NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE. Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LANGUAGE LEARNING Nazik Yıldız 8-A.
Advertisements

VOTED THE BEST OF THIS YEAR
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
When while as soon as after before until
Comparison ● Basic adjectives
Present activities ● Questions
“Ben çay içmek istiyorum.” Asking for things ● Offering things ● Plans
KUSURLULUK KOMPLEKSI VE BIR ORTAK CEVIRI VAKASI Class Discussion 9 Translation Criticism TEFL Spring Merve TURHAN.
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
HAVE TO “has to” MUST.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
UNIT FIFTEEN Health and Sports
DEFINING RELATIVE CLAUSES
“O tatile gidiyormuş.” Reported Statements talebe U32  
To want to do sth. -mek istemek Part I Study Turkish
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
Yaptıklarımız / yapmadıklarımız Pg
CONJUNCTIONS (BAĞLAÇLAR)
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
PRESENT CONTINUOUS NAME:MERVE SURNAME:ÖKSÜZ CLASS:10/D NO:681.
EXPRESSING AGREEMENT AND DISAGREEMENT
S ÜLEYMAN Ş AH ÜN İ VERS İ TES İ DERS KAYIT İŞ LEMLER İ / COURSE REGISTRATION PROCESS.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 7.
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Bir Fırsat Olarak Öğrenme Developed with.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
MUSIC FOR COMENIUS BROTHER HOOD NEVER ENDS BROTHERHOOD NEVER ENDS…. *We are not going to give up yet *It's time for us to make our move *We fed up with.
SIK kullanılan CÜMLELER
Türkçe İngilizce Mistik Şiirler Turkish English Mystical Poems Müzikli slâyt Slideshow with music Sevmeyi Dene Try To Love Written By: Can Akın Translated.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
Practice your writing skills
SO THAT IN ORDER THAT IN ORDER TO IN CASE. So that In order that cümle Özne + fiil + nesne Sentence Subject + Verb + Object So that: için in order that:
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Shopping How much is … ... a bar of chocolate? … a can of coke?
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
8th grade english lesson friendship topic presentation. -8
Erdemler Âlimi Mevlânâ Translated By; Nilüfer Dursun
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Would you like a different color?
Welcome to our competition.
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
If you delete this after reading... you'll spend a year of ill luck!
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. THE LIFE OF MUSTAFA KEMAL.
Organizational Communication
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
HAVE TO - MUST.
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
12:10 06:20 NURİ ERBAK SECONDARY SCHOOL
Sunum transkripti:

NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE

Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level

CONTENT Learning styles Multiple intelligencies Attitudes Needs Hobbies Beliefs Conclusion

LEARNING STYLES Aşağıdaki 15 soru için a veya b şıkkını seçiniz. 1- En iyi; a) görerek öğrenirim b) duyarak öğrenirim 2- Benim için önemli olan; a) materyalin parçalar halinde gözükmesi b) konunun bir bütün halinde sunulması 3- Bilmediğim bir konu olduğunda; a) görsel materyaller tercih ederim b) bir başkasının anlatmasını tercih ederim 4- Bir sınava hazırlanırken bütün konulara; a) sınavdan önceki akşam çalışırım b) günü gününe düzenli olarak çalışırım

RESULT;

RESULT;

MULTIPLE INTELLIGENCES 5- Genel olarak tercihim; a) grupla çalışmak b) bireysel olarak çalışmak 6- İngilizce metni okuduktan sonra; a) olayları oluş sırasına göre sıralamayı severim b) olayları oluş sırasına göre sıralamayı sevmem 7- Metni okuduktan sonra; a) ne kastettiğini kendi cümlelerimle ifade edebilirim b) ne kastettiğini metnin içindeki cümlelerle ifade edebilirim 8- Bir şekil veya figür gördüğümde genellikle; a) o şeklin resmini hatırlarım b) öğretmenin şekil hakkında verdiği bilgileri hatırlarım 9- Çoğunlukla; a) aktif olarak yaptığım bir şeyi daha iyi hatırlarım b) üzerinde çok düşündüğüm bir şeyi daha iyi hatırlarım 10- İngilizcede kelimeleri; a) şarkı içinde duyduğumda daha iyi öğrenirim b) şarkı içinde duymadığımda daha zor öğrenirim

RESULT;

COMMENTS;

ATTITUDES Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız. A) İngilizce seviyorum; çünkü ………… B) İngilizce sevmiyorum; çünkü ……….. RESULT;

COMMENTS; In general, the attitudes of the students towards English is positive. They like English; To communicate with people To pass their exams To go to abroad To sing songs easily Some of them do not like English because; They find English difficult and boring

NEEDS Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız. İngilizceyi ……………………………. için öğreniyorum. ( ) Annem ve babam istediği için. ( ) Sevdiğim için. ( ) Turistlerle konuşmak için. ( ) Ders geçmek için. ( ) İngiliz kültürünü öğrenmek için. ( ) Diğer.

RESULT;

COMMENTS;  Most of the students learn English because they like it. (% 32)  They see the target language as a tool for communication. (% 25)  They learn English just for passing the course at school. (% 20)  They learn it to have knowledge about English culture. (% 15)  They have some other reasons to to learn English. (% 8)  None of the students’ parents has impact on their learning. (% 0)

HOBBIES Aşağıdaki ifadede boşluk bırakılan yerler için alttaki ifadelerden size uygun olanlarını işaretleyiniz. Boş zamanlarımda …………………………….. hoşlanırım. a.Hayvan beslemekten i.Hikayeler yazmaktan b. Kitap okumaktan j.Fotoğraf çekmekten c. Resim yapmaktan k.Tv izlemekten d. Ders çalışmaktan l.Günlük yazmaktan e. Müzik dinlemekten m.Enstrüman çalmaktan f. Bulmaca çözmekten n.Doğada gezmekten g. Spor yapmaktan o.Belgesel izlemekten h. Arkadaşlarımla buluşmaktan p.Diğer…….

RESULT RESULT;

COMMENTS;  Keep us active  More attractive classroom atmosphere  Sustain success by using hobbies in cr.  Listening to music ( % 34) -speaking, listening, language practice -easily obtained  Meeting friends and reading a book

BELIEFS Aşağıdaki seçeneklerden kendinize en uygun olanı seçiniz. İngilizce benim için; ( ) Kolaydır. ( ) Zordur. ( ) Eğlencelidir. ( ) Güncel bilgileri içerdiğinde hoşuma gidiyor. ( ) Sıkıcıdır. ( ) Gereklidir. ( ) Zaman kaybıdır. ( ) Kabiliyetli olduğum bir derstir. ( ) Genel kültürümü arttıran bir derstir. ( ) Diğer

RESULT;

COMMENTS; How to make students like English. Students’ feelings about it. Who likes it or not? To focus on the students’ problems in English. Re-arranging our styles, techniques or approaches.

GENERAL CONCLUSION Much more visual materials should be added to coursebook. (%65 visual- %35 auditory) A variety of techniques and activities should be covered in the textbook. Activities in the book can be organized according to hobbies. Communicative competence activities should be included in the coursebook. Real-life situations should be included in the coursebook. Classroom atmosphere should be arranged according to the beliefs of students.