ÖZEL YETENEKLİLERİN ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLER
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
BAŞARI VE MOTİVASYON.
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
HOŞGELDİNİZ BİLİM SANAT MERKEZLERİNE
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM)
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ MERSİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ VE YAPILACAK ÇALIŞMALAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BURDUR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE (BİLSEM) ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
Özel Yetenekli Bireyler
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI (TANIMI-ÖZELLİKLERİ VE AİLELERE.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ELAZIĞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KARAMAN BİLİM VE SANAT MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MDÜRÜLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

ÖZEL YETENEKLİLERİN ÖZELLİKLERİ “Adil bir seçim olabilmesi için herkesin aynı sınavdan geçmesi gerekiyor. Lütfen şuradaki ağaca tırmanın!” ÖZEL YETENEKLİLERİN ÖZELLİKLERİ

Erken Çocukluk Dönemine Ait Özellikler Erken yürüme erken koşma, erken gelişme. Uyku gereksinimi genelde düşüktür. Ancak bir etkinliğe fazla enerji tüketirse uyku gereksinimi artabilir. Geniş kelime dağarcığı vardır. Konuşma ya başlama genellikle erken dönemlerde n itibaren olur. Ama geç başlama da söz konusu olabilir. “Neden” sözcüğü ile soru sorma dönemi erken başlar. Erken okur. Kendine özgü hesaplama yöntemleri geliştirir. Benzer nitelikteki akranlara ve yetişkinlere eğilimli olma özelliği gözlemlenebilir. Bu özelliklerin her çocukta olması beklenmemelidir.

Özel Yetenekli Çocukların Karakteristikleri Neden-sonuç ilişkilerini açıklamada başarılıdırlar, Hızlı öğrenirler, Geniş kelime hazineleri vardır, Mükemmel bir hafızaları vardır, Duygusal bağlamda hassastırlar, Mükemmeliyetçidirler, Dikkat süreleri uzundur, Meraklıdırlar, Enerji seviyeleri yüksektir,

Kendilerinden büyüklerle arkadaşlık etmeyi severler, Geniş ilgi alanları vardır, Esprilidirler, Adalet ve eşitlik konularında son derece duyarlıdırlar ve bu konulardaki olgunlukları erken yaşta gelişir, Çok dikkatli gözlemcidirler, Geniş bir hayal güçleri vardır, Üst düzeyde yaratıcılık gösterirler, Otoriteyi sorgularlar, Bulmacaları çözmede başarılıdırlar. Çoğu içe dönüktür, Erken yaşta kendilerine yetmeye başlarlar (erken yaşlarda kendi hayatlarıyla ilgili kararları almaya istekli hatta bu konuda ısrarcıdırlar).

Öğrenme ve Düşünme Özellikleri Kolayca fark edilebilir yetenekler Zor fark edilebilir yetenekler Analiz ederek tarif edebiliyor. Problem çözmede başarılı, ancak bunun için ilgisi uyandırılmalı Sezgisel, somutlaştırıcı ve sentezci Anlık dürtüleri ve sezgileri denetlenemez. Bu nedenle saman alevi gibi parlıyor çoğu zaman. Problem çözerken uzun süre konsantre olabilir. Dikkatini toparlayamama, şaşırma, huzursuzlaşma emareleri gösterir, dikkati dağınıktır. Meraklıdır, severek ve çabucak öğrenir. Dalgın görünür, sanki kendi dünyasında gizlenir. Ayrıntıyı ve genel bakışı sever. Şaşkın, saçma sapan ve çoğu zaman tutarsız görünen bir düşünme tarzı sergiler. Oğlansa ağırlık olarak matematiksel kızsa dilsel zekaları sergiler. Kızsa matematikle ilgili kendi yeteneğini küçümsüyor ve bu yeteneği yeterince önemsemiyor.

Sosyal Davranışlarla İlgili Özellikler Kolay fark edilebilir özellikler Zor fark edilebilir özellikler Olgun tavırlar gösterir. Başkalarını rahatsız eder, kızdırır, böylece dikkat çeker. Entelektüel çalışmalardan keyif alır. Çalışkanlık gerektiren işlerden kaçınır. Devamlılık sağlar ve normlara riayet eder. Bilinçli olarak kuralları uymaz, dersi kaynatır. Öğretmeni ile sohbet etmek ister. Öğretmenlerini tahrik edici ve bencil sorular sorar. Kız ise güvenliğe ihtiyaç duyar, öğretmen açısından iyi bir yardımcıdır. Saldırgandır, talep eder, baskın çıkar. Erkekse baskındır. Erkekse sade ve tereddütlü, titiz davranır.

