1921 yılında ABD de Stanford Üniversitesinde normalin üzerinde zekaya sahip olan 1528 tane öğrenci üzerinde bir araştırma yapılır. Konusu “zekanın başarılı olma üzerindeki etkisi” dir. Herkes başlangıçta “zeka başarılı olmak için en önemli değişkendir” düşüncesine sahipken araştırma çok farklı bir sonuç ortaya koyar: Başarılı olmada zekadan daha önemli 3 şey: Özgüven – İç disiplin – Hedef sahibi olmak. O-kiraz@hotmail.com

Anne – babalarımızın önemli bir yanılgısı var Anne – babalarımızın önemli bir yanılgısı var. 2, 3, 4 saat odasında kitap defterin üzerine abanmış çalışıyor zannettiğiniz çocuğunuz belki de hiç çalışmıyor. Siz ise şöyle diyorsunuz “çocuğum 3 saattir kafasını kaldırmadan ders çalıştı, mübarek kitabın üzerine uyumuş kalmış” unutmayalım önemli olan kafayı kaldırmadan ders çalışmak değil belki az ve nitelikli çalışmak. Burada anne – babaya da önemli bir görev düşüyor: o da verimli çalışmayı çocuğunuz kadar siz de bilmek zorundasınız. O-kiraz@hotmail.com

Çocuklarımıza en baştan bilgiye nasıl ulaşabileceğini öğretmek lazım Çocuklarımıza en baştan bilgiye nasıl ulaşabileceğini öğretmek lazım. Zaten fıtratlarında var olan öğrenme merakını teşvik etmek lazım. Sonra da kendi kararlarını  alma hakkı vermek lazım. Mevcut durumda çocuklar sanki kendileri için değil de bizim için okuyor gibiler. O-kiraz@hotmail.com

Plan ve Uygun Taktik Geliştirmek Anne – babalara tavsiyemiz çocuğunuzu 1 hafta çok iyi gözlemleyin ve not alın. Okuldan geldikten sonra okula gidinceye kadar zamanı nasıl geçiyor. Hangi saatlerde neler yapıyor, not alın. Zaman olarak özellikle boşluklarını yakalayın. Çok verimsiz geçirdiği süreleri tespit edin. Çocuğun “olmayan o genel programına” dokunmadan verimsiz geçirdiği boşlukları siz doldurun. O-kiraz@hotmail.com

Çünkü yeni alışkanlıkların yerleşmesi için eski alışkanlıkların çözülmesi gereklidir. Alışkanlıklar değişmezse sonuçlar da değişmez. Dersleri programa beraber yerleştirin. Yerleştirirken başaramadığı derslere biraz daha ağırlık vererek yerleştirin. Eğer katkısı olursa programı sahiplenir, kolay uyum sağlar. Her gün okuldan geldikten sonra bir müddet çocuğunuzun dinlenmesi amacıyla serbest zaman etkinliği olsun. Çocuğun da ders dışı bir hayatının olması gerektiğini unutmayalım. Bu zaman zarfında rahatlasın, uzansın, oyun oynasın vb. Dersler çalışılırken birbirini bir sayısal ders bir sözel ders şeklinde izlesin. En dinlenmiş olduğu zamanlarda en az bildiği ve en zayıf olduğu dersi çalışsın. O-kiraz@hotmail.com

Zamanı değerlendirme bilinci Zamanı değerlendirme ile ilgili okuduğum bir kitapta çok dikkatimi çeken iki istatistik veri vardı. Birisi “yaptığımız işlerin % 20 si elde ettiğimiz sonuçların % 80 ini sağlar” Diğeri de “zamanı kullanmayı % 5 daha etkili hale getirdiğimizde buna dayalı sonuçlar da % 85 artar” kurallarıydı. Çocuğumuzun başarılı olması aynı zamanda zamanını iyi kullanmasına da bağlı. Yukarıdaki ilkeler aslında bize şunu gösteriyor: küçük bir çabayla çok büyük sonuçlar elde edilebilir O-kiraz@hotmail.com

