ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
Advertisements

12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞLERİ
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
ÇAYIRALAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yüksekova Kadıköy Köyü İlköğretim Kurumları
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Yüksekova 50. Yıl Ortaokulu
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
HOŞ GELDİNİZ.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
MERAM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ŞEMDİNLİ Yavuz Sultan Selim’in 1514 yılında Çaldıran Zaferinden sonra Osmanlı egemenliğine girdiği ve tarih boyunca bir çok kavimlere belde olduğu görülmüştür.
VERİ GİRİŞLERİ SIRASINDA EN ÇOK HATA YAPILAN KONULAR  KURSİYER SAYILARI GİRİLİRKEN; BAŞLAYAN KURSİYER DEVAM EDENDEN, DEVAM EDEN BİTİRENDEN BÜYÜK VEYA.
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ BRİFİNG DOSYASI
Yüksekova Cemal Sala İlköğretim Kurumu
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
18 EYLÜL İLKÖĞRETİM OKULU ANA SINIFI
1 Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü KURUM BİLGİLERİ.
ALİAĞA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
Günümüzde Hüseyin Gürkan Lisesi adı verilen Arhavi Lisesi, 1967 yılında ”Arhavi Lisesi Yaptırma ve Yaşatma Derneği”nin öncülüğünde Arhavi halkı tarafından.
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
RİZE İYİDERE KAYMAKAMLIĞI BÜYÜKÇİFTLİK İLKÖĞRETİM OKULU
ORDU-AYBASTI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. Tarihçe Karadeniz’e paralel olarak uzanan Canik Dağları’nın Kuzey Yamaçlarında Bolaman Irmağı’nın sol kolu.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
a)Tarihi Tut ve çevresinin tarihi çok eskilere dayanmaktadır
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
Büyük Oluklu. Büyük Oluklu OKULLARIN GENEL DURUMLARI.
FOÇA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREVNORMMEVCUTİHTİYAÇ Müdür Müdür Baş Yardımcısı Müdür Yardımcısı Öğretmen VHKİ – Memur Teknisyen Yardımcı Personel (Hizmetli) TOPLAM.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
HAKKI PINAR İLK OKULU EĞİTİM ÖĞTETİM YILI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TOROSLAR ORTAOKULU BRİFİNG DOSYASI
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
1 Yüksekova Cumhuriyet İlköğretim Kurumları 2012.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
Adres Varsa okul logosu. Ön cepheden çekilmiş okul fotoğrafı (2700x1600) bu fotoğrafın yerine konacak.
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ
ŞANLIURFA İLİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK VERİ GİRİŞLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
KORGAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFENNİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2015 – 2016
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
SARUHANLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 14/01/2016BRİFİNG.
AĞAPINAR İLKOKULU /ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
GÖREVNORMMEVCUTİHTİYAÇ Müdür Müdür Baş Yardımcısı Müdür Yardımcısı Öğretmen VHKİ – Memur Teknisyen Yardımcı Personel (Hizmetli) TOPLAM.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
DAMAL İL ÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNGİ ( ) 1/41.
ULAŞ İLÇESİ BRİFİNG DOSYASI EKİM İLÇENİN TARİHİ, KÜLTÜREL, NÜFUS VB. BİLGİLERİ: İlçemizin yerleşim tarihi oldukça eskidir. Kuruluş tarihi bilinmemekle.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
İLÇEYİ TANITAN BİR GÖRSELLİK. SUNULAR HAZIRLANIRKEN EĞİTİM SİSTEMİ DOĞRULTUNDA İLKOKUL, ORTAOKUL,İMAMHATİP ORTAOKULLARI,İMAMHATİP LİSELERİ İLE İLGİLİ.
T.C. GÖLYAKA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Karşılaştırmalı Eğitim
Okul Resimleri. Misyon: Kısa ve öz Vizyon: OKUL GENEL GÖRÜNÜM RESMİ TARİHÇE Binanın Hizmete Giriş Tarih Bina En-Boy Oturum alanı(m2) Bahçe Yüz Ölçümü(m2)Tapu.
Sunum transkripti:

ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2 ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 2 ULAŞ İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU İlçemizin yerleşim tarihi oldukça eskidir. Kuruluş tarihi bilinmemekle beraber iskanı Selçuklular dönemine dayanmaktadır. Ulaş İlçesi doğu transit yolu üzerindedir. Selçuklular döneminde İlçe girişine yaptırılmış bulunan Selçuklu Hanı kalıntıları İlçenin önemli bir ticaret merkezi olduğunu göstermektedir. Osmanlı İmparatorluğu zamanında Osmanlılara bağlanan yerleşim merkezi bu dönemde’ de önemini sürdürmüş ve Bağdat yolu ile Batı ve doğuya bağlantısını korumuştur. 

İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 2 ULAŞ İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU            Önemli bir yerleşim merkezi olan Ulaş İlçesi Cumhuriyet döneminde’ de doğudan ve batıdan gelen (Bulgaristan ve Yugoslavya) göçmenlerin yerleşimi ve 1948 yılında  Devlet Üretme Çiftliğinin kurulmasıyla nüfusu artmıştır. Bu dönemde yapılan doğu transit yolu Ulaş İlçesinden geçmektedir.İlçenin adını alışanda çeşitli rivayetler anlatılmaktadır. Bunlar; Ulaş İlçesi geniş bir vadi içerisinde olup, Selçuklular doğu seferinden dönüşünde Ulaş İlçesinde konaklayarak “artık hedefimize ulaştık.” demelerinden kaldığı. Munzur dağı silsilesini takip ederek bitim noktası olan Tecer Dağına gelerek artık sona ulaştık denmesiyle Ulaş ismini aldığı rivayet olmaktadır.İlçemiz Sivas İlinin 37 Km. Güneyinde yer almaktadır. Kuzeyinde Sivas İli, Güneyinde Kangal İlçesi, Doğusunda Zara İlçesi ve Batısında Altınyayla İlçesiyle çevrilidir. İlçemiz  ova şeklinde bir arazi üzerinde, denizden yüksekliği 1370 – 1380 m’de kurulmuş olup içinden Kızılırmak kollarından Tecer Çayı geçmektedir. Yerleşim alanının çevresine göre seviyesinin düşük oluşu nedeniyle Kuzeyinde Ulaş Tuz Gölü ve Tecer Gölü oluşmuştur. İlçemiz 3. derece deprem kuşağındadır. İlçemizin komşu İlçelere karayolu ile uzaklıkları şöyledir. Kangal İlçesi: 53 Km. Altınyayla İlçesi:   35 Km. Zara İlçesi: 107 Km. dir. İklim şartları oldukça ağırdır. İlçede karasal iklim egemendir. Kışları uzun ve soğuk, yazları ise sıcak ve kuraktır. Bitki Örtüsü; Yerleşimin güneyi sulu tarım alanlarıyla çevrilidir. Yerleşim içi ve su boylarında kavaklıklar vardır. Ayrıca Tecer Dağı üzerinde kısmen meşelik alanlar vardır. Ulaş ilçesi halkının geçim kaynağı tarım ve hayvancılıktır. Ticaret ve sanayi gelişememiş ve tarım ve hayvancılıkta da yeterli düzeye henüz ulaşılamamıştır. Bu nedenle ilçe halkının büyük bir kısmı büyük kentlere göç etmişlerdir. Günümüzde de göç olayı halen devam etmektedir.

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN 2 ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN FİZİKİ MEKANI 20 Mayıs 1990 Tarihli Kanun Hükmünde Kararname ile ilçe haline dönüştürülen Ulaş’ta, Milli Eğitim Müdürlüğümüz 07 Kasım 1991 tarihinde hizmete başlamıştır. Hükümet binası içerisinde müdürlüğümüze tahsis edilen 4 odada yaklaşık 100 metrekare alan üzerinde hizmet vermektedir. 15 Mart 2013 tarihinden itibaren Ulaş İlçemizin yeni Hükümet Konağında 1 Müdür, 1 Şube Müdürü, 2 Memur, 1 Arşiv, 1 Proje ve 1 Toplantı odası ile hizmet vermeye devam edecektir.

