Random... Rastgele Sayı Atamak...

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİZİLER – I. Kısım YRD.DOÇ.DR. CİHAD DEMİRLİ
Advertisements

STRİNG FONKSİYONLARI.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Diziler.
Bölüm 8 Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama
PHP ile Lab Örnekleri Lab Çalışması.
DÖNGÜ “Şart sağlandığı sürece” içerisindeki komut satırlarını, artış değeri adedince tekrarlayan kodlardır.
switch - case Yapısı Döngü Yapıları
String Diziler(Katarlar)
C Programlama Dili.
Diziler.
MATLAB’İN SAYI YUVARLAMA FONKSİYONLARI
Selçuk Üniversitesi’nin Bilişime Gönül Veren Gençleri
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Diziler(Arrays).
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DİZİLER.
Soru1: Kullanıcıdan iki tam sayı girmesini isteyen ve daha sonra büyük olan sayı ile beraber ‘en büyüktür’ ifadesi yazan, ancak sayılar birbirine eşitse.
While Döngüsü Tekrarlama deyimidir. Bir küme ya da deyim while kullanılarak bir çok kez yinelenebilir. Yinelenmesi için koşul sınaması döngüye girilmeden.
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I BTP 207 Ders 9. Tek değişkende birden fazla bilgi tutulmak istendiğinde kullanılır. Kullanım şekli: var dizi_adı= new Array(eleman1,
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
Döngü Yapıları.
Akış Kontrol Mekanizmaları
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2014 (8. Sunu)
DÖNGÜLER.
Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
MATLAB’te Döngüler.
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2014 (4. Sunu)
Diziler. Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
PROGRAM DENETİM DEYİMLERİ
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Bilgisayar Programlama Güz 2011
Bugünkü Konular Döngüler ve Akış Diyagramları C de Döngü Tanımlama
Nesne Yönelimli Programlama
Döngü Komutları. for deyimi bir alt limitten, bir üst limite kadar programın belirli bir parçasını tekrar eder. for deyiminde sayaç artış oranı da verilmelidir.
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
İnternet Programlama-I
Adım Adım Algoritma.
ALGORİTMA NEDİR? İster bilgisayarda, ister matematikte, isterse günlük hayatta karşımıza çıkan her problemin çözüm yolu vardır. Örneğin yemek yerken farkında.
SAYISAL ANALİZ Doç.Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
BİLGİSAYAR programlama II
Sıralama. Sıralama, bir dizideki sayısal elemanların küçükten büyüğe veya büyükten küçüğe, sayısal olmayan bir dizideki elemanların ise A’ dan Z’ ye.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Bölüm 5 Döngü Komutları while Komutu while Komutu Diğer Operatörler (Bileşik atama, artırma ve azaltma operatörleri ) Diğer Operatörler (Bileşik atama,
Bölüm 8 Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama Diziler ve Göstergeler 2-Boyutlu Diziler.
Bilgisayar Programlama BIL 107
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
Visual C# - Görsel Programlama – II Örnek Sorular ve Cevaplar
C# ÖRNEK UYGULAMALAR C# Örnek Uygulamalar 1
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (5. Sunu)
C Sharp 9. hafta - dIZILER.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 5: Döngüler
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Bölüm 8 Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama
Bölüm 8 Diziler Dizi Tanımı Dizi Elemanlarına Değer Atama
PINAR KARTALO Ğ LU.  Belirli sayıda i ş lemlerin tekrarlanması için kullanılan döngülerdir. for döngüleri ba ş langıç ve biti ş de ğ erleri arasında.
Örnekler.
DÖNGÜLER.
7. DİZİLER Bir dizi, aynı tipteki elemanların yan yana sıralanışı ile elde edilen bir bilgi kümesidir. Matematikte kullanılan doğal sayılar (1,2,3,..),
BLM-111 PROGRAMLAMA DİLLERİ I Ders-10 Diziler
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Diziler(Arrays).
Sunum transkripti:

Random... Rastgele Sayı Atamak...

Random sınıfı bize istediğimiz aralıklarda sayı üretmemizi sağlıyor Random sınıfı bize istediğimiz aralıklarda sayı üretmemizi sağlıyor... Bu sınıf kullanılarak tanımlanan değişkeni daha sonra Next özelliği ile birlikte çağırdığımızda bize bir sayı üretiyor... Sayı aralığını kendimiz belirliyoruz... Birinci sayının ikinci sayıdan küçük olması gerekiyor...  Rastgele sayıları program içerisinde çok yerde kullanabiliriz... Bu şekilde kullanımlar ile oyunlar tasarlayabiliriz... Çok kullanışlı olan bu özellik aşağıdaki örnekle anlatılmaya çalışılmıştır... 

