BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
Advertisements

BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Ziya BARAN Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Teknikleri Ve Motivasyon
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
BAŞARININ SIRLARI.
Ders Çalışma Teknikleri.
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 8. SINIFLAR
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
75.YIL İMKB UZM JAND ÇVŞ SEDAT KÖROĞLU YBO REHBERLİK SERVİSİ ERDENİZ KOCAŞİMŞEK MEHMET EREZ.
NEDEN İYİ BİR EĞİTİM ALMALIYIM ? NEDEN İYİ BİR EĞİTİM ALMALIYIM ?  İyi bir liseye yerleşebilmek için,  İyi bir üniversite kazanabilmek için,  İstediğim.
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri Ziya BARAN Hazırlayan :
Sunum transkripti:

BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

NİÇİN DERSHANEYE GİDİYORUZ ACABA, AMACIMIZ NE? İstediğim mesleğe sahip olmak için İyi bir meslek sahibi olmak için Kültürlü bir insan olmak için Kendi yeteneklerimi kanıtlamak için Annem babam istediği için Yapacak başka işim olmadığı için

çukurova lisesi rehberlik servisi ‘‘HEDEFİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ’’ MONTAİGNE Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

UZAK VADELİ AMAÇLAR

ORTA VADELİ AMAÇLAR

KISA VADELİ AMAÇLAR

çukurova lisesi rehberlik servisi HER GÜN BELLİ SAYIDA TEST ÇÖZEREK HAFTADA BİR DENEME SINAVI ÇÖZEREK SINAVLARA HAZIRLIK KİTAPLARINI BİTİREREK KONU TEKRARI YAPARAK HEDEFE NASIL ULAŞILIR? Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi HEDEFE VARMA 1100 METRE KOŞMUYORUZ BU BİR MARATON BBÜYÜK HEDEFE GÖTÜRÜCÜ KÜÇÜK HEDEFLER BELİRLEYİN UULAŞTIĞINIZ HEDEFLERE GÖRE KENDİNİZİ ÖDÜLLENDİRİN GGÜDÜMLÜ FÜZELER GİBİ OLUN çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi ANTRENÖR SINAVA HAZIRLANMAK BİR EKİP İŞİDİR SİZ FUTBOLCUSUNUZ ÖĞRETMENLERİNİZ ANTRENÖR AİLELERİNİZ DE TARAFTARLAR Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi DOĞRU YÖNLENDİRME BİZ SİZİN İÇİN ŞAPKADAN TAVŞAN ÇIKARTMAYIZ SİZE ŞAPKADAN TAVŞAN ÇIKARTMAYI ÖĞRETİRİZ Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi MOTİVASYON EKSİKLİĞİ ÇALIŞMAYI BİR İHTİYAÇ OLARAK GÖRME HEDEFİ DÜŞÜNME VE ÇALIŞMAYA MOTİVE OLMA ÇALIŞMA SONUCUNDA BİR ÖDÜL BELİRLEME ÇALIŞILACAK KONUYU MERAK ETME VE KONUYA İLGİ DUYMA Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi NEDEN GRUP ÇALIŞMASI PLANLI ÇALIŞMAYA YÖNELTİR ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMA SORUNUNU ORTADAN KALDIRIR ZAMAN KAYBINI ÖNLER REKABET GÜCÜNÜ ARTIRIR ÖĞRENMEYİ ÖĞRETİR VERİMİ ARTIRIR TAKIM ÇALIŞMASINI SAĞLAR Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi YOĞUNLAŞMA DERS ÇALIŞIRKEN BAŞKA BİR ŞEY DÜŞÜNMEYİN DİKKAT DAĞITICI NESNELERİ ODANIZDAN ÇIKARIN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR! BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL PEK ÇOK İNSANIN,DİĞERLERİNİN BOŞA HARCADIĞI ZAMANI KULLANARAK ÖNE GEÇTİĞİNİ GÖRDÜM HENRY FORD Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur. Limiti koyan zihindir. Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur. Yüzde 100 inandığın sürece her şeyi yapabilirsin. Arnold Schwarzenegger Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi HER İNSANIN, KENDİ POTANSİYELİNE GÖRE GERÇEKLEŞTİREBİLECEĞİ MUTLAKA BİRŞEYLER VARDIR! Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