O ders çalışırken siz …… Çocuğun çalışma odası ve masasının düzenli olmasını sağlayın. Çalışma odasında çalışmaya alternatif oluşturacak (internet, tv., oyun vb.) bir şey olmamasına dikkat edin. Çocuğunuz ders çalışırken siz ebeveyn ve diğer kardeşler olarak içeride odasında ders çalışan çocuğu “ben burada ders çalışıyorum onlarsa film izliyorlar” diye çekebilecek davranışlardan da sakınmalısınız. O-kiraz@hotmail.com

O ders çalışırken kendinize ait bir meşguliyet bulmak en iyisi O ders çalışırken kendinize ait bir meşguliyet bulmak en iyisi. Ya da kitap okuyup güzel ve nitelikli sohbet etmek olabilir. Bu davranışımız aynı zamanda çocuğa da örnek olacaktır. Çünkü anne – babalardan en çok gelen şikayetlerden biri de “çocuğum kitap okumuyor” şeklindedir. Biz de şunu soruyoruz “siz çocuğunuza göstere göstere kitap okuyor musunuz?” çocuk görmediğini öğrenmez ve yapmaz. O-kiraz@hotmail.com

Yanlışa ve olumsuza odaklı olmak Bizler çoğunlukla bir şeyi tenbih ve nasihat ederken olumsuzluklardan yola çıkarak devam ederiz. “Dersine çalışmazsan başarısız olursun” yerine “başarılı olmak için şunları yapmalısın” veya “şöyle yaparsan daha başarılı olursun” gibi. Çünkü bilinçaltı olumluyu algılama eğilimindedir. O-kiraz@hotmail.com

Çocuğumuzu okula karşı negatif etkileyecek, okulla, öğretmeniyle ve okumakla ilgili olumsuz eleştirileri onun yanında yapmayalım. Çocuğumuzun hayatında neyi çoğaltmak istiyorsak ona vurgu yapalım, değiştirmek istediğimiz davranışını odağa alalım. O-kiraz@hotmail.com

Yanlış soru: Bu gün okulda ne yaptın Yanlış soru: Bu gün okulda ne yaptın? Çocuk okuldan geldiğinde anne-babaların sorduğu en beylik bir o kadar da yanlış olan soru budur: bu gün okulda ne yaptınız? Onun yerine şu soruyu sorsak: “bu gün okulda tam olarak ne öğrendiniz?” Çocuk öncesinin de verdiği bir alışkanlıkla ısrarla ne yaptığını söyleyecektir. O-kiraz@hotmail.com

Siz de ısrarla istediğiniz cevabı alıncaya kadar aynı soruyu sormaya devam edin: “bu gün okulda tam olarak ne öğrendiniz?” Bu soru çocuğun okulda öğrendiklerini size de özetlemesini sağlayacak adeta küçük bir tekrar olacaktır. Cevap veremediğinde yönlendirici sorularla onu çözmeye çalışın: “mutlaka benimle paylaşmayı istediğin çok güzel şeyler vardır” gibi. Çocuk, bu soruyla muhatap olacağını bildiği için derslerde daha dikkatli olmaya çalışacaktır. O-kiraz@hotmail.com

Yanlış emir: “hadi yavrum dersine çalış” Bunun yerine “dersine yemek yemeden önce mi yemeğini yedikten sonra mı çalışmak istersin” gibi bir soru sormak çocuğa tercih hakkının olduğunu gösterecektir. O-kiraz@hotmail.com

Ülkemizde yapılan bir araştırma ders başarısı düşük 7-17 yaş grubu çocukların yarısının anne baba ilişkilerinin kötü olduğu, Yarısından fazlasının ise babalarının çocuklarına vakit ayıramayacak kadar meşgul oldukları görülmüştür. O-kiraz@hotmail.com