Bu şekilde kullanımlar ile oyunlar tasarlayabiliriz Bu şekilde kullanımlar ile oyunlar tasarlayabiliriz... Çok kullanışlı olan bu özellik aşağıdaki örnekle anlatılmaya çalışılmıştır...    // Rastgele 1-10 arası atanmış olan 5 sayıyı ekranda gösteren program...             Random x = new Random(); // Rastgele sayı ataması için Random sınıfını çağırıyoruz...             for (int i = 1; i <= 5; i++)             {                 int sayi = x.Next(1, 10); // Bu satır 1 ile 10 arası rastgele sayı üretecek...                 Console.WriteLine(i + ". sayı = " + sayi);             }             Console.ReadKey();

Random... Rastgele Girilen 100 Sayının Toplamını Bulan Program..  // Rastgele atanmış olan 100 sayıyı toplayan program...             int T = 0; // Sayıları toplamak için kullanacağız...              Random x = new Random(); // Rastgele sayı ataması için Random sınıfını çağırıyoruz...             for (int i = 1; i <= 100; i++)              {                 // Sayı atama işlemini bu satırda yapıyoruz... Sayı aralığı olarak 1-1000 arası belirliyoruz...                  // Bu satırda bize 1 ile 1000 arası rastgele bir sayı üretip sayi isimli değişkenimize atayacak...                 int sayi = x.Next(1, 1000);                 T = T + sayi; // Rastgele atanan sayıları topluyoruz...              }             Console.WriteLine("Ortalama =" + (T / 100).ToString()); // Sonucu gösteriyoruz...              Console.ReadKey();

Random... Rastgele 5 Sayının Karesini ve Küpünü Alan Program.. // Rastgele 5 sayının karesini ve küpünü bulan program...             Random x = new Random();             for (int i = 1; i <= 5; i++)             {                 int a = x.Next(1, 10);                 Console.WriteLine("Karesi =" + Math.Pow(a, 2)); // Math.Pow üslü sayılar için kullanılıyor...                 Console.WriteLine("Küpü =" + Math.Pow(a, 3));                 Console.WriteLine();             }             Console.ReadKey();

// 3 defa şifre giriş hakkı verilerek sisteme giriş yaptıran program...             Random uret = new Random();             int sayi1 = uret.Next(1, 9);             Random uret2 = new Random();             int sayi2 = uret2.Next(10, 20);        Console.WriteLine("1.şifre=" + sayi1); // Şifreleri gösteriyoruz... Tabii normalde göstermemiz lazım...              Console.WriteLine("2.şifre= " + sayi2);                          for (int hak = 1; hak < 4; hak++)             {                 Console.WriteLine("1. şifreyi giriniz:");                 int sifre1 = Convert.ToInt16(Console.ReadLine());                 Console.WriteLine("2. şifreyi giriniz:");                 int sifre2 = Convert.ToInt16(Console.ReadLine());                                  // Eğer iki şifrede doğru girildi ise sisteme giriş izni verilecek...                  if ((sayi1 == sifre1) && (sayi2 == sifre2))                 {                     Console.WriteLine("hoşgeldiniz,sisteme girişiniz yapıldı");                     hak = 5; // En ilginç kısmı... Döngüden çıkmak için sayaca müdahale ediyoruz…  // Otomatik olarak 5 olduğunda döngüden çıkmış oluyor...                  }                 else                     Console.WriteLine("Üzgünüz,işleminiz gerçekleştirilemedi...");                       }             Console.WriteLine("Sistemden çıkmak için tıklayınız...");             Console.ReadKey(); 

DİZİLER Saklanacak veriler çok fazla ise dizi kullanılır. Mesela 30 kişilik bir sınıfı isimlerini, notlarını almak istiyoruz.Bunun için değişken kullanmak istersek 30 isimler ,30’da notlar için 60 tane değişken kullanmamız gerekecek.Bunu bir okul için yaptığımızı düşünün.İçinden çıkılmaz bir hal alır.İşte bu gibi durumlar için dizi kullanıyoruz.  Kullanım 1 :  değişken tipi [] değişken adı=new değişken tipi[eleman sayısı];  Örnek : int[] yazili=new int[10];     string[] ad=new string[20];  Kullanım 2 : Önce diziyi tanımlayıp daha sonra eleman sayısını belirtebiliriz.  değişken tipi [] değişken adı;  değişken adı=new değişken tipi[eleman sayısı]  Örnek :   int[] yazili;  yazili=new int[10];  string[] ad;  ad=new string[20]; 

for (int i = 0; i < 8; i++) Console.WriteLine(a[i]);             DİZİ ÖRNEĞİ int[] a = { 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 };             for (int i = 0; i < 8; i++)             Console.WriteLine(a[i]);             Console.ReadKey();

           DİZİ ÖRNEĞİ  int[] a = new int[10];             a[0] = 000;             a[1] = 100;             a[2] = 200;             a[3] = 300;             a[4] = 400;             a[5] = 500;             a[6] = 600;             a[7] = 700;             a[8] = 800;             a[9] = 900;             for (int i = 0; i < 10; i++)             Console.WriteLine("A'nın [{0}] değeri = {1}", i, a[i]);             Console.ReadKey();