DEĞİŞMEYE İSTEKLİ OLUN ! EĞER HER ZAMAN YAPTIĞINIZ ŞEYLERİ YAPMAYA DEVAM EDERSENİZ ELDE ETTİĞİNİZ SONUÇLARDAN BAŞKA BİR SONUÇ ELDE EDEMEZSİNİZ. İNSANIN KENDİNİ DEĞİŞTİRMESİ , BAŞKA İNSANLARI DEĞİŞTİRMESİNDEN DAHA KOLAYDIR. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi BU SÖZLERDEN VAZGEÇİN! BU SÖZLERİ DAĞARCIĞINIZIN BİR PARÇASI YAPIN 1- YAPAMAM 1-YAPABİLİRİM 2-İNANMIYORUM 2-İNANIYORUM 3- ZAMANIM YOK 3-ZAMAN YARATACAĞIM 4- BELKİ 4-KESİNLİKLE 5- ACABA 5-MUTLAKA 6- KORKUYORUM 6-KENDİME GÜVENİYORUM 7- OLANAKSIZ 7-İNANÇLA HERŞEY MÜMKÜNDÜR 8- EĞER 8-YAPACAĞIM 9-BİLMİYORUM 9-ÖĞRENECEĞİM 10-DAHA ÖNCE HEP KAYBETTİM 10-BU SEFER KAZANACAĞIM 11-SONRA 11-ŞİMDİ-ŞU AN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi KARAR VERME ZAMANI ŞU ANDA NE İSENİZ BU, GEÇMİŞTEKİ BİR ZAMANDA VERDİĞİNİZ YA DA VERMEDİĞİNİZ KARARLARIN SONUCUDUR. ŞİMDİKİ KARARLARINIZ DA ON YIL SONRA HANGİ NOKTADA OLACAĞINIZI BELİRLEYECEKTİR. BİR ŞEY YAPMAZSANIZ! HİÇ BİR ŞEY ELDE EDEMEZSİNİZ! Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi POZİTİF DÜŞÜNME BAŞARACAĞINIZA KESİNLİKLE İNANIN BÜTÜN SAVAŞLAR İLK ÖNCE İNSANIN ZİHNİNDE KAZANILIR BEYNİNİZDEKİ ENGELLERİ ORTADAN KALDIRABİLİRSENİZ BAŞARAMAYACAĞINIZ İŞ YOKTUR HER OLUMSUZLUK VE YANLIŞLIK HEDEFE ATILMIŞ BİR ADIMDIR Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi BAŞARININ DÖRT BASAMAĞI 1. NE İSTEDİĞİNİ BİLMEK 2. HAREKETE GEÇMEK 3. YAPTIKLARINIZIN SONUÇLARINI FARKETMEYİ ÖĞRENMEK 4. PEŞİNDE OLDUĞUNUZ SONUÇLARI ALANA KADAR DAVRANIŞLARINIZI DEĞİŞTİRMEYE HAZIR OLMAK Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

BAŞARMAK İÇİN BÜYÜK BİR ARZU DUYUN Ü Geri çekilmek yok Ü Gemileri yakın Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi “Başarıya ulaşamayanların yüzde doksanı yenilgiye uğramamıştır... Sadece pes etmişlerdir.” Poul J. MEYER Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

HEMEN HAREKETE GEÇ DUYGULARININ DEĞİŞMESİNİ BEKLEME EYLEM KORKUYU HEMEN TEDAVİ EDER Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

Kendime Güveniyorum. Sempatiğim ve Çok Yakışıklıyım (Çok güzelim) Büyük Düşünüyorum. Kendime Güveniyorum. Daima Olumlu Düşünürüm. Kendi Geleceğimi Düşünürüm. Önceliklerimden Taviz Vermem. İsteklerim Üzerinde Odaklanırım. Sempatiğim ve Çok Yakışıklıyım (Çok güzelim) Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

Başarılı Olacağıma İnanırım. Okuduğum Her Şeyi Anlıyorum. Başarılı Olacağıma İnanırım. Başladığım İşleri Bitiririm. Her Zaman İyimserim. Dürüst Bir İnsanım. Çok Çalışkanım. Ben Artık Bir .... ÜNİVERSİTELİYİM Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

AKLIMI SEVEYİM... BEN ÇALIŞMADAN DA BAŞARILI OLURUM! %1 İLHAM Bazıları, kendine güven ile hava atmayı birbirine karıştırırlar. Oysa başarının en kolay ve en kısa yolu ÇALIŞMAKTIR. %99 TER DEHANIN % 1 İLHAM, % 99’U TERDİR. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