Hasan:. Anaokuluna devam ediyor. Faaliyetleri seviyor Hasan:. Anaokuluna devam ediyor. Faaliyetleri seviyor. Ancak sadece kes, yapıştır ve boyama olanlarını... Farklı malzemeleri bir araya getirerek yeni şeyler üretmekte çok başarılı ama çizgi çalışması yapmak istemiyor. Gerçekten de hiç başarılı değil. Kendisinin ya da arkadaşlarından birinin haksızlığa uğradığını düşündüğünde avukat kesiliyor. Fen deneylerine çok ilgili. Mesela, yanardağ deneyine başlarken sonrasında olabilecekleri çok çabuk kestirebildiği gözlemlendi. Dinozorlara yoğun ilgisi var. Ay, güneş tutulması, mevsimlerin oluşumunu çoktan öğrenmiş bile. Bu kadar çok şey bilmesine rağmen 5 yaşında çok sık alt ıslatma problemi yaşıyor. Sportif faaliyetlere pek katılmıyor bir köşeye çekilip oyuncaklarla oynamayı seviyor. Oynarken hayali arkadaşlar ya da kahramanlar yaratıp kendi kendine konuştuğu da görülüyor zaman zaman…

Mehmet:. Diğerlerinden farklı bir dış görünüşü yok Mehmet:. Diğerlerinden farklı bir dış görünüşü yok. Sporda çok başarılı değil. Bir tartışma esnasında ilk elini kaldırıp fikir beyan eden kişi olduğu da söylenemez. Öğretmenlerinin onunla ilgili belirttikleri en önemli farklılık son derece meraklı ve “derin” bir çocuk olması. Mehmet’in sınıftaki davranışları kimi zaman son derece sevimliyken kimi zaman bir o kadar sinir bozucu olabiliyor. Çok basit sorulara hızlı cevaplar vermesi gerekirken son derece yavaş ve dikkatli davranabilen Mehmet, çoğu zaman basit bir soruyu cevaplamaktan daha fazlasını yapıyor gibi gözükmektedir. Keyifsiz gözüktüğü zamanlarda, durumuyla ilgili açıklamasına bakılırsa, yeni bir proje üzerinde düşünmesini sürdürdüğü anlaşılmaktadır.

Davranışları genelde sistematik ve mantığa dayalıdır Davranışları genelde sistematik ve mantığa dayalıdır. Özellikle öğretmenin yaratıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalarında bu özelliği oldukça zorlayıcı olmaktadır. Riskli görevleri üstlenmeye gönüllü olmaz, özellikle uzun süreli çalışmaların planlanmış ve yapılandırılmış olmasını tercih eder. Cevaplamadan önce sorulardaki bazı kelimeleri tekrarlaması bazen oldukça rahatsız edici olabilir. Özellikle matematik ve fen alanlarındaki temel bilgiyi, sınıfta verilmeden önce zaten biliyordur. Yetenek ve başarı testlerindeki notları da genellikle sınıfın üst sınırını oluşturmaktadır.

Fatma:Eli devamlı havadadır, sınıftaki her sosyal etkinliğe katılır, öğretmenin her sorusunu bilir ve cevaplandırmaya gönüllü olur. Tüm çocuk kitaplarını ve Kurtuluş Savaşıyla ilgili yetişkin kitaplarının da çoğunu okumuştur. Her hangi bir sosyal çalışma konusunu okumuş olduğu Kurtuluş Savaşı kitaplarından birisiyle ilişkilendirmenin bir yolunu bulur. Kurtuluş Savaşı konusunda muhtemelen öğretmenlerinden daha çok şey biliyordur. Sınıf içi tartışmalarda genellikle çok hevesli ve atak olduğu için diğer arkadaşlarına soruya cevap verme fırsatı vermez. Çoğu zaman elini kaldırmaya fırsat bulamadan cevabı söylemiş olur.

Onun için öğretmenlerinin ve arkadaşlarının o konu hakkında çok şey bildiklerini bilmeleri çok önemlidir ve bunu bildiklerinden emin olmaları için elinden geleni yapar. Ne yazık ki matematik dersine karşı aynı tutku ve beceriye sahip değildir. Notları genelde sınıf seviyesinin altındadır ve genellikle notlarını yükseltmek için özel bir çaba göstermez. Öğretmenleri eğer matematikteki temel gerçeklerle Kurtuluş Savaşı’ndaki olaylar arasında ilişki kurmanın bir yolunu bulsalar Fatma’ya matematik öğretebileceklerine inanmaktalar.