Dizilere dışardan veri girişi ve veri okunması dizinin elemanlarını dısardan okutmak.             int[] a = new int[5];                         for (int i = 0; i < 5; i++)             {                 Console.Write("a[{0}] degeri = ", i);                 a[i] = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());             }                 Console.WriteLine("a'nın {0} degeri ={1}", i, a[i]);              Console.ReadKey();

Rastgele sayılar ile dizi elemanlarını oluşturma int a = 0;             Console.Write("Dizimiz Kaç Elemanlı Olsun =");             a = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());             int[] sayilar = new int[a];             Random rnd = new Random();             for (int i = 0; i < a; i++)             {                 sayilar[i] = rnd.Next(1, 100);                         for (int i = 1; i <= sayilar.Length; i++)        Console.WriteLine("Dizinin {0} Elemanını {1} ", i, sayilar[i - 1]);             }             Console.ReadKey();

Sonsuz döngü ile sayı tahmin oyunu Random rnd = new Random();             int sayi = rnd.Next(1, 5);             for (; ; )             {                 Console.Write("Tahmininizi Giriniz = ");                 int tahmin = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());                 if (tahmin == sayi)                 {                     Console.WriteLine("Tebrikler Tahmin Doğru =" + sayi);                     break;                 }                 else                     if (tahmin < sayi)                     {                         Console.WriteLine("Sayiyi Arttirmaniz Gerekli");                     }                     else                         Console.WriteLine("Sayiyi Azaltmaniz Gerekli");             }             Console.ReadKey(); Sonsuz döngü ile sayı tahmin oyunu

 Örnek:  Klavyeden girilen  5 şehri  önce diziye kaydedelim, Daha sonra dizi elemanlarını ekrana yazdıralım.  string[] sehir = new string[5];   for (int i = 0; i < 5; i++)   {   Console.Write("Şehir giriniz = ");   sehir[i] = Console.ReadLine();   }   for (int i = 0; i <5; i++)   Console.WriteLine("{0}", sehir[i]);   Console.ReadKey(); 

ÖRNEK-1: 1- 0 ile 50 arasındaki sayılardan 5′e tam olarak bölünenleri diziye aktaran program. int [] bes = new int[10]; int i,j=0; for (i = 1; i <= 50; i++) { if (i % 5 == 0) bes[j] = i; Console.WriteLine(i); j++; } Console.ReadKey();

Kullanıcının girdiği 5 adet sayıyı bir diziye atayarak, bu dizide bulunan çift sayıların ortalamasını ekrana yazan konsol uygulamasını yapınız. int adet=0,toplam=0; int[] sayi=new int[5]; for (int k=0;k<5;k++) {      Console.Write("{0}. sayıyı giriniz:",k);      sayi[k]=int.Parse(Console.ReadLine()); }       if(sayi[k]%2==0)         adet++; toplam+=sayi[k];       } Console.WriteLine("Ortalaması={0}",toplam/adet); Console.ReadKey();

Örnek 1: Tanımlanan sayılar dizisi içerisindek sayıları toplayan c# konsol uygulaması int[] sayilar={4,5,-15,22,-34,3,0,7,43,100};   int toplam=0;   foreach(int sayi in sayilar)   {    toplam=toplam+sayi;   }   Console.WriteLine("Dizideki sayıların toplamı=  + toplam);   Console.ReadKey();  

Örnek 2: Tanımlanan sayılar dizisi içerisindeki çift sayıları ekrana yazdıran c# konsol uygulaması int[] sayilar={4,5,-15,22,-34,3,0,7,43,100};   int toplam=0;   foreach(int sayi in sayilar)   {     if (sayi%2 ==0)        Console.WriteLine(sayi);   }      Console.ReadKey();    Ekran Çıktısı : 4 22 -34 100

Örnek 3: Tanımlanan sayılar dizisi içerisindeki pozitif çift sayıları ekrana yazdıran c# konsol uygulaması int[] sayilar={4,5,-15,22,-34,3,0,7,43,100};   int toplam=0;   foreach(int sayi in sayilar)   {    if (sayi%2 ==0 && sayi>=0)       Console.WriteLine(sayi);   }      Console.ReadKey();    Ekran Çıktısı : 4 22 100

Örnek 4: Tanımlanan sayılar dizisi içerisindeki sayıların negafit,pozitif ve işaretsiz olma durumlarını yanına yazdıran c# konsol uygulaması int[] sayilar={4,5,-15,22,-34,3,0,7,43,100};   int toplam=0;   foreach(int sayi in sayilar)   {     if (sayi>0)        Console.WriteLine(sayi + " Pozitif");     else if (sayi<0)        Console.WriteLine(sayi + " Negatif");     else        Console.WriteLine(sayi + " İşaretsiz");     }     Console.ReadKey();    Ekran Çıktısı : 4 Pozitif 5 Pozitif -15 Negatif 22 Pozitif -34 Negatif 3 Pozitif 0 İşaretsiz 7 Pozitif 43 Pozitif 100 Pozitif