T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI İBNİ SİNA ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Okul /Kurum Haritası
I.BÖLÜM KURUMUN ADI:İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü İLİ:Mersin İLÇESİ:Toroslar ADRES:. Deniz Mah. İsmet İnönü Bulvarı Yahya Günsur Teknik ve E.M.Lisesi Pansiyon Binası Yenişehir- MERSİN WEB ADRES: E-POSTA: @gmail.com TEL : (0324) FAKS :(0324) İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü
İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğümüzde: İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Personel Sayısı Müdür 11 Müdür Baş yardımcısı11 Müdür Yardımcısı 33 Öğretmen1714 Memur 1 1 Hizmetli (Başka kurumlarda geçici görevli) 2 2 İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing II. BÖLÜM TARİHÇE: Okulumuz Eğitim – Öğretim Yılında SAĞIRLAR OKULU olarak hizmete açılmıştır yılında bakanlığımızın 420/1518 sayı ve 09/06/1992 tarihli olurları ile bünyemizde ORTA SANAT VE İŞ OKULU açılmıştır. Yine bakanlığımızın uygun görüşleri ile Eğitim –Öğretim Yılında Özel Eğitim Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 05/07/1996 tarih ve 427/742 sayılı yazıları ile yatılı ve gündüzlü olarak İŞİTME ENGELLİLER ÇOK PROĞRAMLI LİSESİ açılmıştır. Okulun adı AKDENİZ ANAOKULU, İLKOKULU, SANAT OKULU VE ÇOKPROGRAMLI LİSESİ olara adlandırılmıştır. Özel Eğitim Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 12/11/2008 tarih ve 3889 sayılı yazısı ile okul ismi AKDENİZ İŞİTME ENGELLİLER İLKÖĞRETİM OKULU VE MESLEK LİSESİ” olarak eğitim öğretime devam etmiş. Özel Eğitim Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 04/12/2008 Tarih ve 4954 sayılı yazıları ile "İşitme Engelliler" ibaresi kaldırılmış AKDENİZ ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ ismini almış..Mersin valiliğinin 17/02/2010 tarih ve 320/169/161 sayılı yazısı ve Mersin MEM. 18/02/2010 tarih ve 5099 sayılı yazısı ile İBNİ SİNA ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ Olarak eğitime devam etmektedir. TANITIM
MİSYONUMUZ İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Milli Eğitim sisteminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda; yasa ve diğer mevzuatın uygulanması ve geliştirilmesini, Kendini sürekli yenileyen Atatürk ilke ve inkılâplarından hız alarak bilimi yol gösterici kabul edip son teknolojik gelişmelerden faydalanan insan hak ve hürriyetlerini savunan kendine, ailesine, yurduna, dünyaya faydalı adalet ve demokrasiyi rehber edinen; spor, sanat, kültürel etkinliklerde ön sıralarda yarışan, üretken, kendini gerçekleştirmiş bireylerin yetişmesini sağlamaktır., VİZYONUMUZ Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing Orta Öğretim Programını, çevresel şartları, bilimsel-teknolojik gelişmeleri dikkate alarak etkili ve verimli bir biçimde uygulamak, kanunlara ve Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, kültürel ve ahlâki değerlerini bilen ve koruyan, insan hak ve hürriyetlerini bilen ve savunan bireyler yetiştirmek, öğrencilerin sosyal, kültürel ve ekonomik yeteneklerine, istek ve beklentilerine uygun hizmet sunmak, çağın gereklerine uygun bilimsel ve kaliteli eğitim- öğretim yapmak, bedensel, zihinsel, ruhsal yönden sağlıklı, üretken nesiller yetiştirmek temel işlevimizdir.
