Regresyon (Bağlanım) Çözümlemesi Çeşitli markalardan 14 otomobilin şehir içinde 100 km’deki yakıt tüketimleri ve 0-100 km/s hızlanma süreleri ölçülmüş ve aşağıda verilmiştir. Yakıt Süre 10,50 8,10 14,50 7,50 17,40 6,00 9,50 6,30 6,50 10,20 7,40 9,00 5,20 12,50 Yakıt Süre 19,50 4,00 22,00 3,70 23,40 3,50 6,80 8,70 7,80 8,80 7,90 7,80 14,50 6,50
Verilerin normal dağılıma uyduğu varsayımı ile çözümleme yapılır. Regresyon çözümlemesi yapılmadan önce bu varsayımın sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilmelidir.
H0: Regresyon doğrusu anlamsızdır. (1=0) Belirtme katsayısı Regresyon kareler toplamı Artık kareler toplamı Genel kareler toplamı Regresyon serbestlik derecesi Artık serbestlik derecesi Genel serbestlik derecesi Regresyon KO Hata KO P-değeri H0: Regresyon doğrusu anlamsızdır. (1=0) H1: Regresyon doğrusu anlamlıdır. (10)
Şehir içi kullanımda 100 km’de 21lt benzin tüketen bir otomobilin Bağımlı değişken Basit doğrusal regresyon modeli Kestirim denklemi Bağımsız değişken Şehir içi kullanımda 100 km’de 21lt benzin tüketen bir otomobilin 0’dan 100 km/s hıza ulaşması için geçen sürenin kestirimi
Tek Yönlü Varyans Çözümlemesi Üç programlama dili ile yazılmış olan bir algoritmanın işlem süresinin programlama dilleri arasında farklı olup olmadığı araştırılmak isteniyor. Elde edilen veriler aşağıdaki gibidir: 1. Pr. Dili 2. Pr. Dili 3. Pr. Dili 0.782 0.954 0.452 0.762 0.854 0.521 0.699 0.765 0.621 0.745 0.901 0.502 0.645 0.899 0.499
Verilerin normal dağılıma uyduğu varsayımı ile çözümleme yapılır. Varyans çözümlemesi yapılmadan önce bu varsayımın sağlanıp sağlanmadığı kontrol edilmelidir. Diğer varsayım alt grup varyanslarını homojenliği varsayımıdır:
Deneme kareler toplamı Deneme serbestlik derecesi Hata kareler toplamı Hata serbestlik derecesi Deneme ve Hata kareler ortalamaları Genel serbestlik derecesi Genel kareler toplamı P-Değeri