Bir Taban Standardınız Olsun PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK YILLIK Bir Taban Standardınız Olsun Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi Plan Nedir? Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi Plansızlık; Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, ve dalgınlığa neden olur. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi Aylık Plan Çizelgesi Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi Program Nedir ? Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi Haftalık Program Çizelgesi Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi HAYAL İNSANI DEĞİL, AMAÇ İNSANI.. Kişi amacına inanarak çalışmalıdır. Her insan amacına ulaşamayabilir. Ama amacına ulaşan insanlar başaracağına inananlardır. Haftalık veya günlük planları içinde amacına zaman ayırmayan kişi “Amaç sahibi” değil,”Hayal sahibi” bir insandır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

GÜNLÜK PLANI AKSATAN FAKTÖRLER Televizyon bağımlılığı Spor bağımlılığı Kıramadığınız arkadaşlarınıza hayır diyememek Aileniz Ders çalışmaya oturamamanız Misafirleriniz Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi 40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye Vakit ayrılmalıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

Yapılan araştırmalarda; İnsan öğrendiği konunun yaklaşık %50’sini 20 dakika sonra %70’ini 1 saatte %80’ini ise 1günde unutur. Öğrenci okuduğunu yaklaşık %20’sini Önce okuyup sonra dinlediğinin % 40’ını Okuduktan sonra dinleyip sonrada yazdığını %70’ini ancak hatırlaya bilmektedir. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMANIN SEBEBLERİ * ÇALIŞMAYI SEVMEMEK * O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK * BAŞKA BİR ŞEY YAPMAK İSTEMEK * BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAK * KENDİNE GÜVENMEMEK Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

DERS ÇALIŞMA PROGRAMINI KİMLER TAKİP EDER BABA ANNE veya BİZ Ve ÖĞRETMEN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi DERS ÇALIŞMA ORTAMI * Ders çalışmak için oturan bir insanın “dikkatini” dağıtan sebepler ya iç ya da dış sebeplerdir. İç sebepler, hayal kurmak ve gelecekle ilgili endişelerdir. Dış sebepler, ders çalışma ortamının belirli özellikleri olması gerekir. Özellikler ise şunlardır: Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi SANDALYEMİZ Ders çalışırken kullandığımız sandalye veya koltuk çok rahat olmamalı. Çünkü gereğinden fazla rahatlarız, uyku getirebilir.Bu da öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çalışmak için sandalye her zaman koltuktan daha kullanışlıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

ÇALIŞMA ODASINDAKİ POSTERLER Özel zevklerimizi yansıtan duvarlara astığımız poster, afiş, resimler ders çalışırken hayallere kolayca dalmamızı sağladığı için sakıncalıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR MÜZİK DİNLEME Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler. GERÇEK maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir,ancak dikkatini ancak bir noktaya odaklayabilir. O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi TELEVİZYON * Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. * Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun eline geçer. * Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. * Televizyonda mutlaka izlemek istediğimiz bir program varsa günlük programımız içerisine alabiliriz. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

ZAMAN KAYBETMEMEK İÇİN BİLGİSAYARLA OYNAMAYI BİR KENARA BIRAKIN ÇÜNKÜ ZAMAN DALTONLARA KAPTIRILMAYACAK KADAR KIYMETLİ BİR HAZİNEDİR. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi TELEFON * Ders çalışma esnasında çalan telefon çok fazla zamanınızı alabilir. Bu yüzde telefon konuşma süresini kısa tutmak gerekir. * Telefon, ödev sorma amacıyla dahi açılıyorsa yine kısa tutulmalı yada boş vakitte açılmalı. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi YATARAK DERS ÇALIŞMA Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır. Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uyumak için hormon salgılar. Böylece öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

Çalışmaya Engel Faktörler ENDİŞELERE KAPILMAK ! YA KAZANAMAZSAM ! BU İŞ OLMAYACAK GİBİ ! ÇALIŞTIĞIM HALDE OLMUYOR ! BAŞKALARI BENDEN DAHA İYİ ! BEN MAHVOLDUM ! Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi HAYIR ! SİZ MAHVOLMADINIZ ! Çünkü siz ....................... 'lisiniz. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi UNUTMAYIN Kİ BAŞARILI İNSANLAR NEREDEN ve KİMDEN YARDIM ALACAĞINI BİLEN İNSANLARDIR..... Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

çukurova lisesi rehberlik servisi GELECEK, ÇALIŞKAN OLANINDIR. K. ATATÜRK Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi