KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
Advertisements

BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
EMET ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
T.C. BOLU VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. T.C. BOLU VALİLİĞİ 2013 Yılı Yatırım Ödenekleri2013 Yılı Yatırım Ödenekleri İlkokul –Ortaokul - Anaokulu.
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
ŞEHİT İBRAHİM CENGİZ İMAM HATİP ORTA OKULU
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
HOŞ GELDİNİZ.
ZONGULDAK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
M. EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ŞEMDİNLİ Yavuz Sultan Selim’in 1514 yılında Çaldıran Zaferinden sonra Osmanlı egemenliğine girdiği ve tarih boyunca bir çok kavimlere belde olduğu görülmüştür.
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Yüksekova Cemal Sala İlköğretim Kurumu
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
Varsa okul logosu Okul adı Adres.
Hacı Akif Mahallesi Özdilek Caddesi Beyşehir/KONYA
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL İLKOKULU
İNCİ ŞENER İLKOKULU BRİFİNG DOSYASI 2013/2014.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG BRİFİNG DOSYASI
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
ISPARTA / YALVAÇ MEHMET NECATİ AKEL
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
YOZGAT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
Haliliye Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKİF İNAN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
Büyük Oluklu. Büyük Oluklu OKULLARIN GENEL DURUMLARI.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
ÇANKIRI ANADOLU LİSESİ. MİSYONUMUZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde, çağdaş fikirlere açık, ulusal ve evrensel değerlere sahip, kendine güvenen,
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFENNİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2015 – 2016
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
TOKAT İL MERKEZİNDE BULUNAN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. ÖZELLİKLE KIZ ÇOCUKLARININ OKULA DEVAM ORANLARININ ARTTIRILMASI HİBE PROGRAMI.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
SARUHANLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 14/01/2016BRİFİNG.
Brifing Dosyası Öğretim Yılı. PERSONEL BİLGİLERİ YÖNETİM OKUL MÜDÜRÜ Avni ŞENGÜL (Hizmet yılı : 14 ) MÜDÜR YARDIMCISI Nurullah YEŞİLMEN (Hizmet.
ARALIK Kurum Sayısı WebTelefon / FaxAdres Sanayi Cad. No1 Azdavay.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
Gebze Anadolu İmam Hatip Lisesi Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 64 Öğrenci Sayısı : 951 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı.
İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 44 Öğrenci Sayısı : 703 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 28 Fen Laboratuarı Sayısı :2 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı : 1.
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 35 Öğrenci Sayısı : 503 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 19 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
İLÇEYİ TANITAN BİR GÖRSELLİK. SUNULAR HAZIRLANIRKEN EĞİTİM SİSTEMİ DOĞRULTUNDA İLKOKUL, ORTAOKUL,İMAMHATİP ORTAOKULLARI,İMAMHATİP LİSELERİ İLE İLGİLİ.
T.C. GÖLYAKA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 38 Öğrenci Sayısı : 655 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 23 Fen Laboratuarı Sayısı :1 BT(Bilgisayar)
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
KANUNİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
Karşılaştırmalı Eğitim
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG SUNUSU 2012

TARİHİ GELİŞİMİ Başkent Ankara’nın merkez ilçesi olan Keçiören ilçemiz, köklü bir tarihe sahiptir.Keçiören ismine ilk olarak Ankara Mufassal Tahrir Defteri’inde rastlanılmaktadır. 1463 tarihli kayıtlarda Karye-i Kiçiviran Tabi-i Kasaba olarak geçmektedir.Eski Türkçe’de “Kiçi”, “Küçük” demektir. Keçiören’in ilk resmi yazılı kaydını Fatih Sultan Mehmet Han yaptırmıştır.Tarihi 1200-1300 yıllarına dayanan Keçiören, Kalaba (Galebe), Etlik ve Ovacık köylerinin arazilerinin gelişmesinden sonra 1936 yılında Bucak (nahiye) oldu.

Keçiören 1966 yılında Altındağ ilçesine bağlandı, 1984 yılında ilçe oldu. Keçiören 'in adı, Ankara'nın ünlü keçilerinin otlaklarının olduğu yer olarak tanımlanır. Milli Mücadele ve Cumhuriyet’in ilk yıllarından beri pek çok ünlü isim Keçiören'de oturmuş ve oturmaya devam etmektedir.

