DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SES BİLGİSİ (ÜNSÜZ BENZEŞMESİ)
Advertisements

NOKTALAMA VE YAZIM KURALLARI
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
YAZIM KURALLARI Bir dilin sözcüklerinin yazıya doğru olarak aktarılmasını sağlayan kurallara yazım(imla) kuralları denir. Yazım, bir dilin belirlenmiş.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
CÜMLENİN ÖGELERİ.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
OKUMANIN İLKELERİ.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
=>SES BİLGİSİ
HOŞGELDİNİZ ÇOCUKLAR
ANLAM ÖZELLİKLERİNE GÖRE CÜMLELER
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
TÜRKÇE / CÜMLE TÜRLERİ CÜMLE TÜRLERİ.
CÜMLE Bir duyguyu, düşünceyi, isteği, haberi, durumu, olayı vb. ifade etmek için kurulan ve kendi içinde anlam ve yargı bütünlüğü olan sözcüğe veya söz.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
DİL BİLGİSİNİN, DİLDEKİ SÖZCÜKLERİN YAPISINI İNCELEYEN BÖLÜMÜ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 9 Nisan 2009 Perşembe Matematik Toplamı verilen, toplama işleminin toplananlarını.
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
SENTAKSA GİRİŞ.
OKUMANIN İLKELERİ.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
ANLAMA TEKNİKLERİ: OKUMA EĞİTİMİ
Sıfatlar.
SERHAT YILMAZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF 2.ÖĞRETİM
ÖĞRETİM MATERYAL TEKNİK VE TASARIMI DERSİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
ADI :SERKAN SOYADI :AYDENİZ SINIF :9-C OKUL :BÜNYAN ANADOLU LİSESİ
Dilin Bileşenleri Dr. Gökçe Karaman Benli
FİİLER Abdulcelil KAHVECI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Hazırlayan:Süleyman Duman s_4
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET

İÇİNDEKİLER Dil Bilgisi Dil Bilgisi Öğretiminin Amacı Dil Bilgisi Çalışmalarının Amaçları Dil Bilgisi Öğretiminde Yöntem Dil Bilgisi Çözümlemeleri

Dil Bilgisi NEDİR? Dil Bilgisi: Dilin işleyişi, düzeni ve kullanım kurallarını inceleyen bir bilim dalıdır. Dil bilgisi öğretiminin ayrı bir ders olarak verilmesi yerine Türkçe öğretimi içinde verilmesi daha uygundur.

Dil bilgisinin kapsamı Dil bilgisi, bir dilin sesleri, sözcük türleri, bunların yapıları, cümle olarak dizilmeleri ve cümle içindeki görevleri, çekimleriyle ilgili kuralları inceler

Dil bilgisi öğretiminin amacı Türkçeyi doğru kullanmaya yardım edecek bilgilerin öğrencilere kazandırılması

1.2.3. sınıflarda dil bilgisi Sözcük varlığını düzeye uygun olarak zenginleştirme Yazım ve noktalama kurallarını kullanma Varlıkları tekil ve çoğul durumlarına uygun kullanma Kişi ve yer adlarının baş harflerini büyük yazma Şiir mısralarının ilk harflerini büyük yazma Ülke, ulus, kıta, hayvani yer mahalle, cadde, bayram , ay ve gün adlarının ilk harflerini büyük yazma Tarihi sağ üst köşeye yazma, başlıkla yazı arasında boşluk bırakma Sözcük türlerini tanıma Adların çoğul ve tekil biçimlerini kullanma Kurallı cümle oluşturma

4. 5. sınıflarda dilbilgisi Yazım kurallarına uyma ve noktalama işaretlerini kullanma, Cümle içinde sözcük türlerini doğru kullanma Cümlenin öğelerini bulma ve öğelerin ilişkilerini Kavrama Fillin üç temel zamanını, üç temel kişisini kavrama Sözcük türlerini örneklendirme beceri ve alışkanlığı kazandırma

Dilbilgisi öğretiminde yöntem Okuma parçaları ya da konuşmalardan alınan örnekler incelenir. Benzerliklere dikkat çekilir. Gözleme dayalı tümevarım gerçekleştirilir. Beceri ve alışkanlık olması için alıştırmalar yapılır. Öğrencinin bilmediği kurallar üzerinde durulur (Gereksinim duyulan) Sorunlar cümle bağlamında ele alınır. (noktalama, yazım kuralları vb.)