“Hocam bütün her şeyi yaptım, yine de olmuyor, olmuyor” diyen ebeveynlere de çok rastlıyoruz. Bir davranışın yerleşmesi, o davranışın alışkanlık halinde devam etmesi ve kişilik haline gelmesi çok sabır isteyen bir durumdur. Biz en çok şuna şahit oluyoruz: anne – baba birkaç kere deniyor, olmadı hemen vazgeçiyor. Çocuğun bazı şeyleri yapmamak için gösterdiği sabrı, kararlılığı ve tutarlılığı maalesef büyüklerde göremiyoruz. O-kiraz@hotmail.com

Eğer davranış yapılmadığında beyin vücudu rahatsız ediyor kaygı ve endişeye sebep oluyorsa o davranışın alışkanlık haline gelmesinde önemli bir yol kat ediliyor demektir. Çocuğunuz kendi kendine ders çalışmaya başlayıncaya ve bunu sürdürebilir bir hale gelinceye kadar büyükler yol gösterici olmalıdır. O-kiraz@hotmail.com

O-kiraz@hotmail.com

Ev ödevlerinin yapılması yolunda verilen savaşlar, tüm aile için sorun yaratabilir. Bazı aileler için bu savaşlar her geçen gece gittikçe uzayabilir. Akşamlar dehşet ve korku içinde beklenir, ilişkilerde gerginlik olur ve zamanla çocuklar ev ödevlerinden daha da nefret etmeye başlarlar. O-kiraz@hotmail.com

Çocukların akademik becerileri, bireysel ihtiyaçları veya öğrenme zorluğu gibi sahip oldukları özellikler nedeniyle ev ödevleriyle ilgili yaşanan sorunların boyutu da büyüyebilir. O-kiraz@hotmail.com

“Aynısını daha fazla söyleyerek” etkili olmazsınız “Aynısını daha fazla söyleyerek” etkili olmazsınız. Sürekli “ders çalış” demek yerine belirlenmiş saatte çocuğunuzu masaya oturtun. Bunu yaparken kararlı ama sakin olmaya dikkat edin. Çocuğunuzun yanında bulunamıyorsanız onu uzaktan denetlemek için en etkili yöntemi kullanın. Çocuğunuzla her gün okul ve onunla ilişkili konularla ilgili sohbet etmek için zaman ayırmaya çalışın. O-kiraz@hotmail.com

Çocuğuma Dersi Nasıl Sevdirebilirim? Birçok çocuk ev ödevi konusunda bir noktada direnç gösterir ya da ödev yapmayı reddedebilir. Bunlar genellikle çocukların sıkılmasından, yorgun olmasından veya ödevin öneminin farkında olmamasından kaynaklanır. Çocukların ödev yapma isteğinde ebeveynlerin çok büyük etkisi vardır. O-kiraz@hotmail.com

Çocuğa doğru ortamı, rutini ve desteği sağlamak, çocuğun ödevleri konusunda daha istekli olmasını doğurur. Ev ödevleri aynı zamanda okul ve ebeveyn arasında güçlü bir bağlantının var olmasını sağlar. Ev ödevlerini düzenli olarak yapan çocukların okul başarıları yapmayanlara oranla daha yüksektir. O-kiraz@hotmail.com

Hobileri de olsun Çocuğunuzun ödevlerine karışmaktan ve onun yerine ödevleri yapmaktan kaçının. Böyle bir tutumun kimseye bir faydası olmaz ve öğretmenin çocuğun zorlandığı konuları anlamasında zorluk çıkarır. Ev ödevleri değerlidir ama çocuğunuzun bedensel, zihinsel ve duygusal sağlığını destekleme ve geliştirme çabalarınızdan vazgeçmeyin. Ev ödevleri kadar çocuğunuzun hobileri olması spordan ve sanattan zevk alması önemlidir O-kiraz@hotmail.com

Hayat iki şekilde yaşanır; ya hiç mucize yokmuş gibi, ya da herşey bir mucizeymiş gibi... Albert Einstein O-kiraz@hotmail.com

UNUTMAYALIM: ÇOCUKALRIMIZ, EN DEĞERLİ HAZİNEMİZDİR. O-kiraz@hotmail.com