AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
Advertisements

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
Yeni Dünya’da Çocuklarımızı Bekleyen Tehditler
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Şİddet Muhammet GÜLER.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
OKUL ZORBALIĞI.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
OKULA UYUM SÜRECİ.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Lise Öğrencileri Semineri
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
AKRAN ZORBALIĞI.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
OKUL ZORBALIĞI.
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
AKRAN ZORBALIĞI Meltem ÖZDEMİR.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
Rehberlik Servisi Tanıtımı
İLKOKULA BAŞLAMA Denizli Rehberlik ve Araştırma Merkezi
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ZORBALIK.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
AKRAN İLİŞKİLERİ.
DİĞER TUTUMLAR.
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
IBF in consortium with HIFAB, Norm Consulting, Early Years, YORET. Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Çocuğa.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ERGENLER İÇİN YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ZORBALIK VE ZORBALIKLA MÜCADELE
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN ZORBALIĞI.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
ŞİDDET.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
Zeka geriliği VE ÇOCUK VE ERGENLERDE PROBLEM DAVRANIŞLAR
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

AİLE VE ÖĞRETMENE DÜŞEN YÖNÜ İLE AKRAN ZORBALIĞI Uzm. Psk. HANDE SİNİRLİOĞLU ERTAŞ

NASIL FARKEDERİZ?

HARETEKE GEÇME ZAMANIDIR… ÇOCUK; - anlatıyorsa, - okula gitmeyi reddetmeye başladıysa, - fiziksel yaralanmalar mevcutsa, - akademik başarısı düşüyorsa, - öfkesi ve şiddet eğilimi arttıysa, - silah taşıma eğilimi varsa, - kendine veya başkalarına zarar veriyorsa, - içe kapandıysa, sosyal ilişkileri bozulduysa, kurallara uyumda güçlük yaşıyorsa, HARETEKE GEÇME ZAMANIDIR…

AKRAN ZORBALIĞI’NI ÖNLEYİCİ VE DÜZELTİCİ ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI 1. Temel şiddet önleme çalışmaları. 2. Rehberlik hizmetlerinin arttırılması. 3. Temel şiddet önleme çalışmaları. 4. Öğretmen ve ailelerin eğitimi. 5. Kültürel, sanatsal ve sosyal etkinliklerin arttırılması. 6. Bireysel müdahaleler.

NE YAPILMAMALI? Model olmak, Saldırgan olan öğrencileri herhangi bir amaç için ayırmak, Sadece bilgi içeren eğitim vermemek, görüşme yapmamak, Aile ve okul işbirliğini bozmak, Nasihat etmek, Etiketlemek, Hiçbir müdahalede bulunmamak… NE YAPILMAMALI?

ZORBALIĞA İLİŞKİN YANLIŞ ALGI, İNANÇ VE DÜŞÜNCELER Bizim okulda zorbalık yoktur – Benim çocuğum yapmaz… Okulda çocuğuma taktılar – Aile aşırı koruyucu… Öğrenciler arasındaki zorbalık olayları büyütülecek kadar ciddi değildir. Zorbalık yapıldığında bunu yetişkinlere anlatmak ispiyonculuktur Birine lakap takmak zorbalık sayılmaz, çocukların arasındaki şakalaşmalardır.

Zorbalık yapanları görmezden gelirseniz sizi bırakırlar Kurbanların çoğu zorbaları kışkırtıyor ve hak ediyordur. Sadece erkekler zorbalık yapar. Zorbalığa uğrayan öğrenciler sorunu kendi başına çözmelidir.

OKULLARDA: Şiddet olaylarına karşı net ve tutarlı bir tavır sergilenmesi ve bunları görmemezlikten gelinmemesi, Kabul edilebilir ve kabul edilemez davranışlara net sınırlar konulması; okul kurallarının kararlı şekilde uygulanması, Akran zorbalığı yaşanması halinde olayın detaylıca ele alınması; zorba ve kurbanın bireysel özelliklerinin belirlenmesi, aile-okul işbirliği sağlanması, okul dışı bireysel desteğe yönlendirilmesi, okul içi düzenli ve sıkı takip mekanizmasının işler halde olması,

Zorbalığı fark etme ve müdahale etmeye yönelik okulda çalışan tüm personelin bilinçlendirilmesi, Okul çevresinde ve okulda zorbalık eylemlerinin en sık yaşandığı yerlerde güvenlik için ek önlemlerinin alınması, Zorbalığı fark etme ve müdahale etmeye yönelik ailelerin bilgilendirilmesi sürecinin organize ve takip edilmesi, Etiketleme konusunda hassas olunması, SAĞLANMALIDIR..

AİLELERİN; Güvenli bir eğitim ortamın sürdürülmesine ilişkin okul politikalarını ve kurallarını desteklemeleri, Çocuklarının bireysel özelliklerini objektif olarak değerlendirebilmeleri, Kabul edilebilir ve kabul edilemez davranışlara net sınırlar konulması; okul kurallarının kararlı şekilde uygulanması, Çocuklarının özgüvenini destekleyici tutumlar konusunda bilinçlenmeleri, Çocuklarının çevreleri ve hayatlarını takip edebilmeleri,

Çocukları ile uygun iletişim becerilerini geliştirebilmeleri, Aile içi olası sorunları fark edebilmeleri, model olma konusunda dikkatli olmaları, Destekleyici, duygularını ifade eden, beklentilerini net olarak ortaya koyan tutum oluşturulması, Çocukların kendilerini, yaşadıklarını rahat biçimde ifade edebilecekleri güven ortamı oluşturabilmeleri SAĞLANMALIDIR…

TEŞEKKÜRLER….