KEKEMELİK 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
KONUŞMA ENGELLİ ÇOCUKLAR
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI SEMİNER PROGRAMININ AMACI
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ETKİLİ İLETİŞİM.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
SUNUM TEKNİKLERİ.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
Daha bebekken başlayın işe; ihtiyaçlarını düzenli bir şekilde karşılamayın ve sakın kucağınıza almayın.
Okulunuzun Fotoğrafını ekleyiniz.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
Biraz zamanınızı alacağım Seyredin, dinleyin ve OKUYUN.
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
İnternet Okur Yazarlığı
Gözlem Süreci ve Gözlemcilik Rolü Kilit Rolü Olan ADAM Gözlemci !
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Ayın Öğrencisi Belgesi
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
Samet BALTA Bu Ayın En Başarılı Öğrencisi Olarak Seni Seçtik. Çünkü; ŞEHİT REFİK CESUR İLKOKULU Öğretim Yılı Mart Ayı 1/A sınıfında “Ayın Öğrencisi”
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
Berfin DOĞAN Bu Ayın En Başarılı Öğrencisi Olarak Seni Seçtik. Çünkü; ŞEHİT REFİK CESUR İLKOKULU Öğretim Yılı Ocak Ayı 1/A sınıfında “Ayın Öğrencisi”
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
SUNUM TEKNİKLERİ.
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
Ayın Öğrencisi Belgesi
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
Konuşma ve Dil Yetersizliği Nedir? Sözel iletişimde farklı seviye ve biçimlerde ortaya çıkan aksaklıklar ve düzensizlikler nedeniyle dili kullanma, konuşmayı.
SUNUM TEKNİKLERİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

KEKEMELİK 1

SINIFINDA KEKEME ÖĞRENCİSİ BULUNAN ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER Kekemelik okullarda görülen belli başlı konuşma özürlerinden biridir. Kekemelik konuşmanın tümünü etkileyen ve bundan ötürü konuşanı daha çok sorun içine sokan bir özür türüdür. Ayrıca, kekemelik öğretmen ve öğrencilerin farkında oldukları konuşma özrü türlerinden başta gelenidir. Öğrenciler arasında alay konusu edilen davranışların başında yine kekemelik gelmektedir. Bu bakımdan kekemelik sadece kekeleyenin değil, öğretmenin de bir sorunu olmaktadır okulda.Öte yandan 5 ile 14 yaşlar arasındaki dönem, 5 yaştan önce başlayan kekemeliğin giderek arttığı yaşlar olarak bilinmektedir. Bu yaşlarda çocuğun ilk ve ortaokul dönemidir. Bu bakımdan öğretmen ve yöneticilerin bu konuyla yakından ilgilenmeleri gerekir. 2

Bu Konuda Öğretmenin Yapabileceği Çalışmalar Şunlardır: 1- Çocuğu kekeme diye damgalamayınız ve kekeme, kekemelik gibi sözcükleri çocuğun yanında kullanmaktan çekininiz. 2-Çocuğun konuşması üzerine aşırı titizlik göstermeyiniz. Onu sakin dinleyiniz. Endişeden uzak olunuz. Çocuk bir şey söyleme isteğinde acele ve telaşa kapılmadan söyleyebileceği kadar zaman ve fırsat veriniz. Onun konuşmasını olduğu gibi kabul ediniz. 3- Çocuğu konuşmada acele ettirmeyiniz. Sizin ve arkadaşlarının sabırlı dinleyiciler olduğunu çocuk hissetsin. 3

6- Çocuk konuşurken dudak hareketlerine değil gözlerine bakınız. 4- Çocuğun en az kekelediği durum ve koşulları saptayınız. Sınıfta bu gibi durumlarda onu konuşturunuz. Özendirici önlemler alınız. 5- Hiçbir zaman çocuğa "Yeniden başla", "Önce derin bir nefes al" gibi uyarılarda bulunmayınız. Bütün bu uyarılar onun dikkatini konuşması üzerine toplamasına neden olur. Bu da zararlıdır. 6- Çocuk konuşurken dudak hareketlerine değil gözlerine bakınız. 7- Sınıfta rahat bir hava yaratınız, askerce emirler vermekten sakınınız. 8- Alayı ve acı şakaları disiplin aracı olarak kullanmayınız. 9- Çocuktan yapamayacağı kadar çok şey beklemeyiniz. 4

10- Sınıfın çocuğa karşı olan tutumunu kontrol ediniz 10- Sınıfın çocuğa karşı olan tutumunu kontrol ediniz. Çocuk sınıfta yokken arkadaşlarına ona karşı nasıl davranılacağına ilişkin konuşunuz. Arkadaşlarının yardıma ihtiyacı olduğunu zamanla onun da düzgün konuşacağını anlatınız. 11- Sınıfta kekeme çocuk için şiir ya da sözlü anlatım yapılacağı zaman özel önlemler alınız. Ezber ödevi verilecekse bunun çocuğun durumuna uygun kısa ve kolay olmasına dikkat edilmelidir. 12- Sınıfta yapılacak koro çalışmaları, toplu söylenen marşlar ve diğer müzik çalışmaları ritmik etkinlikler kekeme için yararlı olacağından bu tür çalışmalara elden geldiğince fazla yer veriniz. 13- Çocuğun başarılı olduğu işlerde kendini sınıfa kabul ettirmesine yardımcı olunuz, bunun için fırsatlar hazırlayınız. 5

14- Kişisel kusurlarını azaltıcı tedbirler alınız. 15- Çocuğun yanında onun özrü ile ilgili olarak başkaları ile konuşmayınız. 16- Ona bazı özel ödevler veriniz. Konuşma ödevi, okul müdürüne ya da bir yetişkine, yandaki sınıf öğretmenine iletilecek haber, oradan aldırılacak bir şey için görevlendirme gibi. Çocuğun konuşacağı karşı tarafın da bir hata yapmaması için yukarıdaki önlemler hususunda bilgilendirilmesi yararlı olacaktır. 17- Konuşurken çocuk belli bir tutulma gösterirse çocuğun dikkati hemen başka tarafa çekilmeli. Böylece çocuk tutulduğunun bilincine varmadan diğer etkinlik içine girmiş olur. Öte yandan konuşmada o belirli sese takılıp kalmaktan da kurtulmuş olur. 6