İLÇE MÜDÜRLÜĞÜMÜZ PERSONEL DURUMU 2 ULAŞ PERSONEL DURUMU İLÇE MÜDÜRLÜĞÜMÜZ PERSONEL DURUMU GÖREV ÜNVANI TOPLAM ASİL VEKİL BOŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ 1 -- İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ  1  -- ŞEF 2 VKHi .4 3 MEMUR 4 YARDIMCI HİZMETLİ OKUL /KURUM YÖNETİCİSİ ASİL  TOPLAM  MÜDÜR 6 7 MÜDÜR BAŞ YRD. MÜDÜR YARDIMCISI EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI OLMASI GEREKLİ NORM MEVCUT İHTİYAÇ ÖĞRETMEN 110 103

EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU 2 ULAŞ GENEL İDARE, TEKNİK, SAĞLIK VE YARDIMCI HİZMETLER SINIFINDAKİ PERSONELDURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU PERSONEL GÖREV VE ÜNVANI OLMASI GEREKLİ NORM MEVCUT DURUM İHTİYAÇ GENEL İDARE HİZMETLERİ 10 3 7 TEKNİK HİZMETLER SINIFI  1  -- 1 SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI YARDIMCI HİZMETLER SINIFI 14 9 5 TOPLAM 26 12 DİĞER STATÜLER TÜRÜ MEVCUT GEÇİCİ PERSONEL (İŞ-KUR) 21 SÜREKLİ İŞÇİ 4 HİZMET SATIN ALIM YOLUYLA ÇALIŞTIRILAN PERSONEL SAYISI TEMİZLİK ŞOFÖR GÜVENLİK 6 -- DERS KARŞILIĞI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN

ULAŞ ARAÇ-GEREÇ DEMİRBAŞ DURUMU ULAŞ - ARAÇ GEREÇ DURUMU 2 ULAŞ ARAÇ-GEREÇ DEMİRBAŞ DURUMU ULAŞ - ARAÇ GEREÇ DURUMU İlçe Adı   BİLGİ TEKNOLOJİK KAYNAK DURUMU (Adet) RESMİ ARAÇ DURUMU ÖZEL ARAÇ DURUMU SERVER PC LAPTOP YAZICI KAMYON KAMYONET MİNİBÜS OTOMOBİL  ULAŞ 204  3  58  --  -- 1  TOPLAM 204 3  58  --

ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL/KURUM SAYILARI 2 ULAŞ ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL/KURUM SAYILARI RESMİ+ÖZEL RESMİ ÖZEL RESMİ-ÖZEL TOPLAM   OKUL ÖNCESİ İLKOKUL/ ORTAOKUL GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM YAYGIN EĞİTİM İLKÖĞRETİM MESLEKİ VE OKUL SAYISI/KURUM SAYISI  1 Anaokulu 4 Anasınıfı 19 1  -  1 - 26 ÖĞRENCİ/ KURSİYER 116 746/612 195  539 2208 ÖĞRETMEN/ UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ 8 52/42 6 127

2 ULAŞ YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI ÖĞRENCİ/KURSİYER- ÖĞRETMEN/USTA ÖĞRETİCİ VE KURUM SAYILARI RESMİ   HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ METEM İKİLİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİ YETİŞKİNLER TEKNİK EĞİTİM MERKEZLERİ PRATİK KIZ SANAT TUREM OKUL SAYISI/KURUM SAYISI  1 -  - ÖĞRENCİ/ KURSİYER 539  ÖĞRETMEN/ USTA ÖĞRETİCİ 6

ULAŞ NÜFUS VE DEMOGRAFİK DURUMU ADNKS GÖRE İLÇEMİZİN NÜFUSU 2011 2012 İlçe Adı   2011 2012 DEĞİŞİM ERKEK KADIN 0-18 18-65 65+ TOPLAM ULAŞ 1854 2979 501 5334 1719 2833 582 5134 1775 2891 524 5190 1625 2656 604 4885 -3,81 -4,16 -2,70 -4,85

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ ADNKS sistemine göre öğrenim çağı nüfusu öğrencilerin okula kazandırılma yüzdesi YILLAR Okul Öncesi Öğrenci Sayısı (1) Okul Öncesi Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) İlköğretim Öğrenci Sayısı İlköğretim Çağ Nüfusu Ortaöğretim Öğrenci Sayısı Ortaöğretim Çağ Nüfusu 2009-2010 126 196 64 1715 1807 94 180 762 23 2010-2011 130 188 69 1671 1710 97 175 736 2011-2012 142 81 1528 1611 95 162 697

2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI İLKÖĞRETİM YILLAR BRÜT NET K E T 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 834 881 1715 99 2011 826 845 1671 100 2012 744 784 1528