2 . YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI Keçiören’de yüksek öğretim kurumu olarak hizmet veren kurum ve kuruluşlar; Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmetler Bölümü, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Devlet Meteoroloji Genel Müdürlüğü’dür.

3. TOPLUMSAL NİTELİKLİ KURULUŞLAR İlçemiz sınırları içerisinde ; Atatürk Göğüs Hastalıkları Hastanesi, Keçiören Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Gülhane Askeri Tıp Akademisi, SSK Fatih Sultan Mehmet Hastanesi, SSK Etlik Eğitim Hastanesi SSK Ankara Doğum Evi, Merkez Polikliniği ve 38 Aile Hekimliği, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Çok sayıda özel hastane ve poliklinik bulunmaktadır.

Keçiören Güçsüzler Yurdu, Adalet Bakanlığı Çocuk Islah Evi, Atatürk Çocuk Yuvası Keçiören Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Keçiören Belediyesi ile Türkiye Özürlüler Eğitim ve Dayanışma Vakfı işbirliği ile Güçsüzler Yurdu bünyesinde açılan Rehabilitasyon Merkezi’nde özürlü çocuğu olan ve maddi yönden yetersizlik yaşayan vatandaşlarımıza hizmet sunulmaktadır.

Keçiören Belediyesi tarafından yaptırılan 3 katlı modern görünümlü Fatih Kütüphanesi 50 kişilik oturma yeri, 20.000 kitap ve geniş bir arşive sahiptir. Kütüphane günde 300 dolayında öğrenciye hizmet vermektedir.

KEÇİÖREN İLÇESİ OKULLARIN 4+4+4 SİSTEMİNE GÖRE EĞİTİM DURUMU KURUM TÜRÜ OKULÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL İLKOKUL-ORTAOKUL BİRLİKTE İMAM HATİP LİSESİ GENEL LİSE ERKEK TEKNİK LİSESİ KIZ TEKNİK LİSESİ ANADOLU LİSESİ SAĞLIK LİSESİ TİCARET-TURİZM LİSESİ TOPLAM OKUL SAYISI OKUL SAYISI 5 42 32 18 2 4 11 1 127

Toplam 192 eğitim kurumu mevcuttur. 4. EĞİTİMDE MEVCUT DURUM 2012-2013’ de ilçemizde; 38 bağımsız anaokulu (5 resmi, 33 özel) 52 ilkokulu (42 resmi, 10 özel) 41 ortaokulu (32 resmi, 9 özel) 18 ilkokul-ortaokul birlikte (18 resmi) 43 ortaöğretim (30 resmi,13 özel) Toplam 192 eğitim kurumu mevcuttur.

4. EĞİTİMDE MEVCUT DURUM İlçemizde resmi ve özel 192 okulumuzda yaklaşık; 8.965 ’i okul öncesi eğitim 51.467 ’sı ilkokul 51.112 ’si ortaokul 34.876 ’sı ortaöğretim Toplam 146.420 öğrenci öğrenim görmektedir. İlçemizde özel öğretim kurumları ile birlikte toplam 169.116 öğrenci eğitim görmektedir.

4. EĞİTİMDE MEVCUT DURUM 169 ’u okul öncesi eğitim 2.433’ü ilkokul 2.377 ‘si ortaokul 2.547’si ortaöğretim Toplam 7.486 öğretmen görev yapmaktadır. İlçemizde Okuma-Yazma Bilmeyen 19.470 vatandaş olup İlçe Nüfusunun % 2,5 ünü teşkil etmektedir.(Bu veriler 2011 yılına aittir.)

2012-2013 yılında ilçemizde resmi okullarda derslik sayılarına bakıldığında, dersliklerin; Bağımsız anaokulu 35 derslik (derslik başına 22 öğrenci ) 40 şube (şube başına 19 öğrenci ) İlkokullarda anaokulu 98 derslik (derslik başına 36 öğrenci ) 173 şube (şube başına 20 öğrenci ) Ortaokullarda anaokulu 44 derslik (derslik başına 38 öğrenci ) 87 şube (şube başına 19 öğrenci ) İlkokul-ortaokullarda anaokulu 44 derslik (derslik başına 35 öğrenci ) 76 şube (şube başına 20 öğrenci )

2012-2013 yılında ilçemizde resmi okullarda derslik sayılarına bakıldığında, dersliklerin; İlkokullarda 785 derslik (derslik başına 54 öğrenci ) 1481 şube (şube başına 29 öğrenci ) Ortaokullarda 652 derslik (derslik başına 52 öğrenci ) 1098 şube (şube başına 31 öğrenci ) İlkokul-ortaokullarda 427 derslik (derslik başına 53 öğrenci ) 707 şube (şube başına 32 öğrenci )

