VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!! VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE MOTİVASYON SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
HAYATIN KİMİN ELİNDE?
ÖĞRETMENİMM!! PEKİ NASIL ETKİLİ DERS ÇALIŞABİLİRİM ? ÖĞRETMENİMM!! PEKİ NASIL ETKİLİ DERS ÇALIŞABİLİRİM
VERİMLİ ÇALIŞMAK, ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAYI BİLMEKTİR.
HEDEFİNİ VE AMACINI BELİRLE BAŞARACAĞINA TÜM KALBİNLE İNAN ÇALIŞMA SİSTEMİNİ GÖZDEN GEÇİR YAPMAN GEREKENLERİ ÖNCEDEN PLANLA HAFTALIK PROGRAM HAZIRLA PROGRAMI KARARLI BİÇİMDE UYGULA PROGRAMINA OLABİLDİĞİNCE SADIK KAL
BİR İNSANIN HEDEFİ YOKSA, DERS ÇALIŞMAK İÇİN BİR NEDENİ DE YOKTUR.
NASIL BİR GELECEK İSTİYORSUN? Hangi lisede okumak istiyorsun? İlgi ve yeteneklerini biliyor musun? Mesleğin ne olacak? 5 yıl, 10 yıl sonra kendini nerede hayal ediyorsun? Hedef belirlerken gerçekçi düşünebiliyor musun? Hayallerini gerçekleştirebilmek için aşman gereken engelleri biliyor musun? Bütün bu konularda yardım alıyor musun?
Temiz bir kağıda iki paragraf olacak şekilde arzu ettiğiniz geleceğin hikayesini yazın. Gelecekte yapmakta olduğunuz şeyi, yaşadığınız yeri, ve sahip olduklarınızı yazın. Bu sizi hem şimdi hem de gelecekte motive edecektir.
“Bir yerlere ulaşmanın ilk adımı olduğunuz yerde kalamayacağınıza karar vermektir” J.B.MORGAN
‘‘HEDEFİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ’’ MONTAİGNE
ŞİMDİKİ KARARLARINIZ DA ON YIL SONRA HANGİ NOKTADA OLACAĞINIZI BELİRLEYECEKTİR.
İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.
TEKRARLAR NEDEN BU KADAR ÖNEMLİ? İKİ TÜR HAFIZA VARDIR: 1-KISA SÜRELİ HAFIZA (KSH) 2- UZUN SÜRELİ HAFIZA (USH)
KISA SÜRELİ HAFIZA: Duyularımıza gelen bilgiler, önce KSH’ye yerleşir ve saniyelerle sınırlıdır. Unutulan bilgiler geri gelmez. İlk kez aradığımız yada çok az kullandığımız bir telefon numarasını çevirdiniz, meşgul sesi aldığınızda numarayı tekrar çevirmek için ajandanıza bakmak zorunda kaldığınızı hatırlayın.
UZUN SÜRELİ HAFIZA: Çalıştığınız bir dersin iki gün sonra da, aklınızda kalmasını istiyorsanız, bu bilginin KSH’den USH’ye geçmesi gerekir. Bu bilgiler düzenli tekrarlarla USH’de kalıcı hale gelir ve istenildiğinde kullanılabilir
Kısa süreli hafızaya gelen bir bilginin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesi için mutlaka tekrarların yapılması gerekir.
İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar.
İnsan öğrendiği konunun yaklaşık %50’sini 20 dakika sonra %70’ini 1 saatte %80’ini ise 1günde unutur.
Hem tekrar hem ödev hem test çözme… bunları nasıl yetiştireceğim?
PLANLI ÇALIŞIN! Plansızlık; Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, ve dalgınlığa neden olur.
Plan Nedir? Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır.
Aylık Plan Çizelgesi
Program Nedir ? Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır.
Haftalık Program Çizelgesi
NASRETTİN Hoca tarlasında çalışırken tanımadığı biri seslenmiş; «Efendi amca falan köye kaç saatte gidebilirim? Hoca cevap vermemiş. Adam üç kez sormuş ve yine cevap alamayınca «bu adam herhalde sağır» diye düşünmüş ve dönüp yürümeye başlamış. Tam dönemece vardığında, hoca «evlat gel!» diye bağırmış ve yanına gelen adama «sen tam üç saatte oraya varırsın» demiş. Adam kızmış « Be amca madem biliyordun neden önceden söylemedin? Evet demiş hoca «Ben senin nasıl yürüdüğünü görmeden bunu nasıl bilebilirim ki?»
Ders çalışma kişiye özeldir Ders çalışma kişiye özeldir. Ders çalışma planı da kişiye özel düzenlenmelidir.
40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye Vakit ayrılmalıdır.
GÜNLÜK PLANI AKSATAN FAKTÖRLER Televizyon bağımlılığı Spor bağımlılığı Kıramadığınız arkadaşlarınıza hayır diyememek Aileniz Ders çalışmaya oturamamanız Misafirleriniz