ULAŞ ORTAÖĞRETİM ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI 2 YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM NET 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF İL SIRALAMASI 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF K E T 2010 77 101 178 60 - 2011 73 92 165 65 2012 109 87 196 70

2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ YAYGIN EĞİTİM EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUR YAZAR ORANLARI YILLAR ÇAĞ NUFUSU 6+ BİLEN BİLMEYEN BİLİNMEYEN KIZ ERKEK TOPLAM ORAN % 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 6986 7465 14447 96 -- 417 108 535 4 112 45 157 1 2011 7064 7467 14531 97 339 102 441 3 98 38 136 2012 7081 7468 14549 322 101 423 37 135

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ SBS (İLKÖĞRETİM) 2 YILLAR 8. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI ORANI (%) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2009-2010 155 44.37 50 2010-2011 149 55 2011-2012 130 48 60

2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ YGS (ORTAÖĞRETİM) YILLAR YGS’YE GİREN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI ORANI (%) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 28  36  -- 2011 32  2012  33  21

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ LYS (LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI) (ORTAÖĞRETİM) 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ LYS (LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI) (ORTAÖĞRETİM) YILLAR YERLEŞTİRİLEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) LYS SINAVINA GİRMEYE HAK KAZANAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORAN (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010  6 23 26 24 2011  9 28  32 28 2012 7 25

2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLARI TERK EDEN (İLİŞİĞİ KESİLEN) ÖĞRENCİ ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ TEKNİK TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 1715 -- 12 178 6 - 2011 1671 9 165 5 2012 1528 8 196 4

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUL ÖNCESİ VE İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI YILLAR OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİM OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (3) ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (4) 2010 7 126 18 20 1715 90 19 2011 8 130 16 1671 92 15 2012 11 142 13 1528 93

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 2010 180 9 20 15 -- 2011 175 10 17 2012 162 16

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN İHTİYACI 2 2010 2 8 6 25 9 101 92 3 Yıllar TEMEL EĞİTİM ORTAÖĞRETİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİM İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) 2010 2 8 6 25 9 101 92 3 15 12 20 2011 112 99 10 18 16 11 2012 58 52 1 19 5

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN DURUMU 2 Yıllar Kadrolu (1) 1/4 Oranı Ücretli (2) 2/4 Vekil (3) 3/4 Norm Kadro (4) Mevcut (5) 2009/2010 110 88,7 14 11.2 - 124 2010/2011 123 83.6 9.5 147 2011/2012 111 76.5 8 5.511 145 129 Yöneticiler dahil edilmemiştir.

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM MEZUNU ÖĞRENCİLERİN ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA KAYIT YÜZDESİ YILLAR ORTAÖĞRETİME KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) BİR ÖNCEKİ YIL İLKÖĞRETİMDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORAN % (1/2) 2010 190 345 55 2011 194 323 60 2012 170 204 83

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİ SAYISININ ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR İlköğretim Ortaöğretim Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 7 100 -- - 2011 8 2012

Taşınan Öğrenci Sayısı (1) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ TAŞIMALI EĞİTİM YILLAR İlköğretim Ortaöğretim Taşınan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Taşınan Öğrenci Sayısı (1) 2010 - 1715 -- 180 2011 54 1671 3.2 67 162 41.3 2012 1528 108 196 52

ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) 2010 -  4 1715  0.01 2011  - 14  1671  0.02 2012  18 -  1528  0.03

ULAŞ ORTAÖĞRETİM EĞİTİM GÖSTERGELERİ 2 ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM YILLAR ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) 2010  -- 1  180 0.01  -- 2011  -  162 2012 196 - 

2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM YILLAR BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKUL SAYISI (1-5 SINIF) (1) MEVCUT OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 19 27 70 -- 2011 18 26 69 2012 14 21 66

2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM + ORTAÖĞRETİM YILLAR İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM MESLEKİ EĞİTİM KURUMLARI İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 - 27 1 2011 26 2012 25

LİSE VE ÜNİVERSİTE HAZIRLIK DERSHANE BİLGİLERİ 2 ULAŞ LİSE VE ÜNİVERSİTE HAZIRLIK DERSHANE BİLGİLERİ Yıllar Dershane Sayısı Dershaneye giden öğrenci sayısı (1) Tüm öğrenci sayısı (2) Tüm öğrenciye oranı % (1/2) 2010 - 14 180 8 2011 23 162 2012 18 196 9