İlçemiz genelinde toplam 2.756 derslik 5.095 şube bulunmaktadır. 2012-2013 yılında ilçemizde resmi okullarda derslik sayılarına bakıldığında, dersliklerin; Ortaöğretimlerde 659 derslik (derslik başına 50 öğrenci ) 1293 şube (şube başına 25 öğrenci ) İlçemiz genelinde toplam 2.756 derslik 5.095 şube bulunmaktadır. İLÇEMİZ GENELİNDE: Derslik başına :50 öğrenci Şube başına :27 öğrenci düşmektedir.

2011-2012 Yılı Seviye Belirleme Sınavı (SBS), Yüksek Öğretime Geçiş (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınav (LYS) Sonuçları SBS Sınavı Puan Ortalaması Öğrenci Sayısı Kız Erkek Ortalama Katılan Toplam Öğrenci Sayısı Mezun Olan Toplam Öğrenci Sayısı 339,983 317,192 329,872 11.389 12.825 Ön Lisansa Yerleşen Öğrenci Lisansa Yerleşen Öğrenci Özel Vakıf Üniversitelerine Yerleşen Öğrenci Açıköğretim Fakültesine Yerleşen Öğrenci Öğrenci Sayı Sınavı Kazanan Öğrenci %’si Ortalaması Kız Erkek Toplam Sınava Giren Öğrenci Sayısı Mezun Olan Öğrenci Sayısı YGS LYS 484 535 1019 1247 622 1869 244 130 374 176 135 311 5908 5946 71,1 44,8

İlçemizde 8 Eğitim Bölgesi bulunmaktadır;

2012-2013 yılında ilçemizde bulunan özel öğretim kurumları; 33 Anaokulu 10 İlkokul 9 Ortaokul 6 Özel Özel Eğitim Okulları 13 Ortaöğretim 23 Özel Eğitim Merkezleri (Rehabilitasyon Merkezi) 45 Özel Dershane 39 Mtsk Kursu 14 Etüt Merkezi 16 Özel Yurt 4 Muhtelif Kurs olmak üzere toplam 212 özel öğretim kurumu mevcuttur.

İLÇEMİZDE BUGÜNE KADAR UYGULANMIŞ VE MODEL OLMUŞ PROJELER; Bilimsel Proje Şenliği, Öğretim Haritası, Tüm Çocuklar Okula, Öğrenci Konseyi, Veli Konseyi (Veli Okulu), Öğretmen Konseyi, Eğitim Konseyi,

DEVAM EDEN PROJELER EĞİTİMDE ÖRNEK UYGULAMALAR PROJESİ “FARKINDA MISIN ? BEN DEĞERLİYİM’ “DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ “ KEÇİÖREN GÖNÜLLÜLERİ ” TOPLUM HİZMETİ PROJESİ “PABUCU YARIM,ÇIK DIŞARIYA OYNAYALIM”GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ KEÇİÖREN İLÇESİ ÖĞRENCİ BAŞARILARININ ÖLÇÜLMESİ VE MERKEZİ SİSTEM SINAVLARINA HAZIRLIK PROJESİ EĞİTİM BÖLGESİ VELİ BİRLİKLERİ “KİTAPLA YAŞIYORUZ,KİTAPLA YARIŞIYORUZ” PROJESİ “21.YÜZYILIN GENÇ DAHİLERİ” PROJESİ “BİR GÜNLÜĞÜNE HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETMENİM OLUR MUSUN?” PROJESI

TÜRKÇEYİ DOĞRU KULLANMA AMACINA DÖNÜK UYGULAMALAR ATASÖZLERİ YARIŞMASI MEDDAHLIK YARIŞMASI GÜZEL KONUŞMA YARIŞMASI DİNCER ÖZER İLE “VURMALI ÇALGILAR” FESTİVALİ 7 BÖLGEMİZ VE İZ BIRAKTIKLARIMIZ (KAFKASLAR,TRAKYA,BALKANLAR,KERKÜK) TÜRKÜ VE HALK OYUNLARI ETKİNLİĞİ

DEVAM EDEN PROJELER “EĞİTİMDE ÖRNEK UYGULAMALAR” PROJESİ Küçük bir çalışmanın bile büyük bir sorunu çözebileceğini bildiğimiz için okullarımızda ve eğitim bölgelerimizde yapılan bütün çalışmaları önemsiyoruz. Bu nedenle web sitemizde “Eğitimde Örnek Uygulamalar Portalı “adıyla Eğitim- Öğretimin tüm alanlarında yapılan projelerin paylaşıldığı bir alan oluşturduk. Okullarımızda yapılan her türlü çalışma müdürlüğümüzün web sitesinde 9 başlık altında toplanarak yayınlanmaktadır.

