DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Advertisements

EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Öğretim Etkinlikleri Modeli
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Öğrenmelerin Ölçülmesi 3.Bölüm
PROGRAM HEDEFLERİN BELİRLENMESİ ve YAZIMI
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
MERHABA.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA-UYGULAMA) ÖĞRETİM ÜYESİ: PROF.DR.MUSTAFA ERGÜN HAZIRLAYAN: GÜLDEN SONGUN AFYONKARAHİSAR 2008.
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
Program Geliştirmede Hedef
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PROGRAM GELİŞTİRMENİN TEMEL KAVRAMLARI
HEDEF TAKSONOMİLERİ Oktay YILMAZ. 2 İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
HEDEF TAKSONOMİLERİ AHMET TEVFİK KARAASLAN. İnsan Eğitim TOPLUM İstendik özellikli İstendik Toplum insanlar.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
DİL GELİŞİMİ.
FEN ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE AMAÇLARI
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Yaygın Anksiyete Bozukluğunun Tedavisi. GENELLEŞMİŞ KAYGI BOZUKLUĞUNDA TEDAVİNİN İKİ AMACI VARDIR; birincisi ortalama kaygı düzeyinin azaltılması ve ikinci.
GÖRME ENGELLİLER.
EĞİTİMİN HEDEFLERİ KONUSUNDA TAKSONOMİK YAKLAŞIMLAR
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRETSEL KAZANIMLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Duyuşsal Alan.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM HEDEFLERİNİN YAZILMASI VE ÖLÇÜLMESİ Yrd.Doç.Dr.Serap EMİR İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 1. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER CEM GÖKCE

Taksonomi, istendik davranışların basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta, birbirinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı sıralanmasına denir.

Bugünkü bilgilerimize göre insan davranışlarının eğitimle ilgili olanları bilişsel, duyuşsal, devinişsel olarak adlandırılmaktadır. Bilişsel alan, zihinsel etkinliklerin baskın olduğu davranışların kodlandığı; Duyuşsal alan, öğrenilmiş duyguların kodlandığı; Devinişsel alan, becerilerin kodlandığı alan olarak ele alınabilir.

Böyle olmakla birlikte bu alanlar birbirlerinden kopuk değildirler; tersine aralarında yatay ve dikey sıkı bir ilişki vardır. Yani öğrenilmiş bir davranış aynı anda bu alanların tümüne birden girebilir. Davranışta baskın olan niteliğe göre, o davranış için bilişsel, duyuşsal, devinişsel, ya da algısal bir davranıştır denebilir.

Devinişsel Alan Öğrenilmiş becerilerin kodlandığı alandır. Kişi kaslarını, vücut organlarından birini ya da bir kaçını veya tümünü kullanarak bazı davranışlar ortaya koyabilir. Bu tür davranışlar doğuştan şifrelenmiş, geçici ya da öğrenilmiş olabilir.

Kişi, devinişsel alanla ilgili bir davranışı öğrenirken, önce o davranışı gözler, yani gelen uyarıcıları algılar. Sonra aynı davranışı tekrar etmeye çalışır. Bu işe “kılavuzlanmış faaliyet” denebilir. Daha sonra beceri haline getirebilir. Bu becerileri de yeni durumlara uydurabilir. Son olarak da bu becerileri kullanarak yeni ürünler oluşturabilir.

1. UYARILMA 1.1  Algılama 1.2  Bedensel Kuruluş 2.  KILAVUZ DENETİMİNDE YAPMA 2.1  Kılavuzlayanla Yapma 2.2  Kendi Kendine Yapma 3.  BECERİ HALİNE GETİRME 3.1  İstenilen Nitelikte Yapma 3.2  İstenilen Nitelik ve Sürede Yapma 3.3  İstenilen Nitelik, Süre ve Yeterlikte Yapma 4.  DURUMA UYDURMA 5.  YARATMA

TEŞEKKÜRLER…