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü DEĞER VE İLKELERİMİZ Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak, 4-18 yaşındaki işitme engelli çocukların ; Bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal yönden gelişmelerini, diğer insanlarla iyi ilişkiler kurmalarını sağlamak. İyi vatandaş olmaları için gerekli temel becerileri bilgi tutum ve alışkanlıkları kazanmalarını sağlamak. Özel yöntem, program, araç ve gereçler yolu ile beceri ve yetenekleri doğrultusunda gelişmelerini sağlamak. Hayata ve üst öğrenime kazandırılmalarını, Üretici olmalarını, Kendi kendilerine yeterli duruma gelmelerini sağlamak. Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak, 4-18 yaşındaki işitme engelli çocukların ; Bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal yönden gelişmelerini, diğer insanlarla iyi ilişkiler kurmalarını sağlamak. İyi vatandaş olmaları için gerekli temel becerileri bilgi tutum ve alışkanlıkları kazanmalarını sağlamak. Özel yöntem, program, araç ve gereçler yolu ile beceri ve yetenekleri doğrultusunda gelişmelerini sağlamak. Hayata ve üst öğrenime kazandırılmalarını, Üretici olmalarını, Kendi kendilerine yeterli duruma gelmelerini sağlamak. İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü BİNA BİLGİLERİ … … … … İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ARPAÇSAKARLAR’DAKİ OKUL BİNAMIZ DEPREMEM RİSKİNE KARŞI BOŞALTILARAK,OKULUMUZ 2011 EYLÜL AYINDAN İTİBAREN YENİŞEHİR YAHYA GÜNSÜR TEKNİK MESLEK LİSESİ PANSİYONUNA GEÇİCİ OLARAK TAŞINMIŞTIR.MEVCUT BİNADA;MUTFAK,YEMEKHANE,5 İDARİ ODA,1 MEMUR ODASI,1 REVİR,2 BELLETİCİ ODASI 11 PANSİYON ODASI,8 DERSLİK,3 ATÖLYE,1 REHBERLİK SERVİSİ,3 LAVABO KULLANILMAKTADIR. BİNADA HER TÜRLÜ GÜVENLİK TEDBİRİ MEVCUTTUR. KALORİFERLİDİR EĞİTİM-ÖĞRETİM YIL ARPAÇSAKARLAR’DAKİ OKUL BİNAMIZ DEPREMEM RİSKİNE KARŞI BOŞALTILARAK,OKULUMUZ 2011 EYLÜL AYINDAN İTİBAREN YENİŞEHİR YAHYA GÜNSÜR TEKNİK MESLEK LİSESİ PANSİYONUNA GEÇİCİ OLARAK TAŞINMIŞTIR.MEVCUT BİNADA;MUTFAK,YEMEKHANE,5 İDARİ ODA,1 MEMUR ODASI,1 REVİR,2 BELLETİCİ ODASI 11 PANSİYON ODASI,8 DERSLİK,3 ATÖLYE,1 REHBERLİK SERVİSİ,3 LAVABO KULLANILMAKTADIR. BİNADA HER TÜRLÜ GÜVENLİK TEDBİRİ MEVCUTTUR. KALORİFERLİDİR.
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İBNİ SİNA ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ’NDE BULUNAN ÖĞRENCİ BİLGİLERİ A. ÖĞRENCİ BİLGİLERİ EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI 9. SINIF10.SINIF11.SINIF12.SINIF9. SINIF10.SINIF11.SINIF12.SINIF KETKETKETKETKETKETKETKET ÖĞRENCİ SAYISI İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing Derslik – Şube- Öğrenci Sayıları EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI OKULUN ADI Derslik Sayısı Şube Sayısı Öğrenci (Kız) Öğrenci (Erkek) Öğrenci (Toplam) Derslik SayısıŞube Sayısı Öğrenci (Kız) Öğrenci (Erkek) Öğrenci (Toplam) İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı Okul Başına Düşen Öğrenci Sayısı Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı Derslik, Okul ve Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI NORMAL EĞİTİMİKİLİ EĞİTİMNORMAL EĞİTİMİKİLİ EĞİTİM DERSLİK İHTİYACI 5 5 Derslik İhtiyacı
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İBNİ SİNA ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ ÖĞRETMEN SAYISI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRANŞLARNorm KadroMevcutİhtiyaçNorm KadroMevcutİhtiyaç Giyim Üretim Teknolojisi El Sanatları Teknolojisi/Nakış Türk Dili ve Edebiyatı Coğrafya Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Matematik Felsefe Tarih Beden Eğitimi Fizik Biyoloji Kimya Rehber Öğretmen Metal Teknolojisi TOPLAM İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing İBNİ SİNA ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ OSYM SINAVLARI BAŞARI ORANLARI S.N. OKULUN ADI 2011 Başarı Yüzdesi2012 Başarı Yüzdesi 1 İBNİ SİNA ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSESİ %0 2 GENEL ORTALAMA %0
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YÜRÜTÜLEN PROJELER İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJE ADIBiten Projeler Devam Eden Projeler Biten Projeler Devam Eden Projeler Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireylerin Mesleki Becerilerini Geliştirme Projesi (LDV) - 1 İşitme Engelli Bayanlara Kuaförlük Eğitimi (GP) - 1 Sessizliğimiz Yeteneğimiz, Yeteneğimiz Dilimiz (GP) - 1 TOPLAM 0003
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü FATİH PROJESİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing OKULUMUZ FATİH PROJESİ KAPSAMI DIŞINDA OLUP HERHANGİ BİR ÇALIŞMA YÜRÜTÜLMEMEKTEDİR.