‘FARKINDA MISIN ? BEN DEĞERLİYİM’ PROJESİ Değerlerimiz içimizdeki 'biz'in aynasıdır. Doğruluk, dürüstlük, kendini ifade etme, irade, sevgi, saygı güven, ahlak, özgürlük ve benzeri kavramlar yaşantımızı ve başkalarının yaşantısını anlamlı kılan önemli değerlerimizden bir kaçıdır. Okullar, sadece akademik açıdan başarılı bireylerin yetiştirildiği kurumlar olarak düşünülemezler. Temel insani değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmek de okulun temel amaçları arasındadır. 2010- 2011 eğitim öğretim yılında ilçemiz okullarında karakter/değerler eğitimi kapsamında ‘BEN DEĞERLİYİM’ PROJESİ başlatılmış 2012-2013 eğitim öğretim yılında da yürütülmeye devam edecektir.

“KEÇİÖREN GÖNÜLLÜLERİ TOPLUM HİZMETİ” PROJESİ Değerler eğitiminin bir parçası olan toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin; kendilerine, ailelerine, çevrelerine ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş bireyler olarak yetişmelerini amaçlamaktadır. Bu proje ile her okulumuzun bir toplum hizmeti çalışmasını okul,bölge,ilçe,il,ülke genelinde yürüterek marka haline gelmesi hedeflenmektedir.

SPORTİF FAALİYETLER Futbol, bowling, basketbol, voleybol müsabakaları, hentbol, masa tenisi ve satranç yarışmaları yapılmaktadır. Eğitim bölgelerimizin sosyal kültürel faaliyetleri, eğitim bölgelerince seçilmiş okullarımız tarafından gerçekleştirilir. Yarışmalarımız önce okullarımızda sınıflar arası yapılır. Okulda birinciliği alan öğrencilerle eğitim bölgelerinde yarışmalar yapılır. İlçemiz yarı final ve final yarışmalarını, eğitim bölgelerinden 1. ve 2. olan okullarımızla gerçekleştirir. Böylelikle, İlköğretim 4. Sınıftan Ortaöğretim 12. Sınıfa kadar yaş gruplarına uygun yarışmalara öğrencilerimizin katılımı sağlanmış olmaktadır.

“PABUCU YARIM ,ÇIK DIŞARIYA OYNAYALIM” GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ Eğitim bölgelerimizde yapılan bir başka etkinlik ise, bu yıl ikincisi düzenlenen, Geleneksel çocuk oyunları şenliğidir. Geleneksel kültürümüzün içinde yer alan ve son yıllarda unutulmaya başlanılan çocuk oyunlarını hatırlatmak ve gelenek ve göreneklerimizi yaşatmak amacıyla ilçemizde hayata geçirilen Geleneksel Çocuk Oyunları Projesi, çocuklarımızı kötü alışkanlıklardan uzak tutmak, onların serbest zamanlarını iyi değerlendiren bireyler olmalarını sağlamak, sosyal birer birey olmalarını sağlamak, onlara sorumluluk duygusunu öğretmeyi hedeflemektedir. Şenliğe İlçemizdeki Özel ve Resmi 85 (Seksenbeş) İlköğretim Okulundan 35.000 öğrenci katılmıştır.3.sınıflararası Mendil Kapmaca,4.sınıflararası Tombik ve 5.sınıflararası Yakan top oyunları oynatılmıştır.2011-2012 eğitim-öğretim yılında da Geleneksel Çocuk Oyunlarının 3.sü başlatılmış 85 (seksenbeş) İlköğretim Okulundan 61.000 Öğrenci katılmıştır.

“KİTAPLA YAŞIYORUZ – KİTAPLA YARIŞIYORUZ” PROJESİ Bu proje ile amaç Keçiören ilçemizdeki okulların yıl içinde okul genelinde gerçekleştirmek istedikleri kitapla yaşıyoruz etkinlikleri ile kitap okuma-kitapla yaşama bilincinin tüm öğrencilere yerleşmesini sağlamaktır. Sadece öğrencilerimizde değil tüm velilerimizde de kitap okuma alışkanlığının kazanılmasını sağlamak için proje süresince ilçemizdeki tüm okullarımız ve velilerimiz müdürlüğümüzün takibinde olacaktır.