YATILI RESMİ VE ÖZEL YURTLAR YATAKHANELERİN KAPASİTE KULLANIM ORANLARI 2 ULAŞ YATILI RESMİ VE ÖZEL YURTLAR YATAKHANELERİN KAPASİTE KULLANIM ORANLARI FİZİKİ KULLANIM YILLAR İLKÖĞRETİM(YİBO) ORTAÖĞRETİM KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) 2009 227 520 44 - 2010 172 34 2011 136 26 2012 212 216 98

İLKÖĞRETİM ve ORTAÖĞRETİM KURUMLARI 2 ULAŞ FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR İLKÖĞRETİM ve ORTAÖĞRETİM KURUMLARI MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISI İL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILAN HAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYISI % (1) GERCEKLEŞME ORANI ONARIM SAYISI % (2) % (2) % (3) (4) GERCEKLEŞME ORANI % % (5) (6) 2010 23 35 - 2011 20 22 2012 3 4 TOPLAM  

Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı 2 ULAŞ İL/İLÇE DİSİPLİN KURULUNDA GÖRÜŞÜLEN DİSİPLİN OLAYLARI ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı (1) Toplam Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 - 1895 -- 2011 1846 2012 1 1690 0,1

2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ULAŞ EĞİTİM AMAÇLI BİLGİSAYAR KULLANIM ORANI YILLAR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 - 7 70 130 53 -- 32 34 94 2011 75 131 57 2012 9 58

ULAŞ MESLEK EDİNDİRME KURSLARINA KATILANLARIN İL/İLÇEDEKİ YÜZDESİ 2 ULAŞ MESLEK EDİNDİRME KURSLARINA KATILANLARIN İL/İLÇEDEKİ YÜZDESİ YAYGIN EĞİTİM YILLAR İşi Olup da Katılanlar (1) Meslek Edindirme Kurslarına Katılan Sayısı (3) Oranı % (1/3) İşsiz Olup Katılanlar (2) (2/3) 2010 2 114 112 98 2011 126 100 2012 71 3 69 97

SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISININ TOPLAM OKUL SAYISINA YÜZDESİ 2 ULAŞ SAĞLIKLI BESLENME SAĞLIK SAĞLIKLI BESLENME İLE İLGİLİ SEMİNER, VB. FAALİYETE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISININ TOPLAM OKUL SAYISINA YÜZDESİ Yıllar Seminere Katılan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISI TOPLAM OKUL SAYISI ORAN % 2010 1895 100 25 2011 1846 2012 1690

İlçe Düzeyinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri ULAŞ İlçe Düzeyinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

ULAŞ SORUN & ÇÖZÜM Ortaöğretime devam eden öğrencilerin (özellikle kız öğrencilerin) barınma ihtiyacını karşılayacak ortaöğretim yurdunun olmayışı. Ortaöğretime devam etmek isteyen (özellikle kız öğrenciler ) öğrenciler için yurt yapılması gereklidir. Müftülük teşkilatının Hükümet Konağına alınarak, halihazırdaki binanın kız yurdu olarak kullanılması.

ULAŞ SORUN & ÇÖZÜM Okul ve kurumların şef, memur ve hizmetli ihtiyacının karşılanmaması, okul ve kurumlarımızda hizmet alımı uygulamasına geçilmemesi Okul ve kurumların personel eksiklikleri, (şef,memur, hizmetli) Ulaş Cumhuriyet YİBO.’ ya memur, hemşire, elektrik ve sıhhi tesisat teknisyeni, ambar memuru gibi ihtiyaçlarımız giderilmelidir. (Atama yapılarak çözülebilir.)

ULAŞ SORUN & ÇÖZÜM Öğrencilerin ilgi, istek ve kabiliyetleri doğrultusunda sosyal aktivitelere yeterince katılamamaları İlgi ve becerileri tespit edilen ve akademik yönden başarısız olan öğrencilerin yerel imkanlarla birlikte sosyalleşmesi sağlanabilir. İlçe Merkezindeki okullarda İlkokul/Ortaokul uygulamasına son verilmelidir. Ekonomik ömrünü tamamlamış Ulaş İlk/Ort. yıkılarak yerine yeni ilkokul binası yapılması, VLT. İlk/Ort. Ortaokul, Ulaş İlk/Ort. İlkokul olarak eğitim vermesi gerekir.