Ozan: Kendine güvendiğini yürüyüşüne yansıtan bir liseli Ozan: Kendine güvendiğini yürüyüşüne yansıtan bir liseli... Kıyafetleri de bu özgüvene yaraşır şekilde dikkat çekicidir. Etrafına olumlu enerji saçan Ozan’ın heyecan verici bulduğu herhangi bir fikir, espri yeteneği sayesinde kolayca etrafa yayılır. Okul performansı dersten derse ve hocadan hocaya değişir. Kendisinin orijinal ve yapıcı düşünme stilini beğenen ve takdir eden öğretmenlerinin dersinde son derece kaliteli çalışmalar yapan Ozan, “kimseye ayrıcalık yapılmaz” sloganını benimsemiş öğretmenlerin dersinde aynı başarıyı gösterememektedir.

Özellikle katı kurallara bağlanmış olan -zaman da dâhil olmak üzere- hiçbir konuda esneklik verilmeyecek şekilde planlanmış olan ödevler, Ozan’ın üretkenliğini baltalamakta ve başarısız olmasına neden olmaktadır. Güzel Konuşma ve Yazma dersinde başarısızken kompozisyon dersinde herkesten güzel ürünler üretmektedir. Ona göre Geometri kolay, Analitik Geometri ise zordur. Öğretmeniyle arasında bir çatışma olduğu, ödevle ilgili ek görüşmelere ve orijinal bir şeyler üretmeye imkân verilmediği, rutin ve tekrarlardan oluşan bir çalışma söz konusu olduğu durumlarda Ozan, başarıyı elde etmesi için gerekli çabayı göstermemektedir. Sonuç itibariyle Ozan’ın genel beceri düzeyi beklenenin altındadır. Fatma’nın tersine özellikle yetenekli ve ilgili olduğu bir alan da yoktur.

Burcu: Burcu’nun hemen herkesle iyi geçinebilmek gibi alışılmadık bir yeteneği vardır. Görüştüğü herkesten hoşlandığını yansıtan samimi bir tarzı vardır ve genellikle insanlara karşı duyduğu bu olumlu hislerin oluşma süreci yaşının çok üstündedir (yani çocukça bir sempati değildir). Diğer insanların hislerini ve endişelerini çok çabuk ve derinden kavrar. Hatta bazı zamanlar empati yeteneği onu oldukça zorlar. Örneğin ailesi Etiyopya’da açlıktan ölen çocukların resimlerini gördükten sonra saatlerce ağladığına tanık olmuşlardır. Kendi kendine sürekli onlara nasıl yardım edebileceğini sorduğu bu olay yaşandığında sadece 6 yaşındadır. Ortaokuldayken de güvenilirliği sayesinde tüm öğretmenlerinin gönlünü kazanmayı başarmıştır. Örneğin aileler için düzenlenecek olan bir gecenin organizasyonunda Burcu’nun yer alması, gecenin iyi geçeceğinin en büyük güvencelerindendir.

Tüm öğretmenleri bilir ki, bu projeler hazırlanırken genelde en çok çalışan ve keyif alan, hatta diğerlerinin eksiklerini de tamamlayan Burcu olacaktır. Burcu lisedeyken de, yarışmalar, bağış toplama kampanyaları, spor ve bilgi müsabakaları, eğlenceler ve yıllık hazırlama gibi etkinliklerin düzenlenmesinde liderlik gösteren kişiler arasında olmuştur. Yeni tecrübeler ve yürütülmesi gereken bir organizasyon onu her zaman çekmiştir. Bu organizasyonlarda fikirleri organizasyona katılan kişiler tarafından saygı görür ve beğenilir. Tabi ki bu kadar geniş bir sosyal hayat okulda bazı sorunlara neden olmaktadır. Yeni tecrübeleri denemeye yönelik eğilimi onun çok dağılmasına sebebiyet verir. Müfredat dışı etkinliklerin çok zaman alması nedeniyle okul ödevlerini yetiştirememektedir. Konular zorlaştıkça ve üniversiteye girme zamanı yaklaştıkça Burcu, yeterli bilgi ve beceriyi kazanamadığını fark etmiştir. Öğretmenlerinin ona karşı hoşgörüsü olmasa sınıfta kalabilecek öğrencilerin önde gelenlerinden olacağı kesindir.

Ekin:Onun hayatı dünyadaki en harika keman virtüözü olmak için çabalamakla geçmektedir. Sabah 5.00’te okuldan önce birkaç saat pratik yapabilmek için uyanır, okuldan sonra da özel müzik derslerine koşturur. Bununla da yetinmeyen Ekin, yatağa girmeden önce mutlaka birkaç saat daha pratik yapmayı ihmal etmez. Ekin’in günde kaç saatini pratiğe ayırdığını bilen sınıf öğretmeni bu durumu sağlıksız ve anormal olarak değerlendirmektedir. Her veli toplantısında, Ekin’in müziğe gösterdiği ilginin onda birini derslerine göstermesi durumunda büyük bir başarı yakalayacağı inancını ailesiyle paylaşmaktadır. Çünkü Ekin’in akademik olarak parlak olduğu sınıfındaki ani çıkışlarından anlaşılabilmektedir. Özellikle görünüşte ya da anlam olarak birbiriyle örtüşen ya da farklılaşan durumları/nesneleri tespit etmede üstüne yoktur. Ekin, detayları fark etme ve ifade etme konusunda son derece başarılıdır.

Sosyal ilişkileri orta düzeydedir. Bir iki yakın arkadaşı vardır Sosyal ilişkileri orta düzeydedir. Bir iki yakın arkadaşı vardır. Onlar da çeşitli sanatsal gayretler gösteren çocuklardır. Çok fazla arkadaşı olması konusunda özel bir isteği ve çabası yok gibi gözükmektedir. Sohbet konularının çoğu müzikle doğrudan ya da dolaylı olarak ilgili olan konulardır. Diğer çocukların çoğu Onu sıkıcı ve anlaşılmaz bulmaktadır. Özellikle müziğe duyduğu bu yoğun ilgi arkadaşlarına garip gelmektedir. Ekin hobisine adanmış bir çocuk imajı çizmektedir. Kemanıyla geçirdiği zamanlardan arta kalan zamanlarda okul ödevleriyle ilgili çalışmalar yapmayı tercih etmektedir. Bu da başarısını olumsuz etkilemektedir.

Acaba… Bu çocuklardan hangisi/hangileri özel yetenekliydi? ( ) Hasan ( ) Mehmet ( ) Fatma ( ) Fatma ( ) Burcu ( ) Ekin

Asenkronize zihin ve beden gelişimi Bilişsel gelişim çok iyi HASAN: ZİHİNSEL YETENEK ALANI VE YARATICILIK Öğrenmekten hoşlanma Asenkronize zihin ve beden gelişimi Bilişsel gelişim çok iyi “Adalet” gibi soyut ve ahlaki kavramların erken gelişimi

Düşünme/Yansıtma Zamanı Analojilerle Düşünmek Öğrenmeyi Sevmek MEHMET: ZİHİNSEL YETENEK ALANI Düşünme/Yansıtma Zamanı Analojilerle Düşünmek Öğrenmeyi Sevmek Hafıza ve Konsantrasyon Problem Bulma Yaşıtlarından İleride Seyreden Bilişsel Gelişim

(Özel Akademik Yetenek Alanının Özellikleri) FATMA: ALANINDA UZMAN (Özel Akademik Yetenek Alanının Özellikleri) Derinlemesine İlgi ve Beceri Öğrenmeye Yönelik Yoğun Motivasyon Öz-eleştiri Başarı İhtiyacı Konsantrasyon ve Hafıza Öğrenme Arzusu

(Liderlik ve Psikososyal Alanın Özellikleri) BURCU:SOSYAL LİDER (Liderlik ve Psikososyal Alanın Özellikleri) Geriye Dönük Planlama Tarama Başarı İhtiyacı Sosyal Bilişsel Duygusal Dinginliğini Koruyabilme Farklı Perspektifleri Algılama ve Kabul Etme Yeteneği

(Görsel ve Performansa Dayalı Sanat Yeteneğinin Özellikleri) EKİN: PROFESYONEL SANATÇI (Görsel ve Performansa Dayalı Sanat Yeteneğinin Özellikleri) Derinlemesine İlgi ve Beceri Öğrenmeye Yönelik Yoğun Motivasyon Öz-eleştiri Yoğun Konsantrasyon Bilişsel, Sözel ve Görsel Eşleştirme Yeteneği

OZAN KİMDİR? Onu Birlikte Tanılamaya Ne Dersiniz?

PARLAK ÇOCUK ÜSTÜN ÇOCUK >İlgilidir. ::Oldukça fazla meraklıdır. >Sorulara cevap verir. ::Sorunun ayrıntılarını tartışır. >Yanıtları bilir. ::Sorular sorar. >Grubun üst dilimindedir. ::Grubun çok ötesindedir. >Uyanıktır. ::Anlamı kavrar, anlam çıkarır, gözlem yapar. >Verilen işi tamamlar. :: Projeler oluşturur. >İyi fikirleri vardır. :: Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır. >Okuldan hoşlanır. :: Öğrenmekten hoşlanır. >Güçlü belleği vardır.. :: İsabetli tahminlerde bulunur. >Öğrenirken eleştireldir. ::Öğrenirken mutlu olur. >Verilenleri kolaylıkla alır. ::Verilenleri alırken coşkulu ve gergindir. > Kolaylıkla öğrenir. : :Verilenleri zaten bilmektedir. >Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır. ::Karmaşıklık onu coşkulandırır… >Akranlarıyla olmaktan hoşlanır. ::Büyük yaştakileri ve yetişkinleri seçer. >bilgiyi özümser. ::Bilgiyi değiştirip uygular.