Bakanlığımızın düzenlemiş olduğu; “Bu Benim Eserim” İlköğretim Okullarına Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışmasında;2011-2012 Eğitim –Öğretim yılında İlçemiz Okullarından 232 Proje başvurusu olmuştur. Enerji Verimliliği ve Bina Enerji Sorumluları için açılan net modülüne ilçemizden 110 okulumuzdan 300 yönetici/öğretmen ve personele yönelik bilgilendirme toplantıları yapılmıştır. Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen projeler “Öğrenmek Elimde” Projesi “Engelsiz Fikirler” Projesi

EĞİTİMDE HEDEFLER VE YATIRIMLARI Milli Eğitim Banklığı’nın Eğitimde Çağı Yakalama 2000 Projesi ile İlköğretimde; %100 okullaşma oranına ulaşılması Sınıf Mevcutlarının 30’a indirilmesi İkili öğretimden normal öğretime geçilmesi İlköğretimde niteliğin yükseltilmesi hedeflenmiştir.

KAYITLI ÖĞRENCİ SAYISI İLÇEMİZDE 2011-2012 OKULLAŞMA ORANI İLE 2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ DAĞILIMI ÇAĞ NÜFUSU A B C KAYITLI ÖĞRENCİ SAYISI OKULLAŞMA ORANI ÖĞRETİM DÜZEYLERİ YAŞ GRUBU TOPLAM ERKEK KIZ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM 5 YAŞ 12.517 6.519 5.998 8.965 4.684 4.281 71.62 71.85 71.37 İLKOKUL-ORTAOKUL 6-14 YAŞ 102.037 52.407 49.630 102.579 52.841 49.738 100.00 ORTAÖĞRETİM 15-18 YAŞ 39.295 20.269 19.026 34.876 16.751 18.117 88.75 82.64 95.22 GENEL (İLKOKUL-ORTAOKUL- ORTAÖĞRETİM) 6-18 YAŞ 141.332 72.676 68.656 137.455 69.592 67.855 96.00 95.14 96.76 2011 yılı TUİK bilgileri esas alınmıştır .Öğrenci sayısı okullarımızda kayıtlı öğrenci sayısı verileri kullanılmıştır.

2007-2008 /2008-2009/ 2009-2010/2010-2011/2011-2012 eğitim öğretim yılları itibariyle ilçemizde eğitim kademelerine göre okullaşma oranları,VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı ile IX. Beş Yıllık Kalkınma Planında belirlenen hedefler karşılaştırıldığında; İlçemizde Eğitim Kademeleri VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planında (2001/2005) IX. Beş Yıllık Kalkınma Planında (2007-2013) İlçemizde Okullaşma Oranları ; 2007-2008 2008-2009 2009-2010 2010-2011 2011-2012 Okul Öncesinde % 25 % 50 % 24,60 % 34,73 % 31,31 % 45,65 %66,30 İlköğretimde %100 % 90,64 % 98,86 % 94,88 % 94,23 % 99.10 Ortaöğretimde % 75 % 82,90 % 95,15 % 96,32 % 104.69 % 88.20

Sınavsız Öğrenci Alan Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrenci Sayılarının 2007-2008 /2008-2009/ 2009-2010 /2011-2012 / 2012-2013 eğitim öğretim yılları itibariyle karşılaştırıldığında; EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MESLEK LİSESİ GENEL LİSE ANADOLU LİSELERİ 2007-2008 % 42.43 % 57.57 2008-2009 % 40.10 %59.90 2009-2010 %40,52 %59.48 2010-2011 % 45.81 % 47.97 %6.22 2011-2012 %45.82 %47.84 %6.34 2012-2013 %50.0 %13.33 %36.66

RESMİ VE ÖZEL YURTLAR Resmi : Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi bünyesinde 84 kapasiteli yurtta 31 Erkek Öğrenci barınmaktadır. Özel : 1617 kapasiteli 16 Öğrenci Yurdunda, 516 erkek, 385 kız olmak üzere toplam 901 öğrenci barınmaktadır.