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YATIRIMLAR … … … … İbni Sina Özel Eğitim Meslek Lisesi Müdürlüğü Brifing EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Toroslar İbni Sina Özel Eğitim M.L.Müdürlüğü Brifing EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI SORUNLAR -Okulumuzun kendi binası yoktur. Halen Yahya Günsür Meslek Lisesi Pansiyon Binasında eğitim ve öğretim vermekteyiz. Onun için kendimize ait bir binaya acil ihtiyacımız vardır. -Fatih Projesi alt yapısı kurulu değil. -Öğretmen sayısı yetersizdir. -Hemşire, ve Ambar memuru yok. - Branş Öğretmenleri herhangi bir kurstan geçmeden atandıkları için iletişim konusunda sıkıntılar yaşanmaktadır. -Yardımcı hizmetli elamanlarımızın başka okul ve kurumlarda görevlendirilmiş olması, - Kaynaştırma eğitimine giden öğrenciler, çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadır. -Görsellik dokunarak eğitim okulumuz öğrencileri için birinci öncelikler arasındadır, bu nedenle Tarih, Coğrafya, Sağlık, Biyoloji, Kimya.Fizik,Atelye, derslerinin iyi anlaşılması için görsel materyaller olması gerekmektedir, -Aracın olmaması. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ -İlimizde işitme engelli öğrencilere ait, amacına uygun yeni hizmet binasının en az 120 öğrenci kapasiteli 30 derslik,3 resim,,1 kapalı spor salonu,1 yemekhane, Revir, dinlenme-oyun-gözlem-veli bekleme-Rehberlik odaları bulunan, bahçeli işitme engelli öğrencilerinin kullanımına uygun çok katlı olmayan donanımlı yeni bir binanın ivedilikle yapılması. - Branş öğretmenlerine İşaret Dili konusunda hizmetiçi yetiştirme kursları verilmelidir -Yardımcı eleman, Hizmetli, Memur, v.b. kadrolara Eğitim- Öğretimin daha sağlıklı yürütülmesi için biran önce atama yapılmasının sağlanması EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI SORUNLAR -Okulumuzun kendi binası yoktur. Halen Yahya Günsür Meslek Lisesi Pansiyon Binasında eğitim ve öğretim vermekteyiz. Onun için kendimize ait bir binaya acil ihtiyacımız vardır. -Fatih Projesi alt yapısı kurulu değil. -Öğretmen sayısı yetersizdir. -Hemşire, ve Ambar memuru yok - Branş Öğretmenleri herhangi bir kurstan geçmeden atandıkları için iletişim konusunda sıkıntılar yaşanmaktadır. -Yardımcı hizmetli elamanlarımızın başka okul ve kurumlarda görevlendirilmiş olması, Görsellik dokunarak eğitim okulumuz öğrencileri için birinci öncelikler arasındadır, bu nedenle Tarih, Coğrafya, Sağlık, Biyoloji, Kimya.Fizik,Atelye, derslerinin iyi anlaşılması için görsel materyaller olması gerekmektedir, Aracın olmaması.MEB tarafından araç tahsisinin yapılması. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ -İlimizde işitme engelli öğrencilere ait, amacına uygun yeni hizmet binasının en az 120 öğrenci kapasiteli 30 derslik,3 resim,,1 kapalı spor salonu,1 yemekhane, Revir, dinlenme-oyun-gözlem-veli bekleme- Rehberlik odaları bulunan, bahçeli işitme engelli öğrencilerinin kullanımına uygun çok katlı olmayan donanımlı yeni bir binanın ivedilikle yapılması. - Branş öğretmenlerine İşaret Dili konusunda hizmetiçi yetiştirme kursları verilmelidir -Yardımcı eleman, Hizmetli, Memur, v.b. kadrolara Eğitim-Öğretimin daha sağlıklı yürütülmesi için biran önce atama yapılmasının sağlanması. İl MEM tarafından Personelin geçici onaylarının iptal edilerek okulumuzdaki görevlerine geri dönmeleri sağlanmalıdır.