VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
BAŞARISIZLIĞIN PROGRAMI Konuları tekrar etmeli, test çözmeliyim Sınavda başarılı olmak için çalışmalıyım Ne yorucu gündü be... Azıcık uyuyayım Biraz müzik dinleyip açılayım Bu akşam da güzel film varmış Karnım acıktı Şimdi masada otur, uyuz uyuz... Ne kıl ders be... Bu sınavda nerden çıktı şimdi! Çalışmayı sürdürememe Çalışmayı erteleme VE BAŞARISIZLIK ! EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Televizyon, Bilgisayar, Telefon Arkadaşlara hayır diyememe Çalışma sırasında hayal kurma EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Çalışma ortamının düzenli olmaması Çalışılan ortamın havasız olması Yatarak uzanarak çalışma Çalışma masası dışında değişik yerlerde çalışma Çalışırken bir şeyler atıştırma EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Ders harici aktivitelere fazla zaman verme ya da hiç zaman ayırmama Çalışmayı sürekli erteleme Çalışma isteğinin gelmesini bekleme EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
YATILI OKULLARDA EĞİTİM BAŞARISI DAHA YÜKSEKTİR -Düzenli ve programlı çalışma saatleri. -Etüt odalarının zihnin dağılmasına sebep olacak ve çalışmayı engelleyecek uyaranlardan arındırılmış olması. -Sık sık ders tekrarı yapılması EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır. EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
bir başka gün canınız sıkkın olduğu için, EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
bir diğer gün hava içinizi kararttığı için, EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb.. Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür. EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Başarının 3 Anahtarı 1.Başarıya inanma 2.Hedef belirleme 3.Sistemli çalışma EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Henry Ford Diyor ki; Yapabileceğinize de inansanız, yapamayacağınıza da inansanız, haklı çıkarsınız. EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Nasıl ders çalışmalıyız? “Nasıl ders çalışmalıyız?’’ sorusunu cevaplamadan önce ‘‘niçin ders çalışmalıyız?’’ sorusunun cevabını bulmalıyız. EYÜP-ÖGEP
Hedefinizi Belirlediniz mi? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
HEDEF BELİRLEME Ulaşılabilir bir hedef Mantıklı ve makul olmalı 1.Adım 50 net 55-60 Net 65-70 Net +80 net Ulaşılabilir bir hedef Mantıklı ve makul olmalı Hedefe inanma ve azim Kabiliyetlerine uygun bir hedef SBS’ de ….. Net yapmak istiyorum, Matematik dersim 5 olacak vb. EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Descartes ‘ın 4 Temel Prensibi: 1.Ön yargısız olmak 2.Bütünü parçalarına ayırmak 3.En kolay olandan başlamak 4.Tekrar yapmak. EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
ÇALIŞIRKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Zor dersleri dinlenmiş olduğunuz saatlerde çalışınız. Önemli olan yerlerin altını çiziniz, özet çıkarınız. Anlamadığınız yerlere ? işareti koyunuz ve cevabını bulunuz ya da sorunuz. 4. Hiç ara vermeden çalışırsanız; “Algılama Gücü” bir süre sonra düşer! Çok ara vererek çalışırsanız; “Hatırlama eğrisi” hızla düşer! EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Ders saatinde sakın uyuma! 7. Öğrendiklerimizi uykuda daha 5. Aynı tür dersleri peş peşe çalışmayınız! Zor bir dersin ardından daha kolay bir ders çalışarak dinlenmenizi sağlayabilirsiniz. 6. Uyku saatinde iyi uyu! Ders saatinde sakın uyuma! 7. Öğrendiklerimizi uykuda daha yavaş unuturuz! Bir şeyi kalıcı öğrenmek istiyorsak; Uyumadan önce Tekrar yapınız! Unutmayınız! Böylece daha az unutursunuz! EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız. EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
DERS ÇALIŞIRKEN UYGULANABİLECEK YÖNTEMLER -5 N 1 K YÖNTEMİ Kim. Ne DERS ÇALIŞIRKEN UYGULANABİLECEK YÖNTEMLER -5 N 1 K YÖNTEMİ Kim? Ne? Nerede? Ne zaman? Nasıl? Niçin? Örneğin: İstanbul’un Fethi EYÜP-ÖGEP EYÜP-ÖGEP
İSOAT İ İncele (Gözden geçir) S Soru sor (Ana ve ara konuları soru haline getirin) O Oku (Soruları yanıtlamak için okuyun) A Anlat (En iyi hatırlama yolu anlatmaktır) T Tekrarla (24 saat içinde tekrarlanmayan bilginin % 80’ni hatırlanmıyor)
Dersten sıkılmak için çok fazla nedenimiz yok... Sahip olduklarımızın farkına varalım... EYÜP-ÖGEP
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ EYÜP-ÖGEP