2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı itibariyle İLKOKUL KURUMLARINDA 42 resmi İlkokulumuzda; 42.356 öğrenci öğrenim görüp, 1.952 öğretmen görev yapmaktadır. 42 okulumuzda 5 normal öğretim, 37 okulumuzda ise ikili öğretim yapmaktadır. ORTAOKUL KURUMLARINDA 32 resmi ortaokulumuzda; 33.719 öğrenci öğrenim görüp, 696 öğretmen görev yapmaktadır. 32 okulumuzda 3 normal öğretim, 29 okulumuzda ise ikili öğretim yapmaktadır. İLKOKUL-ORTAOKUL KURUMLARINDA 18 resmi ortaokulumuzda; 22.773 öğrenci öğrenim görüp, 483 öğretmen görev yapmaktadır. 18 okulumuzda 4 normal öğretim, 14 okulumuzda ise ikili öğretim yapmaktadır.

2012-2013 öğretim yılında ikili öğretimden normal öğretime geçilmesi; İlköğretim okullarında sınıf mevcutlarının 30’a indirilmesi amacıyla ilçemizde; Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği hedef olan 30 öğrencili sınıflar baz alındığında;ilçemiz genelinde İlkokul ve ortaokullarımızda derslik başına 30 öğrencili sınıflar için 1198 dersliğe ihtiyaç bulunmaktadır.

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA; 2012 -2013 öğretim yılı itibarıyla ; 30 resmi ortaöğretim kurumunda 32.601 öğrenci öğrenim görüp, 2143 öğretmen görev yapmaktadır. 30 ortaöğretim kurumunun 20’ sinde ikili, 10’inde normal öğretim yapılmaktadır. Buna göre; ortaöğretimde derslik başına 30 öğrenci düşmesi için 427 dersliğe ihtiyaç vardır.

Eğitim kurumlarımızda görev yapan idareci sayısı Resmi Özel Toplam Anaokulu Müdürü: 5 33 38 Anaokulu Müdür Yardımcısı: 5 5 İlköğretim Okulları Müdürü: 66 27 93 İlköğretim Okulları Müdür Baş Yardımcısı: 14 14 İlköğretim Okulları Müdür Yardımcısı: 123 123 Ortaöğretim Kurumu Müdürü: 51 16 67 Ortaöğretim Kurumu Müdür Baş Yardımcısı: 38 38 Ortaöğretim Müdür Yardımcısı : 160 160 TOPLAM --------- ---------- --------- 462 76 538

5. KURUMUMUZDA GÖREV YAPAN TOPLAM PERSONEL, ARAÇ VE LOJMAN SAYISI PERSONEL SAYISI: İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE 3 KADROLU 1 GÖREVLENDİRME OLMAK ÜZERE TOPLAM 4 ŞUBE MÜDÜRÜ GÖREV YAPMAKTADIR. 19 ŞEFİN 4 TANESİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE GÖREV YAPMAKTADIR. TEKNİKER OLARAK GÖREV YAPAN PERSONELİN KADROSU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE OLUP, İLÇEMİZDE GÖREVLENDİRME İLE GÖREV YAPMAKTADIR. 72 ÖĞRETMENİN KADROSU MÜDÜRLÜĞÜMÜZDE OLUP ,(AYLIKSIZ İZİNDE OLMAYAN 22 ÖĞRETMEN )İHTİYACI BULUNAN OKULLARIMIZA GÖREVLENDİRİLMELERİ YAPILMAKTADIR.

KEÇİÖREN İLÇESİNE BAĞLI KURUMLARDA BULUNAN ARAÇ DURUMU SIRA NO MÜLKİYETİ ARAÇ MODELİ PLAKASI SAYISI TAHSİS 1 Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Renault Magane 09 BJ 9620 2 İş Bankası Keçiören Şubesi tarafından kiralık Mercedes 06 AK 8988 3 Kartal 06 AFP 96 Kazan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 4 Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi Ford Münübüs 06 ECK 50 5 Keçiören Endüstri Meslek Lisesi 06 VİL 29 6 Keçiören Laboratuvar Sağlık Meslek Lisesi Peugeot Münübüs 06 RZA 82 7 Halk Eğitim Merkezi 06 ARN 26