ULAŞ SORUN & ÇÖZÜM İlçe, köy ve kasabalarda ücretli/vekil olarak görev yapan öğretmenlerimizin çalışma koşullarının cazip olmaması Eğitim – öğretim hizmetlerinin ücretli ya da vekil öğretmenlerle yürütüldüğü ilçe merkezine uzak, belde, köylerde barınma ve çalışma koşullarının yerel imkanlarla cazip hale getirilmesi (Kaymakamlık, Belediye, Muhtarlıklar ile misafirhanesi olan kurumların desteğinin alınması)

ULAŞ SORUN & ÇÖZÜM İlimizdeki öğrencilerin çevrelerini tanımadan yetişmeleri Belde,köy ve kenar mahallelerde ikamet eden öğrencilerin ilimizin tarihi ve kültürel yönünden önem arz eden yerlerine düzenlenecek eğitsel amaçlı gezilerinde yerel yönetimlerin ulaşım hizmetleri noktasında destek vermesi.

ULAŞ SORUN & ÇÖZÜM Okullarımızın dış güvenliğinin yeterli olmaması Okul giriş ve çıkışlarının MOBESE sistemi ile görüntülenmesi, okul çevrelerinin aydınlatılması ve polis denetim ekiplerinin okulların dağılma saatlerinde artırılması

ULAŞ SORUN & ÇÖZÜM Sağlık ve öğrenme ilişkisinin yeterince algılanamamış olması Okul idarecilerine, öğretmenlerine ve öğrenci velilerine bu konuyla ilgili olarak gerekli bilgilendirme çalışmalarının yapılması (Cumhuriyet Üniversitesi, İl Sağlık Müdürlüğü, Rehberlik Araştırma Merkezi ile ortak çalışmalar yapılması)

ULAŞ İHTİYAÇLARIMIZ Okul ve kurumların personel ihtiyacı (şef,memur, hizmetli) İlçe merkezine ortaöğretime yönelik kız ve erkek pansiyonu Ulaş Cumhuriyet YİBO.’ya Memur,Hemşire, Elektrik ve Sıhhi Tesisat Teknisyeni, Ambar Memuru İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün Hizmet Aracı ihtiyacı.

ULAŞ ÖNERİLER: Okul ve kurumların memur ve hizmetli ihtiyaçlarının karşılanması Ortaöğretim yurdu yapımı için gerekli çalışmaların başlatılması. Memur atamaları kapsamında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Cumhuriyet YİBO’ nun personel ihtiyacının göz önünde tutularak öncelik verilmesi

ULAŞ 2012 DE TAMAMLANAN YATIRIMLAR: Anaokulu hizmet binası ve tefrişatı tamamlanarak şubat 2012 de eğitim-öğretime açılmıştır. Yenikarahisar M. Ali Demet İlkokulu/Ortaokulu, Baharözü İlkokulu/Ortaokulu, Kurtoğlu İlkokulu ve Eskikarahisar İlkokulu il özel idaresi tarafından büyük onarıma alınmış olup, Onarımları tamamlanmış, ayrıca Eskikarahisar İlkokuluna 4 adet öğretmen lojmanı yapılmıştır. 2012 yılı sonu itibariyle İlçemiz Karacalar İlkokulu Anasınıfı, Ulaş İlkokulu/Ortaokulu Tuvaletleri, Vali Lütfi Tuncel İlkokulu/Ortaokulu Sundurma ve Merdivenleri, Cumhuriyet Yatılı Bölge İlkokul/Ortaokulu Okul Lojmanı ve Spor Salonu Çatı Onarımı, İlçemizdeki Okullara boya alımı, Karaşar İlkokulu yeni kız-erkek tuvaleti yapımı, Ekincioğlu İlkokulu Elektrik tesisatı ve 6 okulumuzun elektrik aboneliği, 4 okulumuzun su aboneliği ve saat alımı küçük onarım kapsamında yaptırılmıştır. 2012 yılı sonu itibariyle Şenyurt İlkokulu’nun lojmanının onarımı köylere hizmet götürme birliği tarafından yaptırılmıştır