2012 YILI ORTAÖĞRETİM YATIRIMLARI VE GEREKÇELERİ SIRA PROJENİN VARSA SEKTÖR BAŞLAMA BİTİŞ PROJE AÇIKLAMALAR NO ADI VE ADI YERİ TARİHİ (KEŞİF)   KARAKTERİSTİ NUMARASI (İLÇESİ) (Ay ve Yıl) BEDELİ (TL) 1 Bağlum Eğitim 94H010080 Eğitim Keçiören 2012 2014 46.000.000 Başlamadı. Kampüsü 2 Osman Gazi Mah. 4.000.000 Anadolu Lisesi 3 Çaldıran Mah. 5.000.000 4 Otistik Serebral Parseli 07H010070 3.000.000 Eğitim Merkezi

2012 YILI İLKÖĞRETİM YATIRIMLARI (KAMU KAYNAKLI) SIRA NO   İŞİN ADI DERSLİK SPOR SALONU KOMPLEKSİ LOJMAN PANSİYON ÇOK AMAÇLI KONFERANS KÜTÜPHANE AÇIKLAMA 1 Şehit Teğmen Hakan Devam Ediyor 2012 Kabil İlköğretim Okulu ANA OKULU(KAMU KAYNAKLI) Keçiören Vildan Nurettin Demirer Anaokulu 4 İhale Öncesi Çalışma 2012 2 Dutluk mahallesi anaokulu

TOKİ TARAFINDAN YAPTIRILAN İLKÖĞRETİM KURUMLARI 1 Keçiören Kuşcağız Mahallesi 32   Devam Ediyor 2012 İlköğretim Okulu 2 Bağlum İlköğretim Okulu 3 Kuzeykent Girişi 5 8.Bölge Anaokulu 4 Toki Merkez Başlamadı 2012 İL ÖZEL İDARE TARAFINDAN YAPTIRILAN KURUMLARI Çağlar İlköğretim Okulu İhale Öncesi Çalışma 2012 Atapark Mahallesi Mehmet Örücü İlköğretim Okulu 16

2012 YILI İLKÖĞRETİM YATIRIMLARI (KAMU KAYNAKLI) SIRA NO ADA PARSEL İŞİN ADI DERSLİK SPOR SALONU SPOR KOMPLEKSİ LOJMAN PANSİYON ÇOK AMAÇLI KONFERANS SALONU KÜTÜPHANE AÇIKLAMA BİTİM 1 31735_1 Ayvalı Mah. İ.Ö.O. 32   Devam Ediyor 2012 2 30076_1 Çağlar İlköğretim Okulu İhale Öncesi Çalışma 3 31055 _6 Atapark Mahallesi İlköğretim Okulu 4 30306_2 Mehmet Örücü İlköğretim Okulu 16 5 30809 _15 Keçiören Yayla Mah. İÖO. 6 9256_2 Şehit Hakan Kabil İÖO. TOPLAM 144

ANAOKULU (KAMU KAYNAKLI)   1 1830_1 Vildan Nurettin DEMİRER Anaokulu 4 İhale Öncesi Çalışma 2012 2 4199_ 16 Dutluk Mah.Anaokulu TOPLAM 8 HAYIRSEVER KURUM VE VATANDAŞLAR TARAFINDAN YAPTIRILAN ANAOKULLARI 6504_25 Toygar Börekçi İlköğretim Okulu anasınıfı Başlamadı

KAYNAKLARINA GÖRE DAĞILIMI ÇOK AMAÇLI KONFERANS SALONU TOKİ TARAFINDAN YAPTIRILAN İLKÖĞRETİM KURUMLARI   1 Keçiören Kuzeykent Girişi İlköğretim Okulu 40 Başlamadı 2012 2 3322_1 Bağlum İlköğretim Okulu 32 Devam Ediyor 3 90730_1 Kuzeykent Girişi 8.Bölge Anaokulu 5 4 Toki Merkez İlköğretim O. (Atapark) TOPLAM 109 2012 YILI GENEL TOPLAMI 262 PROJE SAYISI KAYNAKLARINA GÖRE DAĞILIMI DERSLİK SPOR SALONU SPOR KOMPLEKSİ LOJMAN PANSİYON ÇOK AMAÇLI KONFERANS SALONU KÜTÜPHANE AÇIKLAMA 7 KAMU KAYNAKLI 144 1   2 ANAOKULU (KAMU KAYNAKLI) 8 HAYIRSEVER KURUM VE VATANDAŞLAR TARAFINDAN YAPTIRILAN ANAOKULLARI 4 TOKİ TARAFINDAN YAPTIRILAN İLKÖĞRETİM KURUMLARI 109 14 PROJE TOPLAMI 262

Kaynak: İl Milli Eğitim Müdürlüğü yatırımlar Bölümü ve Keçiören Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

2012 YILI İLKÖĞRETİM YATIRIM TEKLİFİ VE GEREKÇELERİ SIRA PROJENİN VARSA SEKTÖR BAŞLAMA BİTİŞ PROJE AÇIKLAMALAR NO ADI VE ADI YERİ TARİHİ KEŞİF   KARAKTERİSTİ NUMARASI (İLÇESİ) (Ay ve Yıl) BEDELİ 1 Danişment Çiçekli ANK 4+1 Eğitim Keçiören 2012 4.500.000 Başlamadı. İlköğretim Okulu 2 Osman Gazi ANK 5+1 3.000.000 3 İbni Haldun İlköğretim Okulu 4 Talia Yaşar Bakdur 5 Aşık Veysel İlköğretim Okulu 2004/58 1.200.000 Bahçesine Anaokulu 2004/58 6 Ahmet Cevdet Paşa İ.Ö.O. Bahçesine 2004/59 Anaokulu 2004/58 7 İbni Sina İlköğretim Okulu 2004/63 1.100.000 Spor Salonu 8 Dumlupınar İlköğretim Okulu 9 Çağlar İlköğretim Okulu 30076/1 Ek Bina 10 Atapark Mahallesi 31055/6

Araç Sayısı Lojman Sayısı İlçe Milli Müdürlüğünün 3 aracı bulunmaktadır. Ancak birisi Kazan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün hizmetindedir. Okullarımızda ise toplam 7 adet araç bulunmaktadır. Lojman Sayısı OKULUN ADI   LOJMAN SAYISI FETHİYE KEMAL MUMCU ANADOLU LİSESİ 10 İNCİRLİ ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ İMAM HATİP LİSESİ 3 TARIM MESLEK LİSESİ 10+8 TOPLAM 41 NOT : Tarım Meslek Lisesinin Fatih Caddesi No:37 Adresinde 10 lojman dairesi bulunmakta olup, 2 lojman Dairesinde Tarım Bakanlığı personeli oturmaktadır. Ayrıca Basın Caddesinde bulunan 8 lojman dairesinden 4 tanesi (B1,B2,1,4) İncirli Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesine tahsis edilmiş, diğer 4 tanesi ise (2,3,5,6) Tarım Meslek Lisesine aittir.

KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÖNERİLER İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü hizmet binasının fiziki yapısının yetersizliği, nitelikli personel sayısının az olması ve iş yoğunluğunun fazla olması nedeniyle istenilen düzeyde çalışma koşulları oluşturulamamıştır. Bu nedenle acilen sağlıklı bir binaya ve nitelikli personel sayısının arttırılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. İlçemizde toplam 2.756 derslik 5.095 şube olduğu 30 kişilik sınıflarda eğitim öğretimin görülmesi için 1625 dersliğe daha ihtiyaç görüldüğünden; bu konuda belediyenin ve il özel idarenin okul binası yapılması için arsa yaratması veya tespit edilen arsalar üzerinde okul bina inşaatının ivedili olarak yapılması gerekmektedir.

Derslik ihtiyacının karşılanması için yalnızca dersliğe dönük okul binası yapmak eğitim öğretim niteliğini olumsuz etkilemektedir. Okul aynı zamanda sosyal çevrenin en önemli parçası olup, öğrencilerin en çok zaman geçirdiği yer olması nedeniyle okul projeleri hazırlanırken her türlü sosyal ve kültürel tesislerinde yer alacağı projelerin düzenlenmesi gerekmektedir. Bu belirtilen hususların Metropol’de arsa oluşturulması mümkün olmadığı durumlarda uygun alanlarda okul kampuslarının oluşturulması yoluyla bu sorunların giderilebileceği düşünülmektedir.

NOT: Okullarımızın kırtasiye,küçük onarım vb NOT: Okullarımızın kırtasiye,küçük onarım vb. giderlerin yerel imkanlarla (Okul Aile Birliği Başkanlığınca) karşılamasında büyük sorunlar yaşanmaktadır. Bazı okullarımız bu imkanlardan yoksundur. Bu nedenle; Bu tür giderlerin Okul Aile Birliği Başkanlığı kanalıyla değil; Özel Bütçeden (Özel İdarece) Genel Bütçeden (Bakanlıkça) veya Belediyeler ile işbirliği içerisinde kaynak yaratılarak çözülmesinin gerektiği düşünülmektedir.